Millainen ihminen kohtelee muita huonosti työpaikalla?
Kommentit (36)
Jotain omaa etua hän ainakin tavoittelee. Every man for himself... Ikiaikaisia totuuksia.
Demarit kiusaavat varsinkin liittoon kuulumattomia.
Myös koulukiusatut voivat olla työelämässä kiusaajia. Kostavat työelämässä lapsena/nuorena kokemansa kiusaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Pe RS ut
Tässä esimerkki pakko-oireisesta häiriöstä yhdistettynä esim. narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyminen, varmaan huonot kokemukset siellä taustalla ja katkeroituminen. Haluaa kostaa kaikille. Huono luonne, negatiivisuus ä. Joskus myös nuoretkimön voi olla tällasia ja jos saa esim kotoa tämän mallin.
Taitaa tämän kirjoittaja itse olla ikärasisti...
Tyhmältä ihmiset vatuttaa kyllä jos on kiire. Kun ei jaksa selittää juurta jaksain ja joutuu tekemään niidenkin duunin.
Hermo menee idiootteihin; sen myönnän. Vaikka yritänkin pitää mölyt mahassa.
Ja ei, kyse ei ole siitä,että pitää pari kertaa selittää, vaan niillä joilla ei mene millään jakeluun.
Rakennusfirmojen pikkupomot. (Tai siis omasta mielestään isot pomot)
Vierailija kirjoitti:
Kateus on juurisyy #1.
Naisvaltaisten alojen syy numero yksi! Itse jouduin yhden katkeran lapsettoman akan hampaisiin palattuani vanhempainvapailta töihin. Hän lopulta savusti minut ulos kiusaamisellaan ja mustamaalasmisellaan, mutta oli pakko oman mielenterveyden vuoksi tehdä se ratkaisu.
Pahimmat löytyvät eläkeikää lähestyvistä naisista. Näissä on tullut vastaan useita selvästi henkisesti kehittymättömiä tapauksia, jotka käyttäytyvät narsistisesti. On niitä mukavia normaalejakin ihmisiä, mutta nämä rajatapaukset saastuttavat koko tiimin ja on tullut yllättävän monta vastaan.
Periaatteessa ihminen jolle on virka noussut päähän.Kuvittelee olevansa parempi kuin muut.Silloin luulee olevansa kaiken ylä puolella ja voivansa sanoa ja tehdä mitä haluaa ja kenelle vain.
Muistakaa, että osallistutte kiusaamiseen, jos kuuntelette jonkun mustamaalaavan jatkuvasti toista henkilöä ettekä ilmoita tästä edes anonyymisti pomolle tai tälle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten on mielestäsi huonosti kohtelemista työpaikalla?
Ulkopuolelle jättämistä, piilokettuilua ja mököttämistä sekä vaientamista tai ohjailua sekä eri sääntöjen asettaamista osalle työssä olevista.
Eli tavanomainen suomalainen työyhteisö. Muutaman vuosikymmenen kokemus, vajaa 10 työpaikkaa takana ja sanoisin, että 2/3 työpaikoista alasta riippumatta ovat tuollaisia (on isompi alanvaihtokin takana). Ongelmatyöpaikat ja niissä pitkään pysyneet ihmiset ei ikimaailmassa tunnistaisi mitään noista. Mitä räikeämmin toimitaan, sitä kirkkaammin silmin torjutaan ajatus. Tyypillisintä on leimata se ulossuljettu yksilö ongelmaksi ja syyttää häntä juuri niistä asioista, mitä muut tekevät. Tämä on tapahtunut pari kertaa minulle. Olen kerran nähnyt tämön tapahtuvan toiselle. Mutta olen edelleen työelämässä eikä nykyisessä työpaikassani näitä ilmiöitä esiinny. Se on se 1/3 😊 Nämäkään paikat eivät täydellisiä ole, mutta tällaista rakenteellista ja systemaattista sakinhivutusta niissä ei esiinny.
Minusta on tullut näkymätön, ei toivottu henkilö. Kaikki muut ovat ihan normaaleja kivoja, paitsi tämä yksi. Alkoi ihan yllättäen ja äkisti, en tiedä miksi. Sitä ennen juteltiin, tehtiin ja naurettiin paljon yhdessä. Sitten vain eräänä päivänä naps, kaikki loppui. Liekkö kasetti menossa jumiin?
En tiedä. Olin ällistynyt kun eräässä valtion konttorissa yksi nuorehko nainen tirskui ja nauroi minulle selän takana kaverinsa kanssa. Käännyin ja hymyilin heille ja tervehdin, ei vastausta, vaan halveksiva ilme naamalle ja supatisupati toisen korvaan. Ihan kuin jossain ala-asteella!
Nauratti ja vähän suuttuttikin. Ehkä oli tukka laittamatta ja meikit poskella, kun oli tiukka aamu. Ei uskoisi, että aikuiset ihmiset sortuvat tällaiseen käytökseen - ja vielä kaksi! No - se toinen näytti hieman nololta.