Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*♥*HELMENKANTAJAT 1.-3.1.2007*♥*

01.01.2007 |

Eikö meillä tosiaan ole pinoa uudelle alkaneelle vuodelle?? Anteeksi jos on, mutta minun silmääni ei osunut.. Linkki viimekertaiseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9170416&p=1&tmode=1&smode…

Meillä kun on ollut aika hiljaista, niin laitoin nyt keskiviikkoon asti tämän pinon.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas linjoilla...käytiin risteilyllä tukholmassa ja tultiin tänään takaisin. Nyt onkin sitten syöty niin että kotipuntariin on kertynyt lisäkiloja 2,5!!! Ihan kivaa, kun huomenna on vielä neuvola niin ei hyvin mene =( Toivottavasti täti on siellä armollinen ja säästää minut suuremmilta läksytyksiltä. Mulla on kiloja tullut lähtöpainoon nyt kotipuntarin mukaan jo 17!! Pikku-kaveri masussa on kovin eläväinen ollut viime aikoina ja potkii ja vääntyilee niin että vatsa on ihan hellänä kylkiluut mukaan lukien.

Tukholmassa tuli käveltyä niin paljon et nivuset ja reidet on niin hellinä et kunnolla ei pysty tänään enää kävelemään ja sohvalta ei meinaa päästä ylös millään omin avuin. Sormet ovat niin turvoksissa ettei sormukset menneet sormiin aamulla ja muutenkin olo on kuin valaalla. No se siitä omasta navasta!

Rintapumpuista on ollut kyselyä ja mulla on ollut sellainen aventin käsikäyttöinen ja en kyllä ole saanut tippaakaan herumaan sillä, enkä kyllä myöskään lainassa olleella sähköisellä. Ainoastaan käsin lypsämällä olen onnistunut vähän helpottamaan tukalaa oloa, jos on tarvinnut. Maitoa on mulla aikaisemmin riittänyt kyllä ihan sopivasti vuoden päivät niin ettei mitään lisämaitoja ole tarvittu eikä kyllä liiemmin tuttipullojakaan ole sitten tarvinnut pestä =)

Muutamilla oli ollut jo lähtö lähellä, onneksi tosiaan kaikki selviytyivät tämän vuoden puolelle yhtenä kappaleena ja pianhan sitten alkaa jo ihan oikeakin aika ensimmäisten helmisten syntyä. Mulla kylläkin varmaan vierähtää tuonne maaliskuun puolelle synnytys.

Ehkä tämä meidänkin pinomme vilkastuu pikkuhiljaa kun joulukiireet ovat ohi ja loputkin helmikuisista jää äitiyslomalle.

Nyt täytyy lähteä kuorimaan perunoita soppaan, joten palailen ehkä myöhemmin kirjoittelemaan kun ehdin lukea noita aikaisempia pinoja vähän tarkemmin.

t.kolomonen rv 32+2

Vierailija
42/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikasta jännä ettei kukaan helmiksistä ole vielä synnyttänyt, kun maaliskuiset on jo vauhdissa.

Tänään mies myrkytti koko kämpän ja laittoi koiriin jotain tippoja. Sain nyt vasta luvan tulla kotiin. Koirat ovat rapsutelleet itseään kovasti. Ruokaa on vaihdettu pariin otteeseen, annettu loishäätö lääkettä sisäisesti ja ulkoisesti ja ei tunnu auttavan. Toivon mukaan nyt tepsii. Jos ei niin sitten mennään eläinlääkärille ihmettelemään. Itse en keksi enää muuta.

Sairaalakassia olen pikkuisen pakkaillut. Pitäisi vielä lukea kraamsorgista saama nippu papereita. Ei innosta kun kaikki on hollanniksi ja perin hidasta ja vaikeeta luettavaa. Niin ja sängynjalat pitää hakea lainaan. Täällä sänky pitää nostaa 80 cm korkeuteen ja se on pakollinen vaikka synnyttää sairaalassa. Vielä on onneksi pari viikkoa aikaa laitella paikat kuntoon. Täällä pitää kaikki olla kunnossa raskausviikolla 37. Vielä jotain pientä vauvalta puuttuu joten ostoksille tarvii mennä vielä. Täällä kaikki tehdään erilailla kuin Suomessa ja kaikki ei mene mulle ihan jakeluun. Esim. mulla on vakuutusyhtiöltä tullut paketti synnytyksessä tarvittavista materiiaaleista ja se tulee ottaa sairaalaan mukaan.

Itseäni jännittäá synnytys kovasti. Toivon että se käynnistyy illalla, öllä tai viikonloppuna niin että mies on tukena. Hän käy töissä kahden tunnin ajomatkan päässä, joten heti hän ei pääse apuun jos saattuu päiväsaikaan jotain tapahtumaan. Oma kielitaito ei ole kauhean hyvä, mutta kai sitä jotenkin selviää sitten vaikka englannilla. Nyt on mies kulkenut kaikissa tutkimuksissa mukana ja se on auttanut paljon.

Ja jos oikein hyvä tuuri käy niin sairaalassa jossa aion synnyttää on töissä yksi suomalainen kätilö. Hän on nyt lomalla ja tulee töihin helmikuussa. Olisin aika onnellinen jos niin kävisi että saisin suomeksi synnyttää =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä oli useita asioita, joita piti kommentoida. Saa nähdä kuinka monta muistan vielä. :)

Rintapumpusta: Ostin käytettynä Ainun sähkökäyttöisen pumpun. Kokemuksia käytöstä ei vielä ole, kun on esikoinen vasta tulossa, mutta jos jollain on, niin kertokaahan ihmeessä. Olen lukenut, että olisi melko kovaääninen, mutta helpompi käyttää kuin käsikäyttöinen. Aventin pumpusta olen lukenut oikeastaan pelkkää hyvää. En tiedä sitten mikä olisi paras. Toivon, että maidon pumppaaminen onnistuu, koska olisi kiva saada omaa maitoa varalle, ettei tarvitse antaa korviketta, kun en ole kotona. Kouluun on tarkoitus kuitenkin jossain vaiheessa keväällä mennä aina silloin tällöin. :)

Koirista: Koirilla vehnäallergia on melko yleinen ja toinen omistanikin on ilmeisesti allerginen vehnälle, ainakin hiukan. Rapsuttaa paljon ja suupielet punoittavat usein. Eli jos syytä liialliseen rapsutukseen ei löydy loisista, niin veikkaisin, että koira on allerginen. Allergia on vaan vaikea löytää. Pitää yksi kerrallaan jättää useammaksi viikoksi joku tietty ruoka-aine pois ruokavaliosta ja mikäli oireet helpottavat, niin sitten tietenkin pysyvästi pois kyseinen ruoka-aine. Mutta vehnä siis yleisin eli makaronit ym. pois.

Mitäs muuta vielä oli... hmm... Vauvan huoneen laitto venähtää meillä maaliskuulle, kun pääsemme silloin vasta muuttamaan. Siihen asti vauva nukkuu meidän huoneessa äplaatikossa. Uudessa kodissa saa sitten oman huoneen ja sängyn. Olisi ollut kiva muuttaa jo nyt, mutta ei voi mitään, kun kämppä valmistuu vasta maaliskuulla.

Äippärahoista: Minäkin sain päätöksen tänään eli tulee nyt tällä tai ensi viikolla varmasti jo kaikille helmiksille.

Olimme tänään Haikaranpesässä valmennuksessa, kun saimme sinne viime hetkellä peruutuspaikan. Alkoi hieman itseäkin jo jännittää, kun sinne tuli äiti tulipalokiireellä ja kymmenen minuutin päästä vauva jo parkaisi ensimmäisen kerran. Hui! Kohta se on meilläkin synnytys edessä ihan OIKEASTI. Iiks! :)

Omaan napaan kuluu hyvää. Valmennuksia ja kursseja on nyt tammikuun aikana vaikka muille jakaa, mutta kivahan se on esikoista odotellessa niissä käydä, kun ei aiempaa kokemusta ole.

Eipä tänään muuta kuin rattoisaa illanjatkoa helmiksille! Minä jatkan Pako maratonia. On niin koukuttava sarja, ettei malta odottaa uusia jaksoja telkusta.

Jolanda + Koukkis rv 33+4

Vierailija
44/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisistä: Me emme kuulu kirkkoon, joten vauvaakaan ei siihen liitetä ja järjestämme nimenantojuhlan sitten ristiäisten sijaan. Olen juhlaa jo hiukan suunnitellut, kun valmista kaavaahan ei ole, mutta eiköhän siitäkin tilaisuudesta ihan kaunis tule. Nimestä tosin ei ole vielä hajuakaan, mutta sitähän ehtii miettiä sitten, kun tulokas on syntynyt ja näkee, että kenenkäs näköinen hän sitten olisi. Onkos teillä muilla jo nimet päätettynä ja selvillä?

Jolanda

Vierailija
45/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut vilkasta, kiva niin :)

Piba kyseli huonotuulisuudesta, minä ainakin olen kuin persiille ammuttu karhu. Tosi kärttyisenä ihan vähän väliä :/ Ehkäpä tämä taas loppuu sitten kun vauva on toisella puolen masua.. mies varmasti ainakin toivoisi sitä :)

Jolanda kyseli nimihommista, meillä on jo kovasti mietitty J:llä alkavaa tytön nimeä Jenna Juuliamme lisäksi. Jolandakin on ollut melko vahvoilla nimiehdotuslistassa ;D Ja Janette, mutta ehkäpä sen sitten vaan taas ' tietää' kun on syntynyt. Ensimmäisestä päätin nimen jo odotusaikana ja on tästäkin sellainen kutina että mikä tulee mutta se jää sitten ristiäisiin nähtäväksi.

Ei olla mitään uskonnollisia tyyppejä, mutta kuulutaan kirkkoon kumminkin ja pidetään ristiäiset jo ihan siksi että esikoisellakin ne pidettiin. Samantapainen juhla varmaan tulee olemaan kuin viimeksikin eli melko pienimuotoinen..

Mitähän muuta piti kommentoimani.. ei pysty muistamaan. Joskohan mekin pian aletaan jakautumaan, kun maaliskuinenkin oli jo ottanut varaslähdön! ;) mulla la 7.2 muttei olisi mitään sitä vastaan että tulis jo tammikuun puolella. Ja mielellään viikonloppuna ja päiväsaikaan. Toiveitahan masukille voi aina esittää, niiden toteutuminen onkin sitten eri asia.. :) Mutta nyt pötkölleen hetkoksi, mieskin lähtee illalla pariksi päiväksi työreissulle joten puhtia pitää riittää vilkkaan tytön paimentamiseen! Mukavaa keskiviikkoa kaikille

H 35+0

Vierailija
46/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt takana synnytystapa-arvio ja gynekologin tutkimus ja pää täynnä kaikenlaista tietoa. Synnytysvalmennus on viikon päästä.

Kanavaa jäljellä 2cm ja paikat pehmenneet. Jos oikein kuulin, pikkumiehen pää on myös kiinnittynyt ja siis raivotarjonnassa. Painoarvioksi saatiin ultralla 2938g, joten ihan hyvän kokoinen kaveri on jo:)

Ihanalta kuulostavat nuo baby showerit:)Tulkaapa kertomaan, kun ne on ohi.

Jolanda: meillä on nimi valmiina, ollut jo kauan. Miehen valitsema. Ja me pidetään ristiäiset, mutta meillä on myös kirkkoon kuulumaton kummina, " kummitustätinä" .

sjt+pikkumies 36+1