Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmanvahto pitää hirveää meteliä

Vierailija
10.11.2023 |

Ihan koko ajan vuorokauden ympäri. Onko mitään keinoa saada sitä hiljaisemmaksi? Jos käännän sen pienemmälle, niin alkaa happi loppua mutta ei tässä metelissäkään ole kiva olla. Yölläkin on niin kuin seisoisi Mannerheimintien humussa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tyyppistä meteliä? Ehkä vaatii huoltomiehen käynnin.

Vierailija
2/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syynä on laakereiden kuluminen loppuun. Vaatii korjauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörinää, huminaa siis meteliä. Kuin liikenteen meteliä.

Vaikea nukkuakin kun on sellainen kova taustahäly päällä koko ajan. Yötä päivää. Ulkona on hiljaisempaa kuin kotona.

Vierailija
4/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaahtomuovi hiljentimiä myydään tai niitä voi tehdä, muttei niistä ole paljon apua. Minulla ratkaisu on kuulokkeet ja korvatulpat. 

Vierailija
5/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaahtomuovi hiljentimiä myydään tai niitä voi tehdä, muttei niistä ole paljon apua. Minulla ratkaisu on kuulokkeet ja korvatulpat. 

Mihin sitä vaahtomuovia pitää laittaa?

Vierailija
6/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Kyseessä uudehko kerrostalo. Huoltomies kävi ja sanoi vain että ei oo muut valittaneet, ei tehdä mitään. Yleensä tuo ilmanvaihto on ollut aamuisin ja iltapäivästä päällä. Siis edellisissä kämpissä. 

onneksi on vuokra-asunto. Pääsee helposti eroon jos meteli jatkuu.

Vierailija
7/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteessa tai järjestelmässä voi olla vikaa. Ota yhteyttä asuinmuodosta riippuen joko laitehuoltoon tai taloyhtiön huoltoliikkeeseen. Älä itse ala mitään värkkäämään jos et ole varma mitä tekisit. 

Vierailija
8/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitteessa tai järjestelmässä voi olla vikaa. Ota yhteyttä asuinmuodosta riippuen joko laitehuoltoon tai taloyhtiön huoltoliikkeeseen. Älä itse ala mitään värkkäämään jos et ole varma mitä tekisit. 

Eipä sille itse oikein mitään voi tehdäkään. Sitä voi säätää kovemmalle tai pienemmälle mutta siinä se. Se meteli kai tulee ilmanvaihtokanavia pitkin. Ärsyttävää. En jaksaisi mitään huoltomiehiä vaivata tänne olkiaan kohauttelemaan. Tungenko kanavat vaahtomuovia täyteen ja avaan ikkunaa?

Vierailija
9/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitettiin ilmastointikanavaan valmiit vaahtomuovipalat. Jos malli on selvillä, voi varmaan tilata netistä oikean kokoiset. 

Olen myös rakentanut ulkopuolella pahvista kuin lisäkanavan, johon olen asettanut vaahtomuovista seiniä. Ilma siis kuljee kanavassa normaalisti, mutta se joutuu kiertämään seinien kautta kuin kiemurteleva käärme.

Vierailija
10/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitettiin ilmastointikanavaan valmiit vaahtomuovipalat. Jos malli on selvillä, voi varmaan tilata netistä oikean kokoiset. 

Olen myös rakentanut ulkopuolella pahvista kuin lisäkanavan, johon olen asettanut vaahtomuovista seiniä. Ilma siis kuljee kanavassa normaalisti, mutta se joutuu kiertämään seinien kautta kuin kiemurteleva käärme.

Eipä taida olla kovin raikasta ilmaa...

Vierailija
11/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sille itse oikein mitään voi tehdäkään. Sitä voi säätää kovemmalle tai pienemmälle mutta siinä se. Se meteli kai tulee ilmanvaihtokanavia pitkin. Ärsyttävää. En jaksaisi mitään huoltomiehiä vaivata tänne olkiaan kohauttelemaan. Tungenko kanavat vaahtomuovia täyteen ja avaan ikkunaa?

Kuten jo sanottu älä mene koskemaan siihen ellet tasan tarkkaan tiedä mitä teet, aiheutat helposti vain lisää ongelmia tuolla tukkimisella.

Ei tässä nyt ole kuin kaksi vaihtoehtoa: hyväksyt melun tai soitat huollon. 

Vierailija
12/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä saa koskea niihin ilmanvaihtolaitteiisin. Jos teillä on kerrostalossa koneellinen automatisoitu tulo- ja poistoilmanvaihto ilmastointi niin sitä vähemmän. Ainoa, mitä saa tehdä on pyyhkiä pölyt pinnalta. Et mene tukkimaan ja särkkinään mitään. Aiheutat vaan muille. Kuulostaa että teillä on Painovoimainen ilmanvaihto josta ne suhinat yms jä tällöinkään et saa mennä säätelemään mitään ominkäsin. Saati tukkia!

Vierailija
13/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutkohan mun entisessä kämpässä Vantaalla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän