Tapasin kaverihakupalstalla tapaamani ihmisen kahvilla
Ensinnäkin hän puhui koko ajan niin hiljaisella äänellä, että jouduin moneen kertaan kysymään, mitä hän sanoi. Nimensäkin sanoi niin hiljaa, etten ole aivan varma, mikä sekään on. Jouduin nojaamaan todella epämukavasti häneen päin, että olisin kuullut edes jotain hänen puheestaan. Kuuloni on siis normaali.
Noin tunnin kuluttua tämä nainen (olen siis itsekin nainen) ilmoitti, että hänen pitää lähteä, otti laukkunsa ja tosiaan lähti. Lähdin sitten itsekin hänen perässään. Hän suunnisti kohti ulko-ovea kuin minua ei olisi ollutkaan. Sain kuitenkin sanottua, että käyn vielä vessassa. Hän sanoi vain, että oli kiva tavata ja että häneen saa siellä palstalla yhteyden. Sanoin, että samoin. Ei siis puhelinnumeroita vaihdettu tai mitään. Poistin sitten hänet siellä palstalla.
Oli kyllä ankea kokemus ja hukkaan heitetty ilta. Taidan jatkossa harjoittaa sosiaalisuutta vain täällä mammapalstalla.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Miksi poistit hänet? Kuulostaa siltä, että hän on sosiaalisesti jotenkin rajoittunut ja toiminnallasi todennäköisesti vahvistit hänen ajatuksiaan siitä, että hän on vääränlainen, ei kelpaa eikä osaa.
Hän EI osaa eikä kelpaa, ja oli aplle vääränlainen. Ei kenenkään tarvitse säälistä alkaa jonkun tuntemattoman tukihenkilöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdit hänen peräänsä ja puhuit vessasta, kun hän lähti?
En nyt vieläkään ymmärrä. Miten pitkäksi aikaa minun olisi pitänyt jäädä yksin pöytään istumaan?? Olen aina (20 vuotta) kaikkien muiden kanssa kahvilla kahdestaan käydessäni lähtenyt pöydästä yhtä aikaa. Se on normaalia, ei tuo.
Ap
Minä olisin antanut hänen lähteä ja lähtenyt itse vähän ajan päästä omaan suuntaani.
Ei tulisi kyllä itselläni mieleenkään jättää ketään yksin istumaan kahvipöytään, jos sinne on yhdessä menty. Kyllä normaaleihin käytöstapoihin kuuluu nousta siitä pöydästä yhdessä, vaikka ei olisikaan halua enää nähdä.
Ap
Tietysti ap on hankalaa seuraa, ei se muuten joutuisi joltain nettipalstalta etsimään kavereita kuten muut, sen haukkumat luuserit.
Noissa ryhmissä on tosi outoa porukkaa. Olen joskus muutamassa yrittänyt etsiä kavereita, mutta eivät ole jutut kohdanneet edes siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika surullinen tapaus tuo ap jos ei saa kavereita kuin joltain nettipalstalta ja sosiaalisuus rajoittuu tähän miesvihapalstaan.
Eipä siinä mitään, parempi kaikille että hän pysyy poissa ihmisten ilmoilta.
Yhtä surullisena tapauksena sinäkin täällä pyörit.
Täällä pyöriminen on hieman eri juttu kuin julistaa että keskittää jatkossa tänne sosiaalisten suhteiden ylläpitonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Miksi poistit hänet? Kuulostaa siltä, että hän on sosiaalisesti jotenkin rajoittunut ja toiminnallasi todennäköisesti vahvistit hänen ajatuksiaan siitä, että hän on vääränlainen, ei kelpaa eikä osaa.
Hän EI osaa eikä kelpaa, ja oli aplle vääränlainen. Ei kenenkään tarvitse säälistä alkaa jonkun tuntemattoman tukihenkilöksi.
Sääli on ehkä huonoin mahdollinen syy ryhtyä kenellekään ystäväksi. Samoin epätoivo tai se, että molemmat sattuvat kaipaamaan kavereita. Eivät kaikki sinkutkaan sovi keskenään parisuhteeseen vain sillä perusteella, että molemmat ovat sinkkuja. Sama pätee ystävyyssuhteisiin: pitää olla jotain muutakin yhdistävää kuin vain uusien ystävien kaipuu.
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että ystävyyssuhdetta ei pitäisi lähteä rakentamaan negatiivisten yhteisten tekijöiden varaan. Jos ystävyyssuhde muodostuu yksinomaan sille perustalle, että molemmat ovat yksinäisiä ja sen lisäksi esim. mielenterveysongelmista kärsiviä, voi suhteesta muodostua hyvin vahingollinen. Totta kai ystävyyssuhteessa voi ja on hyvä jakaa myös kipeämpiä asioita. Jos molemmilla on kuitenkin vahva yksinäisen ja ongelmaisen identiteetti, niin se todennäköisesti rupeaa näkymään jossain vaiheessa. Läheisriippuvuus, oman pahan olon purkaminen toiseen ja kyvyttömyys sietää toisen kehittymistä ovat yleisiä niissä ihmissuhteissa, joissa kumpikaan ei ole tasapainossa itsensä kanssa.
Jokainen "normaali" ja järkevä ihminen ajattelee ystävyydestä ja kaveruudesta kuten kirjoittaja nro 66 tuossa yläpuolella. Trollit, ilkiöt ja muuten vain ongelmaiset tietenkin eri juttu.
Kaksi ihmistä ei tosiaan viihdy toistensa seurassa pitkään, jos ei olla samalla aaltopituudella eikä esim. huumorintajukaan natsaa. Ihan turha haukkua aloittajaa asioista, joille hän (eikä vastapuoli) voi mitään. Jos homma ei toimi niin se ei toimi, silloin on jatkettava etsimistä. Aivan kuten parisuhdettakin hakiessa.
Olen ehkä rajoittunut itsekin mutta hänhän sanoi että hänen pitää nyt lähteä, ja lähti sitten. Sinä reagoit siihen hassummin, mikset sanonut "okei, moikka! nähdään joskus" tms. Mutta olitkin menossa mukaan ja käskit odottamaan että käyt vessassa jne?
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä rajoittunut itsekin mutta hänhän sanoi että hänen pitää nyt lähteä, ja lähti sitten. Sinä reagoit siihen hassummin, mikset sanonut "okei, moikka! nähdään joskus" tms. Mutta olitkin menossa mukaan ja käskit odottamaan että käyt vessassa jne?
Ehkä olet joo. En käskenyt odottamaan, kun käyn vessassa. Vessa on matkalla ulko-ovelle, ja huikkasin n. metrin hänen jäljessään, että käyn vessassa. Mistäs minä tiesin, odottiko hän, että olisin mennyt myös ulos sanomaan heipat. Se nyt vasta outoa olisi ollut, jos olisin vain kadonnut sinne vessaan. :D Hän ei siis pöydässä sanonut muuta kuin että pitää lähteä, ei sanonut hei hei tai muuta. EN siis halunnut häntä vessaan mukaan tai odottamaan vessassa käyntini ajan. Tulikohan tämä nyt jo selväksi?
Ap
Aloittajan kertomuksista saa kuvan, että tämä kaverikandidaatti on suostunut face to face tapaamiseen vain ap:n mieliksi. Hän itse toivoo ja haluaa "vain" nettipohjaista yhteydenpitoa.
Tosi hiljaisella äänellä puhuminen ja töksähtävä lähtö ehkä kertovat sosiaalisesti estyneestä tyypistä tai hänellä jopa on jonkinlaisia asperger-piirteitä. Tai sitten kyseinen nainen on vaan käytöstavoiltaan ja toimintatavoiltaan täysin eri maailmasta kuin aloittaja. Hänen näkövinkkelistään hänen käyttäytymisessään ei ole mitään kummallista, kun taas aloittajan maailmassa se on sitä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kertomuksista saa kuvan, että tämä kaverikandidaatti on suostunut face to face tapaamiseen vain ap:n mieliksi. Hän itse toivoo ja haluaa "vain" nettipohjaista yhteydenpitoa.
Tosi hiljaisella äänellä puhuminen ja töksähtävä lähtö ehkä kertovat sosiaalisesti estyneestä tyypistä tai hänellä jopa on jonkinlaisia asperger-piirteitä. Tai sitten kyseinen nainen on vaan käytöstavoiltaan ja toimintatavoiltaan täysin eri maailmasta kuin aloittaja. Hänen näkövinkkelistään hänen käyttäytymisessään ei ole mitään kummallista, kun taas aloittajan maailmassa se on sitä.
Voi olla, että osuit lähelle. Hän olisi kyllä halunnut tavata livenä, elokuvissa, mutta itselleni elokuvissa hiljaa tuntemattoman vieressä istuminen olisi ollut liian outoa. Ehdotin sitten tuota kahville menoa, kun itse haluan tutustua ihmiseen, enkä käydä vain jonkun kanssa esim. elokuvissa. Itse en saa sellaisesta yhtään mitään, ja pystyn ihan hyvin menemään yksinkin elokuviin niin halutessani. Voin kyllä mennä tuntemani ihmisen kanssa elokuviin.
Kysyin kyllä häneltä kirjoitellessamme, että hakeeko hän lähinnä seuraa tapahtumiin, ja kerroin, että itse haen kaveruudesta muuta. Hän vastasi, että kyllä esim. kahvilla käyntikin on ihan kivaa tekemistä. Siksi siis sinne kahville päädyimme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti tän olisi voinut hoitaa nätimmin eikä vaan tylysti poistaa. Olisi laittanut vaikka siellä sovelluksessa, että "oli kiva tavata, mutta olemme ehkä vähän liian erilaisia. Kaikkea hyvää sulle ja mukavaa joulunodotusta!"
Ja tällainen haukkumisketju, jolla ei ole muuta tarkoitusta kuin kertoa, että kuinka outo tyyppi tuli tavattua, olisi pitänyt jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti tän olisi voinut hoitaa nätimmin eikä vaan tylysti poistaa. Olisi laittanut vaikka siellä sovelluksessa, että "oli kiva tavata, mutta olemme ehkä vähän liian erilaisia. Kaikkea hyvää sulle ja mukavaa joulunodotusta!"
Ja tällainen haukkumisketju, jolla ei ole muuta tarkoitusta kuin kertoa, että kuinka outo tyyppi tuli tavattua, olisi pitänyt jättää tekemättä.
Jokainen toimii tavallaan. Olin itse aika loukkaantunut hänen tavastaan häipyä. Olen kyllä tavannut muitakin nettituttuja, joiden kanssa emme toista kertaa tavanneet, mutta ei heistä jäänyt tuollaista ikävää fiilistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no...Koskaan kun ei tiedä, miten toinen tuollaiseen "ei nyt natsannut mutta hyvää jatkoa sulle" -viestiin suhtautuu. Varsinkin jos on sosiaalisesti tökerömpi tyyppi kyseessä, niin on olemassa riski siihen, että loukkaantuu sellaisesta verisesti ja pahimmassa tapauksessa alkaa pommittaa aloittajaa haukkumaviesteillä.
Ei pitäisi maalata piruja seinille mutta kyllä se on ihan yleisessä tiedossa, että kaikki netin deitti- ja kaverinhakupalstoille hakeutuvat eivät ole niitä terveimpiä. Odotukset ovat monilla liian korkealla ja osa voi tiedostamattaankin takertua siihen ensimmäiseen kaveriehdokkaaseen, pelasi kemiat tai ei. Periaatteessa olen samaa mieltä siitä, että kohteliaisuus on valttia mutta turhan moni tulkitsee sen (tahallaan?) väärin.
Ap loukkaantui kun hiljainen tyttö ei pitänyt hänestä ja jätti hänen tunnin pakkopullakahvin jälkeen pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Ap loukkaantui kun hiljainen tyttö ei pitänyt hänestä ja jätti hänen tunnin pakkopullakahvin jälkeen pöytään.
Taidat itse olla sellainen hiljainen tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"on olemassa riski siihen, että loukkaantuu sellaisesta verisesti ja pahimmassa tapauksessa alkaa pommittaa aloittajaa haukkumaviesteillä."
Siinä tapauksessa voi poistaa, mutta minusta on turha tehdä tuollaista oletusta jo etukäteen.
Miten sitten tilanteesta tulisi poistua ellei kertomalla että nyt lähtemälle ja hyvästelemmällä?
Ap vaikuttaa itse enemmän sosiaalisesti rajoittuneelta kun sen sijaan että olisi huutanut heipat, kailottaakin vessaan menoa. Sitten vielä poistaa toisen sovelluksesta ja valittaa vauva palstalla huonosta käytöksestä.
Mulla on luonnostaan hiljainen ääni. Ja jos olen epävarma niin se hiljentää ääntä. Mutta jos siis noin käy niin voi pyytää puhumaan kovempaa.
^ kiusaajatrolli oli siis kommentti mimosalumikiutaleen huutelijalle