Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOkuun Eloisien vkon 1 turinoita**

01.01.2007 |

Hyvää Uutta alkavaa vuotta kaikille! Tämä vuosi tuokoon meille kaikille paljon hyvää, toivotaan että siitä jää vielä lisäksi erityinen muisto meille kaikille ;-)

Uuden vuoden juhlat on taas juhlittu, kyllä se rakettien pauke oli kamalaa, alkoi illalla aikaisin ja jatkui meillä yömyöhään, meilkein aamuyöhön. Karvakorvamme oli raukka ihan hädissän ja lisäksi meinasi olla vaikeuksia saada 6 vuotiasta nukahtamaan paukkeen keskellä. Tänään olisin niin mielelläni lähtenyt ulkoilemaan, mutta keli ei kovasti mairittele, meillä vettä sataa kaatamalla....

Heinoa, että joiukkomme on kasvanut vielä edelleen, tervetuloa joukkoon turisemaan!

Toisilla paihoinvointi alkaa helpottamaan, täällä eilen aamulla koin ensimmäisen kerran todella huonoa oloa, helpotti onneksi päivän mittaan. Tänään vointi ihan hyvä. Kauhulla ajattelen tulevia viikkoja ja aamuja... Edellisestä raskaudesta kun on aikaa jo kohta seitsemän vuotta, ei asiat ole tuoreessa muistissa ja työkin oli silloin vähän erilainen. Nykyään aamulla saan heräillä jo aikaisemmin... Mutta ei pitäisi surra etukäteen...

Onko teistä moni ajatellut mennä ylimääräisiin ultriin?? Joku on toki jo käynytkin. Kiva olisi kuulla kuulumisia Itse en edes ole tutkinut onko meillä yksityisellä moista palvelua tarjolla. Olen asiaa miettinyt, mutta en miehen kanssa asiasta keskustellut. Kohta alkaisi olla aika sellaista tilata jos sellaiseen alkuraskaudessa aikoo mennä.

Kyllähän tuli nyt turinaa... Palaan netin pariin ja jään odottamaan muiden kuulumisia!

-K- rv 5+6

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vaihteet ja pyhät ohi, arki voi alkaa!!

Mulla ei mitään oireita raskaudesta! Viikkoja olis tänään tasan 6, eli eiköhän ne ehdi vielä alkaa!

Väsymystä on kyl ollut mutta luulen kyllä että sekin johtuu tuosta kamalasta ilmasta, vettä sataa ja on Tammikuu!!! :(

Mutta hyviä vointeja kaikille Eloisille!!!

Neiti04 rv 6

Vierailija
2/53 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä mukaan minäkin, olin tuolla kuumeilijoiden puolella. Lueskellut olen tätäkin puolta, nyt vasta kirjoittelemaan ehdin.

Pauke ja räiskynä oli täälläkin kova! Onneksi ei häirinnyt esikoista 3,5 v, nukkui kuin tukki.

Omassa olossa ei ole kehumista, väsyttää ja on jatkuva huono olo. Hetkellisesti on parempi ja aina ehdin iloita kun taas iskee kuvotus. Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään tällaista. No eipä tätä enää varmasti kauan kestä, toivotaan menevän pian ohi. Olo on vaan niin kamalan nuutunut. Muillekin eloisille hyviä odotuksen täyteisiä hetkiä!

Musirullu 9+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi alkoi minun kohdalla mukavasti. Tänään on ollut nimittäin suht hyvä olo koko päivän. Oon pystyny tekemään lähes kaikkea mitä yleensäkin eli esim. kävin esikoisen kanssa kävelyllä enkä oo tänään oksentanu kertaakaan.:) Tätä ennen meni monta päivää tuskasissa oloissa, kun koko ajan vaan oksetti ja pyörrytti! Toivottavasti jatkossa on näin " hyvä" olo joka päivä. Eli ei okseta kuin vähän..:)

Ootan innolla mahan kasvamista. Nyt ehkä vähän kiristää housut, mutta se varmaan johtuu siitä, että yritän koko ajan syödä jotain vähän pahoinvoinnin estämiseksi.

Kaikki hajut tuntuu jotenkin vahvempina ja mautkin. Jännä kun kerkes unohtaa niin paljon näitä raskausjuttuja vaikka edellisestä synnytyksestä ei oo kun reilu vuosi. Nyt ehkä osaa suhtautuakin ihan eritavalla kaikkeen kun ekalla kerralla. Jotenkin paljon rennompi fiilis!

Nyt tää on jopa ihan mukavaa..:) (Viime raskaus oli tosi vaikee ja jäi huonot muistot)

Mutta hauskaa alkuvuoden jatkoa kaikille ja palaillaan taas!

M ja rv 7+2 (10min päästä 7+3):)

Vierailija
4/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä ainakin on paluu arkeen. Jostain syystä työmotivaatio on täysin kateissa...ollapa jo kesä :))

Minäkin odotan kovasti masun kasvamista. Kunhan kasvaisi silleen sopivasti, kuten viimeksi. Ja kilot pysyisivät jonkinlaisessa kurissa :) Niitä ihania pikku potkuja ja muljahduksia täytyy vielä kuitenkin kymmenisen viikkoa odotella. Jos kaikki menee hyvin. Onneksi on ens viikon maanantaina ultra, niin näkee missä mennään. Sitä odotellessa.

Oireista: hajut ovat alkaneet tuntua voimakkaammilta. Tuttu juttu ensiraskaudesta. Eilen oltiin perheen kesken lenkillä, ja jo pelkkä käveli nosti sykkeitä riittämiin. Tuntuu, että hengästyy tosi helposti..

Mukavaa vuoden 1. viikkoa Eloisille!

S rv 6+1

Vierailija
5/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Nyt se pahoinvointi alkoi. Enteili kyllä jo viikonloppuna. Ensimmäisen kerran täytyi pönttöä käydä katselemassa tänä aamuna. Hyi olkoon. En saa mitään kotona aikaiseksi vaikka oisi hommaa millä mitalla. Ilta vuoroon lähtö kammoksuttaa. Miten teillä toisilla työnteko pahoinvoinnin kourissa onnistuu? Yö unet meikäläisellä venyy koko ajan pidemmiksi. Sofian27 kanssa mennään samoilla raskausviikoilla. Nyt täytyy ryhdistäytyä ja lähteä koiria lenkittää. Iloista odotusta kaikille! T:pahoinvoipa taapero74 rv6+1

Vierailija
6/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eilen yökin pitkin lattioita ja ukko kulki perässä paperi kädessä :o( Että voikin mennä huonoon kuntoon yökkiessä ! Ja vielä kivempaa on kun on nuo 5 lapsukaista tässä hoideltavana :oD Ruuan laittaminen ja kuopuksen pyllypesut ovat varsin mielenkiintoisia :o/ Laitoin tänä aamuna 3 kouluun ja sitten kävin uudelleen nukkumaan herätäkseni vasta kahden nuorimman kanssa 9:30 ja olis vielä väsyttäny. Käyn taatusti nukkumaan kunhan kuopus simahtaa. Onneks se nukkuu 4-5 tuntia päikkäreitä !

Joten varsin mallikkaasti täälläkin mennään. 15 yötä ois NP-ultraan :o)

Rapuäiti ja Lahja rv 9+0

Vierailija
7/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö herätti tänään ihan törkeeseen aikaan.. Tänään päivä alkoi noin 4.00 ja töissä pitäisi jaksaa. Neiti sentään pääsee päikkäreille päivällä, vaikka ei varmasti jaksa kovin hyvin hoidossa tyttökään. Pahoinvointia on siis luvassa illaksi, ellei jo aiemmin. Nyt ei kyllä meinaa mitään saada aikaiseksi. Mieli tekisi päikkäreitä. Esikkoa odottaessa oli helpompi nukkua silloin kun nukuttaa, joten en yhtään osaa sanoa, onko väsymys vain unen puutetta vai johtuuko raskaudesta. Kovia repäisykipuja oli illalla ja yöllä, nyt onneksi ei.

väsynyt västis 7+4

Vierailija
8/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli paluu arkeen 10 lomapäivän jälkeen. Ei työt yhtään kiinnosta ja kun homma on sellainen jossa pitää itse pitkälti katsoa että mitä tekisi niin tietää kyllä että mitään ei oikein saa aikaan.

Mulla ei tuo pahoinvointi haittaa normaalia toimintaa (eikä työntekoa) kunhan vaan muistan syödä säännöllisesti. Työpöydän laatikossakin on varalla salmiakkia ja siellä oli myös appelsiini joka yllätäen oli lomani aikana muuttunut vihreäksi. Tuoksu ei ollut mitenkään miellyttävä ja meinasi tulla huono olo kun sen kävin heittämässä pois.

(.) Vuoto jatkuu edelleen, tosin suurimmaksi osaksi ruskehtavana (eli ei kirkkaan punaista). Tänään on ultra, joten siellä selviää mikä tilanne nyt sitten on. Jossain vaiheessa olin jo ihan varma että raskaus on mennyt kesken mutta nyt toivo taas elää. Sitä on jo asennoitunut tähän niin täysillä että huonot uutiset masentavat varmaan kovasti. No tänään se kuitenkin tällä erää selviää.

Aiemmin reilun kokoiset farkut tuntuvat tänään kovin kiristäviltä. Toivottavasti se ei johdu siitä että joulun aikaan tuli syötyä todella paljon ja liikuttua todella vähän.

V2.0, 7+4

Vierailija
9/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää alkanutta vuotta täältäkin kaikille! Ensimmäsitä kertaa surffailin tällä keskustelupalstalla ja näyttää, että kannattaisi ottaa ihan tavaksi. Ensimmäistä siis odotellaan ja hieman tietysti huulipyöreänä, että mitä tuleman pitää. Jo pelkkä koko päivän jatkuva " aamupahoinvointi" on ollut hmm... erilainen uusi kokemus ja odotan vain, että tämä vaihe olisi pian ohitse. Työn teosta ei todellakaan meinaa tulla mitään ja paha olo rajoittaa mm. ruokakaupassa käyntiä. Viime viikolla oli ensimmäinen äitiysneuvola ja nyt odottelen kutsua ultraan. Rv 9

Vierailija
10/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se siis alkoi todenteolla!! Tänään piti aamulla koiraa ulkoiluttaessa käydä puuta halailemassa... Esikoista odottaessa pahaa oloa podin mutten kertaakaan oksentanut. Nyt se kuitenkin jo alkoi...Saa nähdä mitä täm tuo tullessaan. Mitään ei oikeen tee mieli ja olo on heikko. Kuitenkin jotain olisi syötävä, jotta pärjäisi töissä. Tää työnteko ei kyllä vois tässä olotilassa vähempää kiinnostaa.. Saa nähdä kuinka kauan saan pidettyä raskauden salassa täällä töissä. Mulla ei kyllä housut kiristä vielä, onneksi eikä olis kyllä tarpeenkaan. Mutta millään en näin alussa haluaisi asian paljastuvan.

Mitä te pahoinvoivat olette pitäneet mukana töissä huonon olon varalta?? Joku kertoi pitävänsä salmiakkia laatikossa, hedelmiä?? Ehkä ne hedelmät kuitenkin parempi vaihtoehto, vai onko parempia vinkkejä?? Kaikki neuvot nyt tarpeen, sillä olo on kuin vuosisadan krapulassa ajoittain, onneksi ei ainakaan koko ajan...

Mutta nyt tää valittaja yrittää lähteä toisten joukkoon syömään, yrittäen pitää naaman ihan peruslukemilla :-))

Muuten neiti04 kanssa mennään samoilla viikoilla, vaihdetaan kuulumisia masun kasvaessa!

-K- rv 6+0

Vierailija
11/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry en huomannut, että vietisi oli eiliseltä päivältä, mulla viikkoja nyt tasan 6, ei siis ihan samoissa, melkein ;-))

-K-

Vierailija
12/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varattuna ultra maanantaille ip, mutta mies onkin silloin reissussa, eikä esikoiselle ole tiedossa hoitopaikkaa siksi ajaksi, jotenka jouduin siirtämään ultran keskiviikolle.. hitsin, hitsi, kun sitä on niiiiiiin malttamaton luonne, että tuo kaksi päivää lisää tuntuu ihan kauhealta :)

S rv 6+1

Vierailija
13/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää tää päivä ja huominen lomaa ja sitten torstaina töihin. Taitaa tulla aika rankka kevät tästä, ennustelen. Mulla kuukauden kuluttua neljäpäiväinen työviikko vaihtuu viiden päivän pakerrukseen. Mies tekee kahta työtä, jotka tosin osa-aikaisia, mutta on töissä 5-6 päivää viikossa. Huolestuttaa, kun molemmilla on vielä suht pitkät työmatkat. Toivottavasti ei kuitenkaan sairastella hirveästi. Että miten sitä jaksaa esikoisen ja raskauden. Ja työt. Tota sairastelua mietin siis siksi, että mies oli viime viikolla vatsataudissa ja mua taas kuvottaa koko ajan niin, että ei tahdo ajatuksia saada muuhun. Eli tänään ei töihin pystyis.

Mutta kai se päivä paistaa joskus risukasaankin. Vaikka mikä risukasa tää on, kun on onnellisesti raskaana. Pitäiskö varata neuvola?

Enni 5+6

Vierailija
14/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut jo teidän juttuja, mutta olen vielä hieman varovainen tämän raskauden suhteen kun ei ole mitään raskausoireita ilmaantunut. Mahaa turvottaa, mutta se onkin ainut oire.

Haluaisin niin mennä alkuraskauden ultraan, mutta en tiedä antaako rahatilanne periksi. Kurjalta tuntuu myös odottaa tuonne tammikuun loppuun jolloin on eka neuvola ja siitä varmasti vielä pari viikkoa ekaan ultraan. Onko täällä ketään muuta, jolla ei ole vielä mitään oireita?

En oikein tiedä vielä mitä ajatella. Viikkoja olisi nyt omien laskujen mukaan 6+2, mutta vielä epätodellinen olo siksikin, että tämä oli yllärivauva. Tosi ihanaa olisi, että tuolla masussa pikkuinen olisi nyt kun on jo hieman tottunut ajatukseen, mutta samalla mietityttää, että miten tämä elämä tästä saadaan sujumaan, kun tälläinen yllätys tuli.

Oli nyt hieman sekavaa tekstiä, mutta niin on tuntemuksetkin.

Mioni

Vierailija
15/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan uusi sekä odottamisessa että keskustelupalstoilla. vuoden yrittämisen jälkeen vihdoin saimme mieheni kanssa parhaan mahdollisen joululahjan joulukuun alussa, kun testi näytti kuin näyttikin posiiivista. ensimmäistä siis odotan, ja tietysti samalla kun pelkään pahinta, myös toivon parasta. perjantaina lapsettomuuspuolen lääkärimme tekee onneksi ultran, jossa vihdoin kuulen ja toivottavasti myös näen, olenko todella oikeasti raskaana! =) onko muita vielä niin varhaisessa vaiheessa, että jännittäen vasta odottaa ensimmäistä ultraa/neuvolakäyntiä?

lilia78 rv7+3

Vierailija
16/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan hirveä yskä, mahaa oikein repii kun rajut yskänpuuskat yllättävät. :/ Onneksi sain työterveyden kautta heti tälle päivälle lääkäriajan, kuuntelevat keuhkot ja katsotaan voiko tätä oikein lääkitä mitenkään näin raskaana. :)

Kuvotus hiljalleen väistyy (tai ainakin toivotaan niin ettei palaa) vaikkei ruoka vieläkään maistu tavalliseen tapaan. Mahaa turvottaa etenkin iltaisin niin että huomaa, mutta aamuisin ei kyllä huomaa vielä mitään. Tuntuu että massukin oli isompi vielä viime viikolla... keskenmenon kokenut vuoden kakkosta toivonut pessimisti minussa pelkää koko ajan että jokin pielessä. Esikoiselta näkyi kyllä vasta joskus rv18 tai jotain, mutta kai nämä kilot ja toinen (onnistunut?) raskaus kai näkyvät aiemmin.

Mutta onneksi pääsen lekuriin. :)

Masuasukki rv 10+0

Vierailija
17/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitähän on tosiaan paljon.

lilia78 kyseli et onko muita odottajia jotka odottaa neuvolaa ja ultraa niin kyllä. minä olen menossa vasta 29.1 neuvolaan ja 30.1 ultraan ja rv on silloin 12. joten odottelimista on toivottavasti aika menisi nopeasti ja eiköhön se mene. esikoisen kanssa kun päivät touhuaa niin ei kelloa muista pahemmin seurailla.

mutta mukavaa kun tulee lisää eloisia joukkoomme!

ankka rv8tasan

Vierailija
18/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K@tinza kyselit mitä pitää töissä pahoinvoinnin varalla. Itselläni tehoaa kaikista parhaiten omatehty kylmä mansikkarahka ja kylmät jogurtit. Nämä ainekset on olleet mulle se " henkireikä" . Toivottavasti työpaikalla on vaan helppo pääsy jääkaapille...

Vierailija
19/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ilmoittaudun nyt tänne odottajien puolelle, aiemmin olen kirjoitellut kuumeilijoissa. Nyt on rv 6. Oireista: väsyttää, väsyttää ja väsyttää, palelee ja rinnat kipunoi. Ei pahaa oloa. Varasin ultra-ajan yksityiseltä 12.1. haluan varmistaa, että kaikki ok. Esikoista ennen sain km v. 2003. Toivomme kesällä 4 v täyttävälle esikoisellemme niin pikkuveljeä tai -siskoa. Mukavaa ja onnellista raskausaikaa kaikille eloisille!

Vierailija
20/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alussa ultrassa myös esikoisen kanssa keväällä -04. Halusin varmistaa tilannetta ennen kuin menin neuvolaan. Nyt, kun takana oli yksi keskenmenokin, pidin ultraa erityisen tärkeänä. Noihin ultriin on kyllä uponnut sievoinen summa rahaa... Mutta eipähän tule osteltua mitään turhaa sitten!

Tuo mansikkarahka kuulostaa hyvältä idikseltä! Itse olen huomannut, kylmän (sekä ulkoisesti meressä että sisäisesti) auttavan pahaan oloon. Kävin avannossa myös ekan raskauden aikana melkein loppuun asti.

Työt (onneksi osa-aikaiset) ovat jatkumassa mullakin. Kieltämättä vähän pelottaa tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa...

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Hannele9 (tyttö 2 v., rv 8)