Vuokraus-asuntojen uudet huijaukset. Siis miten nämä voi olla hyväksyttäviä?
Olen katsellut uutta vuokra-asuntoa ja tuli eteeni tälläinen tapaus, mikä kuulostaa jo huijaukselta.
En käytä yhtiön nimeä tai itse nimikettä, mutta kirjoitan tässä idean.
"Vuokralainen voi vuokrata asunnon ilman takuuvuoraa ottamalla MeTakausmaksu-palvelun käyttöön. Metakausmaksussa vuokralainen maksaa meille 20e/kk koko vuokrasuhteen ajan, sekä 35e avausmaksun. MeTakausmaksu ei kuitenkaan ole vakuus, vaan jos vuokralainen vahingoittaa asuntoa tai jättää ne maksamatta, niin MeTakausMaksu maksaa ne ensiksi vuokranantajalle ja perii ne sitten vuokralaiselta. Myöskään palvelumaksua ei saa muuton jälkeen takaisin. Metakausmaksun voi lopettaa maksamalla vuokranantajalle takuuvuokran kokonaisuudessaan."
Eli jos vuokraat tuon Metakaisinmaksun kanssa vaikka 500e vuokraa maksavan asunnon, asut siinä vaikka 3 vuotta... Niin sulle tulee ylimääräistä maksettavaa 755e edestä, mitä et saa takaisin. Ja jos vuokranantaja on sitä mieltä, ettet siivonnut kunnolla niin sitten tulee vielä lisälaskua perässä, eikä tuo MeTakausmaksu siis kata yhtään mitään muuta kuin sen, ettei sun tarvinnut heti muuttaessa maksaa takuuvuokraa.
Mitenköhän tuo voi olla laillista. Mitä pidempään asut tuossa asunnossa sitä enemmän maksat kuin tyhjästä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi hinnoiteltu palvelu selkeillä ehdoilla. Käytä tai jätä käyttämättä. Enemmän mahdollisuuksia on aina parempi.
Tiedän, haluat minun maksavan takuuvuokrasi.
Miksi sinun pitäisi maksaa minun takuuvuokra?
Koska et saa sitä itse kasaan. Miksi muutoin palvelu olisi sinusta epäreilu.
Meillä ollut vuokralaisia, joille kela on maksanut takuuvuokran, ja tämä on toiminut ihan hyvin.
kirjoitti:
Suomessa ollaan lempeitä hulttioille. Näiltä ei yleensä saa kynittyä mitään.
Samasta syystä tuo johtuu kuin se että jatkuvasti kasvaville ja julkisesti esillä oleville huijauksille ei koskaan tehdä mitään, uhrit on vain tavallisia ihmisiä eikä rikkaita niin kaikki huijaukset sallitaan. Eihän suomessa ole yhtään viranomaista jolla olis määräysvaltaa yrityksiin jotka huijaa asiakkaita
Ei huijauksille voi etukäteen mitään tehdä, kuten ei oikein muillekaan rikoksille. Voi vain rankaista jälkikäteen.
Siksi kansalaisyen pitäisi ymmärtää ottaa vastuu itsestään ja olla tarkkana, että eivät mene huijauksiin tai pyöri piireissä missä voi tulla Kauhavan rautaa kylkiluiden väliin.
Jokainen täysi-ikäinen oikeustoimikelpoinen on itse vastuussa itsestään. Jostain syystä vaan osa ei tahdo sitä vastuura kantaa, mutta kumminkin pitäisi olla samat oikeudet kuin niillä, jotka kantavat.
Luojan kiitos ei ole koskaan tarvinnut asua jonkun yksityisen vuokralordin kämpässä. Asiat pyörii kuitenkin vuokrayhtiön kautta helpommin.
Jos vuokraa sen ap:n esimerkin, maksaa tuosta 750€ ja huolehtii kämpästä ja loppusiivouksesta, niin ei se 20/kk oo paha hinta siitä ettei ole takuuvuokraa antaa.
Mikä ihme on vuokrausasunto ( huomioi, ilman väliviivaa.)?
Vuokra-asunnon kyllä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Maksatte sen takuun niin ei ongelmaa. Eikö pitäisi olla hyvä, että luottotiedottomat voivat näin saada asunnon.
Markkinataloudessa ne, joilla on rahat ja valta ja jotka ovat niskan päällä, pyytävät mitä haluavat. Ne, joilla on vähiten, maksavat niille, joilla on eniten, jotta he saavat vielä lisää. Lopulta kaiken. Periaate löytyy nykyisen hallituksen hienosta hallitusohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on vuokrausasunto ( huomioi, ilman väliviivaa.)?
Vuokra-asunnon kyllä tiedän.
Varmaan myös ymmärsit AP:n sitä tarkoittaneen. Itsellesikin ehkä joskus sattuu, että kirjoitat ja korjaat tekstiä ja silti automaattinen korjaus käy tekemässä virheellisen sanan, jota et huomaa lähettäessäsi tekstin. Voit tietenkin olla itse virheetön täydellisyyskin, joten sori siitä. Hämää tuo sulkumerkki eri rivillä. Kiinnitä siihen huomio seuraavalla kerralla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa ole vaihtoehtona se, että maksaa takuuvuokran normaalisti?
Tottakai. Mutta se, että tuota edes tarjotaan on mielestäni aika törkeää. Vuokralainen ei minun silmissä hyödy tästä lainkaan. Ja varsinkin nuoret saattavat tälläisen ottaa, kun eivät välttämättä lähde laskemaan kuinka kalliiksi tuo tulee.
Jos ei ymmärrä laskea, niin oma on häpeänsä.
Ei siitä vuokralaisen kuulukaan hyötyä muuta kuin sen verran, että saa kämpän ilman vuokravakuutta. Eikös siinä ole jo riittäämiin hyötymistä?
Ja kuten sanottu, voi maksaa sen takuun kerralla tai vaikka ostaa oman kämpän. Ei ketään tuohon pakoteta.
Koittakaa nyt ymmärtää, ettei tuo niille kämppien omistajille mitään hyväntekeväisyyttä ole, vaan bisnestä.
Tosi hyvä bisnes onkin, kun näillä leveysasteilla ei hengissä selviä ilman asuntoa. Yhä useammat joutuvat häädetyksi kodeistaan hallituksen tekemien leikkausten takia. Luvatun 100 000 uuden työpaikan sijaan alkaa olla saman verran uusia työttömiä. Työttömäksi jäävät joutuvat myymään asuntonsa pilkkahintaan, joten vuokralordien bisnekset sen kun paranee.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuo ns. mahdollisuus luottotiedottomille?
Muiden kannattaa kyllä ehdottomasti äänestää jaloillaan tuollaisessa.
Luottotiedottomat hoitaa asian toisin.
Toi on huijaus köyhille ihmisille, jotka eivät ole taloustietoisia, ja joille osamaksut on normi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta asunnon omistaja haluaa sitä käyttää ja jos ei malli miellytä, et saa asuntoa vuokrattavaksesi.
Niinpä. Osta oma asunto niin ei tartte kiukutella vuokraehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta asunnon omistaja haluaa sitä käyttää ja jos ei malli miellytä, et saa asuntoa vuokrattavaksesi.
En kyllä muuttaisikaan, jos yritettään tuolla tavalla ryöstää vuokralaiselta jo heti alussa.
Vuokranantajan on turha inistä jos ei saa asuntoon vuokralaista. Tuollainen typerä toiminta on täysin järjetöntä.
Kun ihmisiä tarpeeksi polvilleen pistetään niin osa suostuu näinkin epätoivoiseen sopimukseen, ja tulee luultavasti höynäytetyksi.
Yritystoimintaa, jonka mahdollistaa ainoastaan köyhyys. Outo maailma.