Meidän perhe alkaa nyt käyttää taas maskeja ja turvavälejä. Korona-aalto päällä
Ja minä vähän ylipainoisena diabeettikona olen riskiryhmää! Lapset kiukuttelevat, että eivät halua maskia kouluun, mutta niin tehdään nyt.
Meille ei myöskään tule mitään lasten kavereita kylään, jos ei ole testattu.
Kommentit (18)
Kukin toimii kuten itse haluaa.Perhetömänä itse laitan myös maskin aikuisten liikunta tuneilla.Mut katsoo kuin vierasta sikaa siksi. Mutta lähisuvussa on vanhus ,en halua hänelle viedä pöpöjä ja itse en halua niitä saada.Varsinkin kun puku-kopissa yskitään ja selitetään, johtuu yskäni kylmästä säästä.
Se toivoo että muutkin. Koko maski (ffp1 etenkin) perustuu pelkkään toivon vaikutukseen. Sitten jotkin oikeasti sairaat käyttävät ffp3 ja heitä ei kiinnosta muiden käytöt.
Olen hiukan ihmeissäni miksei useampi käytä maskia? Minulle jäi se tapa pandemiavuosista että ihan mielelläni laitan maskin kun menen kaupoille ja ihmisjoukkoihin, etenkin nyt kun virus taas kiertää. En ole koskaan tuntenut sitä epämukavaksi naamalla.
Itse ajattelin samaa, vaikka en ylipainoinen diabeetikko olekaan.
Okei. Mä lopetan uutisten lukemisen ja jatkan omaa elämääni vaan.
Auttaahan se varmasti myös välttämään näitä muita viruksia, joita ei ole vältelty vuosikymmeniin. Vastaavalla tavalla haitallisia riskiryhmille.Tuntuu ihan hassulta, että korona korotetaan jotenkin eri asemaan kuin noro tai influenssa, vaikka niistäkin voi koitua haitallisia jälkitauteja tai vakavia tilanteita riskiryhmille.
Hyvin on taas peloteltu ihmiset ruotuun, juuri sopivasti vaalien alla.
Vierailija kirjoitti: Olen hiukan ihmeissäni miksei useampi käytä maskia? Minulle jäi se tapa pandemiavuosista että ihan mielelläni laitan maskin kun menen kaupoille ja ihmisjoukkoihin, etenkin nyt kun virus taas kiertää. En ole koskaan tuntenut sitä epämukavaksi naamalla.
Koska se on lähinnä kosmeettista. Ja typerää.
Sveitsin ja USA:n tutkimukset ovat osoittaneet että maskeista ei ollut mitään hyötyä ja päinvastoin niillä jotka käyttivät enemmän maskeja oli enemmän mm. koronatartuntoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen hiukan ihmeissäni miksei useampi käytä maskia? Minulle jäi se tapa pandemiavuosista että ihan mielelläni laitan maskin kun menen kaupoille ja ihmisjoukkoihin, etenkin nyt kun virus taas kiertää. En ole koskaan tuntenut sitä epämukavaksi naamalla.Koska se on lähinnä kosmeettista. Ja typerää.
Kirurginen maski leikkaa ilman virusmäärästä noin 20-75 prosenttia, tiiviisti kasvoille laitettu FFP2-hengityssuojain noin 94 prosenttia ja FFP3-hengityssuojain noin 99 prosenttia.
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/09a24a11-4264-40b9-90b8-7bff3446750a
Anna lapset huostaan eri laitoksiin ympäri Suomea, niin on riittävät turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin ja USA:n tutkimukset ovat osoittaneet että maskeista ei ollut mitään hyötyä ja päinvastoin niillä jotka käyttivät enemmän maskeja oli enemmän mm. koronatartuntoja...
Höpöhöpö. Suomessa asiantuntijat kehottaa käyttämään maskia. Jotain trollausta tässä täytyy olla taustalla kun on niin systemaattista vääristelyä. Sama kuin väittäisi ettei kondomi suojaa mitään.
Vierailija kirjoitti: Olen hiukan ihmeissäni miksei useampi käytä maskia? Minulle jäi se tapa pandemiavuosista että ihan mielelläni laitan maskin kun menen kaupoille ja ihmisjoukkoihin, etenkin nyt kun virus taas kiertää. En ole koskaan tuntenut sitä epämukavaksi naamalla.
Mä alan käyttää taas ffp3-hengityssuojainta sitten, jos alan välttelemään muiden ihmisten tapaamista. Toistaiseksi kuitenkin haluan tavata läheisiäni ja ystäviäni sekä käydä silloin tällöin ravintolassa syömässä.
Sama täällä. En ymmärrä viranomaisten enkä kansalaisten suuren enemmistön saamattomuutta tässä asiassa. Sairaalat täyttyvät, ja työpaikoilla ja kouluissa lisääntyvät poissaolot. Onko tosiaan taloudellisesti tai muutenkaan järkevää ja kivaa sairastua ja sairastaa suurin joukoin? Ei mitään järkeä.
Mielestäni pitäisi olla maskipakko, koska me kaikki maksamme sairaanhoidon kuormittumisen kulut.
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Hyvinpä olen pärjännyt terveenä jo neljättä vuotta, kun olen käyttänyt maskia kaupoissa ja joukkoliikenteessä.
Okei. Miksi täällä asiaa tiedotat?