Ei uskovat ihmiset, selittäkääs mulle tämä. Kuolevia ihmisiä sairaalassa hoitavat ihmiset näkevät eron
kahden eri tyylisen kuolemaan menijän olemuksessa. Siis viimeisissä houreissa ja tajunnan loppuvaiheissa, jopa muutamien päivien ajan ennen kuolemaa. Elävän uskon omaava ihminen näkee kauniita näkyjä ja on rauhaisa, ilman uskoa kuolemaan menevä ihminen näkee kauhukuvia ja ' piruja' . Miksi?
Kommentit (23)
On ihan normaalia että kova lääkitys ja sairaus ylipäänsä tekee kuolevasta sekavan. Se ei liity mitenkään kuolemaan sinänsä, vaan nimenomaan lääkitykseen ja sairauteen. Kokemusta on kymmenistä, kymmenistä kuolevista.
Vierailija:
Useita olen joutunut työni puolesta hoitamaan loppuun asti ja tuollaiseen en ole törmännyt. Ap:lla itsellään taitaa nyt olla aihe jotenkin ajankohtainen ja oma mielenterveys ilmeisesti vaikutuksille altis.
Itsekin olen saattanut monen monta kuolevaa ihmistä viimeisillä hetkillä, ja useimmat ovat todella rauhallisia. Muutamat ovat olleet levottomampia, mutta KIVUN ja lääkityksen takia, eikä minkään pirujen tai näkyjen. Tietysti ihminen tuntee loppuun asti, ehkä katuu tekemisiään, on pelkoa, on hätä perheenjäsenistä ja ehkä riidoista joita ei ole sovittu ja semmoista, mutta tuollainen ap:n kuvailema on nyt vähän kuviteltua juttua.