Tuntuuko talviaikaan siirtyminen vielä jonkun teidän vuorokausirytmissä
Kommentit (24)
Minulla vaikuttaa, nukahtaminen vaikeutui ja nykyään valvon tosi myöhään ja silti herään viimeistään aamulla 8 aikaan. Aivot on ihan tillintallin tästä siirtelystä ja tämä tapahtuu aina kun siirrellään, ihan sama mihin suuntaan..
Vierailija kirjoitti:
Minulla vaikuttaa, nukahtaminen vaikeutui ja nykyään valvon tosi myöhään ja silti herään viimeistään aamulla 8 aikaan. Aivot on ihan tillintallin tästä siirtelystä ja tämä tapahtuu aina kun siirrellään, ihan sama mihin suuntaan..
Et varmaan matkustele hirveästi?
Ei, oli jopa kissalla ohi parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, en ole kokenut sitä itselleni tärkeäksi. Ja eihän matkustelulla ole tekemistä tämän aiheen kanssa kun on puhe kesäajasta ja normaaliajasta.
Normaali, levännyt olo heti ensimmäisenä aamuna. Koko kesäajan olinkin stressaantuneessa tilassa.
Eilen perjantaina 10.11. tuntui ensimmäistä kertaa kellon siirron suht normaalille. Olen ollut kuin zombi, sumussa kulkenut.
Ja sama mihin suuntaan kelloa siirretään. Keväällä taas kuukauden pätkä missä ei tiedä mikä maa mikä valuutta.
Tuntuu, herään aivan liian aikaisin enkä jaksa valvoa. Nukun klo 1903, ei se ole mikään normaalin ihmisen unirytmi ollenkaan. Kesällä tämä ei haittaisi, kun kolmelta aamulla olisi jo valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, herään aivan liian aikaisin enkä jaksa valvoa. Nukun klo 1903, ei se ole mikään normaalin ihmisen unirytmi ollenkaan. Kesällä tämä ei haittaisi, kun kolmelta aamulla olisi jo valoisaa.
Siis nukun klo 19 - 03. On se kumma, kun ei palstalle voi ajatusviivaa kirjoittaa.
Kyllä. Täysin edellisessä rytmissä olen. V...uttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nukun klo 19 - 03. On se kumma, kun ei palstalle voi ajatusviivaa kirjoittaa.
Mulla vaikuttaa siihen myös,että herään n 3-4, kun yritän käydä klo 22 nukkumaan.
Nyt vähitellen herääminen alkaa vähän myöhemmin.
Keväällä ei mitään häikkää muutoksesta.
Ei mitään vaikutusta. Ainoastaan aikaisemmin pimenevät illat vähän harmittaa mutta toki talvella on pimeää oli aika mikä oli. En tunne oloani sen virkeämmäksi aamuisin kun vaikuttava tekijä on minulla se montako tuntia nukun.
Tuntuu. Rytmi on ihan sekaisin. Tulee valvottua liian myöhään eikä aamulla ole tarpeeksi valoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, en ole kokenut sitä itselleni tärkeäksi. Ja eihän matkustelulla ole tekemistä tämän aiheen kanssa kun on puhe kesäajasta ja normaaliajasta.
Mitenköhän pärjäisit Aasiassa tai Jenkeissä tuon sisäisen kellosi kanssa?
:D en ymmärrä miten vaikuttaisi mitenkään. Suomessa on pimeää talvella, sama mitä se kello näyttää. Miten voi 60min noin heittää rytmit sekaisin, varmaan heittää isopyörät muuten vaan.
Niin monen olen kuullut valittavan kuinka kellojen siirrosta on ihan fyysistä haittaa niin on se kumma kun turhaa siirtelyä ei saada loppumaan. Keväinen on itselle paljon pahempi ja syksyinen siirto ärsyttää sekin. Niin piip, piip turhaa.
Ainakin kissa elää vielä kesäaikaa.
Mulla on epäsäännöllinen rytmi muutenkin. Ei ole mitään nukkumaanmenoaikaa tai heräämisaikaa. Nukun sen aikaa kun nukuttaa. Olen kärsinyt vuosikaupalla pahoista univaikeuksista, mutta nyt olen nukkunut ehkä 2 viikkoa hyvin ja unia nähden.
Vierailija kirjoitti:
Eilen perjantaina 10.11. tuntui ensimmäistä kertaa kellon siirron suht normaalille. Olen ollut kuin zombi, sumussa kulkenut.
Ja sama mihin suuntaan kelloa siirretään. Keväällä taas kuukauden pätkä missä ei tiedä mikä maa mikä valuutta.
Onpa onni ettet ole valinnut kolmivuorotyötä! Olisit todella vaarallinen esim. hoitotyössä jos nyt olet jo zombie tunnin siirtelystä!
Nukahdan jo ysiltä mutta en silti jaksa herätä kuudelta.
Mitkä oireet? Aamuisin on helpompi herätä ennen kukonlaulua töihin, mikä oire tämä siis on ja miksi pitäisi muuttaa?