Ekaluokkalainen uskoo vielä joulupukkiin
Miten teillä? Mietin että joko pitäisi kertoa totuus. Alkaa nyt jo hypettämään tontuista, pukista ja lahjoista..
Kommentit (58)
Älä välitä, on niitä aikuisiakin, joilla on mielikuvitusystäviä.
Antaa olla. Lapset on lapsia ihan liian vähän nykyaikoina kun niille pusketaan kaikenlaista järkyttävää kamaa, ihan koulussa. Kyllä tarkoitan LGBT kamaa. Selitä mihin alakoululainen tarvitsee tietoa monista eri sek suaalisista suuntauksista kun murrosikä ei ole iskenyt heihin? Se on kamalaa. Lapset lapsina.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, on niitä aikuisiakin, joilla on mielikuvitusystäviä.
Minulla on mielikuvitustonttu. Se tekee täällä kaikenlaisia kepposia. Tänään hävisi toinen villasukka. Aina on jotain kadoksissa, tai rempallaan. On se hassu!
Minun tokaluokkalainen kävi itse kertomassa minulle miten uskoo vielä joulupukkiin. Ja myös että ketkä kavereista vielä uskoo. Eli tietää että se on satua, mutta jatkaa leikkiä muiden mukana. Ollaan askarreltu yhdessä tonttuovia ja kirjoitettu pukille kirje. Ja en näe asiassa mitään haitallista.
Minäkin uskoin vielä tuon ikäisenä. Usko katosi lähivuosina
Joulu on Herramme Jeesuksen syntymäjuhla. Tätä pitäisi lapsillekin painottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on Herramme Jeesuksen syntymäjuhla. Tätä pitäisi lapsillekin painottaa.
Miksi kumpaankaan mielikuvitusjuttuun pitäisi uskoa?
Mä nään sen niin, että joulupukki ei oo mikään valhe mitä lapsille selitetään, vaan se on joulusatu mitä suurinosa varsinkin lapsiperheessä elää.
Mulla on 10 ja 12v tytöt, jotka tietää että lahjat ei tuu pukilta, mutta meillä leikitään edelleen joka joulu joulusatua ja puhutaan tontuista ja pukista. Meillä ei käy pukkia enää, mutta joululahjat tulee aarrejahdin merkeissä kun Tiina tonttu kysyy kirjeessä lapsilta apua miten löytää vanhan Taunotontun hukkaamat lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin. Pakko oli alkaa vihjailemaan ettei sitä pukkia nyt oikeasti taida olla olemassa. Tyttö suuttui kun tajusi että pukki ei ole olemassa. Reppana.
En ymmärrä, miksi lapsille pitää uskotella, että joulupukki on olemassa.
Ja mä en ymmärrä miksi ei saisi uskotella?
Vierailija kirjoitti:
Antaa olla. Lapset on lapsia ihan liian vähän nykyaikoina kun niille pusketaan kaikenlaista järkyttävää kamaa, ihan koulussa. Kyllä tarkoitan LGBT kamaa. Selitä mihin alakoululainen tarvitsee tietoa monista eri sek suaalisista suuntauksista kun murrosikä ei ole iskenyt heihin? Se on kamalaa. Lapset lapsina.
LGBT "kamaa" tarvitaan siihen, että lapset ymmärtää miksi jollain on esim kaksi isää, eikä äitiä. Siihen, että rakastaa saa ketä vaan ja kasvaa saa juuri sellaiseksi kun haluaa. Se, että lapset ymmärtää jo pienestä kuinka erilaisia ihmiset voi olla (muutenkin kun seksuaalisen suuntautumisen suhteen) rohkaisee tuomaan omia ajatuksia ja tunteita esille jo kasvuvaiheessa. Ja kun nää on esillä jo lapsuudesta ennen kun murrosikä alkaa, ehkäistään sitä että meille kasvaa kaapissa olevia aikuisia mielenterveysongelmien kanssa.
Itsellä nuorin vielä kakkosluokkalaisena uskoo ja ihanaa niin. Pian ne on nämäkin vuodet ohi. Antaa lapsen olla lapsi, ehtii tätä aikuisten maailmaa taaplata varmasti ihan tarpeeksi sitten myöhemmin.
Meillä on 3-luokkalainen tyttö ja nyt alkaa olla sellaiset vibat, että ei ehkä enää usko. Itseäni on kaduttanut koko joulupukista satuilu. Ei vanhempien pitäisi tietoisesti valehdella lapsilleen, vaan pyrkiä puhumaan aina totta. Ikätasoisesti, tietenkin.
Minä taisin just ennen koulun alkua varovasti vihjailla tietyistä satuolennoista, jotka eivät ole ehkä ihan totta, mutta joihin voi olla hauskaa leikisti uskoa, ainakin joskus.
Joulupukki, jumalat ja jeesukset esimerkkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvii esim. siihen, että lapsi saattaa havaita itse kuuluvansa vähemmistöön. Jos kukaan ympärillä ei asiasta puhu, ja kotona sattuu esim. olemaan vanhemmat, jotka paheksuvat vähemmistöjä rajusti niin tilanne on lapselle hyvin vaikea. On tärkeää, että edes joku kertoo, että homoseksuaalisuus/transsukupuolisuus/tmv. ei ole vika eikä ongelma ja että he ovat tasaveroisia ihmisiä siinä missä muutkin. Ja jos lapsi ei itse kuulukaan vähemmistöön, mutta lähipiiristä joku kuuluu ja kotona on opetettu pelkkää viha-agendaa, niin asioista puhuminen koulussa auttaa ainakin vähentämään riskiä kiusaamiselle ymv.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä nuorin vielä kakkosluokkalaisena uskoo ja ihanaa niin. Pian ne on nämäkin vuodet ohi. Antaa lapsen olla lapsi, ehtii tätä aikuisten maailmaa taaplata varmasti ihan tarpeeksi sitten myöhemmin.
Tavallaan noin. Miinuspuolena on se, että luokkakaverit nauraa näille lapsellisimmille ja muistavat ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan noin. Miinuspuolena on se, että luokkakaverit nauraa näille lapsellisimmille ja muistavat ikuisesti.
No täällä ei ole moista ilmennyt, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon vieläkin. 😀
N56 v
Sanavalintasi paljastaa, että vain leikit uskovasi.
Näin syntyy aikuisia jotka uskoo enkeleihin sun muihin...