Onko kenelläkään muilla sitä ongelmaa, ettei yletä kauppojen ylähyllyille
Jos tuote on siellä ylähyllyn takaosassa, niin on monesti pakko jättää ostamatta. Tätä on käynyt nykyään yhä useammin. Olen ihan normaalimittainen nainen.
Kommentit (63)
Jos on 150 cm kädet ylhäällä niin ei varmaan ylläkään. Itse olen 175 cm mutta joskus olen ottanut jakkaran tai tikkaat että olen yltänyt jos ei ole ollut myyjää näkyvillä.
Ihme nyhverö, kun et pyydä apua. Passiivis-aggressiivista.
Vierailija kirjoitti:
Minulta naiset pyytävät kaupassa usein apua kun eivät yletä korkeille hyllyille, autan heitä mielelläni. Olen lähes 2 m pitkä ja kun ulottuvuutta löytyy, niin kysyn vielä, että kelpaako ihan heti ensimmäine tuote mikä on esilä vai haluaako hän taaimmaisen tuotteen joka usein on tuoreinta :) Suomalaiset tykkäävät auttaa muita, pyytäkää apua rohkeasti vain.
Olen huomannut saman, että ihmiset auttavat mielellään. Lämmin kiitos siitä! Olen siis itse 155 cm ja jakkarat, liian syvät pakastealtaat ja toisella pakkauksella ronkkimiset on tuttua puuhaa, jos ei lähellä ole ketään keltä pyytää apua.
Vielä näin suht vetreänä, normipainoisena ja liikunnallisena keski-ikäisenä kaupoissa kurottelu ja kiemurtelu onnistuukin, mutta olen usein miettinyt, että miten vanhemmat/sairaat ihmiset pärjäävät kaupoissa. Itsekin joskus talvivaatteissa, jos ennestään on jo painavia kasseja kainalossa saan tosissani tasapainotella, etten tuiskahda nenälleni jollain alahyllyllä kyykistellessä.
Ei. Joskus joku tulee pyytämään apua. Autan mielelläni. En ole edes mikään erityisen pitkä, 175cm.
Joskus on ongelmia saada sieltä hyllynperältä viimeisiä tarjouspaketteja. Samoin pakastimen takalaidassa olevia paketteja, joskus tulee roikuttua kaksinkerroin pakastimen laidalla kurottelemassa.
Enkä ole edes mitenkään erityisen lyhyt, 175.
Kirjastossakin sama ongelma. Ylähyllyn kirjarivistöä tiiraillessa meinaa niskat nyrjähtää. Alahyllyn kirjojen kanssa on vaikeuksia päästä takaisin ylös kankeiden ja kipeiden polvien kanssa.
152 cm eli en aina ylety ottamaan edes toiseksi ylemmältä hyllyltä, jos tuote hyllyn perällä.
Ikinä ei ole mikään jäänyt tämän takia ostamatta:
- kaupoissa on niitä liikuteltavia korokkeita
- toisen tuotteen avulla siirtämällä
- pyytämällä apua
On. Tosi ärsyttävää, jäänyt tuotteita ostamatta tämän takia. Nolottaa muilta pyytää, vaikka kaikki onkin aina auttanut. Pitäs olla joku koukkukeppi mukana varsinkaan vähänkään isommassa kaupassa nykyään. Joskus ne jakkarat on kadonneet kokonaan näkyvistä ja en sentään niin pakollisesti ikinä ole mitään tarvinnut, että raahaan sitä toiselta puolelta jotain hehtaariprismaa. Käyn usein hiljaisina aikoina eikä aina ole paikalla pitkää ihmistä jolta pyytää apua.
Kaupat vois vähä katsoa, että niitä jakkaroita (joiden seassa muutenkin voisi olla ikäihmisille sopivia tukevampiakin korokkeita) on tarpeeksi ja joka hyllyvälissä. Ja laittaa käytettäväksi jotain koukkukeppejä.
Vierailija kirjoitti:
Teidänlaiset käppänät on kyllä hauskoja. Aina saa nauraa kun te vaan seisotte siellä kaupassa ja katsotte jotain mitä ette saa😆
Ei minulta ole elämässä eikä etenkään kaupoissa jäänyt koskaan saamatta mitään sen takia, että olen lyhyt, laiha, lihava, suomalainen, väsynyt, pukeutunut väärin tai lasten kanssa liikkeellä. Minun itsevarmuuteni mahdollistaa sen, että pyydän apua tarvittaessa, kiipeän hyllyyn tai sukellan pakastealtaaseen ihan reippaasti. Saman itsevarmuuden olen siirtänyt tyttäreeni, joka on erinyt myös lyhyyteni. Osaan arvioida myös sen, että onko joku ihminen riittävän älykäs, jotta osaa auttaa. Sinulta ei kyllä tule kysyttyä apua, kun epäilen vahvasti, ettet osaa erottaa koiranruokaa hanhenmaksapalleroista.
Joskus en yllä. Etsin sitten sen jakkaran ja kiipeän. Joskus joku tuli auttamaan, kun näki että koetin kurkotella jotain ylähyllyltä, mutta en yltänyt. Vieläkin tulee hyvä mieli, kun ajattelen asiaa :) Olen 164 cm pitkä, eli en edes mitenkään erityisen lyhyt. Minua ei haittaa se kiipeily, olen iästäni (42 vuotta) huolimatta edelleen sen verran lapsenmielinen, että kiipeilen puihin ja leikkikentällä kiipeilytelineissä.
Vierailija kirjoitti:
Teidänlaiset käppänät on kyllä hauskoja. Aina saa nauraa kun te vaan seisotte siellä kaupassa ja katsotte jotain mitä ette saa😆
Aina olen saanut tavalla tai kolmannella. Varo vaan ettei itsellesi kolahda nilkkaan toisten pilkkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Käyt sen pyöreen 'jakkaran'. Niin minä ainakin aina teen. Tai jos sellaista ei ole missään, kysyt apua joltain pidemmältä ihmiseltä. Mä jouduin muuten kerran käyttämään sitä jakkaraa myös isolla pakastealtaalla, kun tavara oli altaan perällä pohjalla ja laarit leveät. Mä olen siis 157 senttinen sintti.
Olen saman mittainen, mutta jalkavaivainen, ja en uskalla sille aika korkealle jakkaralle kiivetä, voisin horjuessani vedellä hyllyllisen tavaraa alas. Yleensä asioin kaupassa pitkän puolisoni kanssa, ja uskallan kyllä pyytää pidemmiltä asiakkailta apua, ja aina ovat auttaneet.
Varmaan se kauppojen tila on aika kallista ja siksi on pakko pitää hyllyjä ylhäälläkin. Toisaalta usein ne edullisemmat vaihtoehdot piilotetaan jonnekin alahyllylle.
Ei koskaan, koska olen 180 cm josta suurin osa on raajaa, eli ulottuvuus on supervoimani, kehonhallinta taas muutoin ei, joten kiroilen niitä lattianrajahyllyjä.
Autan aina tosi mielelläni, mutten kehtaa tarjoutua ettei sitä pidettäisi ylimielisenä. Pyytäkää ihmeessä rohkeasti apua, mummot osaavat sen hyvällä asenteella
Sinne lattianrajaan ei kannata kumartaa, taittaa pikemminkin polvista saksinosturimaisesti alaspäin, selkä kiittää.
Pakastealtaan takareunan pohjalta on myös ihan mahdotonta saada mitään.
Miksi oi miksi sipsilaatikoista pitää pinota mahdollisimman korkea torni? Sitten siinä kädenulottuvilla on montaa eri merkkiä niitä hiton sourcream onion sipsejä ja sitten se ainoa loota, jossa on salt ja vinegar sipsejä, on siellä kahden ja puolen metrin korkeudessa?!?!
Ei ole. Jos en ylety, pyydän apua. Simple.
153 cm, en yllä.
Pyydän apua tai käytän korokkeita. Joskus kun ei ketään lähellä tai jakkaraa niin mennyt hermo ja lähtenyt ilman tuotetta.
Olen sitä mieltä, että kaupoissa pitäis paremmin huomioida eri mittaiset ja se just, ettei esim mummojen tai liikuntarajoitteisten ole välttämättä helppo hakea jakkaraa eri puolelta ja kiivetä sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oi miksi sipsilaatikoista pitää pinota mahdollisimman korkea torni? Sitten siinä kädenulottuvilla on montaa eri merkkiä niitä hiton sourcream onion sipsejä ja sitten se ainoa loota, jossa on salt ja vinegar sipsejä, on siellä kahden ja puolen metrin korkeudessa?!?!
Tämä! Jotain perus terveellisiä tuotteita kehtaa pyytää pitkien auttaan hyllystä, mut en kehtaa mennä jollekin nuorelle miehelle "Tuutko vähä auttaan, täti tarvii nyt sipsiä"
Minulla on se ongelma että on vaikea ottaa tuotteita alimmalta hyllyltä. Alimmalla hyllyllä on halvimmat tuotteet joita en ehkä saa otettua.