Vuokkoset lanseerasi tamponit miehille
Mitäs mieltä, eikö ole hienoa että suomalainen firma Vuokkoset on rohkeasti lanseerannut tamponit nyt myös vaginan omaaville miehille!
Kommentit (1123)
Vierailija kirjoitti:
Öhhh. Cis-naisena mua alkaa jotenkin ahdistaa, en osaa selittää miksi.
Tarkoitit siis varmaan; naisena. Ei siihen kuulu eikä tarvitse mitään etuliitteitä laittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua kun wokepiireissä paljon naureskellaan valkoisille cisheteromiehille jotka käyttää kaikkia yltiömaskuliinisia siniharmaaliekkimaastokuvio ja karhuntappajarankaisijamies tuotteita ja asioita, silloin kyse on miehuudestaan epävarmoista ja noloista fragile masculinity äijistä joiden autot ja mopot on niitä peniksenjatkeita jne. Mutta sitten kun transmiehet todella TARVITSEVAT juurikin nämä omat miesstereotypiatuotteensa tuekseen että pysyisivät pystyssä ja poissa mielenterveysjonoista tuhoutumasta niin se onkin sitten ihan validi juttu ja kaikista vähiten on kyse mistään mt asioista ja muu maailma on aina se ongelma, ja olet suvaitsematon ja hirveä jos et ymmärrä miksei trans voi ostaa vuokkosten ruskeavihreää biosidepakettia niin kuin muutkin menstruoivat ihmiset. Eikö nimenomaan transmiehet ole tarpeineen aika niitä ultimaattisinta fragile masculinity keissejä?
Tuntuu että miesten
Hyvin erikoista on myös se että minua saa kutsua cis naiseksi mutta jos korjaan etten halua tulla kutsutuksi cis naiseksi vaan naiseksi koska olen nainen enkä cisnainen niin tämä on väärin SINÄ OLET CIS NAINEN JA PISTE. Mutta jos sanon jotakuta transnaiseksi niin sitten huutokuoro niskassa silleen TRANSNAISET ON_NAISIA!! HE ovat NAISIA eikä transnaisia. Mikä tahansa termi mistä trans tai muu ei pidä on loukkaava eikä sitä saa käyttää mutta jos minä en halua tulla luokitelluksi cis naisena niin se on väärin.
Kaikki ne kuuluisat perinteiset ahtaat normit ja luokittelut on sortoa mutta tämän ideologian mukaan luokittelu taas on täysin ok vaikka jollekin tulisi siitä paha mieli. Ja sitten toisaalta ne perinteisetkin normit on ok ja nimenomaan sitä identiteetin vhvistusta jos on trans. Make it make sense.
Saivat tällä tempulla näkyvyyttä mutta kaikki näkyvyys ei vain aina ole hyvästä. Taitaa myynti laskea aikalailla.
Mun poikaystävä käy ostamassa mulle välillä tampooneja. Jos se nyt jatkossa ostaakin vahingossa niitä "miesten" tampooneja, niin luuleeko kaikki kaupassa, että se on trans? Tai ylipäätään jos ostaa mulle tampooneja???
Miehille??? Voi helv. mitä p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jään odottamaan jotain youtube, tiktok tai instagram kanavaa, jossa miehet esittelevät käyttötarkoituksia miesten tamponeille kuvien kanssa. Riittääkö miehille nyt ihan varmasti ainoastaan tamponit? Pitäisikö kuitenkin olla miesten siteet ja pikkarinsuojat? Mites miesvaginavoiteet?
Ja mitäs sitten kun tulee pahat endometrioosikivut miehelle? Tai mies menee gynen osastolle leikkauttamaan endometrioosiaan? En jotenkin kestä tätä maailmaa. Maailma on tullut ihan hulluksi. Pelleksi.
"Kuukautiset eivät ole vain naisten asia"
Väärin.
Miksi tämmöistä disinformaatiota annetaan levittää yhteiskunnassa, eikä päättäjät puutu asiaan mitenkään.
Näin lukee varmaan jo koulukirjoissakin, ja lapset on ihan sekaisin kun eivät tiedä mitä sukupuolta ovat. Oma lapseni onneksi jo parikymppinen, silloin opetettiin vielä faktoja ihmisen anatomiasta, kun oli peruskoulussa. Ainakin mun tietääkseni, omatoimisesti teki läksynsä. Nykyään täyttisi vanhempien kai kytätö, mitä soopaa koulukirjoihin on painettu, kun enää ei voi luottaa siihen että opetetaan tosiasioita.
Eihän se teiltä vie mitään pois, jos miehille tehdään myös tamponeja. Yhtälailla yritys ottaa naiset huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua kun wokepiireissä paljon naureskellaan valkoisille cisheteromiehille jotka käyttää kaikkia yltiömaskuliinisia siniharmaaliekkimaastokuvio ja karhuntappajarankaisijamies tuotteita ja asioita, silloin kyse on miehuudestaan epävarmoista ja noloista fragile masculinity äijistä joiden autot ja mopot on niitä peniksenjatkeita jne. Mutta sitten kun transmiehet todella TARVITSEVAT juurikin nämä omat miesstereotypiatuotteensa tuekseen että pysyisivät pystyssä ja poissa mielenterveysjonoista tuhoutumasta niin se onkin sitten ihan validi juttu ja kaikista vähiten on kyse mistään mt asioista ja muu maailma on aina se ongelma, ja olet suvaitsematon ja hirveä jos et ymmärrä miksei trans voi ostaa vuokkosten ruskeavihreää biosidepakettia niin kuin muutkin menstruoivat ihmiset. Eikö nimenomaan transmiehet ole tarpeineen aika niitä ultimaattisinta fragile masculinity keissejä?
Tuntuu että miesten ja naisten asiat kuuluu enää vain transihmisille.
Transfragility on totta.
Tasa-arvon nimessä miksei sitten naiseksi itseään pitävät saa käyttää myös miesten tamppooneja? Vai onko niissä joku ero.
Onko kaikkien pakko leikkiä tässä mukana, onko?
Minua loukkaa cisnaiseksi kutsuminen todella paljon. En ole cisnainen. Olen syntynyt biologisesti naiseksi naisen kehoon. Olen perusmalli naisesta, se alkuperäinen, aito ja oikea NAINEN.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se teiltä vie mitään pois, jos miehille tehdään myös tamponeja. Yhtälailla yritys ottaa naiset huomioon.
Niin, paitsi ettei edelleenkään ole olemassa tamponeja naisille.
Vierailija kirjoitti:
"Kuukautiset eivät ole vain naisten asia"
Väärin.
Miksi tämmöistä disinformaatiota annetaan levittää yhteiskunnassa, eikä päättäjät puutu asiaan mitenkään.
Näin lukee varmaan jo koulukirjoissakin, ja lapset on ihan sekaisin kun eivät tiedä mitä sukupuolta ovat. Oma lapseni onneksi jo parikymppinen, silloin opetettiin vielä faktoja ihmisen anatomiasta, kun oli peruskoulussa. Ainakin mun tietääkseni, omatoimisesti teki läksynsä. Nykyään täyttisi vanhempien kai kytätö, mitä soopaa koulukirjoihin on painettu, kun enää ei voi luottaa siihen että opetetaan tosiasioita.
Meillähän on jo oppimateriaaleissa tarinoita pimpillisistä pojista ja aikuisiksi naisiksi kasvavista pojista. Vihervasemmisto ajaa sukupuolen itsemäärittelyn laajentamista alaikäisille ja steriloivien blokkerihoitojen vapauttamista lapsille. Mädätys on jo syvällä rakenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi saammae lukea, että miesten synnytykset ovat alkaneet.
Niin se maailma muuttuu ja kehittyy.
Miten niin seuraavaksi, onhan noita juttuja jo nähty.
Mikä ongelma trans miehillä on ostaa naisten kuukautissuojat kaupasta, kyllähän moni mieskin käy ostamassa naiselleen niitä, miksi siitä on tehty joku häpeällinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jos naiseus on vain päänsisäinen tunne, niin mitä naisten oikeudet ja naiserityisyys silloin tarkoittavat? Miten tasa-arvon toteutumista tarkkaillaan, jos naiselle ei ole omaa määritelmää? En suostu olemaan pillullinen, kohdullinen, synnyttä, etureikä tai mikään muukaan pillunkantotelinettä vastaava pilkkanimi. Miksei miehiä typistetä ja epäinhimillistetä samalla tavalla kehonosiksi ja ruumiintoiminnoiksi?
Juuri näin. En ole menstruoiva, en cis, en kohdullinen, enkä mikään muukaan pilkkanimi. Olen nainen. Jos minua kutsuu yksikin nimellä menstruoiva tai kohdullinen, vastaan takaisin, että mitäs paskantava tai persereiällinen?
Olen 100% varma, että mun tuleva mies ei tuollaisia tarvitse.
Mun mielestä hieno juttu