Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raskit laittaa autoon niin monta sataa kuukaudessa?

Vierailija
12.11.2023 |

Minä en vaan raski vaikka rahaa olisikin, keksin niin monta muuta kohdetta mihin tuhlata kuin auto :(

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskit?? No julkiset EI toimi !  Ja ovat oikeasti jo  nyt liian kalliita. Julksten hinnat ovat  nousseet vaan kertakaikkiaan liikaa. Useampi ystävänikin on juuri tämän takia ostanut edullisen pienen oman auton.  No,  Autoon menee minulla max.  200 euroa kuussa. Siis ihan kaikkineen .  5000 euron auto,  4 vuotta sitten ostettu käteisellä.. eli tuolla 200 €:lla kuussa julkisilla EI vaan pahemmin enää liikuta.. ja esim tuo dynaaminen hinnoittelu on suoraan sanottuna persiistä.   Niin ja esim. lauantaina on se vaan niiin hienoa mennä Omalla autolla esim Prismaan ja ostaa esim 3 kassillista ruokaa...

Vierailija
22/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita minäkään, kun koko auto maksaa alle tonnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin. En ole töissä, mutta hupiajelua kertyy kuitenkin.

Vierailija
24/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskit?? No julkiset EI toimi !  Ja ovat oikeasti jo  nyt liian kalliita. Julksten hinnat ovat  nousseet vaan kertakaikkiaan liikaa. Useampi ystävänikin on juuri tämän takia ostanut edullisen pienen oman auton.  No,  Autoon menee minulla max.  200 euroa kuussa. Siis ihan kaikkineen .  5000 euron auto,  4 vuotta sitten ostettu käteisellä.. eli tuolla 200 €:lla kuussa julkisilla EI vaan pahemmin enää liikuta.. ja esim tuo dynaaminen hinnoittelu on suoraan sanottuna persiistä.   Niin ja esim. lauantaina on se vaan niiin hienoa mennä Omalla autolla esim Prismaan ja ostaa esim 3 kassillista ruokaa...

Ota huomioon, että viiden tonnin autostasi saattaa hajota vaikkapa vaihdelaatikko. Siitä tulee parin tonnin kustannus, ja sillä kohden harkitset luultavasti koko auton hävittämistä, sillä viiden tonnin kärryyn ei tee mieli sijoittaa enää paria tonnia lisää. Se on hankala tilanne, sillä jos vaihdelaatikko on sökö, niin autoa ei saa kaupattua kuin polkuhintaan mutta autolla ei itsekään tee silloin juuri mitään.

Vierailija
25/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä varsinkin hesalaiset kaverini aikanaan hokivat. Mä en kyl pystyis maksaa NOIN paljon autosta.... Ja sit ne oli pummimassa milloin kyytiä, milloin jotain tavarankuskausta.

Vierailija
26/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin monta sataa kuukaudessa? Tankkaan ehkä kuukauden välein tankin täyteen eli 50 euroa. Pesetän autoni ilmaiseksi autopesussa. Renkaat vaihdan itse. Määräaikaishuolto kerran vuodessa eikä lähes uudelle tarvii tehdä mitään. Vakuutuskaan ei tee montaa sataa kuukaudessa. Auto itsessään antaa paljon lisää liikkumavaraa ja säästää aikaa. Julkisiin menisi sama kuukaudessa kuin omaan autoon, vähintään.

Et huomioinut mitenkään auton arvon alenemista, mikä uusissa autoissa on n 10% vuodessa.

Vierailija
27/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin monta sataa kuukaudessa? Tankkaan ehkä kuukauden välein tankin täyteen eli 50 euroa. Pesetän autoni ilmaiseksi autopesussa. Renkaat vaihdan itse. Määräaikaishuolto kerran vuodessa eikä lähes uudelle tarvii tehdä mitään. Vakuutuskaan ei tee montaa sataa kuukaudessa. Auto itsessään antaa paljon lisää liikkumavaraa ja säästää aikaa. Julkisiin menisi sama kuukaudessa kuin omaan autoon, vähintään.

On harhaluulo että auton kulut = bensakulut.

Arvon alenema on uusissa autoissa isoin tappioerä. Vanhoissa sitten korjaukset, jne

Vierailija
28/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et huomioinut mitenkään auton arvon alenemista, mikä uusissa autoissa on n 10% vuodessa.

Pikemminkin 15% kuin 10%. Auton arvosta katoaa karkeasti puolet 4 vuodessa. Merkeissä on eroja tosin.

Vierailija
29/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton hankintaa ei edes kannata yrittää mukamas perustella taloudellisen järkevyyden argumenteilla. Autoilu on kallista ja autot ovat kalliita ja polttoaine on kallista ja vakuutukset ovat kalliita ja Suomen verotus on autoilijalle helvetti. Sähköauto on raakile, ja hybridi on ihan hullu jo ajatuksenakin (aivan älytöntä, että yhdessä autossa tarvitaan kaksi moottoria), eikä kukaan tiedä, milloin ja mihin tekniikkaan henkilöauto vakiintuu.

Auton hankinnassa keskeisen perustelu on mukavuudenhalu ja käytännön helppous julkisiin verrattuna ja se, että yksinkertaisesti tykkää autoista ja autolla ajamisesta. Taloudellisesti se ei ole kannattavaa.

Vierailija
30/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso katumaasturi-hybridi ja ajoneuvovero on 70€ vuodessa. Minusta ihan ok hinta.

Lyhennys 350e/kk, vakuutus kaskoineen 60e/kk, huollot ja pesemiset 30e/kk, renkaat ja muut varusteet 30e/kk, polttoaineet 150e/kk, arvon aleneminen 200e/kk...

Vierailija
31/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso katumaasturi-hybridi ja ajoneuvovero on 70€ vuodessa. Minusta ihan ok hinta.

Lyhennys 350e/kk, vakuutus kaskoineen 60e/kk, huollot ja pesemiset 30e/kk, renkaat ja muut varusteet 30e/kk, polttoaineet 150e/kk, arvon aleneminen 200e/kk...

Mikä lyhennys? Ei kaikki osta asioita velaksi. Asuntolainakin tuli juuri maksettua.

Vierailija
32/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi autossa ei ole muita kustannuksia

Vierailija
33/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa uuden auton ja maksa siitä vaikka 50000 euroa, niin vuoden kuluttua se auto on menettänyt lähes kymppitonnin arvostaan. Se raha on hävinnyt savuna ilmaan.

Menetettyä arvoa vastaavalla rahalla voisi ajaa huoletta taksilla kaikki ajonsa tai vuokrata erittäin hienon auton käyttöönsä.

10k eurolla ajaa taksilla sellaiset 5tkm joka ei riitä yhtään mihinkään,saman suuntainen tulos vuokrauksessa.Hieman valoja päälle jos niitä on. 

Vierailija
34/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pienet kustannukset on. Ja ei mökille ole kiva mennä bussilla - kustannuksia siitäkin tulee.

Vierailija
35/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa. Liian kallis ostaa ja ne kustannukset on liikaa. Kuljen julkisilla.

Vierailija
36/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pienet kustannukset on. Ja ei mökille ole kiva mennä bussilla - kustannuksia siitäkin tulee.

Hienoa, että autoa ei tarvitse vakuuttaa, huoltaa, katsastaa, korjata eikä tankata. Taidanpa ostaa auton 

Vierailija
37/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus siitä, että voi lähteä omalla autolla moneen paikkaan. Onhan se autonpito kallista veroineen ja vakuutuksineen ja huoltoineen, niin että esim. meille tulisi nykyisin halvemmaksi todennäköisesti käyttää taksia, kun vanhemmat kuolivat, eikä enää pitkiä vierailumatkoja ole.

Vierailija
38/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin autoilusta. Kun istun Lexukseen ja laitan oven kiinni niin kaikki paha ympäriltä katoaa 👍 

39/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä AP:n kanssa, siis mikäli oman auton pitäminen ei ole aivan ehdottoman välttämätöntä. Ei mitään järkeä pitää omaa autoa jos muutenkin tulot pienet. Eräskin nelikymppinen Citymarketissa työskentelevä mies kertoi kulkevansa autolla työmatkat, vaikka kävellen sinne pääsisi alle 20min

Vierailija
40/57 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että autoa ei tarvitse vakuuttaa, huoltaa, katsastaa, korjata eikä tankata. Taidanpa ostaa auton 

Oma auto on kätevä, niin ei ole jatkuvasti muiden hyväntahtoisuuden varassa. Voi olla itsenäinen; aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi