Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei uskovat ihmiset, selittäkääs mulle tämä. Kuolevia ihmisiä sairaalassa hoitavat ihmiset näkevät eron

Vierailija
01.01.2007 |

kahden eri tyylisen kuolemaan menijän olemuksessa. Siis viimeisissä houreissa ja tajunnan loppuvaiheissa, jopa muutamien päivien ajan ennen kuolemaa. Elävän uskon omaava ihminen näkee kauniita näkyjä ja on rauhaisa, ilman uskoa kuolemaan menevä ihminen näkee kauhukuvia ja ' piruja' . Miksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä eivät pysty puolustautumaan. Samaa olen miettinyt minäkin, uskova siis.

Vierailija
2/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita olen joutunut työni puolesta hoitamaan loppuun asti ja tuollaiseen en ole törmännyt. Ap:lla itsellään taitaa nyt olla aihe jotenkin ajankohtainen ja oma mielenterveys ilmeisesti vaikutuksille altis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei usko ei tiedä mitä odottaa.

Vierailija
4/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen menevät uskovat että on jotain hauskaa tulossa. Ei-uskova täysin luonnollisesti pelkää, koska ei tiedä mitä on tulossa, ja erittäin suurella mahdollisuudella epäilee ettei mitään. Edellinen yksinkertaisesti pelkää enemmän.

Vierailija
5/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä oo moista huomannut. Kaikki menee kutakuinkin samalla tyylillä. Vai että piruja vielä, hah.

Vierailija
6/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oma mielenterveys ilmeisesti vaikutuksille altis.

Vierailija
7/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poismenoja sekä uskovilla että ei-uskovilla vanhuksilla. Samoin noita ahdistuneita loppuja löytyy molemmista ryhmistä.

Tietysti itse uskovana koen pystyväni olemaan eri lailla muakana uskovan ihmisen lähdössä, varsinkin jos olemme tunteneet toisemme jo vähän pidempään, rukoileet yhdessä jne. Mutta siis rauhallisia lähtöjä löytyy myös ei-uskovista ja heidän kanssaan pyrin löytämään sen linjan joka heitä parhaiten auttaa ja tukee.

Vierailija
8/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista itse keksimäänne soopaa?

Vierailija
9/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saattelin juuri hautaan äitini, olin hänen luonaan kun hän kuoli. Rauhallisesti. Ateisti.

Vierailija
10/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on minulle todellakin tavallaan ajankohtainen, kaksi tuttavapiiriini kuuluvaa ihmistä on kuollut lähiaikoina, molemmat nuorehkoja vaikean sairauden hitaasti nujertamia. Molemmista oli sairaalan henkilökunta omaisille maininnut, että ovat erikoisia lähtijöitä, kun ovat niin rauhallisia, eivätkä näe kauhukuvia. Ja ainakin toinen kuoleva oli nähnyt kauniita näkyjä, jotain niistä kertonutkin houreissaan. Eivätkä nämä ole ainoat tällaiset tapaukset, vaan olen kuullut vastaavia aiemminkin

Vanhainkodissa työskentelevä tuttavani taas on kertonut ei uskovien ihmisten kuolemankamppailuista. He näkevät kammotuksia, jopa huoneen täynnä karvaisia olioita yms. yms.

Eiväthän he ole niitä uskoneet kohtaavansa kuoleman jälkeen?

Vierailija
11/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asia on minulle todellakin tavallaan ajankohtainen, kaksi tuttavapiiriini kuuluvaa ihmistä on kuollut lähiaikoina, molemmat nuorehkoja vaikean sairauden hitaasti nujertamia. Molemmista oli sairaalan henkilökunta omaisille maininnut, että ovat erikoisia lähtijöitä, kun ovat niin rauhallisia, eivätkä näe kauhukuvia. Ja ainakin toinen kuoleva oli nähnyt kauniita näkyjä, jotain niistä kertonutkin houreissaan. Eivätkä nämä ole ainoat tällaiset tapaukset, vaan olen kuullut vastaavia aiemminkin

Vanhainkodissa työskentelevä tuttavani taas on kertonut ei uskovien ihmisten kuolemankamppailuista. He näkevät kammotuksia, jopa huoneen täynnä karvaisia olioita yms. yms.

Eiväthän he ole niitä uskoneet kohtaavansa kuoleman jälkeen?

Vierailija
12/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskovat ovat mm. hätistelleet jotain pahaa tms. negatiivista pois ympäriltään, ikään kuin joku inhottava olisi tullut heitä lähelle.

Uskovat saattavat kuolla hymyillen vaikka olisi kokenut kovia tuskia tai ojentavat kätensä jotain positiivista asiaa/olentoa kohti.

Vierailija
13/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei uskovat ovat mm. hätistelleet jotain pahaa tms. negatiivista pois ympäriltään, ikään kuin joku inhottava olisi tullut heitä lähelle.

Uskovat saattavat kuolla hymyillen vaikka olisi kokenut kovia tuskia tai ojentavat kätensä jotain positiivista asiaa/olentoa kohti.

Vierailija
14/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä olen varma, että joidenkin kohdalla tämä ap:n aloittama aihe pitää paikkansa.

Ja otsikon lisäksi voitaneen todeta, ettei kukaan voi myöskään teilata näitä kokemuksia.

17

Vierailija
15/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyi, mihin onkaan menossa. Tuntui pahalta ajatella levottomuuttaan. Toisaalta en tiedä, miten lopulta lähdönhetkellä koki. Oli tajuttomana, kun viimeksi hänet näin.

Kuulin kyllä, miten eräällä uskovalla tuttavallani, joka sairasti syöpää ja oli kovat tuskat lopussa, oli ilme ja silmät kirkastuneet kuollessaan ja kasvoille jäi hymy. Sisarensa kuvaili, että ihan niin kuin olisi hymyillyt jollekin, joka tuli häntä hakemaan.

Vierailija
16/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, uskokaa ihmeessä jos se teidän uskoanne vahvistaa.

Vierailija
17/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli yöllä muutama vuosi sitten sairaalassa vaikeaan sairauteen. Sairaanhoitaja oli kertonut äidille että isä meni viimeisinä hetkinään ihan sekaisin. Ja isäni oli ateisti, ei edes halunnut tavata pappia viimeisinä elinpäivinään.

Vierailija
18/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulemma oli sen näköinen, että hymyili " noutajalle" .

Vierailija
19/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse on siitä että millaisen eletyn elämän ja ihmissuhteet jättää taakseen. Siis on sinut itsensä kanssa, elänyt silleen hyvin ettei tarvitse katua, ei jää riitoihin kenenkään kanssa jne. En jaksa selittää enempää, kai te ymmärrätte mitä ajan takaa.

Niin että jos jää mörköjä paljon taakse, ne vaivaa kuollessa kenties?

En oo ennen ajatellut tämmöstä, nyt vain tuli mieleen : )

Vierailija
20/23 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskovainenkin epäilee ja on kauhuissaan. Erään papin pelkoa oli jopa vaikea ymmärtää. Mihin luottamus Jumalaan katosi lähtö hetken lähetessä. Kenenkään ei tarvitse kuolla kauhuntunteeseen, rauhoittava lääkitys auttaa jokaista lähtemään tästä maailmasta kauhukuvitta.

Ateisti voi tuntea saman rauhan kuin kristitty tai muslimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme