Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuukautissiteet on niin pieniä?

Vierailija
11.11.2023 |

Nytkin mulla on kaksi yösidettä, toinen mahdollisimman pitkälle eteen ja toinen taakse 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on liian lyhyitä. Vaikka olisi kuinka pieni ja laiha ihminen, niin tuntuu mukavammalta kun pituutta on riittävästi.

Ei tunnu mukavalta, kun side hiostaa persvakoa. Perusmalli on just sopivan mittainen.

Outo anatomia.

Varmaan onkin jättipeppuisten mielestä outoa.

Vierailija
22/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä normi siteiden koko riittää. hevosen-pilluja on harvassa kuten yli 2 metrisiä

naisiakin. toki xxxxxxxxxxxxl-kokoja löytyy jos tarvii, netistä saa ellei lähimarketeista löydy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian runsas vuoto. Miten olis lääkärillä käynti?

Vierailija
24/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen pikkuhousujen haarakiilan leveyttä. Kumma juttu, ei värkki kasva, vaik lihoo.

Vierailija
25/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudon paljon yläpeukkuja aloitukselle. Menisin kyllä lääkärille jos asiat noin levällään. Vaikuttaa trollilta.

Vierailija
26/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen pikkuhousujen haarakiilan leveyttä. Kumma juttu, ei värkki kasva, vaik lihoo.

Ne on kuulemma liian kapeita ja väärässä kohtaa. En ymmärrä tätäkään ongelmaa, mutta oonkin varmaan joku geneettinen mestariteos.

Vierailija
28/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätteen vähentäminen

Huomaamattomuus

Myynnin lisääminen

Nuo nyt tulee mieleen

Vierailija
29/44 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yleensä normi siteiden koko riittää. hevosen-pilluja on harvassa kuten yli 2 metrisiä

naisiakin. toki xxxxxxxxxxxxl-kokoja löytyy jos tarvii, netistä saa ellei lähimarketeista löydy

Joo, ei tarvita hevosia. Kokeillaan näin rautalangasta: ota letkusi käteen. Ota side toiseen käteen. Lorota siihen siteeseen hetki. Purista se pyllyäsi vasten. Laita alushousut jalkaan. Kastuuko housut pyllysi koon vuoksi?

Vierailija
30/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naisen eikä värkin koosta riippuvainen kuukautisvuoto,toisilla tulee enempi toisilla vähempi ja jokainen ollaan erilaisia.

Jos ei mikään muu auta on käytettävä karkailusuojia,kyllä nykyään ratkasu löytyy ei eletä enää missää keskiajalla.

Kokeilemalla löytää se ihan itselle käyvän.

Vierailija
31/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 ja käytän enää yhtä yösidettä kerrallaan ennen kahta, vaidan noin pakettilisen verran päivässä. Kuukautisten jälkeen toivon sen olleen vihdoin viimeinen, mutta eikö mitä, sama homma taas 3 viikon kuluttua. 

Vierailija
32/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51 ja käytän enää yhtä yösidettä kerrallaan ennen kahta, vaidan noin pakettilisen verran päivässä. Kuukautisten jälkeen toivon sen olleen vihdoin viimeinen, mutta eikö mitä, sama homma taas 3 viikon kuluttua. 

Kannattaa kokeilla Pirkan inkontinenssisuojia (extra on hyvä jos vuoto on todella runsasta). Ovat edullisia ja siinä säästää pitkän pennin kun ei tarvitse tunnin välein vaihtaa sidettä. Oma elämä helpottui 100% kun tajusin että inkontinessisiteitä voi käyttää runsaaseen vuotoon

Vierailija
33/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kuukautis-alushousuja?

Vierailija
34/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää gyneltänne resepti traneksaamihappoon (esim. Caprilon). Tämä on lääkeaine, joka estää verihyytymiä liukenemasta (antifibrinolyytti) ja vähentää siten liiallista verenvuotoa.

Vierailija
35/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut hormonikierukka, joka lopulta tuli ulos megalomaanisen pahan menkkapäivän aikana. Ei auta caprilonit eikä muutkaan suun kautta otettavat. Hlvtti miten olen elämäni aikana tuhlannut rahaa, aikaa ja hermoja tähän naisten valuvikaan ja sen tukkimiseen.

Töissä ei ole vessaa niin menee 1-3 päivää joka kk todella niksipirkka osastolle kekseliäisyydessä. 2 maxi libresse yösidettä limittäin, kahdet napakat maxi sloggit jalkaan jotta toppaus pysyy tiiviisti römpsää vasten ja sisuksiin 2-3 isointa ob:ta. Tällä mennään max 4 tuntia kunnes tulee läpi.

Joku ihan perus halpis side ei mahda mitään.

Vierailija
36/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana minulla oli erikseen kuukautisten aikana käytettävät alushousut, jotka piti siteet paremmin paikoillaan. Öisin pidin vielä semmoisia järkky rumasta trikoosta tehtyjä housuja, siihen aikaan sellaisia taidettiin sanoa pyöräilyshortseiksi. Järkky rumat siksi ettei harmittanut vaikka ohivuotoja tuli.

Ei ole yhtään ikävä niitä aikoja. Odotan innolla sitä päivää kun tämä vähäinenkin vuoto loppuu kokonaan.

Vierailija
37/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa yllä joku jo mainitsikin traneksaamihaposta. Kärsin todella runsaista menkoista lähes 30-vuotiaaksi jonka jälkeen muutin Norjaan ja täällä saa ihan apteekista tai kotiin tilattuna ilman reseptejä. Sitä ja ibuprofeenia niin ei tarvitse enää laittaa useampaa sidettä tai vaihtaa parin tunnin välein, joka oli ihan kamalaa. 

Toinen mikä voi olla niin särkylääkkeenä naproxen-pohjaista särkylääkettä jos on kipuja, sekin auttaa omalta osaltaan eli nuo kaksi yhdessä voi olla kultainen combo. 

Mun elämänlaatu suorastaan mullistui tällä, aiemmin oli ihan kamalaa ja ajatus siitä että kärsin 15 vuotta turhaan on masentava. Mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Vierailija
38/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liian runsas vuoto. Miten olis lääkärillä käynti?

Ja vaihtoehto on mikä? Pillerit ja veritulppa? Kohdunpoisto? Mietipä nyt tarkkaan, mikä näistä on pienin paha. 

Vierailija
39/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Osta niitä mitä käytetään synnytyssairaaloissa niin ei tarvii montaa. Niissä ei ole liimapintaa eivätkä ole ohuita.

Ei ole myöskään  muovia. Menee läpi.  

Vierailija
40/44 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin leveyden lisäksi pikkuhousujen kaksinkertaisen osuuden etupuolen saumaa. Se on aivan liian takana. Ei suojaa tarpeeksi, kun loppuu kesken.  (aikoina, jolloin ei ole kuukautisten meneillään.)

Etusauma on jopa usein ajassa kohdassa alapäätä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi