Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö joululaatikot itse vai ostatte valmiina kaupasta?

Vierailija
11.11.2023 |

Itse sekä että. Riippuu ihan siitä, miten on aikaa ja kuka on tulossa jouluksi kylään.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta ja tuunaan. Saarioisten lanttulaatikko on kyllä hyvää, eikä vaadi tuunausta. Maistuu suurin piirtein samalta kuin lapsuudessa isäni itse tekemä. Perunalaatikot on tosin AINA pakko tuunata, enkä ole edes pakasteista löytyvien pienten tuottajien kalliimmista perunalaatikoista pitänyt ilman tuunausta. Mikä siinä on, että hyvää perunalaatikkoa ei vaan löydy valmiina?

Vierailija
42/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko ja kaalilaltikko on arkiruoka.

Näin on. Luulinkin, kun joku mainitsi kaalilaatikon, että heitti sen vitsillä?

Tuo maksalaatikko joulupöydässä....... hyi kamalaa. Eikö sitä nyt ehdi syömään arkenakin, kun sitä joka päivä kaupsta saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tykätä joulusta eikä jouluruokailla

Vierailija
44/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, kuinka joidenkin on vaikea ymmärtää jouluruokaperinteiden vaihtelevan eri puolilla Suomea. Olen itse kotoisin alueelta, jossa maksalaatikko kuuluu itsestään selvästi joulupöytään. Sen sijaan perunalaatikkoa tarjotaan korkeintaan perheissä, joista jommankumman vanhemman suku tulee muualta. Itse maistoin sitä ensimmäisen kerran elämässäni kaksikymppisenä, kun olin lähtenyt muualle opiskelemaan.

Omassa joulupöydässäni on tarjolla neljää eri laatikkoruokaa. Joka joulu haluaisin vähentää niiden määrää, mutta aina on joku perheenjäsen, jonka mielestä jouluna pitää olla juuri sitä laatikkoa, jonka poistaisin.

Vierailija
45/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina teen kuten muutkin jouluruuat. En vois kuvitella että jouluna syötäisi valmisruokia.

Vierailija
46/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo muutaman vuoden ajan tilattu laatikot erään tietyn pitopalvelun kautta.

Kompromissiratkaisu itsetehdylle ja kaupasta ostetulle 😉

Vierailija
47/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Oikeastaan kaikki jouluruoat jätän tekemättä/ostamatta.

Vierailija
48/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aina teen kuten muutkin jouluruuat. En vois kuvitella että jouluna syötäisi valmisruokia.

Eikö jo pääsi ole kroonisesti kipeä? Sädekehä tiukasti pään ympärillä vanteena.