Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oulu muidenkin mielestä ahdistava kaupunki?

Vierailija
18.08.2023 |

Olen mahdollisesti muuttamassa takaisin Ouluun vuosien jälkeen mutta minua jotenkin ahdistaa Oulu kaupunkina. En oikein tiedä mikä siinä paikassa ahdistaa. Ehkä kylmyys ja pimeys ja ihmiset jotka on omasta mielestäni tylyjä varsinkin muualta muuttaneita kohtaan. Minulla olisi opiskelupaikka Oulun yliopistossa, jonka hankin joskus kauan sitten ennen opintoaikojen rajausta ja haluaisin jatkaa siellä. Mutta jotenkin vaan ahdistaa muuttaa Ouluun. Nykyinen kotikaupunki Jyväskylä tuntuu mukavalta paikalta, poislukien se että yliopisto on aika homeessa. Mitähän oikein tekisin?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/116 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään ajattelin että tykkään kyllä ihan kauheasti Oulusta, ihmisetkin on niin ihanan ystävällisiä ja lepposia t. Oululainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.

Vierailija
4/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajien ja kus... iden kaupunki!

Vierailija
5/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20000 äänesti Sebastian Tynkkystä. En menisi 300 kilometriä lähemmäksi missään tapauksessa.

Vierailija
6/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon muuttanut etelästä Ouluun opiskelee, samoja tunteina Oulu tuo minullekin. Oulu on 200k kaupunki mutta tuntuu että olisi 50k kaupunki ja sekin että oululaiset aina näkevät itsensä olevan jotenkin parempia ihmisiä mikä itseäni hämmentää paljon.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten tuo pitävät itseään parempina ihmisinä näkyy Oululaisissa ja onko sinulla kuinka suuri otos  Oululaisia mielipiteesi taustalla.

Ps ja en ole Oulusta mutta kiinnostaa muuten vaan.

Vierailija
7/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala tuppukylä kaukana pohjoisessa. Ei sovi etelässä syntyneelle ja asuneelle

Vierailija
8/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajien ja kus... iden kaupunki!

Koska lestadiolaisia niin paljon. Etenkin koululaisille kamalaa kun joutuu kiusatuksi niitten taholta.

Vierailija
9/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma kaupunki. niin kuin kaikki suomesssa

Vierailija
10/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta, olen ikäni asunut täällä Oulussa ja joku täällä ahdistaa, vaikka suurin osa ihmisistä on mukavia. Pimeyttä odotan tykkään itse syksystä, talvesta ja kevät talvesta. Mutta täällä on se joku mikä ahdistaa, kun käy muualla ahdistaa tulla takaisin.

Vierailija
11/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin homehtuneelle yliopistolle. Siis onko rakennus konkreettisesti homeessa?

Itse en tunne Oulu ja Jyväskylää mutta kyllä opintojen ajan varmaan jaksaisi asua missä vaan.

Vierailija
12/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Vierailija
13/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Les ta diolaisuus sen tekee. Ne on kuspäitä.

Vierailija
14/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

L+:ten suuri määrä väkisinkin tekee yleisilmapiiristä konservatiivisen.

Vierailija
15/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on pohjolan Pariisi.

Avoin, lämmin ja vapaamielinen.

Vierailija
16/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin osuva kuvaus. Sää on myös useimmiten Oulussa aivan perseestä.

t: Entinen Oululainen

Vierailija
17/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamala tuppukylä kaukana pohjoisessa. Ei sovi etelässä syntyneelle ja asuneelle

Kaukana kaikesta. Liian kaukana Lapista, ja todella kaukana Etelä-Suomesta.

Vierailija
18/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on paska kaupunni.

Vierailija
19/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu voisi olla mukava paikka, mutta ne ihmiset, huoh.

Vierailija
20/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten tuo pitävät itseään parempina ihmisinä näkyy Oululaisissa ja onko sinulla kuinka suuri otos  Oululaisia mielipiteesi taustalla.

Ps ja en ole Oulusta mutta kiinnostaa muuten vaan.

Ainakin eteläsuomalaisia kohtaan tunnetut ennakkoluulot ovat erittäin yleisiä ja usein todella naurettavia. Kaikki etelässä asuvat ovat kuulemma leuhkoja, tyhmiä, eivätkä osaa edes ajaa autoa. Katsos kun parinsadantuhannen auton vuorokausiliikenteellä olevalla eteläsuomalaisella tieosuudella sattuu talvella enemmän peltikolareita kuin Kempeleen nelikaistaisella moottoritiellä, jolla ajaa melkein kolme autoa tunnissa. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän