Mikä sinua ärsyttää, vaikka muita yleensä ei?
Minua ärsyttää sellainen vinkuva ininä, mikä kuuluu kun vetää ilmaa puristettujen huulten läpi.
Entä teitä?
Kommentit (46)
Se kun työkaverit haluaisivat olla kavereita myös vapaa-aikana.
On meillä suomalaisilla ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset jotka pyrkivät minimoimaan kaiken liikkumisen, esim. hissillä kuljetaan yksi kerrosväli ja ratikka otetaan puolen kilometrin matkan takia. Ja puhun nyt siis terveistä, liikuntakykyisistä ihmisistä.
Mistä tiedät niin tarkkaan tuntemattomien ihmisten terveyden? Mulla on jalassa hermovaurio, joka ärtyy jos rasitan jalkaa liikaa. Tämä ei näy päällepäin muuten kuin siten, että kävelen hitaasti (tämäkin varmaan jotakuta ärsyttää). Siksi käytän hissiä ja ratikkaa, kun säästelen jalkaa esim. kuntosalille.
Koska tällaisia ihmisiä on _todella_ paljon, eikä mitenkään ole mahdollista, että heistä jokaisella olisi jokin terveydellinen liikkumiseen vaikuttava ongelma. Iso osa näistä on teinejä tai nuoria aikuisia.
Ärsyttää kun ihmiset arvottavat säätä: kaunis ilma tai huono sää. Sää voi olla epäsopiva johonkin toimintaan ja joku voi pitää vaikka auringonpaisteesta enemmän kuin pimeästä loskasäästä, mutta se ei ole mikään yleispätevä laki ja en halua, että sitä pidetään oletuksena.
Myöskään kesä ei ole kaikkien lempivuodenaika, jotkut eivät pidä kukista ja naapurin Sirpa on ihan sairaan rasittava, vaikka se tuokin jouluvalot pihatuijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa, kun vieraat ihmiset tulevat liian lähelle esimerkiksi kaupassa. Ilmeisesti tämä on useimmille muille ihan ok, kun he sitä noin innokkaasti tekevät.
Tämä, esim. hississä! Ja entäs lääppijät? Sellaiset tuntemattomat tai puolitutut, jotka koskettavat puhuessaan. Irti!
Voi kauheaa, ihmisiä!!
Yksinkertaiset ihmiset joita suurin osa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset jotka pyrkivät minimoimaan kaiken liikkumisen, esim. hissillä kuljetaan yksi kerrosväli ja ratikka otetaan puolen kilometrin matkan takia. Ja puhun nyt siis terveistä, liikuntakykyisistä ihmisistä.
Mistä tiedät niin tarkkaan tuntemattomien ihmisten terveyden? Mulla on jalassa hermovaurio, joka ärtyy jos rasitan jalkaa liikaa. Tämä ei näy päällepäin muuten kuin siten, että kävelen hitaasti (tämäkin varmaan jotakuta ärsyttää). Siksi käytän hissiä ja ratikkaa, kun säästelen jalkaa esim. kuntosalille.
Koska tällaisia ihmisiä on _todella_ paljon, eikä mitenkään ole mahdollista, että heistä jokaisella olisi jokin terveydellinen liikkumiseen vaikuttava ongelma. Iso osa näistä on teinejä tai nuoria aikuisia.
Mutta osalla on ja siksi on julmaa tuomita kaikki. Minäkään en ole kovin vanha ja ikävää on jos joku vaan pitää mua laiskana. Mikä muiden liikkumisessa edes sinua niin kovin häiritsee? Mene itse portaita ja kävele, jos se sinulle on tärkeää ja anna muiden olla.
Kaija Koon tapa laittaa sanan pääpaino viimeiselle tavulle. Hieno laulaja muuten.
Pöpöjen hysteerinen varominen. Ei voi tehdä mitään ja kaikesta ollaan jotenkin yök yök, pöpöjä. Vaikka julkisen vessan renkaalle istuminen. Ihan kauheaa kun siinä on ollut ihmisen takapuoli. Mikä se kuolemantauti on, minkä siitä voi saada? Tai joku hipaisee vahingossa kädellä jotain buffet-pöydässä niin koko pöytä pitää suunnilleen polttaa. Ei vaan ymmärrä.
Kirjoitusvirheet. Kun ei vaan osata kirjoittaa suomea ja vedotaan johonkin murteeseen. Tyhmyys.
Ei kannata elämäänsä hukata ärsyyntymiseen. Ei ole sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Pöpöjen hysteerinen varominen. Ei voi tehdä mitään ja kaikesta ollaan jotenkin yök yök, pöpöjä. Vaikka julkisen vessan renkaalle istuminen. Ihan kauheaa kun siinä on ollut ihmisen takapuoli. Mikä se kuolemantauti on, minkä siitä voi saada? Tai joku hipaisee vahingossa kädellä jotain buffet-pöydässä niin koko pöytä pitää suunnilleen polttaa. Ei vaan ymmärrä.
Tässä ei usein ole edes mitään logiikkaa. Vuorataan istuinrengasta tai kyykitään ilmassa ja yritetään olla koskematta mihinkään, mutta kädet jätetään wc-käynnin jälkeen pesemättä, nopeasti vaan kastellaan sormenpäät.
Itse olen hygieniahullu nimenomaan siinä mielessä, että kädet on pestävä huolellisesti. Ennen pesua niitä voi uittaa vaikka wc-pöntössä.
"Mutta osalla on ja siksi on julmaa tuomita kaikki. Minäkään en ole kovin vanha ja ikävää on jos joku vaan pitää mua laiskana. Mikä muiden liikkumisessa edes sinua niin kovin häiritsee? Mene itse portaita ja kävele, jos se sinulle on tärkeää ja anna muiden olla."
Se ärsyttää varsinkin ruuhka-aikaan kun ratikka on muutenkin niin täynnä että hyvä että hengittämään mahtuu, ja sitten nämä änkevät sinne vielä turhan takia täytteeksi. Mä todellakin kävelen tai pyöräilen itse aina kun on mahdollista, myös lähemmä kymmenen kilometrin työmatkoja, ihan vain siksi ettei tarvitsisi olla siellä tungoksessa. Joskus vaan sattuu esim. kaatosade tai tiet ovat liukkaat, jolloin on olosuhteiden pakosta otettava se ratikka.
Ja hissin ylimääräinen käyttö ärsyttää koska mun kämppään kuuluu selvästi jokainen hissin "kolahdus", jota mieluummin kuuntelisin mahdollisimman vähän. Ai niin, samoin ärsyttää jos naapuri tilaa woltilla monta kertaa päivässä ja sitten ne lähetit ramppaavat tuossa rappukäytävässä niiden rapisevien pussien kanssa. Kun tästä muutan, äänieristys on hyvin tärkeällä sijalla kämppää valitessani.
Ihmiset jotka valokuvaavat. Tuntuu että ei pitäisi kävellä eteen mutta haluan kävellä pysähtymättä turhaan.
Liikenteestä löytyy iso määrä ärsytyksen aiheita. Autoilijat, pyöräilijät, sähköpotkulautailijat. Jalankulkijat jotka pyörivät väärissä paikoissa kuten pyöräteillä. Perässä kiinni roikkuvat autot. Koiranulkoiluttajat tai muut mummojengit jotka vie tilan koko tien leveydeltä ettei ohi pääse. Julkisissa kulkuvälineissä haisevat ja/tai metelöivät kanssamatkustajat. Julkisten likaiset penkit.
Rappukäytävässä metelöijät.
Ne jotka ovat kassajonossa liian lähellä, luulevat kai voittavansa siinä aikaa.
Se kun huomaan taas jonkun hinnan nousseen.
Asukkaat jotka ei osaa lajitella jätteitään oikein vaan laittavat ne vääriin jäteastioihin. Eivät litistä pahvilaatikoita. Tuovat kodinkoneita jätekatokseen. Tunkevat joulukuusen biojäteastiaan.
Suurin osa vastanneista ei selvästi ymmärtänyt lukemaansa, kysyttiin asioita jotka ärsyttävät sinua mutta eivät yleensä muita. Tien tukkiminen, metelöinti, finglish jne. ovat todella yleisiä ärsytyksenaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Siihen paljaalle ei ole yksinkertaisesti edes mukava istua, eikä ne mitään puhtaitakaan ole.
Suomessa on jotkut julkiset vessat ihan luokattoman epäsiistejä; paperia paiskottu lattioille, märkää yms.
Joidenkin vessa"tavat" ovat olemattomattomat, muita ei ajatella tippaakaan.
Siksihän jotkut kahvilat yms. laittaneetkin vessansa maksullisiksi, mikä ihan ymmärrettävää ja hyväkin.
Käytöstavat kunniaan, myös siellä vessoissa!
Muuten voi mennä pusikkoon.
Kirjailija Tiina Raevaara. Haluisin kovasti rakastella sitä, mutta haavehan se vain on.
Haa; Arvasin tuon alapeukun, sottapytty itsehän sieltä ilmaantui!
Shame on you😡🤬😡
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija Tiina Raevaara. Haluisin kovasti rakastella sitä, mutta haavehan se vain on.
Voi kuule, mahdatko kuitenkaan olla yksin?
Tai siis, omalla kohdallani tuo olisi eräs mieskirjailija...
Pitäiskö meidän perustaa kerho tai tukiyhdistys?