Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
81/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähtee vieraisiin jo raskausaikana. Mieslapsi kun on. "

Se että mies pitää seksiä tärkeänä ei tarkoita että miehellä ei olisi moraalia tai hän eläisi vain halujensa mukaan.

Juuri tällainen ajattelu on sen miehen seksuaalisuuden demonisointia joka on edelleen näköjään ihan sallittua. Naisen seksuaalisuudesta ei saa enää (onneksi) pahaa sanaa sanoa mutta miehen seksuaalisuutta ja tarpeita saa mollata mielin määrin.

Ei kannata ottaa parisuhteeseen miestä jolla pettämishistoria.

Vierailija
82/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista kommenteista välittyy ajatus, että seksi olisi jotenkin väärin, joku palkinto tai haittaisi tutustumista.

Seksi on osa tutustumista toiseen ihmiseen. Ihan samalla tavalla kun kiinnostavaan ihmiseen tutustutaan keskustelemalla, olemalla yhdessä, osana tutustumista voi harrastaa myös seksiä. Eihän seksi uuden ihmisen kanssa ole koskaan heti "valmista" ja "täydellistä". Se kehittyy sitä mukaa kun oppii tuntemaan toisen, ihan niin kuin muutenkin tutustuminen etenee syvällisemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Miksi se on mennyt tämmöiseksi? Missä teidän pitkäjänteisyytenne on? Mitään ei jaksettais odottaa isomman hyvän vuoksi, se on tätä nykyistä nopean mielihyvän aikaa. 

siks kun täällä eletään vaan kerran. Elämä on liian lyhyt ja ainutkertainen  kärsittäväksi jonkun moraali ongelmaisen pihtarin takia

Juuri tätä tarkoitin. Huolestuttavaa, jos pari kuukautta ilman seksiä muilla tavoilla tutustuminen on miehelle kärsimystä. Viittaa seksiriippuvuuteenkin.

Vierailija
84/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos kuitenkin aiot ottaa riskin siitä, että mies kyllästyy odottamaan varsinaista kosketusta, miten aiot saada hänet tuntemaan itsensä halutuksi ja motivoida häntä odottamaan tuona aikana? Lähetätkö tai pyydätkö häneltä alastonkuvia? Kuvailetko hänelle miten seksikäs hän ja hänen miehuutensa varmasti on? Miten saat hänet kokemaan, että seksiä kannattaa odottaa ja että sinäkin haluat sitä, mutta et vain pysty siihen vielä eikä se ole miehen vika?

Olen eri, mutta kyllä mies sen taatusti havaitsee, että haluan häntä. En vain halua edetä yhdyntään asti ennen kuin olen valmis. Moni muu aktiviteetti on ok. Alastonkuvia en lähetä yhtään kenellekään, en halua niitä kiertoon.

Olisiko lisätietoa muista aktiviteeteista? Miten mies havaitsee sen, että haluat häntä etkä vain sitä, että hän haluaa sinua?

Vierailija
85/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että mies pitää seksiä tärkeänä ei tarkoita että miehellä ei olisi moraalia tai hän eläisi vain halujensa mukaan.

Juuri tällainen ajattelu on sen miehen seksuaalisuuden demonisointia joka on edelleen näköjään ihan sallittua. Naisen seksuaalisuudesta ei saa enää (onneksi) pahaa sanaa sanoa mutta miehen seksuaalisuutta ja tarpeita saa mollata mielin määrin.

Ja juuri se, että ei harrasta seksiä jokaisen haluamansa kanssa, on ensisijainen osoitus moraalin tasosta.

Vierailija
86/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on mennyt tämmöiseksi? Missä teidän pitkäjänteisyytenne on? Mitään ei jaksettais odottaa isomman hyvän vuoksi, se on tätä nykyistä nopean mielihyvän aikaa. 

siks kun täällä eletään vaan kerran. Elämä on liian lyhyt ja ainutkertainen  kärsittäväksi jonkun moraali ongelmaisen pihtarin takia

Juuri tätä tarkoitin. Huolestuttavaa, jos pari kuukautta ilman seksiä muilla tavoilla tutustuminen on miehelle kärsimystä. Viittaa seksiriippuvuuteenkin.

Tuollainen hyppii tosiaan kukasta kukkaan. Ei ole tunne-elämältään kypsä ja vakaa. Hoitaa seksillä pysyvää tyhjyyden ja häpeän tunnettaan.

Vierailija
87/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen."!

Et nyt ymmärrä ollenkaan että seksi edustaa eri ihmisille eri asioita. Moni mies yhdistää seksin paitsi siihen nautintoon mutta myös vahvasti siihen että nainen hyväksyy hänet miehenä ja että nainen aidosti pitää hänestä. 

Ja jos mies ei saa tuota kokemusta niin kyllä se vaikuttaa siihen suhteen henkiseen puoleen ihan samalla tavalla kuin jos nainen ei koe että mies hyväksyisi hänet naisena ja pitäisi hänestä. Me kaikki olemme erilaisia siitä mista ja miten me saamme ne kokemukset siitä että se toinen on meistä aidosti kiinnostunut. Ja monilla miehillä se on seksi.

Onneksi me osataan mieheni kanssa puhua ihan suusanallisestikin. Hänelle ei ole koskaan ollut epäselvää, että rakastan, kunnioitan, arvostan ja hyväksyn hänet, JO aikana ennen yhteistä seksielämää. 

Vierailija
88/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on ihan tutkimuksiakin tehty missä todetaan että seksin harrastaminen on huonoksi naiselle, etenkin mitä enemmän sitä tekee eri kumppaneiden kanssa.

Vierailija
89/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuu puoli vuotta, kaikki hyvin ja sitten seksi on huono ja erottava ja hukkaan meni tuo puoli vuotta, kuulostaa juuri siltä kuuluisalta naisen logiikalta?

Hirveän vaikea nähdä, että seksi voisi rakkaan ihmisen kanssa olla huonoa. Tiedätkö edes mitä rakastelu on? Ei ole mikään temppurata tai suoritus sadan eri välineen kera, vaan kommunikointia fyysisesti, toki sanallisuutta unohtamatta. Yhdessä sitten opetellaan niitä temppujakin, ei se mitään rakettitiedettä ole.

Etpä taida sinäkään tietää, mitä seksuaalinen yhteensopivuus on, kun puhut vain "temppujen opettelusta". Näyt itsekin ajattelevan, että kyse on vain teknisestä osaamisesta ja teknisestä suorituksesta. Vaikka nimenomaan seksuaalinen yhteensopivuus on ihan muuta, ja vaikka kuinka olisi tunteita mukana, ei silti välttämättä sovita yhteen seksuaalisesti. Seksuaalinen yhteensopivuus on toimivaa dynamiikkaa, halujen ja mieltymysten yhteensopivuutta. On myös aika olennaista, että sovitaan yhteen siltä osin, miten seksiin suhtaudutaan ja millainen painoarvo sillä on.

On se kumma juttu, että kuvitellaan, että seksi kyllä sujuu, kunhan vaan on tunteita tarpeeksi. Eioväthän ne tunteet tee mistään muustakaan kanssakäymisestä automaattisesti toimivaa. Vaikka kuinka olisi tunteita, voi olla että kommunikointi ei toimi, voi olla että tulevaisuuden toiveet eivät kohtaa tai yhteiselämä ei suju, voi olla että erilaiset kiintymyssuhdetyylit tekevät yhdessäolosta hankalaa. Sama juttu on seksin kanssa - kaikkien kanssa ei sovita yhteen. Joidenkin kanssa sovitaan yhteen täydellisesti ja joidenkin kanssa ihan hyvin. Noiden viimeksi mainittujen kanssa tilanne voi joissain tapauksissa kehittyä kohti täydellistäkin.

Vierailija
90/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettiaikana elämänkokemukset leviävät ja moni mies on kuullut, että moni näistä pitkiä odottamisaikoja luovista naisista on harrastanut seksiä samana iltana, kunhan mies on tarpeeksi komea ja pitkä. Tämä tieto on päässyt ulos purkista eivätkä naiset enää saa sitä takaisin. Minullekin kerran yksi tyttö sanoi noin, kun olin todella nuori.

Rumille miehille keksitään erilaisia ehtoja ja odotusaikoja ja komeille tehdään kaikki samana iltana. 

Kun siis miehen laittaa odottamaan seksiä ei-neitsyenä keski-ikäisenä naisena, se on sama kuin sanoisit miehelle hänen olevan ruma. 

Vierailija
91/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä tällainen miesviha oikein kumpuaa? Miehelle seksi voi olla tärkää mutta hän voi silti olla ihan järkevä ja kumppaniaan rakastava uskollinen kumppani.

Itse päädyin sänkyyn vaimoni kanssa heti ensimmäisenä iltana. Enkä voi kieltää että halusin sitä kovasti ja että se edesauttoi suhteemme syntyä. Mutta ihan samaan aikaan ymmärsin että olin nyt tavannut ihan erityisen ihmisen jonka kanssa oleminen oli paljon enemmän kuin vain sitä hyvää seksiä.

Nyt yhdessä jo 30 vuotta ja saatu kaksi mahtavaa lasta jotka jo aikuisia. Ja aina olen ollut 100% uskollinen vaimolleni enkä ole edes muuta halunnut. Tämä suhteemme on antanut minulle niin paljon hyvää jota en olisi voinut mitenkään muuten saada. Mutta myös sitä seksiä joka on minulle ollut tärkeää ja onneksi myös vaimollenikin on ollut tärkeää että suhteessa on myös se fyysinen puoli. Kun olen tiennyt että se on myös hänelle tärkeää, on jaksanut odottaa silloin kun seksi ei ole ollut mahdollista.

Vierailija
92/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa parisuhteeseen miestä jolla pettämishistoria.

Se on ihan eri asia kuin että seksi on miehelle tärkeää.

Vierailija
93/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos kuitenkin aiot ottaa riskin siitä, että mies kyllästyy odottamaan varsinaista kosketusta, miten aiot saada hänet tuntemaan itsensä halutuksi ja motivoida häntä odottamaan tuona aikana? Lähetätkö tai pyydätkö häneltä alastonkuvia? Kuvailetko hänelle miten seksikäs hän ja hänen miehuutensa varmasti on? Miten saat hänet kokemaan, että seksiä kannattaa odottaa ja että sinäkin haluat sitä, mutta et vain pysty siihen vielä eikä se ole miehen vika?

Olen eri, mutta kyllä mies sen taatusti havaitsee, että haluan häntä. En vain halua edetä yhdyntään asti ennen kuin olen valmis. Moni muu aktiviteetti on ok. Alastonkuvia en lähetä yhtään kenellekään, en halua niitä kiertoon.

Olisiko lisätietoa muista aktiviteeteista? Miten mies havaitsee sen, että haluat häntä e

Osaatko lukea: ei yhdyntää. En kyllä ekana iltana harrasta niitä muitakaan aktiviteetteja.  Mutta haluan niitä itsekin, koska olen seksuaalisesti halukas, haluan tutustua miehen kehoon ja tapaan olla ja mistä hän nauttii ja haluan itsekin tuntea, millainen tapa hänellä on koskettaa ja tyydyttää minua.

Vierailija
94/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat seksiä varhain ja naiset haluaisivat hiukan odottaa ensin. Tämä on ongelma.

Voisiko kompromissina ajatella, että suhteen varhaisessa vaiheessa harjoitettaisiin pelkkää suihinottoa ja vasta suhteen vakiintuessa aloitettaisiin varsinainen paneminen?

Win - Win, ainakin minun mielestäni.

Vierailija
95/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri se, että ei harrasta seksiä jokaisen haluamansa kanssa, on ensisijainen osoitus moraalin tasosta.

Vain jos moraali tarkoittaa sitä että seksi on lähtokohtaisesti jotenkin huono asia jota voi harrastaa vain kun olosuhteet ovat ihan tietyt. Miksi se olisi jotenkin ainoa oikea moraali on minulle arvoitus.

Vierailija
96/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt käytävällä ja kuuden vuoden takaisella presidentinvaalilla on myös vahva poliittinen yhteys. Tämä käy selvästi ilmi, kun verrataan tänään ilmestynyttä MT:n liitettä silloin julkaistuun.

Vuoden 2018 presidentinvaaleissa Sauli Niinistö haki itselleen jatkokautta. 

Aluksi aioin tukea Niinistön uudelleenvalintaa, ja ilmoitin tästä myös julkisuudessa. 

Kesään 2017 mennessä oli kuitenkin käynyt selvästi ilmi, että Niinistö ajoi Suomen sotilaallista liittoutumista joko suoran Nato-jäsenyyden kautta tai muuttamalla Euroopan unioni sotilasliitoksi ja Naton eurooppalaiseksi pilariksi.  

Puolueet asettivat vaaleihin myötäehdokkaita, jotka eivät tarjonneet todellista vaihtoehtoa Niinistölle.

Suostuin kansanliikkeen ehdokkaaksi. Vaalissa voitin sekä Keskustan että SDP:n ehdokkaan.

Vuoden 2024 presidentinvaalien lähestyessä kävi ilmi, että kaikki näköpiirissä olleet varteenotettavat ehdokkaat edustavat samaa poliittista linjaa. 

Gallup-tutkimusten kärkikaartiin kuuluvat painottavat voimakkaasti sotilaalliseen turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä. Niitä käsitellään hyvin yksipuolisesti.    

Kaikki ovat maailmanlaajuista yhdentymistä kannattavia globalisteja ja ylikansallista Euroopan unionia rakentavia federalisteja. 

Tässä tilanteessa uskolliset kannattajani toivoivat, että olisin käytettävissä presidenttiehdokkaaksi. Mukaan haluttiin ehdokas, joka puolustaa tiukasti Suomen itsenäisyyttä, kansallisia etuja ja perinteisiä suomalaisia arvoja.

Annoin suostumukseni Keskustan sääntöjen mukaiseen sisäiseen esivaaliin. Kun Olli Rehn ei ollut siihen valmis, esivaalin toimeenpanosta luovuttiin.

Näin jouduin jälleen suostumaan kansanliikkeen ehdokkaaksi."

https://www.paavovayrynen.fi/2023/11/10/meno-muuttuu-kun-jutta-ja-paavo…;

Vierailija
97/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi on ihan älyttömän pitkä aika odottaa kun puhutaan aikuisista ihmisistä. En minä (olen nainen) ainakaan jaksa alkaa panostamaan ja mahdollisesti kehittämään orastavia tunteita ihmiseen, joka voi paljastua muutaman kuukauden päästä umpisurkeaksi sängyssä. 

Kuinka pitkä aika tutustumisene tarvitaan, se on varmaan yksilöllistä. Uskontoni kieltää avioliiton ulkopuoliset

suhteet, mutta tuskinpa kaikki tottelevat sääntöjä. Itse näen tärkeänä, että kumppanit sopivat yhteen

myöskin fyysisellä tasolla. Suomeksi sanottuna sängyssä.  En ajattele, että joku on "umpisurkea" niissä 

tilanteissa. Kun ollaan vieraita toisilleen, niin alussa voi olla kömpelyyttä ja  epävarmuutta.  En suosittele

kovin pitkää odottamista. Toinen ihminen voi tuntua aluksi juuri sopivalta ihmiseltä. Silti fyysinen yhdessäolo voi

epäonnistua pahasti. Tulee aktin aikana tunne, että vastapuoli haluaa  asioita, joita itse ei halua. Tai

kumppanilla on selvästi erilainen vietti, siis kumppani haluaa hyvin usein tai hyvin harvoin. Jos

näissä puolissa on suuri ero, en jäisi toivomaan suhteen paranemista. Kokemukseni mukaan niin ei käy.

Vierailija
98/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettiaikana elämänkokemukset leviävät ja moni mies on kuullut, että moni näistä pitkiä odottamisaik

Voi jeesus, onneksi mä olen naimisissa ja on tarpeeksi sitä seksiäkin. Meillä tietynlaisilla hitaasti lämpiävillä on nimityskin, demiseksuaali. Tarvitaan tunteita ennen seksiä. Toimi näin nuorena ja toimisi näin nyt ei-neitsyenä keski-ikäisenä, jos olisin sinkku, ihan ukkelin ulkonäöstä riippumatta.

Vierailija
99/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Huolestuttavaa, jos pari kuukautta ilman seksiä muilla tavoilla tutustuminen on miehelle kärsimystä. "

Aika monta kertaa on yritetty selittää että se seksi edustaa monille miehille muutakin kuin vain sitä suoraa fyysistä toimintaa. Ja siksi se on monille miehille myös henkisesti tärkeää ja jos sitä joutuu kovasti odottamaan, se vaikuttaa myös suhteen tunnepuoleen.

Vierailija
100/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin täysin ok odottaa, eikä seksiin ikinä pidä pakottautua. Tässä me ihmiset olemme erilaisia, ja hyvä olisi, että löytyisi samoin ajatteleva kumppani. Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko nimenomaan yhdyntä sinulle siis se juttu, jota haluat odottaa? Eli onko sinulle siis ok harrastaa muunlaista seksiä (kunhan se ei sisällä penetraatiota)? Koska jos näin on, tuohan muuttaa asian ihan erilaiseksi, ja sitten ehkä on puhuttu tässä vähän eri asioista. Minä olen olettanut, että kaikenlainen seksi on ehdoton "ei", mutta jos kyse onkin siitä, että haluat vain tietynlaista seksiä, mutta ihan kaikkea et, sehän on ihan eri juttu. Tuskin meistä kukaan ihan kaikista seksin muodoista innostuukaan, ja on minullakin joitain juttuja, joita en seksissä halua tehdä kovin uuden tuttavuuden kanssa. Ja en usko, että siitä mitään ongelmaa useimmiten muodostuu, jos jonkun seksin muodon kanssa haluat odottaa, syystä tai toisesta. Kannattaa vain kommunikoida asiasta kumppanin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän