Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuntuu aina niin työläältä mennä suihkuun?

Vierailija
10.11.2023 |

Kauhean ponnistelun takana että saa itsensä sinne.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ja aistiyliherkkyys, suihku yksinkertaisesti tuntuu pahalta. Peseydyn mieluummin vanhanaikaisella pesuvatimenetelmällä.

Vierailija
22/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka laiskoja ja läskejä te suomiakat olette, kun ette jaksa seistä suihkussa? Itse käyn joka päivä aamulla ja illalla suihkussa. M28

Haiset varmaan niin pahalta, kun pitää noin usein käydä suihkussa.🤭

Tuoksun hyvälle. Kyseessä on japanilainen tapa. Noin 99 prosenttia japanilaisista käy aamun ja illoin suihkussa. Paitsi 12-vuotiaat lapset.

Haluatko yrittää haukkua minua uudestaan? :) :) :) M28

Itehän sä täällä haukut muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä rutiini. Joka ilta vaikka tiettyyn aikaan. Minulla oli nuoruudessa vaikeuksia käydä suihkussa, ei vaan viitsinyt. Alapään pesin aamuin, illoin ja samoin kainalot ja kasvot. Jossain vaiheessa nykyisen mieheni tavattuani opin häneltä tavan, että aamulla suihkuun. Minulla kuluu aikaa 10 minuuttia koko jutussa. Toki hiukset pitää talviaikaan kuivata, mikä vie 5 min. lisää aikaa. Ei sitä suihkussa käyntiä enää vastustele, kun siitä on ollut rutiinia.

Vierailija
24/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tuntuu että tulee jopa univelkaa sen takia että vitkuttelen suihkuun menoa ja hampaiden pesua, ne tuntuu jotenkin niiiiiiiiin vaivalloiselta. 

Vierailija
25/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autismi. Sama täällä.

Autismi täälläkin. Päivä on pilalla, jos en pääse aamulla suihkuun ja pesemään (ja föönaamaan) hiuksia. Olo on ihan kauhea, jos täytyy olla siinä nahistuneessa olotilassa mikä yön jälkeen aina on. 

Yläpeukkua sille, että peseytyminen tuntuu pahalta ja alapeukkua kun peseytymättömyys tuntuu pahalta... Ihan samasta aistitoiminnan ongelmasta on kyse kummassakin tapauksessa.

Vierailija
26/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä suihkussa kävisi muuten, mutta hiusten päivittäinen peseminen on hanurista. Hiusten kuivuminen vie tuntikausia. Kuivaajalla kuivaisivat nopeammin, mutta se rasittaa hiuksia liikaa. 

Vierailija
27/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä suihkussa kävisi muuten, mutta hiusten päivittäinen peseminen on hanurista. Hiusten kuivuminen vie tuntikausia. Kuivaajalla kuivaisivat nopeammin, mutta se rasittaa hiuksia liikaa. 

Ei rasita kun ei posota tulikuumaa.

Vierailija
28/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla hennot/ohuet hiukset? Jos tätä päätä lähtee ilman sitä kuumaa kuivaamaan niin menee reilusti yli tunti... Kuumallakin helposti 20-30min... Jos aamulla käyn suihkussa ja jätän kuivaamatta niin työpäivän jälkeenkin on vielä kostea.... 

Vierailija
29/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee siitä rutiini. Joka ilta vaikka tiettyyn aikaan. Minulla oli nuoruudessa vaikeuksia käydä suihkussa, ei vaan viitsinyt. Alapään pesin aamuin, illoin ja samoin kainalot ja kasvot. Jossain vaiheessa nykyisen mieheni tavattuani opin häneltä tavan, että aamulla suihkuun. Minulla kuluu aikaa 10 minuuttia koko jutussa. Toki hiukset pitää talviaikaan kuivata, mikä vie 5 min. lisää aikaa. Ei sitä suihkussa käyntiä enää vastustele, kun siitä on ollut rutiinia.

5 minuuttia hiusten kuivaukseen, mulla menee ihan vähintään vartti jos hiukset on jo vähän kuivuneet itsestään. 25 min jos alan ihan märästä kuivaamaan 🙈. Ja on tehokas kuivain...

Vierailija
30/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rasita. Nykyaikaiset kuivaajat ovat sellaisia että niitä voi huoletta käyttää joka päivä - ei liian kuumaa vaan sen sijaan puhallustehot on maksimissa. Hiusten täytyy olla muusta käsittelystä todella vaurioituneita jos ne kärsivät hiustenkuivaajasta.

Vierailija
31/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rasita. Nykyaikaiset kuivaajat ovat sellaisia että niitä voi huoletta käyttää joka päivä - ei liian kuumaa vaan sen sijaan puhallustehot on maksimissa. Hiusten täytyy olla muusta käsittelystä todella vaurioituneita jos ne kärsivät hiustenkuivaajasta.

Minun hiukseni eivät koskaan kuivaamisesta ole kärsineet. Tehokas ja kuuma fööni. Mutta paksun tukan kuivaaminen vie aivan järjettömän paljon aikaa. Sellainen tukka siis jota ventovieraat tulevat käpistelemään kun ovat ihmeissään. (älkää toimiko näin)

Paras aika käydä suihkussa itselleni on heti töiden jälkeisen lenkin jälkeen. Silloin ei tarvi käyttää tolkuttomasti aikaa kuivaamiseen kun voi antaa kuivua itsekseen, tosin ei tämä sänkyyn mennessä illalla yleensä vielä kuiva ole... Aamullakin yleensä vielä hieman kostea.

Elän jatkuvasti hieman kostean pehkon kanssa... 

Vierailija
32/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla hennot/ohuet hiukset? Jos tätä päätä lähtee ilman sitä kuumaa kuivaamaan niin menee reilusti yli tunti... Kuumallakin helposti 20-30min... Jos aamulla käyn suihkussa ja jätän kuivaamatta niin työpäivän jälkeenkin on vielä kostea.... 

Paksut ja pitkät. Kuivaan ne ensin hellävaraisesti hiuspyyhkeellä ja kiedon tuon pyyhkeen päähäni siksi aikaa, että rasvaan itseni, sen jälkeen annan hiusten kuivua itsekseen ilman pyyhettä 15-30 min, kun meikkaan, juon kahvia, syön tms. Kuivattelun jälkeen jaan hiukset kahteen osioon ja kuivaan (tehokkaalla) hiustenkuivaajalla matalalla lämmöllä ensin hiusten alemmat osiot ja viimeiseksi päälliosan. Föönaamiseen menee korkeintaan 10 minuuttia.

Pesen ja föönaan hiukset päivittäin, eivät ole kuivat eivätkä katkeilleet, vaan kiiltävät ja hyväkuntoiset. Leikkautan kerran vuodessa, jolloin sanon, että leikkaa kaikki huono pois ja kampaaja ottaa noin 2 cm latvasta. Jos annan hiusten kuivua itsekseen niin siihen menee monta tuntia.

Vierailija
33/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä itse tiedä sinua paremmin, mitä minun hiukset kestää ja mitä ei. Mitään käsittelyjä minun hiuksissa ei ole.

Vierailija
34/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka laiskoja ja läskejä te suomiakat olette, kun ette jaksa seistä suihkussa? Itse käyn joka päivä aamulla ja illalla suihkussa. M28

Haiset varmaan niin pahalta, kun pitää noin usein käydä suihkussa.🤭

Tuoksun hyvälle. Kyseessä on japanilainen tapa. Noin 99 prosenttia japanilaisista käy aamun ja illoin suihkussa. Paitsi 12-vuotiaat lapset.

Haluatko yrittää haukkua minua uudestaan? :) :) :) M28

Miksi Japanissa 12-vuotiaat lapset eivät käy kahta kertaa päivässä suihkussa? Kai siihen joku selitys on, kuulostaa kyllä kummallselta.

Vierailija
35/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan käydä suihkussa. Aamulla makuuhuoneessa on n. 15 astetta, ihana mennä alakertaan ja laittaa suihku lämpeämään. Nauttia kuumasta vedestä iholla ja hyväntuoksuisista suihkuvaahdoista. Miten lämmin vesi virtaa hiusten läpi.

Suihkun jälkeen kuivaan vielä seinät ja lattian ennen itseni kuivaamista, mutta ikinä tuo ei ole häirinnyt tai tuntunut kylmältä. Suihkun jälkeen kuivaus ihanaan kuohkeaan pyyhkeeseen ja puhtaat hyväntuoksuiset vaateet päälle.

Suihku on kuin oma kylpylähetkeni kotona.

Vierailija
36/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastan käydä suihkussa. Aamulla makuuhuoneessa on n. 15 astetta, ihana mennä alakertaan ja laittaa suihku lämpeämään. Nauttia kuumasta vedestä iholla ja hyväntuoksuisista suihkuvaahdoista. Miten lämmin vesi virtaa hiusten läpi.

Suihkun jälkeen kuivaan vielä seinät ja lattian ennen itseni kuivaamista, mutta ikinä tuo ei ole häirinnyt tai tuntunut kylmältä. Suihkun jälkeen kuivaus ihanaan kuohkeaan pyyhkeeseen ja puhtaat hyväntuoksuiset vaateet päälle.

Suihku on kuin oma kylpylähetkeni kotona.

Nykyään kukaan ei kai harrasta tällaista ylellisyyttä. Asunnon lämpötila on tiputettu minimiin, lattialämmitys laitettu pois päältä, hajusteet on ehdottomasti kielletty ja suihkussa käydään minuutissa haaleaa vettä hiljaa liruttaen ja puolet tuostakin ajasta suihku on kiinni, kroppa kuivataan ikivanhaan koppuraan pyyhkeeseen, joka haisee kauhealle, koska se pestään mahdollisimman kylmässä vedessä minimimäärällä hajusteetonta pesuainetta ja kuivatetaan hitaasti siellä kylmässä ja kosteassa asunnossa, mahdollinen kuivausrumpu on laitettu käyttökieltoon, kun sähkö on niin kallista. Ei minuakaan kiinnostaisi tuollaiseen ankeuteen mennä.

Vierailija
37/50 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä vaikeeta.

Minusta suihku on luksusta. Vikaksi kannattaa laittaa kylmää vettä tulemaan niin ei jää kylmä vaan veri lähtee kiertämään. Sitten kosteusvoide naamaan ja petiin. Ihanaa!

Vierailija
38/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun tehokas fööni? Yli 2 000 W? Ja kuivaatko hiukset yhtenä isona kasana? Olethan poistanut sen pikkusuuttimen föönistä, sitähän käytetään vain harjan kanssa föönatessa eli viimeistelyyn.

Vierailija
39/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun:

Vaatteet pois 15 sekuntia, suihkussa 2 minuuttia, kuivaus ja vaatteet päälle 3 minuuttia. 🚿

Vierailija
40/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkuun:

Vaatteet pois 15 sekuntia, suihkussa 2 minuuttia, kuivaus ja vaatteet päälle 3 minuuttia. 🚿

Olet varmaan mies. Pelkässä tukanpesussa kuluu mulla 10 minuuttia. Eikä ole megapaksu tukka, ihan normaali.