Voinko mennä toppatakeissa ukin hautajaisiin?
Tiedän, ettei se ole oikein sopiva, mutta ei nyt olisi varaa villakangastakki In ja olen lihonut yli vanhasta.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hautajaisissa suremassa minulle läheisen menettämistä. En näyttämässä kuinka osaan etiketin. Ja tämän aina sanon jos joku kommentoi asuani, että eivätkö itse sure.
Menetkö kaikkiin tilaisuuksiin kunnioittamatta tilaisuuden luonnetta ja huomioimatta järjestäjiä ja muita vieraita. Jäisit pois. Voit mennä haudalle tilaisuuden jälkeen.
Jos olisin ehtinyt, olisin ostanut ohuen mustan neuleen, mutta siinä oli kaikenlaista enkä kerennyt, enkä myöskään löytänyt senhetkiselle budjetille sopivaa. Mitään tekokuitupas--kaa en osta.
Olihan Purrakin Ahtisaaren hautajaisissa toppatakissa, mutta jostain syystä siitä ei revitty samanlaisia otsikoita kuin Marinin korvakoruista.
Vierailija kirjoitti:
Olihan Purrakin Ahtisaaren hautajaisissa toppatakissa, mutta jostain syystä siitä ei revitty samanlaisia otsikoita kuin Marinin korvakoruista.
Hänpä ei ollutkaan toppatakki korvissa siellä.
Hautajaisiin yritän löytää aina etiketin mukaista vaatetusta. Pienelläkin budjetilla löytyy, mutta silloin joutuu ostamaan esimerkiksi keinovillakangastakin. Toppatakkia yrittäisin välttää viimeiseen asti.
Mielellään jotain muuta toppatakin lisäksi...
Olen ollut hautajaisissa siisti pitkä musta untuvatakki päällä. Mulla on myös villakamgastakki mutta sää oli sille aivan liian kylmä.
Siisti tumma toppatakki on ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisiin yritän löytää aina etiketin mukaista vaatetusta. Pienelläkin budjetilla löytyy, mutta silloin joutuu ostamaan esimerkiksi keinovillakangastakin. Toppatakkia yrittäisin välttää viimeiseen asti.
Mitä pahaa siinä toppatakissa on?
Jos vainaja viedään kappelista krematorioon, niin auto ajaa yleensä kappelin ovelle niin lähelle kuin mahdollista että kantajillakaan ei välttämättä tarvitse olla kuin siistit vaatteet. Kantomatka on mahdollisesti muutama metri. Sitä varten ei kannata lähteä takkiostoksille. Ja sen jälkeen muistotilaisuudessa ei istuta sisällä palttoot päällä, joten yhä edelleenkään ei tarvita uutta takkia.
Minun hautajaisiin ei tarvitse kenenkään miettiä mitään etikettiä tai vaatteiden väriä. Lupaan olla valittamatta, jos joku ei ole käynyt Stockalla ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko hautajaiset kokonaan sisätiloissa vai mennäänkö yhdessä laskemaan arkku hautaan? Edellisessä tapauksessa ulkovaatteilla ei ole niin paljon väliä. Jälkimmäisessä yrittäisin saada siistimmän takin lainaksi jostain.
Toppatakki voi olla ok, jos se on tumma ja siistin näköinen. Se ei saa olla liian kulunut. Näin Helsingissä. Toki sää ja lämpötila kannattaa ottaa huomioon.
Aika monet hautajaiset olen käynyt eikä etiketti ole missään niin tiukka kuin tällä palstalla. Talvella on parempi olla lämpimässä toppatakissa kuin palella. Yleisvaikutelma on aina ollut asiallinen, vaikka kaikki eivät täysmustissa olekaan.
Suomessa on aina pari osallistujaa hautajaisissa ja häissä farkuissa, joten toppatakki ei ole mitenkään tästä poikkeava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voit mennä toppatakissa. Ei ukki siitä suuttuisi.
Juu, mutta kun se etiketti!
Mikä etiketti kieltää toppatakin hautajaisissa?
Ei tavallisella ihmisellä enää ole varaa hankkia jotain hautajaisvaatteita erikseen, joita ei muutoin ikinä käyttäisi. Kuka tavis käyttää villakangastakkia arjessa, ei kukaan ainakaan pikkukaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Laita myös isot halvat killuttimet korviin ja jalkaan niin epäsopivat kengät ettei ne pysy jalassa.
Oot kyllä aikamoinen typerys noine heittoinesi.
Aapeelle: siistit tummat vaatteet ja se toppatakki päälle, jos menette arkun laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Montako toppatakkia aiot laittaa?
Kolme ja viidet välihousut+10 pipoa.
Miten niin "tiedät" että ei ole sopivaa? Mistähän tuollainen "tieto" on peräisin?
Onhan se selvää, että ei lämpimänä kesäpäivänä ole sopivaa tulla toppatakissa yhtään mihinkään asialliseen tilaisuuteen. Talvihautajaisiin ei kukaan tavallinen ihminen hanki erikseen jotain muuta takkia, jos ei olla hautaamassa vähintään presidenttiä tai muuta sellaista, jonka hautajaiset televisioidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hautajaisissa suremassa minulle läheisen menettämistä. En näyttämässä kuinka osaan etiketin. Ja tämän aina sanon jos joku kommentoi asuani, että eivätkö itse sure.
Menetkö kaikkiin tilaisuuksiin kunnioittamatta tilaisuuden luonnetta ja huomioimatta järjestäjiä ja muita vieraita. Jäisit pois. Voit mennä haudalle tilaisuuden jälkeen.
Minun äitini ja monen muun läheisen hautajaisissa on kunnioitettu sekä vainajaa, järjestäjiä että muita vieraita vainajan tahdon mukaan. Heidän mielestään on täysin turhaa tuhlausta hankkia jotain vaatteita vain hautajaisia varten. Siispä läheiset olivat tavallisen siisteissä juhlavaatteissa. Enimmäkseen tummissa, mutta ei joku tummanpunainen takki mitään suurempia tunteita herättänyt.
Kun minut aikanaan haudataan, hautajaisiin saa tulla aivan hyvin kukkamekossa, mutta vältettäköön roiskeläppiä, mustanakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Missä on se etiketti, joka kieltää toppatakkiin pukeutumisen talvihautajaisissa? Tähän elettyyn ikään en ole sellaisesta säännöstä kuullut, ja olen ollut monissa hautajaisissa 30 asteen pakkasessa. Sopiiko pukeutua untuvatakkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voit mennä toppatakissa. Ei ukki siitä suuttuisi.
Juu, mutta kun se etiketti!
Etiketi vuoksiko ihmisen kuuluu paleltua
Toppatakissa voi haudalla olla ihan hyvin ja vaikka kantaakin.
Eihän kaikki ihmiset ole ulsteriväkeä. Nuo musta takki, valkoinen kaulaliina, silinteri on aika harvalla. Meidän suvussa ainakin, eikä oo naisillakaan hattuja.
Miten monta takkia tarvitset? :DD
Minä menin läheisen uurnan laskuun (vai uurnanlaskuun?) mustassa hupparissa. En ehtinyt hankkia mitään muutakaan, mutta tiedän myös, ettei läheistä olisi haitannut pätkääkään.