Tapasin kaverihakupalstalla tapaamani ihmisen kahvilla
Ensinnäkin hän puhui koko ajan niin hiljaisella äänellä, että jouduin moneen kertaan kysymään, mitä hän sanoi. Nimensäkin sanoi niin hiljaa, etten ole aivan varma, mikä sekään on. Jouduin nojaamaan todella epämukavasti häneen päin, että olisin kuullut edes jotain hänen puheestaan. Kuuloni on siis normaali.
Noin tunnin kuluttua tämä nainen (olen siis itsekin nainen) ilmoitti, että hänen pitää lähteä, otti laukkunsa ja tosiaan lähti. Lähdin sitten itsekin hänen perässään. Hän suunnisti kohti ulko-ovea kuin minua ei olisi ollutkaan. Sain kuitenkin sanottua, että käyn vielä vessassa. Hän sanoi vain, että oli kiva tavata ja että häneen saa siellä palstalla yhteyden. Sanoin, että samoin. Ei siis puhelinnumeroita vaihdettu tai mitään. Poistin sitten hänet siellä palstalla.
Oli kyllä ankea kokemus ja hukkaan heitetty ilta. Taidan jatkossa harjoittaa sosiaalisuutta vain täällä mammapalstalla.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdit perään ja kerroit meneväsi vessaan? Jos toinen sanoo heippa, niin miksi ihmeessä et anna lähteä?
Miksi ihmeessä olisin jäänyt yksin pöytään istumaan?? :D Annoin toki hänen lähteä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut ap?
Miksi haluat tietää?:)
Ap
Kaipaan itsekin kaveria, kun nykyisellä paikkakunnalla ei ole ketään sellaista. Olisi hauska tavata joku tältä palstalta, olisi ainakin jotain yhteistä :D
Asun Pohjanmaalla. Sinä varmaankin pk-seudulla mun tuurilla. :D
Pirkanmaalla. Harmi! :D
No niinpä, harmi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdit perään ja kerroit meneväsi vessaan? Jos toinen sanoo heippa, niin miksi ihmeessä et anna lähteä?
Miksi ihmeessä olisin jäänyt yksin pöytään istumaan?? :D Annoin toki hänen lähteä.
Ap
Olisit voinut poistua kailottamatta, että pissittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisit voinut poistua kailottamatta, että pissittää!
Oletko tosissasi noin vajaa?
Joku ilmeisesti ymmärsi väärin, niin tarkennan vielä, että tämä henkilö siis poistui pöydästä sanomalla vain, että hänen pitää nyt lähteä. Hän sanoi nuo yhteydenottojutut ym. vasta kun olin poistunut hänen perässään ja ilmoitin käyväni vessassa.
Ap
Miksi lähdit hänen peräänsä ja puhuit vessasta, kun hän lähti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lähdit perään. Creepy, rajatonta.
Olisiko joku kalju läskilesbo ollut parempi?
Vierailija kirjoitti:
En nyt vieläkään ymmärrä. Miten pitkäksi aikaa minun olisi pitänyt jäädä yksin pöytään istumaan?? Olen aina (20 vuotta) kaikkien muiden kanssa kahvilla kahdestaan käydessäni lähtenyt pöydästä yhtä aikaa. Se on normaalia, ei tuo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt vieläkään ymmärrä. Miten pitkäksi aikaa minun olisi pitänyt jäädä yksin pöytään istumaan?? Olen aina (20 vuotta) kaikkien muiden kanssa kahvilla kahdestaan käydessäni lähtenyt pöydästä yhtä aikaa. Se on normaalia, ei tuo.
Ap
Et osaa lukea ihmisiä. Hän halusi lähteä. Sen sijaan sinä lähdit perään.
Jopa töissä 20 hengen porukalla kahvitellessa kaikki lähtevät pöydästä samaan aikaan (paitsi jos joku ilmoittaa joutuvansa poistumaan kokoukseen tms), ei kukaan jää siihen pöytään yksin istumaan muiden noustessa pois. Onko teillä vastaajilla yhtään mitään sosiaalista elämää, todella oudoilta kuulostatte.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ihan samantyyppinen kokemus. Tuntui olevan paljon yhteistä yhden toisen naisen kanssa (ihan kaveria etsin) ja ajatuksenvaihto vaikutti eloisalta. Kun tavattiin livenä hän oli todella nuiva viivasuu. Itse yritin parhaani jutella mukavia mutta alkuunsa se tyssäsi.
Tämä on varmaan aika tavallista, että vaikka netissä ajatustenvaihto sujuisi mainiosti, niin livenä kemiat eivät toimikaan.
Osaksi se voi johtua siitä, että erilaisiin kaverinhakuyhteisöihin ym. hakeutuu ehkä enemmän sellaisia ihmisiä, joilla on haasteita sosiaalisen kanssakäymisen kanssa ja jotka eivät ihan täysin tiedosta sitä, millaisen kuvan itsestään antavat. Toisaalta osalle itseilmaisu kirjoittamalla on luontevaa, vaikka kasvokkain kanssakäyminen sitä ei olisi. Viestien perusteella saatava vaikutelma ei välttämättä natsaa ollenkaan livepersoonan kanssa. Kirjoitetusta tekstistä kun puuttuvat äänensävyt, ilmeet, eleet ja muu sanaton viestintä, mikä vaikuttaa paljon siihen, kuinka hyvin toisen kanssa löytyy se yhteinen aallonpituus.
Omat kokemukseni nettikavereiden tapaamisesta ovat kirjavia. Joukossa on ollut todella hyviä tyyppejä, jotka ovat tavatessa olleet juuri sellaisia, millaisen vaikutelman heistä olin kirjoittelun perusteella saanut. Osan kanssa ei juttu luistanut kasvotusten yhtä hyvin kuin kirjoittamalla mutta olivat silti mukavan oloisia ihmisiä. Jotkut vaikuttivat jännittävän kovasti, mikä näkyi heidän käytöksessään mutta se on ymmärrettävää ja inhimillistä. Sitten joukossa on ollut joitain sellaisia, joiden käytös livenä oli ihan jotain muuta kuin mitä viestienvaihdon perusteella olisi voinut päätellä. Päällepuhumista, keskittymiskyvyttömyyttä, mittailua päästä varpaisiin nenän vartta pitkin ja henkilökohtaisuuksiin, esimerkiksi ulkonäköön, menevää töksäyttelyä ja piikittelyä. Näiden viimeisenä mainittujen kanssa ei tehnyt enää mieli jatkaa kirjoittelua tapaamisen jälkeen, vaikka viestienvaihto oli aiemmin sujunut mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saisitko nyt mitenkään kerrottua, että miten pitkäksi aikaa minun olisi pitänyt jäädä yksin pöytään istumaan, kun "hän halusi lähteä"? Halusin itsekin lähteä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jopa töissä 20 hengen porukalla kahvitellessa kaikki lähtevät pöydästä samaan aikaan (paitsi jos joku ilmoittaa joutuvansa poistumaan kokoukseen tms), ei kukaan jää siihen pöytään yksin istumaan muiden noustessa pois. Onko teillä vastaajilla yhtään mitään sosiaalista elämää, todella oudoilta kuulostatte.
Ap
Olit kahvilla ventovieraan kanssa! Oletko itse jotenkin outo, kun lähdet perään!
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Miksi poistit hänet? Kuulostaa siltä, että hän on sosiaalisesti jotenkin rajoittunut ja toiminnallasi todennäköisesti vahvistit hänen ajatuksiaan siitä, että hän on vääränlainen, ei kelpaa eikä osaa.
Samaa mieltä. Hän oli varmaan vaan hitaasti lämpenevä ja hyvin ujo. Ei pidä tuomita niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saisitko nyt mitenkään kerrottua, että miten pitkäksi aikaa minun olisi pitänyt jäädä yksin pöytään istumaan, kun "hän halusi lähteä"? Halusin itsekin lähteä.
Ap
Niin pitkäksi aikaa, että hän ehtii sopivan etäisyyden päähän, että ette törmää. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä olisin antanut hänen lähteä ja lähtenyt itse vähän ajan päästä omaan suuntaani.
Minkä ikäinen ap on? Ja tosiaan mikä tämä kaverihakusivu on?