Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraus-asuntojen uudet huijaukset. Siis miten nämä voi olla hyväksyttäviä?

Vierailija
15.11.2023 |

Olen katsellut uutta vuokra-asuntoa ja tuli eteeni tälläinen tapaus, mikä kuulostaa jo huijaukselta.

En käytä yhtiön nimeä tai itse nimikettä, mutta kirjoitan tässä idean.

"Vuokralainen voi vuokrata asunnon ilman takuuvuoraa ottamalla MeTakausmaksu-palvelun käyttöön. Metakausmaksussa vuokralainen maksaa meille 20e/kk koko vuokrasuhteen ajan, sekä 35e avausmaksun. MeTakausmaksu ei kuitenkaan ole vakuus, vaan jos vuokralainen vahingoittaa asuntoa tai jättää ne maksamatta, niin MeTakausMaksu maksaa ne ensiksi vuokranantajalle ja perii ne sitten vuokralaiselta. Myöskään palvelumaksua ei saa muuton jälkeen takaisin. Metakausmaksun voi lopettaa maksamalla vuokranantajalle takuuvuokran kokonaisuudessaan."

Eli jos vuokraat tuon Metakaisinmaksun kanssa vaikka 500e vuokraa maksavan asunnon, asut siinä vaikka 3 vuotta... Niin sulle tulee ylimääräistä maksettavaa 755e edestä, mitä et saa takaisin. Ja jos vuokranantaja on sitä mieltä, ettet siivonnut kunnolla niin sitten tulee vielä lisälaskua perässä, eikä tuo MeTakausmaksu siis kata yhtään mitään muuta kuin sen, ettei sun tarvinnut heti muuttaessa maksaa takuuvuokraa.

Mitenköhän tuo voi olla laillista. Mitä pidempään asut tuossa asunnossa sitä enemmän maksat kuin tyhjästä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asunnon omistaja haluaa sitä käyttää ja jos ei malli miellytä, et saa asuntoa vuokrattavaksesi. 

Vierailija
2/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta asunnon omistaja haluaa sitä käyttää ja jos ei malli miellytä, et saa asuntoa vuokrattavaksesi. 

En kyllä muuttaisikaan, jos yritettään tuolla tavalla ryöstää vuokralaiselta jo heti alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo ns. mahdollisuus luottotiedottomille?

Muiden kannattaa kyllä ehdottomasti äänestää jaloillaan tuollaisessa.

Vierailija
4/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tulee olemaan lisää, kun vähävaraisten on pakko muutta halvempiin asuntoihin ja omistusasunnoista joudutaan muuttamaan vuokralle. Luottotiedoton ei saa vuokra-asuntoa, eikä kotivakuutusta.

Vierailija
5/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin epätoivoinen ei saa olla, että tuollaiseen kusetukseen suostuu. Hälytyskellot soi välittömästi.

Vierailija
6/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tuo ns. mahdollisuus luottotiedottomille?

Muiden kannattaa kyllä ehdottomasti äänestää jaloillaan tuollaisessa.

Eivät ainakaan oman ymmärrykseni mukaan vuokraa luottotiedottomille.

Vierailija
7/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte sen takuun niin ei ongelmaa. Eikö pitäisi olla hyvä, että luottotiedottomat voivat näin saada asunnon.

Vierailija
8/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa ole vaihtoehtona se, että maksaa takuuvuokran normaalisti? 

Vierailija
9/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Mutta se, että tuota edes tarjotaan on mielestäni aika törkeää. Vuokralainen ei minun silmissä hyödy tästä lainkaan. Ja varsinkin nuoret saattavat tälläisen ottaa, kun eivät välttämättä lähde laskemaan kuinka kalliiksi tuo tulee.

Vierailija
10/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi hinnoiteltu palvelu selkeillä ehdoilla. Käytä tai jätä käyttämättä. Enemmän mahdollisuuksia on aina parempi.

Tiedän, haluat minun maksavan takuuvuokrasi.

Vierailija
11/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi hinnoiteltu palvelu selkeillä ehdoilla. Käytä tai jätä käyttämättä. Enemmän mahdollisuuksia on aina parempi.

Miksi sinun pitäisi maksaa minun takuuvuokra?

Vierailija
12/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska et saa sitä itse kasaan. Miksi muutoin palvelu olisi sinusta epäreilu.

Vierailija
13/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Mutta se, että tuota edes tarjotaan on mielestäni aika törkeää. Vuokralainen ei minun silmissä hyödy tästä lainkaan. Ja varsinkin nuoret saattavat tälläisen ottaa, kun eivät välttämättä lähde laskemaan kuinka kalliiksi tuo tulee.

Sivusta  ....   Niitä asuntoja ei tarjota vuokralle vuokralaisen hyötymistä ajatellen, vaan .....

Vierailija
14/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? Anteeksi, mutta nyt kyllä menee ohi sinun logiikkasi. Itse koen törkeänä sen, että tyhjästä pitää maksaa, ei se, että takuuvuokra pitäisi maksaa.

Kyllä minä ihan omat takuuvuokrani olen aina maksanut 😂

Vierailija
15/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei heti ole varaa maksaa takuuvuokraa eikä saa lainaa niin sellaiselle ihan hyvä kun saa kuitenkin heti asunnon. Olettaen, että  saa vuokravakuuden kuitenkin pian, eikä maksa tuosta palvelusta montaa kuukautta. Toki on riski, ettei joku ajattele/ymmärrä maksaa vuokravakuutta vaan makselee 10 vuotta tuosta palvelusta.

Vierailija
16/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? Anteeksi, mutta nyt kyllä menee ohi sinun logiikkasi. Itse koen törkeänä sen, että tyhjästä pitää maksaa, ei se, että takuuvuokra pitäisi maksaa. Kyllä minä ihan omat takuuvuokrani olen aina maksanut 😂

Saat anteeksi. Logiikka ei ole minun vaan palvelun tarjoajan. Palvelu mahdollistaa asunnon vuokraamisen sellaiselta henkilöltä joka ei saa takuuvuokraa kasaan. Eli palvelu ei ole tyhjä.

Vierailija
17/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän takuuvuokrastakaan oteta kesken vuokrauskauden, jos hajotat esimerkiksi parvekkeen oven lasin sisäpuolelta (jolloin asia kuuluu osakkaalle, ei taloyhtiölle). Vuokranantaja laskuttaa sen normaalisti sinulta vaikka takuuvuokra olisikin.

Vasta muuton yhteydessä jos vuokria on maksamatta tai jotain rikki ilman, että sen voi laittaa normaalin kuluman piikkiin, takuuvuokraan kosketaan. 

Eikö tuossa palvelussa takuu kuitenkin muutossa makseta mikäli kaikki on ok? Tuossa yhtiö tienaa koroilla, joita tilille maksetaan niistä asiakkaiden rahoista. 

Vierailija
18/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän takuuvuokrastakaan oteta kesken vuokrauskauden, jos hajotat esimerkiksi parvekkeen oven lasin sisäpuolelta (jolloin asia kuuluu osakkaalle, ei taloyhtiölle). Vuokranantaja laskuttaa sen normaalisti sinulta vaikka takuuvuokra olisikin.

Vasta muuton yhteydessä jos vuokria on maksamatta tai jotain rikki ilman, että sen voi laittaa normaalin kuluman piikkiin, takuuvuokraan kosketaan. 

Eikö tuossa palvelussa takuu kuitenkin muutossa makseta mikäli kaikki on ok? Tuossa yhtiö tienaa koroilla, joita tilille maksetaan niistä asiakkaiden rahoista. 

No ei tietenkään makseta! Sehän sanotaan jo tuossa avaustekstissä: "Myöskään palvelumaksua ei saa muuton jälkeen takaisin.". Jostain tonnista maksetaan niin surkeaa korkoa että ei sillä mikään yhtiö tienaa yhtään mitään.

Vuokralainen siis maksaa 20 euroa kuussa mutta ei saa mitään takaisin. 

Tuo on tarkoitettu niille joiden on mahdotota raapia kasaan edes sitä takuuvuokraa. Siis köyhimmistä köyhimmille. 

Vierailija
19/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tottakai se otetaan siitä takuuvuokrasta. Mutta jos henkilö on maksanut vaikka takuuvuokran ja unohtaa sitten siivota jotain, niin siitä takuuvuokrasta otetaan pois se 200e ja loput saa takaisin.

Tässä versiossa henkilö on vaikka asunut sen 3v siellä asunnossa ja muuttaa pois, ikkunat jää pesemättä. Hän joutuu sitten maksamaan vielä sen 200e, mutta sen päälle on kolmessa vuodessa maksanut 755e edestä "tyhjää", jos siis ei ole sinä aikana laittanut sitä takuuvuokraa sinne tilille.

Ja sitä 20e/kk ja avausmaksua ei siis saa takaisin jälkeenpäin. Se on vain "palvelumaksu".

Vierailija
20/53 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tottakai se otetaan siitä takuuvuokrasta. Mutta jos henkilö on maksanut vaikka takuuvuokran ja unohtaa sitten siivota jotain, niin siitä takuuvuokrasta otetaan pois se 200e ja loput saa takaisin. Tässä versiossa henkilö on vaikka asunut sen 3v siellä asunnossa ja muuttaa

Kumma kun moni jättää pölyt pyyhkimättä, ikkunat ja uunit pesemättä, kaapeista löytyy edellisen asukkaan tavaraa, mutta sitten köyhimmästä köyhimmän pitöisi jättää jälkeensä lentokenttätasoisen huippusiivousjäljen, jossa ei hanasta löydy yhtään ainoaa vesipisarajälkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän