Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa kaksi vuotta, mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
12.11.2023 |

Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 2 vuotta ja sitä ennen yhdessä viisi vuotta. Mies on alusta asti tiennyt, että haluan lapsia ja ajatukseni olikin, että sitten, kun olemme naimisissa, ehkäisy jätetään pois. Ostimme häiden jälkeen omakotitalon, johon ensinnäkin upposi tietenkin paljon rahaa, mutta jossa on ollut myös laittamista. Mies sanoi silloin, että nyt ei ole oikea aika aloittaa vauvaprojektia, koska rahat olivat tiukalla ja talon kanssa oli stressaavaa. Olin samaa mieltä, mutta tietenkin hieman pettynyt. Olen jo 35v, joten raskautuminen ei ole mikään läpihuutojuttu ja mielelläni olisin aloittanut yrittämisen jo silloin, mutta suostuin kompromissiin. Nyt meillä alkaa olla taas talous kunnossa ja talokin on hyvällä mallilla, joten otin asian puheeksi uudestaan. Mies suhtautui erittäin nihkeästi ajatukseen siitä, että lopettaisin pillerit, ja hänen mielestään meillä ei ole tässä mikään kiire. Ahdistaa, että pitäisi vielä odottaa ties kuinka kauan, että mies kypsyy ajatukseen isäksi tulemisesta. Ei minulla ole loputtomasti aikaa!

Tiedän, että ketään ei saa pakottaa isäksi, enkä voisi edes kuvitella tekeväni mitään sellaista, mutta tuntuu todella pahalta, että mies tekee näin. Hän on AINA tiennyt, kuinka tärkeää oma perhe minulle on. Nyt meillä on kaiken lisäksi valtava, tyhjä omakotitalo. Mitä me tällaisella edes tehdään, jos lapsia ei koskaan tule? Oikein ivana ivan päällä keskellä pihaa tönöttää edellisen omistajan leikkimökki, kun ei olla raaskittu sitä myydä. Talokin ostettiin kaikkia lapsiperheen tarpeita silmällä pitäen. Aivan täyttä paskaa kaikki. Teenkö nyt vain oman pääni mukaan, ilmoitan, että lopetan pillerit ja pysyn lujana? Tämän kun ei pitäisi olla miehelle mikään yllätys.

Kommentit (583)

Vierailija
501/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehilläkin saa olla mielipide ja toiveet ihan niin kuin naisillakin vaikka ne ei olisikaan yhtenäisiä naisten toiveiden ja halujen kanssa. Ei kaikki asiat voi aina mennä pilkulleen niin kuin naiset vaativat

Vierailija
502/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehilläkin saa olla mielipide ja toiveet ihan niin kuin naisillakin vaikka ne ei olisikaan yhtenäisiä naisten toiveiden ja halujen kanssa. Ei kaikki asiat voi aina mennä pilkulleen niin kuin naiset vaativat

No ei, mutta kun huomaa että ne toiveet eivät liitossa kohtaa niin olisi hyvä olla rehellinen asiasta. Nyt mies on pitkittänyt lapsentekoa milloin milläkin verukkeella, ja vaikuttaa siltä ettei hän enää haluakaan lapsia ollenkaan. Ei ole reilua tuhlata naisen aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä se mies kannattaa laittaa luiskaan hyvin nopeasti ja alkaa pohtimaan lapsen hankkimista sitten yksin. Ongelmahan tuossa ei ole se että mies haluaa olla lapseton vaan se miten mies on pitkittynyt väistämätöntä ja ilmeisesti ajatellut että nainen unohtaa lapsihaaveensa. Todella itsekästä tietäen sen että naisen lastenhankintaikkuna on rajallinen. 

Vierailija
504/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin sadan viestin kohdalla lopetin laskemasta kuinka monta kertaa naiset sanoivat että huijaa mies isäksi tai tee miehestä isä vaikka hän ei sitä halua. Kylläpä te naiset olette sairaita. Mutta hyvä että näitä tulee ilmi niin naisilla ei ole mitään varaa vaatia miehiltä arvostusta ja kunnioitusta kun kerran miehillekin kohdistetaan vain viha ja huijaukset

Täällä on sanottu vain että lopeta ehkäisy ja sano miehelle, että hoitaa sen jatkossa ihan itse. Se ei ole vihaa eikä huijausta. Mies on yli kolmakymppinen, hän kyllä pääsee vasektomiaan vaikka heti.

Miksi mies joka ei halua lapsia NYT, haluaisi vasektomian?

Jokainen tietää, että tuo mies ei ikinä osaa tehdä päätöstä lapsista. Vasektomia sopii hänelle hyvin.

Eikö vasektomia ole juurikin päättämättömälle vatuloijalle lopullisuudessaan kaikista huonoin. Hän kun tuskin pystyy sitoutumaan kumpaankaan suuntaan lopullisesti.

505/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä uskon, että AP:n mies on muuttanut mieltään lasten hankkimisesta, hän vaan jostain syystä on sitä mieltä, että vielä ei ole sopiva aika lapselle. Tosin en mä sitäkään ymmärrä, että mihin hän tarvitsee 1/2-1 vuotta lisäaikaa ennen kuin raskautta aletaan yrittää. Mitä hän meinaa tehdä sinä aikana?

Vierailija
506/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiin riittää jahkailijoita. Pillerit pois ja kerrot siitä. Jos johtaa eroon, niin ei ole ensimmäinen kerta parisuhteisss koska on niin tärkeä asia.

Vierailija
507/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta kun huomaa että ne toiveet eivät liitossa kohtaa niin olisi hyvä olla rehellinen asiasta. Nyt mies on pitkittänyt lapsentekoa milloin milläkin verukkeella, ja vaikuttaa siltä ettei hän enää haluakaan lapsia ollenkaan. Ei ole reilua tuhlata naisen aikaa.

Reiluus on huono käsite, jollei kyse ole tietoisesta kusetuksesta. Jos nyt oletetaan, ettei mies ole tieten tahtoen näytellyt ja valehdellut, niin silloin kysymys on vain elämästä. Mieli muuttuu joskus ilman mitään syytä, eikä se ole väärin, vaikka ikävää se toki toiselle osapuolelle onkin ja usein molemmille.

Yhteiskunnassa on edelleen osittain vallalla narratiivi, että kyllä niitä lapsia alkaa jossain vaiheessa haluamaa. Kun ihminen sanoo vilpittömästä, että "haluan lapsia tulevaisuudessa", niin itse asiassa tämä tarkoittaa, että "uskon kyllä, että tulen haluamaan lapsia tulevaisuudessa". Aina ei sitten kuitenkaan mene niin, että niitä loppujen lopuksi sitten haluaa. Ei tähän automaattisesti liity mitään vedätystä. 

Vierailija
508/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi vaan ettei tee lapsia jos mies ei sitä halua kasvattaa ja olla läsnä koko ajan. Minun äiti ja isä hylkäs minut 8 vuotiaana lastenkotiin. Eivät tulleet kertaakaan katsomaan minua sinne 10 vuoden aikana. 18 vuotiaana muutin pois. Isää en ole nähnyt vieläkään vaikka olen 48 v. Isä kyllä yrittänyt hyvittää rahalla ja antoi minulle 90000 euroa ensin ja sitten vielä lisää.

Minun vanhempani hylkäsivät minut 1-vuotiaana, joten ota nyt vain ne rahat, äläkä kitise. (En saanut edes rahaa.)

T. nim. onnellinen monen lapsen äiti ja vielä useamman isoäiti :)

Vierailija
509/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi keskustella kunnolla, että miksi mies ei halua lasta. Ja jos yrittää vain lykätä, selittää että ikä alkaa tulla vastaan. Älä pakota isäksi. Jos ei tosiaan halua lasta, eroa ja tee lapsi yksin tai etsi uusi mies. 

Vierailija
510/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reiluus on huono käsite, jollei kyse ole tietoisesta kusetuksesta. Jos nyt oletetaan, ettei mies ole tieten tahtoen näytellyt ja valehdellut, niin silloin kysymys on vain elämästä. Mieli muuttuu joskus ilman mitään syytä, eikä se ole väärin, vaikka ikävää se toki toiselle osapuolelle onkin ja usein molemmille.

Yh

Se on totta, mutta mielestäni aapeen keississä vaikuttaa pahasti siltä, ettei mies ole avannut suutaan riittävän aikaisin. Ts. heti kun on tiennyt ettei olekaan varma siitä että haluaa lapsia.

Vierailija
511/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero ja äkkiä. Pahinta mitä voisi tapahtua olisi että mies säikähdyspäissään nyt eron väistämättömyyden tajutessaan myöntyisi lapsentekoon ap:n mieliksi.

Kyllä se halu pitää tulla aidosti omasta sydämestä, eikä tossukkamaisuuttaan puolison erouhkailun seurauksena.

Sitä kun ei voi tietää haluaako mies lapsia mutta kaipaa vaan vähän rohkaisua ennen kuin siihen uskaltautuu, vai onko kyse siitä että vastentahtoisesti suostuu. Ap varmaan tuntee miehensä parhaiten ja tietää kummasta todennäköisemmin on kyse. Tai voi kai sitä ihan kysyä. Pyytää miettimään ja ilmoittamaan mitä todella haluaa, jonkun aikarajan puitteissa. 

Rohkaisu on kyllä jotain ihan muuta kuin rakkaan ihmisen erolla uhkailu ja aikarajaultimatumit. Tuollainen

Ja tässähän ap:n mies on kusettanut jo vuositolkulla.

Saanut ap:n sijoittamaan omakotitaloon lupauksilla perheestä "sitten joskus".

Miehellä on kyllä ollut jo aikansa miettiä ja "rohkaistua".

Ap:lla ei valitettavasti ole enää aikaa odotella miehen aikuistumista.

Vierailija
512/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, mutta mielestäni aapeen keississä vaikuttaa pahasti siltä, ettei mies ole avannut suutaan riittävän aikaisin. Ts. heti kun on tiennyt ettei olekaan varma siitä että haluaa lapsia.

Olet toki oikeassa, että kypsästi ajatteleva aikuinen ottaisi puolison kanssa puheeksi, jos mieleen alkaa tulla ristiriitaisia ajatuksia lasten hankinnasta ja epäilyksiä siitä, että haluaako ehkä sittenkään lapsia. Osa ihmisistä ei valitettavasti ole näin kypsiä käsittelemään omia tunteita ja ristiriitaisia ajatuksia, ja siitä sitten seuraa tuskaa kaikille.

Vierailija
513/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi vaan ettei tee lapsia jos mies ei sitä halua kasvattaa ja olla läsnä koko ajan. Minun äiti ja isä hylkäs minut 8 vuotiaana lastenkotiin. Eivät tulleet kertaakaan katsomaan minua sinne 10 vuoden aikana. 18 vuotiaana muutin pois. Isää en ole nähnyt vieläkään vaikka olen 48 v. Isä kyllä yrittänyt hyvittää rahalla ja antoi minulle 90000 euroa ensin ja sitten vielä lisää.

Minun vanhempani hylkäsivät minut 1-vuotiaana, joten ota nyt vain ne rahat, äläkä kitise. (En saanut edes rahaa.)

T. nim. onnellinen monen lapsen äiti ja vielä useamman isoäiti :)

Raha ei todellakaan korvaa menetettyä rakkautta, tulevaisuutta ja esimerkiksi työuraa.

Vierailija
514/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on pitkittänyt lapsen tekoa, ja nainen on vain jatkanut suhdetta? Jos mies sanoo, että: "Ehkä, joskus, myöhemminkin ehtii", niin se ei ole "kyllä". Eikö naisten pitänyt vaistota nämä asiat sadan kilometrin päästä, mutta eivät tunne miehuuden perusasioita? Mies sanoo ehdottomasti kyllä, jos hän haluaa lapsia.

Vierailija
515/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on pitkittänyt lapsen tekoa, ja nainen on vain jatkanut suhdetta? Jos mies sanoo, että: "Ehkä, joskus, myöhemminkin ehtii", niin se ei ole "kyllä". Eikö naisten pitänyt vaistota nämä asiat sadan kilometrin päästä, mutta eivät tunne miehuuden perusasioita? Mies sanoo ehdottomasti kyllä, jos hän haluaa

Ilmeisesti mies on kuitenkin aiemmin kertonut haluavansa lapsia. Mistä aapee olisi voinut tietää ettei kaiken perheen perustamiseen tähtäävän toiminnan jälkeen niitä lapsia sitten hankitakaan?

Ja ei, mies ei todellakaan ole niin suoraviivainen eläin kuin jotkut tuntuvat luulevan. Vastaus voi olla mitä tahansa välillä ei-kyllä-ehkä, ja silti tiedossa on kokoajan mitä oikeasti haluaa. Minua on kusetettu näissä lapsiasioissa useampaan kertaan ja pari miestä on myöntänytkin että suhteen alkupuolella sanoivat mitä minä halusin kuulla.

Vierailija
516/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on pitkittänyt lapsen tekoa, ja nainen on vain jatkanut suhdetta? Jos mies sanoo, että: "Ehkä, joskus, myöhemminkin ehtii", niin se ei ole "kyllä". Eikö naisten pitänyt vaistota nämä asiat sadan kilometrin päästä, mutta eivät tunne miehuuden perusasio

Jos mies ei selvästi sano, että haluaa lapsia, niin hän ei niitä halua. Siihen on suhtauduttava juuri niin. Sinä naisena olet itse vastuussa siitä, jatkatko suhdetta. Jos sinun syysi olla parisuhteessa ovat lapset, niin silloin ei olla hetkeäkään miehen kanssa, joka pohtii, että: "Sitten, kun tilanne on toinen" tai "Sitten myöhemmin ehkä". Silloin haetaan kumppania, joka varmasti haluaa lasta. Toki, jos ikää on 20 vuotta, niin voi ehkä vähän odottaakin miehen mielen muuttumista.

Vierailija
517/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on pitkittänyt lapsen tekoa, ja nainen on vain jatkanut suhdetta? Jos mies sanoo, että: "Ehkä, joskus, myöhemminkin ehtii", niin se ei ole "kyllä". Eikö naisten pitänyt vaistota nämä asiat sadan kilometrin päästä, mutta eivät tunne miehuuden perusasio

"... Mies on alusta asti tiennyt, että haluan lapsia" ei tarkoita, että mies haluaa lapsia. Mies on voinut tulla myös toisiin ajatuksiin avioliiton aikana, että ei halua kyseisen naisen kanssa lapsia. Suhde on kuollut siis tuolla välillä, kun ollaan puhuttu lapsista ja avioliitto on alkanut.

Vierailija
518/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, ap, että haluat kovasti lapsia. Muistan hyvin sen tunteen aikana, jolloin halusin kovasti lapsia, enkä tiennyt, että voisiko se olla mahdollista, vaikka olin parisuhteessa miehen kanssa, joka myös halusi lapsia. Monelle miehelle on oikeasti yllätys, ettei nainen tule raskaaksi tuosta vain, kun ehkäisyn jättää pois, vaan keho saattaa tarvita aikaa toipuakseen ehkäisystä ja sen jälkeen voi helposti mennä vuosi, ennen kuin raskaus alkaa. Ikä ja muut asiat vaikeuttavat asiaa. Ikä ei takaa missään vaiheessa raskautta.

Mutta ap, älä missään nimessä hankkiudu raskaaksi salaa. 

Sinuna kertoisin miehelle, että haluat lapsen, etkä aio enää odottaa. Voit varata ajan gynekologille ja tarkistaa oman kehosi. Voit kertoa, että haluat jättää ehkäisyn omalta osaltasi pois ja on jatkossa miehesi ongelma ehkäistä; jos hän haluaa lapsen, niin ei mitään, jos taas ei, niin hankkii kondomeja.

Voit myös sanoa: jos miehesi on sitä mieltä, ettei halua lapsia, niin olet valmis etsimään kumppanin joka lapsia haluaa tai hankkimaan lapsen muuten toisella tavalla (olettaen, että olisit toiseen tapaan valmis) ja mies voi päättää, haluaako olla kanssasi ja hankkimaan lapsia kanssasi. 

Sinun iässäsi aikaa ei todellakaan ole liikaa pohtimiselle. Mies ei vain välttämättä ymmärrä tätä asiaa, kun voi siittää vauvoja vielä haudan partaallakin. Sinun on varauduttava siihen, että mies haluaa erota. Sitten pohdit, että kumpaa haluat enemmän: tämän miehen vai lapsia. Lapsen voi hankkia myös yksin, jos pelkäät, ettet ehdi löytää oikeaa kumppania. 

Vierailija
519/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että nykyään on niin paljon eroja kun täälläkin sanotaan, että pillerit vaan pois ja sanot et mä haluun lapsen ja piste. Ihmisellä on oikeus haluta lapsia ja olla haluamatta, on oikeus muuttaa mieltäkin asiasta. Mutta itse keskustelisin miehen kanssa rauhassa ja antaisin miehen puhua..joku syyhän taustalla on, että keksii syitä lykätä asiaa. Eikö hän uskalla kertoa ettei halua lapsia vai onko joku pelko mikä estää yrittämästä. Ero on tuossa kohtaa varmasti kova pala kun suhde on muuten ollut ok paitsi tämä lapsiasia hiertää. Sitten kun mies on puhunut sanoisin, että minulle tämä lapsiasia on niin tärkeä, että katkeroituisin jos en saisi edes yrittää, kun sitäkään ei tiedä saako lapsia. Tärkeintä et saisi sen miehen puhumaan rehellisesti asiasta..ja ero tulee jos tulee.

Vierailija
520/583 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin halusin joskus lapsia, mutta muutin mieleni. Välttääkseni tälläiset keskustelut kävin salaa vasektomiassa. Loppui se suhde kuitenkin, kun en suostunut lähtemään hedelmällisyystutkimuksiin. Exäni sai pian lapsen jonkun yhden illan tutun kanssa, joka ei edes tiedä asiasta. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Eli olet tosiaan itsekäs mulkvisti viimeis

Voit ajatella noin, mutta itse olen sitä mieltä, että ajattelin omaa hyvinvointiani. Olen todella onnellinen niistä ylimääräisestä 3,5 vuodesta. Pystyin sinä aika hyväksymään mahdollisen eromme. En tiedä mitä olisin tehnyt jos en näitä lisävuosia olisi saanut.

Toivottavasti olet hyvä veronmaksaja, koska biologian kannalta olet hyödytön. Mut äitisi on varmaan ylpeä sinusta.