Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
161/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me harrastettiin ekoilla treffeillä ja naimisissa ollaan yhä 10 vuotta myöhemmin. Miksi pitää jarrutella jos on oikea tyyppi kyseessä? Jos seksikään ei tunnu luontevalta ennen kuukausikaupalla tutustumista niin onkohan tyyppi edes sopiva sulle? 

Itse en alkaisi parisuhteeseen naisen kanssa joka antaa ekoilla treffeillä, tai joka on antanut kenellekkään ekoilla treffeillä. Aika suurella todennäköisyydellä kyseinen nainen on käynyt "ekoilla treffeillä" muidenkin kanssa tuon 10v aikana.

Entä sitten? Tekeekö se hänestä jotenkin huonomman? Toki sinun ei tarvitse sellaista haluta mutta ei se ihmistä mitenkään huononna.

Olen eri, oma kokemus on, että huonontaa. Seksi oli mekaanista tunneköyhää paskaa ja sain taudin. 

Vierailija
162/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me harrastettiin ekoilla treffeillä ja naimisissa ollaan yhä 10 vuotta myöhemmin. Miksi pitää jarrutella jos on oikea tyyppi kyseessä? Jos seksikään ei tunnu luontevalta ennen kuukausikaupalla tutustumista niin onkohan tyyppi edes sopiva sulle? 

Itse en alkaisi parisuhteeseen naisen kanssa joka antaa ekoilla treffeillä, tai joka on antanut kenellekkään ekoilla treffeillä. Aika suurella todennäköisyydellä kyseinen nainen on käynyt "ekoilla treffeillä" muidenkin kanssa tuon 10v aikana.

Mieheni on mulle eka jonka kanssa oli tuollaiset ekat treffit :) Eli sun todennäköisyyslaskelmat meni ainakin tässä kohdassa pieleen. 

Mitenkä ne on menneet pieleen? Tiedätkö mitä todennäköisyydet tarkoittavat? Se että jokin on todennäköistä(vaikka 70%) ei tarkoita että asia tapahtuu joka kerta(100%). Mutta se ei tarkoita etteikö todennäisyyksien mukaan kannattaisi pelata. Jos kävelet silmät kiinni kotoasi kauppaan ei tarkoita että välttämättä joutuisit auton alle mutta kannattaa ne silmät pitää silti auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia. Mä naisena en todellakaan haluaisi odottaa kuukausia seksiä. Seksiä pitää olla hyvin pian, että näkee toimiiko se puoli yhdessä kyseisen miehen kanssa. Ei kaikkien kanssa vain ole oikeanlaista kemiia sängyssä.

N44

Tämä on karvaasti koettu! Joidenkin kanssa se ei toimi olenkaan, vaikka muuten olisi miten hyvä keskustelu-

yhteys ja muuta yhteistä. Olen vanhempi kuin sinä.

Vierailija
164/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä oksitosiinia ei saa huonosta seksistä väärän ihmisen kanssa, sen erittyminen vaatii kokemuksen läheisyydestä.

Vierailija
165/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos kuitenkin aiot ottaa riskin siitä, että mies kyllästyy odottamaan varsinaista kosketusta, miten aiot saada hänet tuntemaan itsensä halutuksi ja motivoida häntä odottamaan tuona aikana? Lähetätkö tai pyydätkö häneltä alastonkuvia? Kuvailetko hänelle miten seksikäs hän ja hänen miehuutensa varmasti on? Miten saat hänet kokemaan, että seksiä kannattaa odottaa ja että sinäkin haluat sitä, mutta et vain pysty siihen vielä eikä se ole miehen vika?

Olen eri, mutta kyllä mies sen taatusti havaitsee, että haluan häntä. En vain halua edetä yhdyntään asti ennen kuin olen valmis. Moni muu aktiviteetti on ok. Alastonkuvia en lähetä yhtään kenellekään, en halua niitä kiertoon.

Olisiko lisätietoa muista aktiviteeteis

Tämä. Ajattelen et moni menettää paljon, kun se "riiuuaika" jää pois kun hypätään heti yhdyntään. Itse koin seurusteluaikana tosi kiihottavana, kun asiat eteni pikkuhiljaa kohti rakastelua. Ensin tietty vain kädestäpitämistä, suutelua, sylissäistumista, sitten vähitellen paita pois ja tissien näyttäminen, katsoa saa koskea ei. 

Sitten kun parin kuukauden päästä oli yhdynnän aika, oli himotus jo aivan tapissaan. Päämäärä oli ihana, mut niin oli matkakin ;)

Vierailija
166/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä oksitosiinia ei saa huonosta seksistä väärän ihmisen kanssa, sen erittyminen vaatii kokemuksen läheisyydestä.

Ja läheisyyden kokemusta parhaimmillaan edistää turvan ja vakauden kokemus.

Vierailija
167/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä seksipersoonasta saa aika paljon selvyyttä jo suutelemalla, hyväilemällä ja olemalla lähekkäin.

Tämä. Hassu ajatus, että vain penetroimalla selviää, vaikkapa minkälainen libido toisella on. Samoin vaikka elimen koko, kyllähän sen tuntee vaatteiden läpi ihan vain suudeltaessa. Kun jotkut niin hysteerisesti pelkäävät, et mitäs jos onkin mikromuna...

Minä taisin kirjoittaa seksipersoonasta ja olen se biseksuaali, jolla on ollut suhteita naistenkin kanssa - että ei ollut yhdyntäökeskeinen ajatus tai munan koko tai edes munan olemassaolo itselläni pointtina tuossa. Ja muuhun tekstiisi toteaisin nyt, että kukin tavallaan. Itselleni olisi luonnotonta tilanne, jossa kumpikin tuntee seksuaalista halua ja haluaa seksiä, mutta sitten siitä kieltäydytään jonkin periaatteen vuoksi. En koe, että  molemminpuoliseen haluun perustuvassa seksissä on mitään väärää. Minulla ei myöskään ole mitään periaatetta sen suhteen, että seksiä pitäisi harrastaa heti tai pian. Se vaan menee niin, että jos seksuaalista kemiaa on, ja noiden mainittujen asioiden myötä (suutelu, lähekkäin olo, hyväily) näyttää selvästi siltä, että seksipersoonat matchaavat, niin jos kumpikin kerran haluaa toista seksuaalisesti, asiat etenevät hyvin luontevasti ja luonnollisesti kohti seksiä. Ei sitä tapahdu minkään päätöksen, periaatteen tai säännön vuoksi, vaan juuri siksi, että kaikki toimii ja yhdessäolo etenee luontevasti ja mutkattomasti seksiin.

Vierailija
168/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tavalla seksi sitouttaa ihmiset toisiinsa? Voistko ap vastata tähän, kun muuten on vaikeaa kommentoida oikein mitään.

Vierailija
169/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Tekeekö se hänestä jotenkin huonomman? Toki sinun ei tarvitse sellaista haluta mutta ei se ihmistä mitenkään huononna.

Olen eri, oma kokemus on, että huonontaa. Seksi oli mekaanista tunneköyhää paskaa ja sain taudin. 

<

Teknistä suorittamista siis. Jolla toinen hakee vain itselleen ihailua paikatakseen pysyvästi rikkonaista mieltään.

Vierailija
170/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Huolestuttavaa, jos pari kuukautta ilman seksiä muilla tavoilla tutustuminen on miehelle kärsimystä. "

Aika monta kertaa on yritetty selittää että se seksi edustaa monille miehille muutakin kuin vain sitä suoraa fyysistä toimintaa. Ja siksi se on monille miehille myös henkisesti tärkeää ja jos sitä joutuu kovasti odottamaan, se vaikuttaa myös suhteen tunnepuoleen.

Totta että mies voi tutkimusten mukaan masentua, jos ei parisuhteessa (ehkä muutenkin) saa seksi. Oman kokemukseni mukaan se voi masentaa naistakin.

Mutta tyhmähän ihminen on, jos ei ymmärrä, MIKSI se toinen ei heti "anna". Jos tietää syyt, ei ehdi masentua vaan voi kehittää etenemissuuunnitelman. Jos nainen haluaa tutustua mieheen ensin, niin miksi mies vastustelisi asiaa, jos se nainen kerran on kiinnostava? Ottaa tilanteen tosissaan ja tutustuu siihen naiseen, niin varmasti seksin aikakin tulee. Jos taas mies halusi seksiä vain joltain naiselta, niin sitten etsii samanmoisen naisen, heitäkin on.

Puhukaa ihmiset! Kypsymätöntä pysyä tuppisuuna ja sitten masentua, vain kun ei voitu jutella ajatuksia ja arvoja auki.

Vierailija
171/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väittelin aiheesta muinoin luokkakaverini kanssa. Minä olen uskis, hän taas oli sitä mieltä, että pitää heti testata ja koeajaa toinen, et tietää, toimiiko seksi. Edelleen hän on yksin, ei tainnut koeajot tuottaa toivottua tulosta.. Minun mies taas oli alussa kokematon kuten minäkin ja räpellettiin, mutta niin vaan on nyt upeaa seksiä.

Eli sen seksin voi saada toimimaan ihan vaan, kun toista rakastaa."

On kuitenkin virhepäätelmä että hyvä lopputulos tarkoittaisi sen että siihen on päädytty nimenomaan siksi että on tehty jotain erityisen oikein. Ihan yhtä hyvin se kaverisi voisi olla nyt hyvässä suhteessa ja sinä et. Valintanne eivät ole mitenkään suoraan aiheuttaneet sitä että asiat ovat menneet hyvin tai huonosti.

Vierailija
172/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli onko sinulle siis ok harrastaa muunlaista seksiä (kunhan se ei sisällä penetraatiota)? "

Olen eri. Me uskovaiset ajatellaan, et yhdyntä = yhdeksi tuleminen = avioliitto. Emme halua olla naimisissa monen kanssa, joten se yhdyntä on se joka on vain aviopuolisoiden kesken. Itse olen harrastanut suuseksiä edellisen poikaystävän kanssa, mutta onhan sekin itse asiassa ehkä väärin. Ainakin itse koin, että siinä tapahtui sellaista toiseen kiinnittymistä mitä ei olisi tapahtunut ilman tätä seksin muotoa. Minun oli tosi vaikea päästä hänestä yli. Eli väärin siinä mielessä, että kärsin seuraukset isompina sydänsuruina.

seksiä rakastava uskis

Vierailija
173/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia. Mä naisena en todellakaan haluaisi odottaa kuukausia seksiä. Seksiä pitää olla hyvin pian, että näkee toimiiko se puoli yhdessä kyseisen miehen kanssa. Ei kaikkien kanssa vain ole oikeanlaista kemiia sängyssä.

N44

Tämä on karvaasti koettu! Joidenkin kanssa se ei toimi olenkaan, vaikka muuten olisi miten hyvä keskustelu-

yhteys ja muuta yhteistä. Olen vanhempi kuin sinä.

No tämä. Seurustelin hetken erään ikäiseni miehen kanssa. Ihan mahtava tyyppi, kiltti, luotettava, jne., mutta homma ei vain toiminut sängyssä. No tuttavan kanssa on ilmeisesti toiminut koska ovat olleet yhdessä yli 10 vuotta ja kaksi lastakin on. 

N44

Vierailija
174/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vakuuttaa ketään siitä, että seksiä kanssasi kannattaa odottaa kuukausikaupalla. Jos olet Tinderissä, voit laittaa esittelyysi maininnan demiseksuaali ja toivoa, että joku samanlainen löytää sinut.

Vierailija
175/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä seksipersoonasta saa aika paljon selvyyttä jo suutelemalla, hyväilemällä ja olemalla lähekkäin.

Tämä. Hassu ajatus, että vain penetroimalla selviää, vaikkapa minkälainen libido toisella on. Samoin vaikka elimen koko, kyllähän sen tuntee vaatteiden läpi ihan vain suudeltaessa. Kun jotkut niin hysteerisesti pelkäävät, et mitäs jos onkin mikromuna...

Minä taisin kirjoittaa seksipersoonasta ja olen se biseksuaali, jolla on ollut suhteita naistenkin kanssa - että ei ollut yhdyntäökeskeinen ajatus tai munan koko tai edes munan olemassaolo itselläni pointtina tuossa. Ja muuhun tekstiisi toteaisin nyt, että kukin tavallaan. Itselleni olisi luonnotonta tilanne, jossa kumpikin tuntee seksuaalista halua ja haluaa seksiä, mutta sitten siitä kieltäydytään jonkin periaatteen vuoksi. En

Nyt on hyvä täsmentää molemminpuolinen halu. Minä voin haluta miestä, olla fyysisen mekaniikan puolesta keholtani valmis, mutta mieleni ei halua, että toteutan sen halun. Se ei ole mikään periaate vaan tunne omista rajoista ja siitä, ettei halua itse tai toisen rikkovan niitä.

Vierailija
176/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen kiintyy omalla tavallaan. Jos sinun tapasi kiintyä eroaa kovasti sen vastapuolen tavasta kiintyä niin tulee väkisinkin ongelmia. Ei tuo tilanteesi ratkea kuin vain sillä että etsit sen hieman harvinaisemman miehen joka kiintyy myös samoin kuin sinä.

Kannattaa myös muistaa että ei ole oikeaa tai väärää tapaa kiintyä. Miesten seksikeskeisyys käännetään usein negatiiviseksi asiaksi ja tutustumisen kautta kiintymistä pidetään helposti lähtökohtaisesti jotenkin parempana tapana kiintyä. Oikeasti ne ovat kuitenkin vain erilaisia tapoja.

Höpöhöpö. On jokseenkin yleistä, että kun seksi on mukana alusta asti, koko "suhde" voi loppua hyvinkin pian, kun mies on päästänyt isoimmat paineet ja hoitanut suurimman puutteensa. Seksisuhde ei edes ole seurustelua, vaikka moni nainen näin ajattelee ja kuvittelee. Seksillä ei 'sitouteta' kuin seksihu

Mulla on seksisuhde erään miehen kanssa enkä kuvittele sen olevan mitään muuta kuin seksisuhde. Mies on sitä paitsi varattu enkä voisi koskaan kuvitella parisuhdetta hänen kanssaan koska en voisi luottaa häneen. Niin helposti lähti pettämään mun kanssa kun otin yhteyttä tähän vanhaan tuttavaan, että kuinka helposti lähtee pettämään jonkun muun kanssa.

N44

Vierailija
177/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulle seksi on hyvä asia ja se pysyy sellaisena, kun sitä harrastaa vain tietyissä puitteissa."

Niin ja tuo on sinun oma kokemuksesi, ei mikään yleinen moraalisääntö. Omista kokemuksista ja omista tuntemuksista ei voi johtaa kaikkia muita koskevia moraalisääntöjä. Tajuat varmaan sen?

Itse asiassa ei ole pitkä aika siitä, kun elimme yhtenäiskulttuurissa, jossa tietyt moraalisäännöt oli suurimmalle osalle samat. Vapaa seksi valtakulttuurina on varsin tuore ilmiö, ellei nyt muinaisia rappiokulttuureja lasketa. Nämä korreloi: aina kun on ilmaantunut seksihurjastelua enemmässä määrin (mm pederastiaa antiikin Kreikassa), myös yhteiskunta on aika pian tuhoutunut.

Vierailija
178/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi vakuuttaa ketään siitä, että seksiä kanssasi kannattaa odottaa kuukausikaupalla. Jos olet Tinderissä, voit laittaa esittelyysi maininnan demiseksuaali ja toivoa, että joku samanlainen löytää sinut.

Olen eri ja toisenlaisessa maailmassa ei ole edes tarvinnut yrittää vakuutella kenellekään, että seksiä kanssani kannattaa odottaa, ovat ihan itse valinneet odottaa.

Vierailija
179/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen kiintyy omalla tavallaan. Jos sinun tapasi kiintyä eroaa kovasti sen vastapuolen tavasta kiintyä niin tulee väkisinkin ongelmia. Ei tuo tilanteesi ratkea kuin vain sillä että etsit sen hieman harvinaisemman miehen joka kiintyy myös samoin kuin sinä.

Kannattaa myös muistaa että ei ole oikeaa tai väärää tapaa kiintyä. Miesten seksikeskeisyys käännetään usein negatiiviseksi asiaksi ja tutustumisen kautta kiintymistä pidetään helposti lähtökohtaisesti jotenkin parempana tapana kiintyä. Oikeasti ne ovat kuitenkin vain erilaisia tapoja.

Höpöhöpö. On jokseenkin yleistä, että kun seksi on mukana alusta asti, koko "suhde" voi loppua hyvinkin pian, kun mies on päästänyt isoimmat paineet ja hoitanut suurimman puutteensa. Seksisuhde ei edes ole seurustelua, vaikka moni nainen näin ajattelee ja kuvittelee. Seksillä ei 'sitouteta' kuin seksihu

Höpsistä. Minä, kuten niin monet muutkin, olen ihan elävä esimerkki siitä että pitkään, loppuelämänkin(tätähän ei voi tietää ennen kuin elämä on loppunut ;) ) parisuhteeseen voi päätyä myös sillä että ensin on vain seksiä, ja lopulta sitten se kaikki muukin. 

Mieheni kanssa olimme ensin tuttuja, sitten kavereita, sitten kevyesti pari kertaa seksiä, sitten päätettiin kokeilla olisiko meistä ihan seurustelemaan eksklusiivisesti. Tuosta on nyt 12 vuotta.

Itse en kaipaa seksitöntä parisuhdetta, ainakaan vielä,  (vanhana varmaan sitten eri asia, tai jos nyt jompi kumpi vaikka sairastuisi niin ettei pystyisi) joten se että edes ajautuisin parisuhteeseen jossa ei ole seksiä (eli mies ei haluaisi seksiä kanssani ennen kuin seurustelemme vakavasti) on ihan mahdoton ajatus. 

Pitkiä suhteita syntyy monilla eri tavoilla, ei ole olemassa mitään yhtä ainoaa oikeaa tapaa.

Vierailija
180/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On jokseenkin yleistä, että kun seksi on mukana alusta asti, koko "suhde" voi loppua hyvinkin pian, kun mies on päästänyt isoimmat paineet ja hoitanut suurimman puutteensa. "

Se on yleista vain siksi että seksin mukana olo alusta asti on nykyään melkein normi. Koska sellaisia suhteita on niin paljon, on ihan selvää että niistä myös moni todetaan toimimattomaksi. Toisenlaisen normin aikana ne olisi todettu toimimattomiksi keskusteluissa.

Ei se seksi siis aiheuta sitä että suhteet loppuvat vaan yhteensopimattomuus. On myös myytti että silloin kun seksiä ei yleensä harrastettu heti alussa niin ne ihmisten tavoitteet olisivat olleet jotenkin ylevämmät. Kyllä silloinkin oli miehiä jotka halusivat vain seksiä. He vain joutuivat silloin odottamaan pidempään mutta kyllä moni silloinkin onnistui painostamaan sen tytön seksiin ja sitten häipyi kun oli saanut haluamansa. Ei se ihmisluonto ole mihinkään muuttunut. Hyvät tyypit ovat hyviä tyyppejä ja huonot huonoja oli sitä seksiä sitten heti tai myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän