Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä toppatakeissa ukin hautajaisiin?

Vierailija
12.11.2023 |

Tiedän, ettei se ole oikein sopiva, mutta ei nyt olisi varaa villakangastakki In ja olen lihonut yli vanhasta. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suuri osa haitajaisista ole ihan suvun kesken ja vaikka olisi  muitakin, toppatakki kuuluu talveen.

Miksi aina ajatellaan että "niillä muilla" on hautajaistakit kaapeissa ja ovat tarkkoja joistain etiketistä?

Vierailija
42/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voit mennä toppatakissa. Ei ukki siitä suuttuisi. 

Juu, mutta kun se etiketti!

Mikä etiketti? Aina on menty hautajaisiin talvella lämmin takki päällä, viimeksi olin punaisessa pitkässä toppatakissa, niin siellä oli kaikilla muillakin eri värisiä toppatakkeja, kuka lähtee räntäsateen palelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita myös isot halvat killuttimet korviin ja jalkaan niin epäsopivat kengät ettei ne pysy jalassa.

Onko pakko v**uilla?

Vierailija
44/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta siisti toppatakki on ok. Omistan kyllä myös tumman viininpunainen villakangastakin, niin että itse laittaisin sen.

Vierailija
45/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet niissä lämpimissä vaatteissa, mitä sinulla on. Ukki ei enää välitä ja muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää. Tuskin ukki haluaisi sun palelevan ja mahdollisesti sairastuvan hautajaisissaan. Tärkeintä on kunnioittava käytös, ei pukeutuminen. Voit viis veisata tämän sivuston saivartelijoista. Ehkä ne saivartelijat voi tarjoutua kustantamaan sulle hienot mustat vaatteet? 

Vierailija
46/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet hautajaiset olen käynyt eikä etiketti ole missään niin tiukka kuin tällä palstalla. Talvella on parempi olla lämpimässä toppatakissa kuin palella. Yleisvaikutelma on aina ollut asiallinen, vaikka kaikki eivät täysmustissa olekaan.

Ensimmäisen kerran elämässäni luen tai kuulen nyt täällä, että hautajaisissa ei saisi olla toppatakissa. Ensimmäisen kerran olin pakkashautajaisissa noin 45 vuotta sitten, ja sen jälkeen niitä on ehtinyt olla aika monet. Silloin minulla itselläni taisi olla pitkä villakangastakki, mutta ei se ollut musta. En ole koskaan omistanut mustaa päällystakkia enkä aio sellaista hankkia.

Vierailija
47/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toppatakissa voi mennä, kun on musta tai tumma.

Olin itsekin juuri hautajaisissa ja kirkossa oli tosi kuuma. Aiemmin kirkoissa on muistikuvani mukaan ollut aina ktlmä. Onko tässä tapahtunut jokin muutos laajemminkin? Nythän pitäisi vielä säästää sähköä.

Saman huomasin myös. Ennen on kirkossa joutunut palelemaan.

Kyllä itse tapahtuma on sen laatuinen, että olkoon vaikka miten kuuma hellepäivä,niin on kylmä tunnelma.

Vierailija
48/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkunkantajilla on suotavaa olla sama vaatetus. Näillä keleillä musta takki ja valkoinen huivi ja mustat käsineet.

HenkkaMaukasta saat miesten mustan pitkän villakangastakin 59 €.

UFFesta sama varmaan parilla kympillä

Muista kirkas golf tms sateenvarjo ja sido nauhat kiinni ettei kenkä putoa.

Varmaan hyvin istuu miesten takki  kun niissä ei ole edes rintoja huomioitu. 

Vierailija
49/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi arkunkantajilla pitäisi olla sama vaatetus? Yleensähän arkun kantajat pukeutuu ihan omiin pukuihinsa.

Vierailija
50/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä ulkovaatteilla on? Eihän hautajaisissa olla kuin hetki ulkona.

Vierailija
51/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävä tärkeilevä ihminen siis ollut. 

Vierailija
52/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku kuvitellut että hautajaisissa ei saisi pitää kuin villakangastakkia, koska 100 vuotta sitten ei ollut toppatakkeja. 

Nukyään käytetään talvisin enemmän toppatakkeja kuin villakangastakkeja, niin tietenkin niitä on myös hautajaisissa talvisin. Se että 100 vuotta sitten oli villakangastakit, ei johdu varsinaisesti etiketistä vaan siitä että sillon pidettiin niitä.

Käyttäkää maalaisjärkeä jos osaatte. 

Vierailija
53/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli vanha aloitus, mutta vastaan silti. Kun oma ukkini haudattiin talvella lapin pakkasissa, ei siellä käsittääkseni kukaan katsonut pahalla, että valtaosa oli pukeutunut mustaan/tummaan toppatakkiin itse arkun laskua varten. Itse olin ostanut mustan villakangastakin juuri ennen vain, koska halusin sellaisen muutenkin ja ajankohta osui "sopivasti". Puolisoni lainasi mustan villakangastakin isältään, mutta itse en ainakaan olisi pahastunut, vaikka olisi tullut tavallisessa mustassa toppatakissaan, jossa on firman logo rinnassa.

Vierailija
54/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi viimeksi hautajaisissa ollessani parkkipaikalla viereen parkkeerannut mies hallitsi etiketin. Hänellä oli tumma puku, tosin napit olivat mahtuneet kiinni 20kg sitten. Valkoinen paita toki, tosin ihan alimmat napit eivät mahtuneet kiinni ja karvainen napa vähän kurkisteli. Kravattikin oli mutta koska paidan kaulus oli liian tiukka, ei kravattiakaan voinut kiristää.

Mutta siis etiketti oli hallussa.

Vierailija
55/56 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niin taustasidonnaisia asioita, että yhtä oikeaa vaihtoehtoa on mahdotonta ja tarpeetonta esittää olevan. 

Vierailija
56/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi arkunkantajilla pitäisi olla sama vaatetus? Yleensähän arkun kantajat pukeutuu ihan omiin pukuihinsa.

Se oma puku on yleensä arkunkantajilla musta. Myös silloin, kun kantajat ovat naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän