Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*♥*HELMENKANTAJAT 1.-3.1.2007*♥*

01.01.2007 |

Eikö meillä tosiaan ole pinoa uudelle alkaneelle vuodelle?? Anteeksi jos on, mutta minun silmääni ei osunut.. Linkki viimekertaiseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9170416&p=1&tmode=1&smode…

Meillä kun on ollut aika hiljaista, niin laitoin nyt keskiviikkoon asti tämän pinon.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään - selailin huvikseni maaliskuisten pinoa, ja huomasin, että eka maalisvauva on jo maailmassa!! Yhtään helmivauvaa ei siis (tietääkseni) ole vielä syntynyt, mutta maalisvauva on jo! Laitanpa vielä linkinkin, jossa synnytyksestä (piti tietty kaivaa sekin) - nimimerkki " duppaduulix" .

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9187357&p=1&tmode=1&smode…

Toivottavasti tuo pienokainen nyt jaksaa vaan vahvistua päivä päivältä! =) Pitää vielä selata pinoja, oliko heistä tuoreampia kuulumisia..

Minni & [color=teal]Mulperi [/color] 33+1

Vierailija
22/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen viesti vaan että hengissä ollaan ja pahimmat supistukset saatu laantumaan! mutta kyllä tää elo on kuin hidastetusta filmistä, ei voi oikeen mitään tehdä niin alkaa supistelemaan. taitaa olla niin että töihin ei ole enää lomien jälkeen palaamista. vähän säikäytti tää suppariepisodi ja uusi vuosi mni ihan tyystin makoillessa. mutta hui tuota että maaliskuoinen jo synnyttänyt!

en muista että olenko jo kirjottanut mutta mulla on aventin käsikäyttöinen rintapumppu josta oon tykännyt. pieni ja näppärä ja helppo käyttää ja ottaa mukaan. sitä suosittelen lämpimästi.

mä näin pari yötä sitten vauvasta ekan unen; se näkyi tosta mahan läpi ja kääntyi katsomaan mua :o !! ehkä se tuli siitä kun tuota jalkaa ja peppua työntyy tuolta välillä niin voimalla että maha sojottaa vinksin vonksin vinossa !

kateellisena kuuntelen kun muut urheilee ja kuntoilee, meikäläisellä vaan paikat rapistuu ja kunto laskee kun ei voi juurikaan liikkua. no, troivottavasti synnytyksen jälkeen sitten viimeistään pääsee vaunulenkille!

kelläs meistä muuten on 1. LA? toivotaan että päästään kaikki lähelle laskettuja aikoja!

Viherrys 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille helmenkantajille,

Uusi vuosi tuli vastaanotettua rakettien paukkuessa. Tuntui siltä kuin ihmiset olisivat ostaneet raketteja enemmän kuin viime vuonna.

Omaa (.) sen verran, että lauantaina tuntui siltä, jotta pitää lähteä synnyttämään, vaikka la on 13.2. Vauveli piti koko päivän sellaista liikettä, jotta kylkiluut ja " alapää" oli tosi koetuksella. Onneksi sitten aattona helpotti ja säilyin ehjänä tämän vuoden puolelle.

Torstaina on neuvola ja ens viikon ke ultra äippäpolilla, joten sitten nähdään vieläkö vauveli on rt. Itselläni kun on perätilasynnytys takana 6 vuotta sitten, niin mikään ei tunnu varmalta. Eri toten kun esikoinen syntyi 3 vkoa etuajassa.

Sairaalakassia en ole minäkään vielä laittanut valmiiksi. Joku kirjoitti pakkaavansa mukaan omat sukat. Se onkin hyvä vihje. Sitä on tyystin unohtanut miten karmeita ne sairaalan putkisukat on, jotka valuvat koko nilkkoihin.

Sairaslomani päättyy nyt sitten ensi perjantaina, kun virallisesti alkaa äitiysloma. Enpä ole minäkään saanut Kelasta vielä äitiysrahapäätöstä, jospa odottavat niitä 2005 vuoden verotustietoja. Sairasrahapäätöksen vuoden 2004 verotustiedot eivät ainakaan täsmänneet oman lappuni kanssa. Tiedä sitten millä laskentakaavoilla he laskevat päätöksiään....

Tässä vielä pitäisi muutama viikko pysyä kasassa, vaikka tuntuu siltä etten helmikuuhun asti ole yhtenä kappaleena. Tulenpa sitten torstaina kertomaan neuvolakuulumisia.

Äippä & vauveli rv 34 tasan

Vierailija
24/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi, tervetuloa uudet helmikset, kyllä tänne sekaan mahtuu! ;D

En tiedä oonko jo vastannut tuohon rintapumppukyselyyn, mutta itseltä löytyy myös se ainun käsikäyttöinen. Myös aventia oon kuullut kehuttavan, molemmat on melko pieniä ja helposti matkaan otettavia.

Neuvolassakin tuli käytyä, tästä eteenpäin ne alkaakin olemaan joka viikko. Kaikki muu oli ok, mutta nyt eri terkka valitti painon putoamisesta vaikka sanoikin lähtiessäni että kyllä se vauva tarvitsemansa ottaa vaikka itse laihdunkin. Hemoglobiini oli ainut johon pitää alkaa nyt popsimaan rautaa, kun se oli vain 108. (mulla normaalisti 135->)

Sydänäänet kuului hyvin ja liikkeet, arvuutteli että onkohan pää alaspäin ja minä sanoin että kyllä se on ;) lääkäri sanoi niin pari viikkoa sitten ja kyllä selkeät varpaat erottuu iltaisin tuossa ylempänä. Tuskin mahtuukaan enään kääntymään,vaikka yrittäsikin..

Omanapaistapa taas.. Alan olla niin malttamaton saamaan käärön kotiin, siis itse asiassa olen vasta nyt alkanut sitä kunnolla odottamaan! Mun mummolla on jonkinlaisia selvännäkijän unia, eikä ole vielä mennyt koskaan pieleen ja hän näki unta että synnytin ihan tosi pikkuisen melkein mustahiuksisen tytön joka puhua pulpatti - tullut äitiinsä siis ;)

Itse en ole nähnyt synnytyksestä kuin korkeintaan painajaisia, mutta jospa nyt luottaisin että kaikki menee hyvin, eihän tässä enään montaa viikkoa olekaan.

Mutta nyt pötköttelemään että suppailut loppuu. Kaupassa rivakointi ei selkeestikään tee hyvää jos näitä vähentää haluaisi.. :)

H 34+6

Vierailija
25/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää tätä vuotta minunkin puolesta.

Ja uusille helmenkalastajille tervetuloa mukaan kirjoittelemaan.

Tänään oli synnytyssairaalaan tutustuminen. Oli ihan erillainen paikka mitä olin kuvitellut, täällä rupeaa jo jännitystä olemaan ilmassa :)

Samalla kävin äitiyspolilla viimeisessä kontrolissa. Vauvan pää on kiinnittynyt ja alhaalla. Kanavaa jäljellä se 2 cm ja ulkosuulta avoinna ja paikat pehmeät.

( . ) olo ollut hyvä. Supistelee harvakseltaan ja välillä jomottaa alapäähän. Yöllä tosin heräilen vessaan tunnin välein ja mahakivut tulevat öisin..

Viherryksellä oli ollut vähän kurjan vuodenvaihde, koita jaksaa vielä muutama viikko ottaa rauhallisesti.

sateisin terveisin oona+pömppis 35+5

Vierailija
26/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä synnytys pyörii jo monen mielessä helmiksillä. Mulla ainakin, kun la on 5.2 ja painoarvion perusteella saatetaan käynnistää jo tammikuussakin, kun edellinen oli iso ja sokerien kanssa on häikkää. Kyllä tosiaan pakkasin omia sukkia mukaan synnärille, ne putkisukat on ihan mahdottomia, valuvat ja hikoontuvat. Muuten kyllä aion kulkea sairaalan vaatteissa, saa vaihtaa aina kun hikoontuu. Ainakin noina kahtena aiempana kertana vaihdoin vaatetta monta kertaa päivässä kun hikoilin litratolkulla. Varpaat oli ihan nakkeina kun maito alkoi nousta.

Nyt jännittää se polikäynti, vaikka siihen on vielä viikko! Siinä kuitenkin kuulee missä mennään, onko tiedossa kohta vauva vai päästetäänkö luonnollisesti=yliaikaiseksi kuten edelliset. Oon vakuuttunut, että jos ei käynnistetä, tää syntyy yliaikaisena -huolimatta jatkuvista supistuksista jotka kiskoo reidestä saakka. Niitä vaan on joka päivä, mutta tuskin tekevät mitään. Edelliselläkin kerralla oli paljon supistuksia ja 38 viikolla ihan raaka tilanne. Tosin kun vauva sitten rupes syntymään, kesti avautumisvaihe vain muutaman tunnin.

Leivoin lasten kanssa sämpylöitä ja söin niitä kohtuuttoman paljon. Pikkasen on nyt ilmaa mahassa ja pitäs lähteä kauppaan kun mies tulee kotiin. Kaupassa supistaa aina hirveesti, mutta silti tykkään mennä sinne kun on ollut koko päivän pikkulasten kanssa kotona.

Heinä 35+1

Vierailija
27/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherrys: kyselit sitä kenen LA alkaa olla lähimpänä?Mä luulen, että minä ja Maaret(ti) ollaan aikas tyrkyllä;) Mullahan virallinen LA on 30.1., mutta en koskaan poistunut helmiksistä, kun aloin alunperin kirjoitella tänne ja olin tänne kotiutunut:)

Meillä on huomenna tutustuminen sairaalaan ja synnytystapa-arvion tekeminen.Odotellaan innolla!Ja suppareitakin on ollut kiitettävästi. Tänäkin aamuna heräsin niihin ja kävelin ympäri kämppää mahaa pidelleen ja puhallellen.

sjt+pikkumies 36+0!!!(Uskomatonta:))

Vierailija
28/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelin ton " Helmikuun Helminauhat, la:t, esittelyt, synnärit" -viestin näkysälle ni pääsee uudet helmenkantajat lisään sinne tietosa. =)

Juu, taidetaan [b]sjt[/b]n kanssa olla " etulinjassa" , tosin voihan se olla ett yli menee nii ett heilahtaa ja toisilla puolestaan tulee etuajassa.

Mistä tuliki mieleeni ett hyvä ett [b]Frog[/b] ja [b]Viherrys[/b] o viä yhtenä kappaleena. =) [b]bd öö[/b]

Eipä tässä muuta ihmeellistä, selkää ja masua särkee taas siihen malliin ett täytyy mennä köllöllee. Mulla onki tänää ollu ihmeen tuottelias päivä, pyykkiä oon pessy monta koneellista ja vähän lisää vauvanvaatteita laitellu. Taitaa se maankuulu pesänrakennusvietti iskeä ny täälläki. =) Mutt nyt, puisss. [color=purple][b]Illanjatkeita Helmenkantajille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv35+4/36+2)

Vierailija
29/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhia ett o jo maaliskuinen vaavi maailmassa :o Toivottavasti heil kaik menee hyvin *toivoo kovasti suojelusenkeleitä pienen ihmisen elämään*

Vierailija
30/46 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain vihdoin viimei laitettua vaatteet tulokkaatte tonne lipaston laatikkoon. Pesin kaikki äp:n vaatteet ja kattelin pienimmät esikoisen vanhoista. Se vaan harmitti että se äippäpaketin peitto on isompi kun ed. Pakkauksen peitto. Kun olis ollu valmiina niitä pikku lakanoita vaikka kuin. Ihmetyttää miks ne tommosen tempun on menny tekemään. Höh... Tänään tarttu kaupasta matkaan pari tuttiakin. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Esikoinen lopetti tutin käytön 4kk vanhana ja voihan se olla ettei tarvii ollenkaan. Tuttipulloihin pitäis uudet tutit hommata, vaippoja ja pari tetraa korviketta.Ihan vaan varuiksi. Vakaa aikomus on kyllä imettää. Esikoisen imetys loppu kun tää uusi masukki ilmoitti tulostaan. Ja nyt olisi tarkoitus tätä seuraavaa imettää pidempään.

Mutta joo... rintapumpuista oli jotain puhetta. Mulla on se ainun käsipumppu ja sillä olen pärjänny ihan hyvin. Ei mulla aluksi ollut aikomustakaan ostaa mitään pumppua mutta kun maito nousi ja eskoinen joutui olemaan melkein kaksi viikkoa sairaalassa niin oli pakko ostaa. Ja se oli ensimmäinen mikä kaupasta löytyi ei siinä miettiny muutakun että saa edes jonkun vehkeen että saa olon helpottumaan.

Nyt pätkii ajatus sen verran pahasti että taidan mennä jääkaapin kautta löhöilemaan ja oottamaan että pako alkais...

kojootti ja Eppu tasan 32 (jee!)

Vierailija
31/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun tuli jo painettua pelkkä tervehdys ensin liikkeelle. Sormet on tosiaan vähän turvoksissa.

Tervetuloa joukkoon Ravitytsy, Katriina ja muutkin uudet helmikset jännittämään yhdessä näitä viimeisiä viikkoja ! Olen itse yrittänyt listasta kyttäillä, kenet saattaisin puolenkuun vaiheilla jopa tavata livenä Naistenklinikalla, mutta aika vähissä on vaihtoehdot, mikäli laskettuihin aikoihin on luottaminen. No, paikan päällä varmasti tutustuu kanssasisariin joka tapauksessa.

Piba, kyselit ihan samasta asiasta, jota minäkin olen viime päivinä harkinnut, eli rintapumpusta. Olen kuullut kerrottavan, että Avent Isis olisi yllättävän kätevä ollakseen käsikäyttöinen, tosin ilmeisesti hieman kalliimpi kuin muut. En millään malttaisi ostaa omaksi sähkökäyttöistä, joka on varmasti vieläkin arvokkaampi, joten uskoisin ostavani juuri Aventin. Viimeksi (siis 7v. sitten) vuokrasin Mammakeskuksesta sähkökäyttöisen koneen, joka piti ihan samalaista ääntä kuin traktori ja taisi painaakin yhtä paljon, siis ei kiitos tällä kertaa !

Jostain syystä mieleeni on noussut kummittelemaan edellisen synnytyksen aikainen maitoasia Kätilöopistolta. Näin jälkikäteen tiedän, että poikamme oli alusta alkaen todellinen syöppö ja veti armottomia maitosatseja Tuttelia ihan kahden viikon ikäisestä lähtien, jolloin jouduin lopettamaan imetyksen. Rintasyötöstä ei määriä osaakaan samalla tavoin arvioida, pullosta ne näkee helposti. Siis, asiaan: muistan, että pojalle annettiin jonkun toisen rintamaitoa, kun ei omani ollut vielä noussut rintoihin, ja sain todella kinuamalla kinuta, että sain sitä enemmän kuin 20 ml, sillä poika jäi sen jäljiltä selvästi nälkäiseksi. Mietin vaan, onko kenelläkään tuoreempia kokemuksia asiasta, eli onko syytä pelätä, että maidon kanssa pihtaillaan ? Jos oma ei ole vielä noussut, en haluaisi tytön näkevän nälkää (mikä kamala mielikuva). Pohdinko ihan turhan päiten tällaisia juttuja paremman puutteessa ?

Huomenna olisi viimein aika käsikirurgille, joka päättää, lähdetäänkö ranteita leikkaamaan vielä ennen synnytystä, vai odotetaanko, että vaiva helpottaisi raskauden jälkeen. Mielenkiintoista katsoa, mihin ratkaisuun tässä päädytään, sillä tämäntyyppisessä asiassa on maallikko ihan täysin ammattilaisen näkemyksen varassa.

Yrittäkääpä jaksella !

kirsi-mama ja nalle rv 34 tasan

Vierailija
32/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nukuttua viimeyö huonosti. Heräsin puoli viisi kun esikoinen huusi sängyssään. kävin sitten häntä katsomassa, että mikä on hätänä. No tuo oli pissanut housuunsa, ei onneksi paljoa ja suurin osa peitolle (helpompi pestä kuin patja). Onneksi oli itse vielä niin väsynyt, että jatkoi uniaan kun saatiin hänet kuivaksi. :) Valitettavasti minä en sitten jatkanut yhtä helpolla. Eli siitä saakka pyörinyt sängyssä ja kun vihdoin nukahtanut, niin miehen herätyskello herätti minut tuossa hieman ennen seitsemää. Siitä jatkoin pyörimistä, kunnes lopulta nousin varttia vaille kaheksan.

Kävin tuossa kanssa katsastamassa tuon ensimmäisen maaliksen syntymän. Heillä on kyllä ollut jännä joulu! Onko kellään hajua, millä viikoilla tuo vauva syntyi? Ihan hyvä vain, että olet utelias Minni ja kerrot juorut meillekin aina tähän pinoon!;) Kiva tietää missä kanssasisaret menee vaikka itse onkin niin laiska ettei jaksa muiden pinoja lueskella. ;)

Rintapumpuista ollut puhetta.. Itsellä oli esikoisella kaksikin pumppua, molemmat MammaDonna malleja ja todella huonoja! Sain siis itse lopulta lypsettyä itseni käsin paljon helpommin.. Nyt olisi kyllä kiva hankkia joku oikeinkin hyvä pumppu sillä viimeksi maito nousi todella äkkiä jo sairaalassa ja oli koko ajan sellainen Dolly Parton -olo! Imetys ei itsellä kestänyt viimeksi kuin pari kuukautta, sillä esikoinen syntyi huhtikuun lopulla ja kesän tullen jouduin aloittamaan niin vahvan allergialääkityksen, että lääkärin mielestä oli parempi etten imetä ollenkaan. No, ehkä tällä kertaa tulee hieman pidempi imetysjakso kun tässä on vielä tätä talvea jäljellä ja ainakin viime kesä oli todella helppo allergioiden suhteen! :)

Niin, joo.. Kävimme eilen siellä neuvolassa. Kaikki oli hyvin, painokaan ei nyt ihan älyttömästi ollut noussut. Olisiko ollut joku +600g/vko? Toivon todella, että pian syntyisi tämä vauva, jotta en rikkoisi uutta kymmenlukua enää tässä raskaudessa. Vaarallisen lähellä kyllä olemme tuota rajaa.. Neuvolantäti käski alkaa liikelaskennan ja antoi siihen sellaisen taulukonkin, johon liikkeet pitää merkata. Itsestä tuo tuntui hölmöltä, sillä vauva on kuitenkin suht aktiivinen enkä ole ollenkaan ollut huolissani, jos joku päivä ollut hiljaisempaakin. Vielä kun tuossa on tarkat ohjeet, missä asennossa niitä liikkeitä pitää kuulostella, eikä minun vauvani ole erityisemmin koko raskauden aikana siinä asennossa liikuskellut. Eli mietin tuleeko nyt turhan harvoin niitä liikkeitä kun tuohon lappuun niitä kirjaan ja saanko taas sitten sen takia käydä vielä yhden turhan reissun tuonne äippäpolille! Vaikka eihän noin pitäisi ajatella, sillä vauvan parastahan tuossa vain ajatellaan.. No, anyway.. Meilläkin muuten alkaa käynnit olla jo viikon välein tuonne neuvolaan, yllätyin kun en esikoisesta muistanut niin usein käyneeni edes näin lopussa. No tuleepahan jotain tekemistä päiviin kun nyt vaan nyhjää kotona.. Tosin joudun sijoittamaan nuo käynnit aamuihin ja siksi heräämään törkeän aikaisin kun mies tosiaan myi nuo automme pois ennen joulua, joten ei ole kuin yksi auto käytössä ja miehen pitää sillä päästä kulkemaan töihin! :(

Jeps, olisikohan tässä taas tarpeeksi omaa napaa tälle erää.. ;) Tuli muuten mieleen, kun tässä nyt ollaan huudeltu näitä poissaolijoita, että MISSÄ ON MAMMUTTI? Hänestä ei muistaakseni ole joulun jälkeen kuulunut mitään..

-frog2 ja rv35+4

Vierailija
33/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ekaks minunkin puolestani [color=aqua]Tervetuloa kaikki uudet joukkoomme!! [/color]

Sitten ihmettelenkin heti perään, että missäs kaikki vanhat " alkuperäiset" ovat? Esim. [b]RvaPomelo [/b]? Hänhän oli hyvinkin aktiivinen aluksi, mutta nyt ei ole mitään kuulunut aikoihin.. Toivottavasti kaikki on kuitenkin mennyt hyvin!? Listasta lunttasin, että Pomelolla on nyt enää tasan kuukausi laskettuun aikaan, joten olisi kiva kuulla hiukan tuntemuksia. *huhuilee, jospa hän taustalta löytyisi*

[color=agua]Mammutti[/color]kin on ollut hiljaiselossa - tulehan kertomaan kuulumisia! =)

[color=lime]Rintapumpusta: [/color]Hommasin ekan raskauden aikana sellaisen käsikäyttöisen pumpun (en nyt merkkiä muista, olisko Ainun ollut?), mutta osoittautui ihan turhaksi kyllä vehje - maito ei vaan sinne herunut. Lypsätä kyllä piti, mutta se kävi näppärästi ihan omin käsin suoraan astiaan. Sain synnäriltä hyvän opastuksen tuohon itse käsin lypsämiseen, ja siten maito tosiaan herui (paremminkin suihkusi). Esikoisen imetys kun ei sujunut kehuttavasti - ote oli kehno, rinnanpää matala, ja molemmat rinnat heti ihan verillä, joten maito piti lypsää pulloon.

Innolla odotan (edelleen) tämän päiväistä neuvolaa. Samalla reissulla hoituu esikoisen korvien jälkitarkastus - hiukan epäilyttää, että ovatko vieläkään terveet, mutta sittenhän se selviää (ennenkin vaatinut korvatulehdukseen useamman kuurin). Toivottavasti saa kuitenkin jo terveen paperit! =)

Palailen varmaan illemmalla kertomaan kuulumisia. Mukavaa pikkulauantaita!

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]33+2

Vierailija
34/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, samaan aikaan äsken kirjoiteltiin, ja molemmat huhuili Mammuttia - toivottavasti tosiaan Mammutilla(kin) kaikki ok!?

Ja se maalisvauva syntyi muistaakseni rv27+(olisko 5 tai 6, kuitenkin 28.rv:lla) - eli tosi aikaisin, mutta onneksi kaikki käsittääkseni on nyt hyvin. Aivoverenvuotoa kai oli jossain vaiheessa, mut loppui itsekseen. Pitääkin taas selata pinoa, jospa heistä olisi tuoreampia kuulumisia. Toivon todella, että pikkuinen selviää pienestä koostaan huolimatta!

Palaillaan taas.. =)

Vierailija
35/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Ja tosiaankin, lisäilkää tietonne myös meidän esittelylistaan. Maaret(ti) oli sitäkin nostellut =)

Äippärahoista sain päätöksen eilen, joten kyllä se varmaan teille muillekkin kohta tulee. Onhan se muka vihdoin tietää kuinka paljon saa ja milloin. Täällä pitää ainakin odotella helmikuun alkuun. Täytyy siis sinne asti yrittää säästellä ja pysyä pois alennusmyynneistä...

kirsi-mama, esikoinen sai myös lisämaitoa sairaalassa ja ne määrät oli kyllä tosi pieniä, ehkä kannustavat sillä imettämään ja saamaan maitoa tulemaan. Ärsyttävää oli kun tulivat yöllä herättämään sen pikkutipan kanssa vaikka minä ja vauva nukuttiin tyytyväisenä =) Ja vauva oli ihan hyvän kokoinen joten ei ollut painontarkkailun tarvetta.

Ja ne sukat on kyllä siellä aivan kamalat mutta mahtuvat ainakin joka jalkaan ;)

Olisikohan osa meidän " vanhoista ja aktiivisista" mukana suljetuissa keskusteluissa? Ehkä siellä on mukavampi kirjoitella kun eivät kaikki näe. Tosin sinnehän ei ole uusia huolittu enää kuukausiin...

Mukavahan tää meidän lista on ja ihmiset ihania. Silti välillä ihailen kun noi tammikuiset jaksaa niin innokkaasti kannustaa ja kommentoida toistensa juttuja. Meillä on ehkä hieman omanapaisempaa. Toisaalta siitä saa mukavasti apua myös omiin asioihinsa... Yleensä tulee aina jonkun toisen kanssa pohdittua samaa =) Hyvä me!

Ja siihen omaan napaan :D

Viime viikolla kävin äitiyspolilla kontrollissa ja kaikki oli ihan hyvin. Ei siis mitään edistystä tai muutosta kohdun suulla mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei vielä tarvitse ollakkaan. Eli tämä helmikuinen taitaa todella syntyä vasta siellä omassa kuussa.

Ultrassa on tietysti mukava nähdä toista pitkästä aikaa. Siellä hän potkiskeli tyytyväisenä ja taas imi peukaloaan =)

Painoarvio oli hieman alle 2,5 kiloa. Eli aika normaalinkokoinen pitäisi olla jos laskettuun aikaan syntyy... Tosin en nyt ihan kauheasti luota noihin ultran arvioihin. Itse veikkaan että tulee vähän isompi kaveri...

Mutta mukavaa viikonjatkoa kaikille

MyQ rv 35

Vierailija
36/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Ja tosiaankin, lisäilkää tietonne myös meidän esittelylistaan. Maaret(ti) oli sitäkin nostellut =)

Äippärahoista sain päätöksen eilen, joten kyllä se varmaan teille muillekkin kohta tulee. Onhan se muka vihdoin tietää kuinka paljon saa ja milloin. Täällä pitää ainakin odotella helmikuun alkuun. Täytyy siis sinne asti yrittää säästellä ja pysyä pois alennusmyynneistä...

kirsi-mama, esikoinen sai myös lisämaitoa sairaalassa ja ne määrät oli kyllä tosi pieniä, ehkä kannustavat sillä imettämään ja saamaan maitoa tulemaan. Ärsyttävää oli kun tulivat yöllä herättämään sen pikkutipan kanssa vaikka minä ja vauva nukuttiin tyytyväisenä =) Ja vauva oli ihan hyvän kokoinen joten ei ollut painontarkkailun tarvetta.

Ja ne sukat on kyllä siellä aivan kamalat mutta mahtuvat ainakin joka jalkaan ;)

Olisikohan osa meidän " vanhoista ja aktiivisista" mukana suljetuissa keskusteluissa? Ehkä siellä on mukavampi kirjoitella kun eivät kaikki näe. Tosin sinnehän ei ole uusia huolittu enää kuukausiin...

Mukavahan tää meidän lista on ja ihmiset ihania. Silti välillä ihailen kun noi tammikuiset jaksaa niin innokkaasti kannustaa ja kommentoida toistensa juttuja. Meillä on ehkä hieman omanapaisempaa. Toisaalta siitä saa mukavasti apua myös omiin asioihinsa... Yleensä tulee aina jonkun toisen kanssa pohdittua samaa =) Hyvä me!

Ja siihen omaan napaan :D

Viime viikolla kävin äitiyspolilla kontrollissa ja kaikki oli ihan hyvin. Ei siis mitään edistystä tai muutosta kohdun suulla mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei vielä tarvitse ollakkaan. Eli tämä helmikuinen taitaa todella syntyä vasta siellä omassa kuussa.

Ultrassa on tietysti mukava nähdä toista pitkästä aikaa. Siellä hän potkiskeli tyytyväisenä ja taas imi peukaloaan =)

Painoarvio oli hieman alle 2,5 kiloa. Eli aika normaalinkokoinen pitäisi olla jos laskettuun aikaan syntyy... Tosin en nyt ihan kauheasti luota noihin ultran arvioihin. Itse veikkaan että tulee vähän isompi kaveri...

Mutta mukavaa viikonjatkoa kaikille

MyQ rv 35

Vierailija
37/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on opintojen äiti...

Vierailija
38/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalaisena on aikaa kirjoitella...=)

Ja minäkin olen saanut pienet (50-56 cm vaatteet) jo pestyä. Vauvan huonetta pitäisi vaan sisustaa. (matto, verhot, kaappi jne)Tänään meillä on toinen synnytysvalmennus Ensimmäisellä kerralla ei tullut mitään kovin mullistavaa ja mies oli pettynyt " kun ei opeteltukaan hengitystä" ..Ei ole amerikkalaisiin sarjoihin luottamista..

Kerron teille salaisuuden; kaveripiirissäni on tapana järjestää ns. " vauvakutsuja" . Olen ajatellut että eiköhän minullekin joku ne järkkää...Äitini sitten toi vanhoja juorulehtiä luettavakseni ja hän oli jättänyt printatun sähköpostin jossa siskoni lähetti kavereilleni viestiä yllärikutsuista yhden lehden väliin!!!! Olen tosi otettu ja kivaa jos eri kaveriporukoista voi ihmiset tulla yhtäaikaa meille. En vaan tiedä tarkkaa päivämäärää, mikä on hieman hermostuttavaa..

En ole kertonut kenellekään että tiedän, että jotain järkätään, varsinkaan äidilleni joka saisi tunnontuskia siitä, että jätti paperin lehden väliin=) Toisaalta itseänikin harmittaa että tiedän näistä yllärijuhlista - en tiedä osaanko esittää kamalan yllättynyttä, sen verran huono näyttelijä taidan olla..

Onko muilla tällainen " amerikkalainen" vauvakutsuilu tuttua?

Kiva, että kaikki helmikuiset ovat mukana, tsemppiä! (itse en ole vielä tuntenut yhtään supistusta)

limonadi ja poika rv 35 + 1

Vierailija
39/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas hyvä kuulla, kirsi-mama, ettet ollut tyytyväinen tuohon vuokrattuun sähkökäyttöiseen. itse harkitsin juuri sitä, ajattelin, et jos on helpompi. kiitos kaikille, jotka ovat vastanneet kyselyyni. ilmeisesti Aventin on sitten suosituin, en ainakaan huonoa siitä ole kuullut. itse en pysty imettämään maidon vähyyden vuoksi kuin pari kuukautta, todennäköisesti...

olettekos te muut olleet hyvällä vai huonolla tuulella? itseäni vaivaa huonotuulisuus, lähinnä kaikki tavarat ärsyttää. en saa aloitettua siivousta, kun tulee jo aloitusvaiheessa epätoivo, mihin kaiken krääsän pistäisi pois!? toisaalta yritän ajatella, et tää johtuu varmaan vaan hormoneista, täytyy ajatella positiivisemmin ja antaa tavaroiden vaan sitten olla...

jokos olette miettineet ristiäisiä?

vko 35

Vierailija
40/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limonadi:

Mulle ystävät pitivät vauvakutsut. Kuitenkin he kertoivat päivän etukäteen, jotta mies pääsi alta pois... Kutsut eivät olleet mitkään ilmapallo-amerikkalaishössötykset vaan lähinnä syötiin yhdessä vieraiden tuomia herkkuja, toivat jokainen paketin erikokoisia vaippoja ja rentoutusmusiikkia mulle. Ystäväni asuvat 200 km:n päässä, joten olin tosi otettu että he kävivät. Kyseessä siis nimenomaan lukiokaverini, samoihin pileisiin ei kutsuttu muita ystäviäni vaan perinteenä on ollut että nämä samat viisi ystävää järjestetään aina sisäpiirin juhlat jokaiselle siitä porukasta joka saa vauvan. Enää meitä onkin yksi jolla ei ole lapsia. Oli tosi kiva ilta. En tosin saanut kahta lastani mihinkään hoitoon (mummolaankin se 200 km) mutta mummo tuli meille samana iltana ja ulkoili lasten kanssa sekä laittoi heidät unille. Muilla ei ollut lapsia mukana.

Muutoinkin tapaamme näiden ystävien kanssa säännöllisesti muutaman kerran vuodessa kaikki kerrallaan, joko niin että lapset on mukana tai sitten tietoisesti ilman lapsia jos ollaan sellaisessa vaiheessa ettei kellään ole imetettävää pikkuvauvaa.

Heinä 35+