Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
141/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me harrastettiin ekoilla treffeillä ja naimisissa ollaan yhä 10 vuotta myöhemmin. Miksi pitää jarrutella jos on oikea tyyppi kyseessä? Jos seksikään ei tunnu luontevalta ennen kuukausikaupalla tutustumista niin onkohan tyyppi edes sopiva sulle? 

Itse en alkaisi parisuhteeseen naisen kanssa joka antaa ekoilla treffeillä, tai joka on antanut kenellekkään ekoilla treffeillä. Aika suurella todennäköisyydellä kyseinen nainen on käynyt "ekoilla treffeillä" muidenkin kanssa tuon 10v aikana.

Entä sitten? Tekeekö se hänestä jotenkin huonomman? Toki sinun ei tarvitse sellaista haluta mutta ei se ihmistä mitenkään huononna.

Vierailija
142/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannatti odottaa :)"

Oletko siis sitä mieltä että suhteenne ei olisi nyt yhtä hyvä tai se olisi loppunut jos olisitte harrastaneet seksiä vaikka viikko tai kuukausi aikaisemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me harrastettiin ekoilla treffeillä ja naimisissa ollaan yhä 10 vuotta myöhemmin. Miksi pitää jarrutella jos on oikea tyyppi kyseessä? Jos seksikään ei tunnu luontevalta ennen kuukausikaupalla tutustumista niin onkohan tyyppi edes sopiva sulle? 

Itse en alkaisi parisuhteeseen naisen kanssa joka antaa ekoilla treffeillä, tai joka on antanut kenellekkään ekoilla treffeillä. Aika suurella todennäköisyydellä kyseinen nainen on käynyt "ekoilla treffeillä" muidenkin kanssa tuon 10v aikana.

Se, että on ollut seksiä ekoilla treffeillä ei tarkoita sitä, että on kaikkien kanssa ollut seksiä ekoilla treffeillä ja ettei osaisi parisuhteessa olla uskollinen. 

N44

Vierailija
144/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä seksipersoonasta saa aika paljon selvyyttä jo suutelemalla, hyväilemällä ja olemalla lähekkäin.

Tämä. Hassu ajatus, että vain penetroimalla selviää, vaikkapa minkälainen libido toisella on. Samoin vaikka elimen koko, kyllähän sen tuntee vaatteiden läpi ihan vain suudeltaessa. Kun jotkut niin hysteerisesti pelkäävät, et mitäs jos onkin mikromuna...

Vierailija
145/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että on ollut seksiä ekoilla treffeillä ei tarkoita sitä, että on kaikkien kanssa ollut seksiä ekoilla treffeillä ja ettei osaisi parisuhteessa olla uskollinen. 

N44

Juuri näin. Joillain on ihmeellinen tapa ajatella että seksin harrastaminen sinkkuaikana siirtyisi suoraan siihen kenen kanssa sitä harrastaa parisuhteessa.

Vierailija
146/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin sinkkuna välillä tälläiseen ajatusmalliin:

Moni mies valitti, että "sakset olivat menneet kiinni lasten synnyttyä".

Sitten kärvisteltiin vuosiakin seksittömässä suhteessa lasten takia.

Tämä sitten aiheutti pelkoa siitä, että sama syystä tai toisesta toistuu.

Haluttiin siis aika aikaisessa vaiheessa ottaa selville, että mites tuon seksin laita sitten on..

Minulta saa kolmansilla treffeillä.

Maailma on niin hektinen treffipalstojen takia. Mies voi aina valita helposti uuden, jos alku ei miellytä.

Ei ole oikein tätä päivää pistää ketään odottamaan kuukausitolkulla.

Vierailija
147/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyll tooodellakaan odottaisi muutamaa kuukautta, jos sitä kipinää ei löydy heti alkuun. :O

Kuulostaa jonkun ripustautuvan kontrollifriikin hommilta tollainen. Ja ihan hyvin sitä tutustuu siinä seksiä harrastaessakin. :)

Vierailija
148/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.n kanssa samaa mieltä.

Voin tyydyttää miestä kädellä. Voin pikkarit päällä peuhata sängyssä lähes alasti kosketellen toista kuten hänestä hyvältä tuntuu. Yhdyntää en halua ellei ole syntynyt syvempää yhteyttä ja suhdetta.

Minä en taas ole koskaan ymmärtänyt tätä "vain yhdyntä on oikeaa seksiä" ajatusta. MInulle seksi on seksiä oli se hyvänä pito millaista vain. Mutta kukin tavallaan.

Minulle vain yhdyntä ei ole oikeaa seksiä, mutta haluan yhdyntään vain harvojen ja valittujen kanssa. Olen aika estoton ja vapaa, mutta se vaatii sen, että tunnen ensin toisen ja luotan häneen. En pysty muuten toimimaan vapaasti ja päästämään irti. Toki kaikki eivät sellaista yhdyntää edes halua, joillekin se mekaaninen paneminen on just fine. Varmaan aika harva pystyy olemaan mahdollisimman estoton ja intiimi vuorokaudessa tai parissa ihan käytännön toteutuksen tasolla.

Vierailija
149/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Juuri näin. Joillain on ihmeellinen tapa ajatella että seksin

No sepä. Mä olen sinkku ja mulla on seksisuhde erään miehen kanssa. Lisäksi on ollut yksi tinderpano, kertaluonteinen. Parisuhteessa olen kuitenkin aina ollut uskollinen.

N44

Vierailija
150/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa todella moni kommentti osoittaa, mistä oikeasti kiikastaa kun odottamista kaipaava henkilö kohtaa henkilön, joka kaipaa seksuaalista tutustumista. Odottajat kuvittelevat, että seksittömyys on se ongelma. Mutta taitaa olla ihan muu.

Paria poikkeusta lukuunottamatta (heille toivon onnea matkaan, jokaisella on oikeus myös odottaa halutessaan) useiden odottajien kommentit ovat olleet alentuvia ja moralisoivia ja näkökulmana se, että tiedetään mikä kaikille muillekin on hyväksi. Koska oma tapa nyt vaan on oikea.

Ja tätä palkintoa ei sitten jäädäkään odottamaan koko elämän mittaiseen auvoon, jännnnnä....

Vierailija
151/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä. Hassu ajatus, että vain penetroimalla selviää, vaikkapa minkälainen libido toisella on"

No kyllä se odottaminen usein nostaa heikommankin libidon kun se jännite on koko ajan päällä ennen "täyttymystä".

Kyllä sen toisen koko seskuaalisuuden näkee vasta kun sitä varsinaista seksiä on.

Vierailija
152/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähtee vieraisiin jo raskausaikana. Mieslapsi kun on. "

Se että mies pitää seksiä tärkeänä ei tarkoita että miehellä ei olisi moraalia tai hän eläisi vain halujensa mukaan.

Juuri tällainen ajattelu on sen miehen seksuaalisuuden demonisointia joka on edelleen näköjään ihan sallittua. Naisen seksuaalisuudesta ei saa enää (onneksi) pahaa sanaa sanoa mutta miehen seksuaalisuutta ja tarpeita saa mollata mielin määrin.

Ei kannata ottaa parisuhteeseen miestä jolla pettämishistoria.

Viisas huomio.

Vierailija
153/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Miksi se on mennyt tämmöiseksi? Missä teidän pitkäjänteisyytenne on? Mitään ei jaksettais odottaa isomman hyvän vuoksi, se on tätä nykyistä nopean mielihyvän aikaa. 

Mennyt tämmöiseksi? Mä olen 53v. Että ei ole uusi asia. Seksi on osa suhdetta ja pitää tietää toimiiko se. Kun tapailee jotakuta niin kyllä sitä seksiä haluaa. Ei ole pakko kårvistellä puutteessa.

Väittelin aiheesta muinoin luokkakaverini kanssa. Minä olen uskis, hän taas oli sitä mieltä, että pitää heti testata ja koeajaa toinen, et tietää, toimiiko seksi. Edelleen hän on yksin, ei tainnut koeajot tuottaa toivottua tulosta.. Minun mies taas oli alussa kokematon kuten minäkin ja räpellettiin, mutta niin vaan on nyt upeaa seksiä.

Eli sen seksin voi saada toimimaan ihan vaan, kun toista rakastaa.

N52

Vierailija
154/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei enää nykyään toimi lainaaminen kunnolla, mutta mitään parisuhdetta ei ole, jos ei ole seksiäkään. 

Parisuhteeseen liittyy huomattavia uhrauksia ja niitä tehdään seksin takia (lapsia tehneiden parisuhteet vielä oma lukunsa). Ei tarvitse esim. tänä iltana lähteä kävelemään sohjossa yökerhoon, jossa korvat tulevat kipeäksi ja lopulta tulee vain surullisena takaisin. 

Nykyään netissä miehet voivat jakaa tietoa helposti ja Z-sukupolvi on ehkä ensimmäinen miesten sukupolvi, joka ei enää lankea naisten perinteisiin tarinoihin. Naiset keksivät sääntöjä tavallisille miehille ja rikkovat sääntöjä komeiden miesten mieliksi; jos nainen keksii sinulle sääntöjä, tulet aina olemaan altavastaaja ja tuossa tilanteessa miehen pitää päättää, että etsiikö vielä naista, joka haluaa häntä ilman maanittelua vai yrittääkö tuollaiseen transaktiosuhteeseen, missä saa välillä valjua seksiä ilman ihailua. (Saamisseksi Vs. Ihailuseksi). 

Moni mies suostuu ottamaan saamisseksin ja naisen herruuden vastaan, koska biologinen kello tikittää ja ei usko kerkeävänsä saada lapsia naisen kanssa, joka haluaa häntä oikeasti. Saman seksikokemuksen ilman himoa voi sitten saada maksullisiltakin. 

Seksin viivyttämisen tarkoitus on varmistaa miesten resurssien saanti eli on havaittu, että miehellä on ei-geneettisiä resursseja ja sitten testataan miehen sietokynnystä säätelemällä validaatiota kuten Pohjois-Korean valtio ruokaa. Kun on varmistettu, että mies on selvästi naista heikommilla ja valmis jakamaan resurssejaan, voidaan harrastaa hieman seksiä silloin tällöin. Usein kyse on taloudellisista resursseista, mutta kyse voi olla myös emotionaalisista resursseista, jotka tuovat psyykkistä turvallisuutta; mies on tällöin ilmaisena terapeuttina naiselle ja saa joskus itsekin jotain. Joskus käy niinkin varsinkin nuorten "suhteissa", että nainen kalastelee mieheltä tai pojalta erilaisia tunnustuksia, koko ajan viivyttää intiimiä kanssakäymistä ja lopulta nainen on saanut tarpeeksi ihailua samalta mieheltä ja tiputtaa tämän ihailijakaartistaan ennen kuin mitään kerkeää tapahtua. 

Jos taas nainen viehättyy miehen GENEETTISISTÄ resursseista, nainen yrittää järjestää seksiä ja ihailua miehelle mahdollisimman nopeasti, koska tällöin naisen evolutiivisena motiivina on saada jälkeläiselle hyvät geenit. Toki tänä ehkäisyn ja lapsettomuuden aikana jälkeläisiä ei tavallisesti tule ja tämä on tavallisen naisen ja miesmallien kannalta vielä parempi, koska he saavat tuntea tuon himon ja nautinnon uudelleen ja uudelleen ilman häiritseviä seuraamuksia kuten lapsia. 

Jos olet nainen, voit itse miettiä miltä tuntuisi, jos mies silloin tällöin puolijäykällä peniksellä ja naama peruslukemilla suostuisi vähän tuuppaamaan. Miehelle tulee viivyttämisestä se tunne, että hänen pitää kompensoida ulkonäköään hienoilla yhteisillä kokemuksilla tai sitten tehdä naiselle vastenmielinen tapahtuma vähiten vahingolliseksi nöyryyttämällä itseään mahdollisimman pitkään, jolloin nainen kokee nöyryytyksen tasapainon olevan kunnossa ja suostuu ilottomaan seksiin, kun kokee miehenkin olevan yhtä surkea kuin hän itse. 

Vierailija
155/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Miksi se on mennyt tämmöiseksi? Missä teidän pitkäjänteisyytenne on? Mitään ei jaksettais odottaa isomman hyvän vuoksi, se on tätä nykyistä nopean mielihyvän aikaa. 

Mennyt tämmöiseksi? Mä olen 53v. Että ei ole uusi asia. Seksi on osa suhdetta ja pitää tietää toimiiko se. Kun tapailee jotakuta niin kyllä sitä seksiä haluaa. Ei ole pakko kårvistellä puutteessa.

Väittelin aiheesta muinoin luokkakaverini kanssa. Minä olen uskis, hän taas oli sitä mieltä, että pitää heti testata ja koeajaa toinen, et tietää, toimiiko seksi. Edelleen hän on yksin, ei tainnut koeajot tuottaa toivottua tulosta.. Minun mies taas oli alussa kokematon

Ja sekä mulla että miehelläni oli aikanaan villiä sinkkuelämää, kunnes löydettiin toisemme ja rakastuttiin. Ei siihen koeajot vaikuta. Anekdooteilla nyt ei vaan ole kummoistakaan tekemistä sen kanssa, miten kannattaa toimia. Jos hyvin seksuaalinen ihminen odottelee monta kuukautta toista, on iso riski siihen ettei halut oikeasti kohtaa myöhemminkään. Sama tietysti toisinkinpäin. 

Vierailija
156/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on mulle eka jonka kanssa oli tuollaiset ekat treffit :) Eli sun todennäköisyyslaskelmat meni ainakin tässä kohdassa pieleen. 

Vierailija
157/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Juuri näin. Joillain on ihmeellinen tapa ajatella että seksin

Ei siirry suoraan mutta nostaa todennäköisyyksiä erittäin paljon. Mitä enemmän aikaisempia seksikumppaneita sitä suurempi pettämisen todennäköisyys ja liiton epäonnistuminen. Tieteellinen ja tutkittu fakta. Naisilla erittyy seksin aikana ja sen jälkeen 3 kertaa enemmän oksitosiinia(ns rakkaushormoni) aivoissa kuin miehellä. Jos naisella on värikäs seksuaalihistoria niin hänen aivonsa ovat "turtuneet" tähän eikä sitä oksitosiinia enää erity samalla tavalla. Nainen kirjaimellisesti menettää kyvyn rakastua seksin kautta kun on tarpeeksi saanut erilaisia parruja sisällensä.

Vierailija
158/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On myös aika olennaista, että sovitaan yhteen siltä osin, miten seksiin suhtaudutaan ja millainen painoarvo sillä on."

Tämä ja moni muukin seksiin liittyvä on asioita, joista ehdottomasti täytyy puhua seurusteluaikana, ennen kuin sitä seksiä alkaa harrastamaan. 

Ehkä olen naiivi, mutta uskon vakaasti, että jos rakastat toista ja olet päättänyt jakaa hänen kanssaan loppuelämäsi, seksi ei tätä pilaa vaan on kirsikka kakun päälle.

Pitää valita sellainen kumppani, jonka kanssa voit ja haluat olla, vaikka seksi joskus loppuisikin, vaikkapa toisen halvaantumiseen.

Vierailija
159/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen kiintyy omalla tavallaan. Jos sinun tapasi kiintyä eroaa kovasti sen vastapuolen tavasta kiintyä niin tulee väkisinkin ongelmia. Ei tuo tilanteesi ratkea kuin vain sillä että etsit sen hieman harvinaisemman miehen joka kiintyy myös samoin kuin sinä.

Kannattaa myös muistaa että ei ole oikeaa tai väärää tapaa kiintyä. Miesten seksikeskeisyys käännetään usein negatiiviseksi asiaksi ja tutustumisen kautta kiintymistä pidetään helposti lähtökohtaisesti jotenkin parempana tapana kiintyä. Oikeasti ne ovat kuitenkin vain erilaisia tapoja.

Höpöhöpö. On jokseenkin yleistä, että kun seksi on mukana alusta asti, koko "suhde" voi loppua hyvinkin pian, kun mies on päästänyt isoimmat paineet ja hoitanut suurimman puutteensa. Seksisuhde ei edes ole seurustelua, vaikka moni nainen näin ajattelee ja kuvittelee. Seksillä ei 'sitouteta' kuin seksihulluja. Rakastelu kuuluu rakkausuhteeseen ja on ihan eri asia kuon tekninen, fyysinen sekstailu, joka on suorite.

Kun tavoitteena on elämänkumppanuus eli pitkäaikainen, muut poissulkeva luottamukseen ja rakkauteen perustuva ihmissuhde, on ehdottoman tärkeää tutustua toiseen ensin ihmisenä, persoonana. Jos yhdessä on mukavaa, kipinää rinnassa, yhteiset arvot ja tavoitteet, sitten tutustuminen voi syventyä seurusteluksi, johon voi kuulua fyysinen läheisyys kaikissa muodoissaan. Tämäkin toista kunnioittaen ja hänen rajojaan arvostaen.

Vierailija
160/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei enää nykyään toimi lainaaminen kunnolla, mutta mitään parisuhdetta ei ole, jos ei ole seksiäkään. 

Parisuhteeseen liittyy huomattavia uhrauksia ja niitä tehdään seksin takia (lapsia tehneiden parisuhteet vielä oma lukunsa). Ei tarvitse esim. tänä iltana lähteä kävelemään sohjossa yökerhoon, jossa korvat tulevat kipeäksi ja lopulta tulee vain surullisena takaisin. 

Nykyään netissä miehet voivat jakaa tietoa helposti ja Z-sukupolvi on ehkä ensimmäinen miesten sukupolvi, joka ei enää lankea naisten perinteisiin tarinoihin. Naiset keksivät sääntöjä tavallisille miehille ja rikkovat sääntöjä komeiden miesten mieliksi; jos nainen keksii sinulle sääntöjä, tulet aina olemaan altavastaaja ja tuossa tilanteessa miehen pitää päättää, että etsiikö vielä naista, joka haluaa häntä ilman maanittelua vai yrittääkö tuollaiseen transaktiosuhteeseen, missä saa välillä valjua seksiä ilma

Onpahan taas keittiöpsykologiaa. Jotkut naiset ei heti hyppää sänkyyn siksi että ovat ujoja ja epävarmoja ja pelkäävät että mies käyttää hyväkseen. Ei ole kyse mistään miehen ominaisuudesta vaan naisen persoonasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi