Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologikäynti Terveystalossa maksaa yli 460 euroa

Vierailija
10.11.2023 |

Tutkimuksena papakoe, ei muuta. En sairasta mitään, enkä saanut edes e-pillerireseptiä. 

Mietin vaan, että kenellä on varaa tällaisiin lääkäripalkkioihin??

Kommentit (271)

Vierailija
41/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minä kävin Terveystalossa gynen vastaanotolla, jossa minut vielä ultrattiin enkä maksanut noin 200e enempää.

Sama paikka, ultrattiin myös ja käynti maksoi 180 e, josta noin 30 euroa oli jotain toimistomaksua.

Voikohan eri puolilla maata olla suuria hintaeroja, vaikka olisi sama firma kyseessä? Jossain on enemmän tarjontaa ja hinnat siksi matalammalla, jossain taas on ainoa gynemahdollisuus ja siksi voi pyytää korkeampaa hintaa? Kuitenkin ilmeisesti työntekijät saavat itse siellä määritellä hintansa.

Yksityislääkärit toimivat yrittäjinä ja hinnoittelevat vastaanottonsa itse. Ilta on usein kalliimpi, vklp ja pyhät ovat kalliita. Kilpailutus kannattaa. Ja joskus käy niin kuin mulle, jo

Korjaan itseäni, ammatinharjoittajina. Senhän takia ne yksityiset maksavat niin saatanasti koska pääosa asiakkaista tulee vakuutusyhtiön kautta, ja vakuutusyhtiöt kyllä maksavat mitä pyydetään.

Vierailija
42/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä pimsankaivuulle hintaa.

Vieläkö miehet on sitä mieltä että naisille kaikki on helpompaa? Munankaivelu tehdään sentään julkisella ja hinta on murtoosa siitä mitä naiset saa maksaa. Pinktax on iskenyt gynekologiaan.

En osaa sanoa, kysy joltain mieheltä. Itse kaivatutan lootani ihan julkisella ja ihan pyytämällä olen papan otattanut siellä. Sinne yksityiselle ei ole kenenkään pakko mennä ja porata sitten hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kallista. Muutama kuukausi sitten yli 300€ 15 min käynnistä johon kuului vain sisätutkimus ja ultraus. Onneksi on vakuutus.

Vierailija
44/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti oli pääkaupunkiseudulla. Ajanvarauksessa ei tosiaankaan sanottu, että kyseessä olisi joku vähän kalliimpi lääkäri. Ja vielä - viimeksi kun uusin e-pillerireseptin, maksoi se pelkkä reseptin uusinta 200e. Siitäkin valitin, niin sekin oli kuulemma lääkärin työaikaa (eri lääkäri kyseessä). Terveystalo aina selittää, että lääkäri veloittaa sitä sun tätä, vaikka kuitenkin kyllähän se terveystalo on siinä organisoimassa.

Läheiseni kuoli gynekologiseen syöpään, joka oli löydettäessä jo laajasti levinnyt. Tämä on itselläni kimmokkeena käydä säännöllisesti tutkimuksissa. Ainut vaan, että tuo hutkiminen oli niin ylimalkaista, että en usko, että siitä oli edes mitään hyötyä. 

Tässä alkaa terveysturismi kiinnostaa - missähän maassa olisi hyvät hammaslääkärit, gynet jne ja saisi asiat hoidettua loman yhteydessä?

Vierailija
45/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselta saa hoidon gynevaivaan jos se on selkeä. Esimerkiksi labrakokeessa näkyy hiiva tai bakteerivaginoosi. Tai on vaikka selkeästi nähtävillä joku ongelma, joka herättää kysymyksiä, kuten mulla teininä oli kondylooma.

Sen sijaan vulvodynia, PCOS ja kohdun polyyppi on olleet sellaisia, että ei niitä julkisella ole todettu. Olen käynyt aina ensin terkkarissa, koska rahat on tiukalla ja simppelit hommat siellä hoituu. Sen sijaan yksityiselle on pitänyt mennä, että on saanut diagnoosin noista harvinaisemmista.

Vierailija
46/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minä kävin Terveystalossa gynen vastaanotolla, jossa minut vielä ultrattiin enkä maksanut noin 200e enempää.

Sama paikka, ultrattiin myös ja käynti maksoi 180 e, josta noin 30 euroa oli jotain toimistomaksua.

Voikohan eri puolilla maata olla suuria hintaeroja, vaikka olisi sama firma kyseessä? Jossain on enemmän tarjontaa ja hinnat siksi matalammalla, jossain taas on ainoa gynemahdollisuus ja siksi voi pyytää korkeampaa hintaa? Kuitenkin ilmeisesti työntekijät saavat itse siellä määritellä hintansa.

Yksityislääkärit toimivat yrittäjinä ja hinnoittelevat vastaanottonsa itse. Ilta on usein kalliimpi, vklp ja pyhät ovat kalliita. Kilpa

Vakuutusta ei saa jos on joku perussairaus, minä en saa. Että kiitti vaan, kiva on maksaa veroja tähän maahan.

Vierailija
47/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynti oli pääkaupunkiseudulla. Ajanvarauksessa ei tosiaankaan sanottu, että kyseessä olisi joku vähän kalliimpi lääkäri. Ja vielä - viimeksi kun uusin e-pillerireseptin, maksoi se pelkkä reseptin uusinta 200e. Siitäkin valitin, niin sekin oli kuulemma lääkärin työaikaa (eri lääkäri kyseessä). Terveystalo aina selittää, että lääkäri veloittaa sitä sun tätä, vaikka kuitenkin kyllähän se terveystalo on siinä organisoimassa.

Läheiseni kuoli gynekologiseen syöpään, joka oli löydettäessä jo laajasti levinnyt. Tämä on itselläni kimmokkeena käydä säännöllisesti tutkimuksissa. Ainut vaan, että tuo hutkiminen oli niin ylimalkaista, että en usko, että siitä oli edes mitään hyötyä. 

Tässä alkaa terveysturismi kiinnostaa - missähän maassa olisi hyvät hammaslääkärit, gynet jne ja saisi asiat hoidettua loman yhteydessä?

Jos on varaa lomailla on myös varaa hoitaa terveyttä/sairautta. 

Suomessa on runsaasti ihmisiä keillä ei ole varaa kumpaankaan. Kaikille ei myönnetä tt-tukea sairaudenhoitoon.

Vierailija
48/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystalon lääkärit voivat laskuttaa mitä tahansa vastaanottokäynnistä, hehän vaan pitävät vastaanottoa Terveystalon tiloissa, mutta laskutus menee suoraan itselleen tai omalle yritykselle. Pääkaupunkiseudulla monet HUSissa työskentelevät pitävät yksityisvastaanottoa Terveystalossa. Mikä ettei, Husin liksan lisäksi helppoa rahaa saa, kun antaa 20 minuutin aikoja keskimäärin 200 e hintaan, jonka aikana ei ehdi tehdä muuta kuin kirjoittaa lähetteen johonkin jatkotutkimukseen jos sitäkään. Tuntiliksa minimissään 800 e. Koskenee muitakin yksityisiä lääkärikeskuksia?

Vierailija
49/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aikavelotus ja lääkäri käyttää aikaa esim. puhelimessa ihan muiden asioiden hoitoon, esim joku soittaa hänelle niin kannattaa kassalla huomauttaa siitä.  Sain kerran alennusta kun kassalla sanoin että lääkäri oli 8 min myöhässä, vastasi kahteen puheluun joissa kului yhteensä n.10min. Ja ulkona olin myös muutamaa minuuttia ennen kuin aikani loppui. Kassahenkilö soitti lääkärille ja hintaa alennettiin. Olkaa tarkkoja, ottakaa aikaa kellosta. 

Vierailija
50/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yksityisellä toimiva gynekologi sitä kaikkea rahaa saa itselleen.  Ainakin terveystalo ja kimalainen vetävät siitä välistä ison osan "huoneenvuokrana". Sekä tuo käsittämätön toimistomaksu siihen päälle!

Ja vakuutusyhtiöt eivät maksa täyttä hintaa.  Ne kilpailuttavat hinnat todella alas ja ne isoimmat rahat tulevat asiakkailta jotka maksavat omasta pussistaan. 

Vierailija
51/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnaan pääsisi halvalla...

Vierailija
52/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulette, kun Kelakorvaukset ilmeisesti nousee ensi vuoden alusta, kuinka paljon yksityiset verenimijät nostaa hintojaan. 

Vierailija
53/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt gynellä viimeksi 10 vuotta sitten. Oireita on ei rahaa lääkäriin. Ole yh kaksi lasta. Yritän sinnitellä.

Varaa aika terveyskeskukseen. 

Missä niitä aikoja saa. Ainakaan Keusote ei anna aikoja ollenkaan. Laskuja saattaa tulla, vaikka ei ole lääkäriä nähnyt vuosiin😅

Vierailija
54/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa rahastusta,  menen vasta jos oireita ilmaantuu.

Jotain tolkkua pitäisi saada toimintaan ja hinnoitteluun,

terveyskeskukseen kyseiset palvelut.  Niin olis monen naisen

henki säästynyt.

Vierailija
55/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on aikavelotus ja lääkäri käyttää aikaa esim. puhelimessa ihan muiden asioiden hoitoon, esim joku soittaa hänelle niin kannattaa kassalla huomauttaa siitä.  Sain kerran alennusta kun kassalla sanoin että lääkäri oli 8 min myöhässä, vastasi kahteen puheluun joissa kului yhteensä n.10min. Ja ulkona olin myös muutamaa minuuttia ennen kuin aikani loppui. Kassahenkilö soitti lääkärille ja hintaa alennettiin. Olkaa tarkkoja, ottakaa aikaa kellosta. 

Mutta aikaan kuuluu myös paperityöt, eli jos olet vastaanotolla 15min ja lääkäri käyttää sen jälkeen 15min jonkun todistuksen tai lähetteen kirjoittamiseen, se on myös laskutettavaa aikaa, vaikket olisi siellä huoneessa paikalla. Useimmat yksityislääkärit tekevätkin siksi niin, että potilas istuu siinä huoneessa kirjoitustöidenkin ajan, sitten tulee vähemmän riitaa laskuista.

Vierailija
56/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto lähinpään julkiseen sairaalaan missä nt-poli. Sinne aika. Joutuu jonoon, mutta pääsee kyllä. Malvemmaksi tulee matkoineen ja majoineen kun yksityinen. Järjen käyttö on suotavaa ja myös sallittua.

Vierailija
57/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pääkaupunkiseudulla saa julkisen puolen gynekologipalveluita? Itse olen kysellyt, ja mitään ei ole ollut saatavilla. Papakoe nyt on määräaikaisseulonnoissa mutta usein miten se ei riitä. Eikö se yleinen neuvo ole, että synnytysikäisten naisten pitäisi käydä kerran vuodessa gynekologin vastaanotolla. 

Onhan Hgin kaupungilla Ruoholahden toimipiste, sinne en tiedä tarvitaanko erikseen lähetettä kun en enää asu Hgissä, mutta kannattaa kysyä terveysasemalla neuvoa tai katsoa nettisivujen kautta ohjeet. 

Vierailija
58/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitto lähinpään julkiseen sairaalaan missä nt-poli. Sinne aika. Joutuu jonoon, mutta pääsee kyllä. Malvemmaksi tulee matkoineen ja majoineen kun yksityinen. Järjen käyttö on suotavaa ja myös sallittua.

Helsinki ei ota potilasta sisään ilman terveysaseman lääkärin tai yksityisen kirjoittamaa lähetettä. Että näin. Ei sinne tuosta vaan mennä. 

Vierailija
59/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mennyt julkiselle, köyhä?

Vierailija
60/271 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-kokeen saa täysin ilmaiseksi julkisen puolen seulonnassa. Ehkäisyasiat hoituvat myös terveyskeskuksessa terveyskeskushintaan.

Turhaa valittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän