Mihin maahan haluaisit vielä matkustaa?
Itse haluaisin matkustaa Usaan ja Kanadaan. Kanadaan,koska olen asunut siellä.
Kommentit (37)
Pääsin 40 ikävuoteen ilman yhtäkään "matkaa" joten viimein maailma on auki ja haluan sinnetännetonne NYT HETI!
Ekana listalla pari pikkukohdetta ja sitten Malaga, Miami, Islanti, Vietnam, Dublin, Väli-Amerikan kierros, Egypti, Skotlanti, entinen Jugoslavia jne.... Toivottavasti pystyn näkemään kaiken jotka kiinnostaa!
Kroatia. Skotlanti ja Teskit pitäisi vielä nähdä.
Tsekki ja Slovakia, Puolan rannikko?
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Dominikaaninen tasavalta? Palmut huojuu, aurinko paistaa, tällä hetkellä 31 astetta lämmintä. Tuolta voi katsoa livenä.
En tykkää Dominikaanisesta. Kuubassa on rennompi meininki ja turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
En mihinkänä koska ilmastonmuutos. Vai onko se peruttu?
Reittilennot on julkista liikennettä. Täysillä koneilla lentäminen saastuttaa paljon vähemmän kuin kotimaan autoilu.
Slovenia, Montenegro, Romania, Italia, Norja, Kanarian saaret, mutta ei oikein taida olla varaa nyt mennä ainakaan koko 5 hengen perhe, 10 maata vain käytynä, kaukomatkat ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Dominikaaninen tasavalta? Palmut huojuu, aurinko paistaa, tällä hetkellä 31 astetta lämmintä. Tuolta voi katsoa livenä.
Juu, palmut huojuvat, aurinko paistaa ja turisteja ryöstetään mennen tullen.
Siinä maassa on turistien ja paikallisten välillä niin valtava kuilu, että sitä ei meinaa uskoa. Kun näkee heidän uskomattomia röttelöitä, jotka on kyhätty mistä sattuu materiaalista, esimerkiksi aaltopellistä, muovin palasista, palmun lehvistä ja laudoista, niin tajuaa, että turistin ei ole turvallista kulkea kuin muutamassa paikassa ja valoisalla. Hotellit on ympäröity korkeilla muureilla joiden päällä on rautalangat ja sementissä lasinpaloja, portilla notkuvat vartijat aseiden kanssa ja välillä kuuluukin aseiden ääniä, joten onpa kiva ja levollinen mieli. Turistialueen ulkopuolelle ei uskalla kulkea, sillä siellä voi saada vaikka taistelukoirat niskaansa. Koira- ja kukkotappelut ovat siellä yleinen huvi.
Turistireissuja myydään joka mutkassa ja turistibusseiksi naamioituja busseja kulkee hotellien lähellä napsimassa kyytiin ne tyhmät turistit, joille ei ole huomattu sanoa, että bussin kyytiin saa mennä vain silloin, kun kuljettaja/opas tietää kuka sinä olet/teidän "turvallisuuskoodin". Jos menet väärään bussiin, niin hyvällä tuurilla sinut vain ryöstetään.
Rannat ovat upeita, mutta kannattaa aina olla siellä missä on muitakin turisteja ja vartiointia. Jos erehdyt menemään jossakin paikassa uimaan, missä näin ei ole, sinut/teidät ryöstetään lähes varmuudella. On myös hyvin normaalia, että turisti juotetaan makoisilla rommipaukuilla umpikänniin ja ryöstetään sen jälkeen.
Hotellihuoneissa ei ole välttämättä ikkunalaseja, vaan vain säleiköt ja huoneet ovat muutenkin täysiä seuloja, joten jos erehdyt tuomaan huoneeseen vaikka suklaata, on siihen hetkessä tulossa satoja muurahaisia joka puolelta. Huoneissa on liskoja ja muita kivoja öttiäisiä seinillä ja joka paikassa.
Paikan sähkökytkennät ovat oma erittäin mielenkiintoinen lisänsä. Ne ovat hengenvaarallisia.
Tässä vain alkua Dominikaanisen tasavallan upeudesta. En suosittele siis ollenkaan, vaan kannattaa mielummin mennä jonnekin turvallisempaan paikkaan, jossa on sivistynyttä touhua.
Olen päättänyt, että Eurooppa saa riittää minulle. Islanti on käymättä. Kiehtoo myös Färsaaret ja Skotlannin kiertely, etenkin saaret.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ihana ilmasto, parempi kuin Aasiassa. Pari kertaa ollut
Vierailija kirjoitti:
Pääsin 40 ikävuoteen ilman yhtäkään "matkaa" joten viimein maailma on auki ja haluan sinnetännetonne NYT HETI!
Ekana listalla pari pikkukohdetta ja sitten Malaga, Miami, Islanti, Vietnam, Dublin, Väli-Amerikan kierros, Egypti, Skotlanti, entinen Jugoslavia jne.... Toivottavasti pystyn näkemään kaiken jotka kiinnostaa!
Sama, minäkin haluan ehtiä näkemään osani maailmasta. En pidä sitä kohtuuttomana, ja ärsyttävät ihmiset, jotka julistavat, että ovat jo ihan tarpeeksi lentäneet ja kiertäneet kaikkia mantereita, nyt on aika elää ekologisesti ja kiertää vain kotimaan kohteita, joita eivät olekaan ennen ehtineet ihastelemaan. Minullakin on ollut rahaa vasta nelikymppisenä, korona tuli väliin, ja nyt olen jo yli 50 ja tuntuu, että aika loppuu. Mutta kirjoitinkin jo ylempänä, että minulle riittää Eurooppa, eikä ole pakko nähdä kaikkia mantereita.
Malediivit puuttuu vielä bucket-listalta. Muuten alkaakin olla jo reilu 80 valtiota koluttuna muilla mantereilla, paitsi Antarktiksella.
Olen reissannut ympäri maailmaa, mutta jostain syystä Norja on vielä näkemättä, kuin myös Skotlanti. Ne siis tulossa!
Monessa maassa olen käynyt ja pitänyt mm. Portugalista ja Tyynenmeren saarille tahtoisin.
Amerikka ei houkuttele yhtään, ei sitten mitään intoa.
Yli 110 reissua ja yli 40 maata takana.
Englannin rannikkokylät ja puutarhat on vielä kiertämättä, niihin haikailen. Irlantikin voisi olla mielenkiintoinen, siellä en ole ollut. Skotlantiin uudestaan mutta ulkosaarille, Tireelle.
Ranskasta Loiren laakson linnat olis kiva kiertää ja Ardeche joelle voisin mennä melomaan 30 vuoden tauon jälkeen.
Portugaliin viini- ja portviinireitille
Italiassa tulee oltua 3-5kk vuodesta mutta voihan siitä välillä ajella muihinkin maihin kätevästi:)
Minä kerään maita. Olen käynyt kaikissa muissa Euroopan valtioissa paitsi minivaltioissa (Andorra, San Marino jne) ja Valko- Venäjällä. Näissä maissa haluaisin vielä käydä.
Norjassa olisi upeaa käydä pyörällä!
Olen matkustelkutpaljon, mutta matkustamisenhaluani tyydytän nykyään enimmäkseen youtube-matkaisuvideoilla.