Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
121/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulle seksi on hyvä asia ja se pysyy sellaisena, kun sitä harrastaa vain tietyissä puitteissa."

Niin ja tuo on sinun oma kokemuksesi, ei mikään yleinen moraalisääntö. Omista kokemuksista ja omista tuntemuksista ei voi johtaa kaikkia muita koskevia moraalisääntöjä. Tajuat varmaan sen?

Sanottiinko tuossa että yleinen moraalisääntö? Toki on olemassa valtavirtaan kuuluvat normit.

No kyllä siinä puhuttiin moneen kartaan moraalista ihan yleisellä tasolla, ei vain henkilökohtaisella tasolla.

Vierailija
122/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miehet pääsääntöisesti haluaa naisilta seksiä, nainen taas parisuhteen, jos avaa jalkansa ja jakaa kaikkein pyhimpänsä ennen avioliittoa niin on antanut luvan miehen käyttää naista hyväksi... 

Kyllä ne miehet haluavat parisuhteen. Kodinhoitopalvelut ovat kovin kysyttyjä, jakoi kaikkein pyhimpäänsä (tirsk) tai ei.

Ei multa ainakaan saa kodinhoitopalveluja. Ostakoon jos tarttee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään että toistaiseksi tapaamani miehet on ihan itse osanneet hoitaa kotinsa.

Vierailija
124/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP voi elää omassa kuplassaan ja toimia miten haluaa...

Itse olen ollut yhdessä jo neljäkymmentä vuotta naisen kanssa jolta sain ensimmäisenä iltana, eli seksiä ei voi syyttää, jos suhde läsähtää alkuunsa, vika on kyllä jossain muussa...

Teillä on aivan varmasti kulissisuhde. Kaikki pidemmät parisuhteet ovat aina pelkkää tyhjyyttään kumisevaa kulissia.

Vierailija
125/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihana kuulla jos Tinder-ihmisetkin osaavat keskustella! Oon vaan kuullut ja luullut vähän muuta..."

Vastoin monien käsitystä ihmiset pariutuvat nykyään muutenkin kuin vain Tinderin välityksellä.

Vierailija
126/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Ap etsii poikkeavaa miestä. Voi olla vaikeaa. Useimmat naisetkin haluavat seksiä oman kokemukseni mukaan suunnilleen 5 tapaamisen jälkeen.

Miksi ette sitoudu, kun kerran sitä seksiäkin on saatu? Mitä järkeä vaihtaa aina kumppania, aina samat jutut uudelleen? Missä siis mättää? 

No jos ei muut jutut toimi??? Ei se, että arvostaa seksiä tarkoita ettei millään muulla ole väliä. 

No juuri tämän takia kannattaa tutustua eka ;)

Miten niin tämän takia? Jos sinua häiritsee että seksin jälkeen voi tulla ero, niin sitten. Mua ei häirinnyt, mieluummin oli sinkkuna seksiä. 

Vierailija
127/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ehkä ihan neutraalia sanoa, että mies on 'seksikeskeinen' halutessaan seksiä ja nopeasti. Miehellä todennäköisesti on jo kavereita ja juttuseuraa saa soittamalla auttaviin puhelimiin. Jos jotain tarvetta ei voi tyydyttää, sen voi ajatella X-keskeisyydeksi. Jos sinulla on esim. joku ärtyvän suolen oireyhtymä tai muu tämmöinen, niin voi ajatella sen ihmisen olevan ulostuskeskeinen tai muuta tämmöistä, mutta hänhän ei voi sille mitään, että hänen kehonsa toiminta suhteessa ympäristöön aiheuttaa sen, että tuo asia on hänellä mielessä paljon. 

Miehen seksivieetti on loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista tyydyttää; kun mies on saanut orgasmin, mies on valmis keskittymään muihin asioihin jopa useammaksi vuorokaudeksi, kun taas naisissa on myös nymfomaaneja, joiden tarpeet on paljon hankalampaa tyydyttää kuin miehen. 

Asiaa voi ajatella myös niin, että teillä on erilaiset käsikirjoitukset sen suhteen, mikä on kiih

Oletko tosissasi, että et saa parisuhteesta mitään, jos et heti saa seksiä? Kuulostaapa yksinkertaiselta olennolta, sorry :D Onneksi minun tuntemat miehet ovat "hieman" moniulotteisempia, ja nainen on heille myös ihminen, keskustelukumppani, tuleva lapsien äiti ym.

Kuulostaa kamalalta suorittamiselta tuollainen nykyaikainen miehuusseksi, odotetaan kehuja ym. Kun oman rakkaan kanssa peuhaa, ei ole niin vaarallista sekään, jos toisella joskus lurpahtaa. Mies tietää olevansa hyväksytty ja rakastettu silloinkin <3 

Mutta en pilkkaa, ei ole helppoa teillä nykykolmekymppisillä! Toisaalta, itsekin voitte vaikuttaa asioihin, ja luultavasti teitä nuoremmat taas muuttavat asioita hieman eri suuntiin, kun tämä nykyinen Tinder-meininki ei ole osoittautunut parhaaksi systeemiksi.

Vierailija
128/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tiedätkö, että seksi muuttaa suhdetta. Se herättää kiintymystä, ja voi estää näkemästä toisen huonoja puolia, kun olet ihastunut siihen toisen kroppaan ja upeaan seksiin. Kun tämä elementti on poissa, uskallat rehellisemmin huomata, että ette sovi yhteen ja ero tulee kuitenkin.

Joidenkin kohdalla voi olla näin. Mutta jos ihmisellä on terve minäkuva, terve kiintymyssuhdemalli, ei mitään traumasidosongelmia, tms. niin riski tuohon mainitsemaasi on minimaalisen pieni. Normaalisti ihmisen ihastuminen ei tarkoita sitä, että ihastutaan kroppaan ja seksiin - ja sitä paitsi valtaosan tapailukumppanilla on varmaankin ihan tavallinen kroppa. Toisaalta vaikka seksiä ei harrastaisikaan, kyllähän sen silti tietää, onko toisella hyvä kroppa, eli voihan seksittömässäkin suhteessa ihastua ulkonäköön, jos itsellä sellaiseen on taipumusta. Jos ihmisellä ei ole ongelmataustaa, ei se muodostu ongelmaksi, vaikka tuntisikin halua toisen kehoa kohtaan tai nauttisi seksistä. Jos on terve ja hyvä lähtökohta suhteelle ilman trauma- ja ongelmapainolastia, ihminen osaa kyllä irrottautua, mikäli ihmissuhde osoittautuu tuhoisaksi, ongelmalliseksi tai epätoimivaksi.

Vierailija
129/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta tiedätkö, että seksi muuttaa suhdetta. Se herättää kiintymystä, ja voi estää näkemästä toisen huonoja puolia, kun olet ihastunut siihen toisen kroppaan ja upeaan seksiin. Kun tämä elementti on poissa, uskallat rehellisemmin huomata, että ette sovi yhteen ja ero tulee kuitenkin."

Tuohan voi menne ihan miten päin vain. Ihan yhtä hyvin se suhde voi ilman seksiä olla kevyempää ja enemmän vain treffailua ja sitten kun se seksi tulee kuvaan niin huomataan että ei sovitakaan fyysisesti yhteen ja toiveet seksissä ovat ihan erilaiset.

Riippuu siis ihan siitä millä osa-aluella ne ongelmat ovat että missä ne tulevat parhaiten esiin.

Vierailija
130/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n kanssa samaa mieltä.

Voin tyydyttää miestä kädellä. Voin pikkarit päällä peuhata sängyssä lähes alasti kosketellen toista kuten hänestä hyvältä tuntuu. Yhdyntää en halua ellei ole syntynyt syvempää yhteyttä ja suhdetta.

Vierailija
131/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki pidemmät parisuhteet ovat aina pelkkää tyhjyyttään kumisevaa kulissia."

Oletko ollut ihan kaikissa katsomassa?

Vierailija
132/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.n kanssa samaa mieltä.

Voin tyydyttää miestä kädellä. Voin pikkarit päällä peuhata sängyssä lähes alasti kosketellen toista kuten hänestä hyvältä tuntuu. Yhdyntää en halua ellei ole syntynyt syvempää yhteyttä ja suhdetta.

Minä en taas ole koskaan ymmärtänyt tätä "vain yhdyntä on oikeaa seksiä" ajatusta. MInulle seksi on seksiä oli se hyvänä pito millaista vain. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
133/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seksissähän erittyy oksitosiini-hormoonia, jota on sanottu myös sitouttamis-hormooniksi. "

Niin eli ihan lupaava suhde voikin kaatua juuri siihen oksitoniinin puutteeseen ilman seksiä varsinkin jos treffaillaan tässä nykyajan hektisessä maailmassa. Kahvilla käynti kerran viikossa ei saa aikaan sitä riittävää oksitoniinin määrää jotta se tunne syttyisi vaikka toinen olisikin ihan hyvä kumppani.

Toivottavasti et tosissasi luule, että ihminen ei ole kykenevä ihastumaan ja rakastumaan toiseen ilman seksiä... 

Jos on kiinnostunut toisesta, ei se kerran viikossa kahvilla käyminen riitäkään. Jos on tosissaan, tutustutaan päivittäin, milloin kävelylenkillä, milloin vaikka puhelimessa puhumalla. Eikä tänä aikana tietenkään tavata muita. Siis JOS se toinen oikeasti kiinnostaa, jos taas ei, niin turha yrittääkään.

Vierailija
134/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki pidemmät parisuhteet ovat aina pelkkää tyhjyyttään kumisevaa kulissia."

Oletko ollut ihan kaikissa katsomassa?

Ehkäpä tuo oli sarkasmia ajan henkeen liittyen.

-eri

Vierailija
135/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aikaisemmin kuitenkin harrastanut seksiä suht nopeasti? Miksi uuden miehen pitäisi odottaa pitempään kuin aikaisempien? Etkö halua sitä uutta miestä yhtäpaljon kuin aikaisempia joten hänen täytyy ns kompensoida muilla tavoin että pääsee pöksyihisi? Rakastit/halusit aikaisempia miehiä enemmän kuin uutta? Näitä kysymyksiä mies miettii päässään kun alat ehdottelemaan kuukausien odottamista seksiin. Itse en ainakaan voisi alkaa seurustelemaan naisen kanssa jollen tiedä että minä olen se mies jonka kanssa hän nopeiten suostui sänkyyn.

Vierailija
136/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko tosissasi, että et saa parisuhteesta mitään, jos et heti saa seksiä? Kuulostaapa yksinkertaiselta olennolta, sorry :D Onneksi minun tuntemat miehet ovat "hieman" moniulotteisempia, ja nainen on heille myös ihminen, keskustelukumppani, tuleva lapsien äiti ym."

Huomaatko että itsekin tuossa heti menet siihen mitä se nainen on miehelle? Mutta kysehän on siitä mitä se mies on sinulle ja miten sinä sen kommunikoit ja näytät sen sille miehelle. Moni mies nyt vain on sellainen että naisen seksuaalinen huomio on se joka saa miehen tuntemaan että hän on naiselle muutakin kuin kaveri. Siis päinvastoin kuin nainen joka usein haluaa tuntea että hän miehelle myös se kaveri eikä vain seksikumppani. 

Vierailija
137/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me harrastettiin ekoilla treffeillä ja naimisissa ollaan yhä 10 vuotta myöhemmin. Miksi pitää jarrutella jos on oikea tyyppi kyseessä? Jos seksikään ei tunnu luontevalta ennen kuukausikaupalla tutustumista niin onkohan tyyppi edes sopiva sulle? 

Itse en alkaisi parisuhteeseen naisen kanssa joka antaa ekoilla treffeillä, tai joka on antanut kenellekkään ekoilla treffeillä. Aika suurella todennäköisyydellä kyseinen nainen on käynyt "ekoilla treffeillä" muidenkin kanssa tuon 10v aikana.

Vierailija
138/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Mä naisena en todellakaan haluaisi odottaa kuukausia seksiä. Seksiä pitää olla hyvin pian, että näkee toimiiko se puoli yhdessä kyseisen miehen kanssa. Ei kaikkien kanssa vain ole oikeanlaista kemiia sängyssä.

N44

Vierailija
139/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Seksissähän erittyy oksitosiini-hormoonia, jota on sanottu myös sitouttamis-hormooniksi. "

Niin eli ihan lupaava suhde voikin kaatua juuri siihen oksitoniinin puutteeseen ilman seksiä varsinkin jos treffaillaan tässä nykyajan hektisessä maailmassa. Kahvilla käynti kerran viikossa ei saa aikaan sitä riittävää oksitoniinin määrää jotta se tunne syttyisi vaikka toinen olisikin ihan hyvä kumppani.

Toivottavasti et tosissasi luule, että ihminen ei ole kykenevä ihastumaan ja rakastumaan toiseen ilman seksiä... 

Jos on kiinnostunut toisesta, ei se kerran viikossa kahvilla käyminen riitäkään. Jos on tosissaan, tutustutaan päivittäin, milloin kävelylenkillä, milloin vaikka puhelimessa puhumalla. Eikä tänä aikana tietenkään tavata muita. Siis JOS se toinen oikeasti kiinnostaa, jos taas ei, niin turha yrittääkään.

Optimiolosuhteissa tietenkin noin. Mutta itse olen vain huomannut että ne ei-fyysiset suhteet helpommin kuivuvat kasaan vaikka sinällään kaikki olisikin hyvin. Ja kun on sitä fyysistä yhteyttä niin se johtaa tiiviimpään suhteeseen joka ei niin halposti lopu vain ajanpuutteeseen tai vastaavaan.

Vierailija
140/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia miehiä (ja naisia) varmasti löytyy. Jos se on sinulle tärkeää, niin totta kai pidät omat rajasi sen suhteen. Hankala kuitenkaan toista osapuolta on syyttää siitä että hänelle taas seksuaalinen kohtaaminen voi olla tärkeää, vaikka haluaisi parisuhteen.

Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen.

Huolestuttavaa, jos ihmisellä ei itsehillintä toimi sen vertaa, että kuukauden malttaisi tutustua muilla tavoin. Käykö sitten niin, että tällainen ihminen lähtee vieraisiin, jos vaikka perheenlisäyksen syntymän jälkeen tulee kuukauden tauko seksiin? Ei kerro hyvää ihmisestä.

Ei ole kyse siitä, e

Jos sulla on tietty moraaliajatus siitä, et ensin hieman tutustutaan ja sit vasta seksiä, niin eihän se tarkoita, ettei voisi käydä vaikka kuinka kuumana. Näin se oli meillä. Halu oli kova ja kasvoi vai, silti sinnikkäästi ensin tutustuttiin toisiimme muilla tavoin ensin, koska se vastasi ajatuksiamme seksiin ryhtymisestä vasta hieman myöhemmin.

Kannatti odottaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän