Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
61/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehkä ihan neutraalia sanoa, että mies on 'seksikeskeinen' halutessaan seksiä ja nopeasti. Miehellä todennäköisesti on jo kavereita ja juttuseuraa saa soittamalla auttaviin puhelimiin. Jos jotain tarvetta ei voi tyydyttää, sen voi ajatella X-keskeisyydeksi. Jos sinulla on esim. joku ärtyvän suolen oireyhtymä tai muu tämmöinen, niin voi ajatella sen ihmisen olevan ulostuskeskeinen tai muuta tämmöistä, mutta hänhän ei voi sille mitään, että hänen kehonsa toiminta suhteessa ympäristöön aiheuttaa sen, että tuo asia on hänellä mielessä paljon. 

Miehen seksivieetti on loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista tyydyttää; kun mies on saanut orgasmin, mies on valmis keskittymään muihin asioihin jopa useammaksi vuorokaudeksi, kun taas naisissa on myös nymfomaaneja, joiden tarpeet on paljon hankalampaa tyydyttää kuin miehen. 

Asiaa voi ajatella myös niin, että teillä on erilaiset käsikirjoitukset sen suhteen, mikä on kiihottavaa:

-sinusta on ehkä kiihottavaa odotella ja nähdä toisen jännittävän ja odottavan sinun mieliksesi

-joku muu haluaa nopeaa toimintaa ja tuntea itsensä halutuksi tässä ja nyt ilman ehtoja, neuvottelua ja maanittelua

Tuossa sinun skenaariossasi kuulostaisi siltä, että sinä saisit ikään kuin molempien hyvät puolet eli tuntea itsesi halutuksi pitkäänkin ja mies taas ei oikein saisi mitään ennen kuin vasta sitten seksin myötä ja silloinkin on epäselvää, että saisiko mies kehuja tai ihailisitko hänen miehuuttaan vai ainoastaan "antautuisit" hänelle. Moni mies ajattelee nykyään, että jos seksiä pitää odottaa, se ei ole odottamisen arvoista. 

Jos kuitenkin aiot ottaa riskin siitä, että mies kyllästyy odottamaan varsinaista kosketusta, miten aiot saada hänet tuntemaan itsensä halutuksi ja motivoida häntä odottamaan tuona aikana? Lähetätkö tai pyydätkö häneltä alastonkuvia? Kuvailetko hänelle miten seksikäs hän ja hänen miehuutensa varmasti on? Miten saat hänet kokemaan, että seksiä kannattaa odottaa ja että sinäkin haluat sitä, mutta et vain pysty siihen vielä eikä se ole miehen vika?

Vierailija
62/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia miehiä (ja naisia) varmasti löytyy. Jos se on sinulle tärkeää, niin totta kai pidät omat rajasi sen suhteen. Hankala kuitenkaan toista osapuolta on syyttää siitä että hänelle taas seksuaalinen kohtaaminen voi olla tärkeää, vaikka haluaisi parisuhteen.

Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen.

Huolestuttavaa, jos ihmisellä ei itsehillintä toimi sen vertaa, että kuukauden malttaisi tutustua muilla tavoin. Käykö sitten niin, että tällainen ihminen lähtee vieraisiin, jos vaikka perheenlisäyksen syntymän jälkeen tulee kuukauden tauko seksiin? Ei kerro hyvää ihmisestä.

Mulle kertoo huonoa i

Minä voin hyvin ymmärtää muiden tapoja, mutta en yhdy niihin (tapoihin enkä ihmisiin). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksissähän erittyy oksitosiini-hormoonia, jota on sanottu myös sitouttamis-hormooniksi. "

Niin eli ihan lupaava suhde voikin kaatua juuri siihen oksitoniinin puutteeseen ilman seksiä varsinkin jos treffaillaan tässä nykyajan hektisessä maailmassa. Kahvilla käynti kerran viikossa ei saa aikaan sitä riittävää oksitoniinin määrää jotta se tunne syttyisi vaikka toinen olisikin ihan hyvä kumppani.

Vierailija
64/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia miehiä (ja naisia) varmasti löytyy. Jos se on sinulle tärkeää, niin totta kai pidät omat rajasi sen suhteen. Hankala kuitenkaan toista osapuolta on syyttää siitä että hänelle taas seksuaalinen kohtaaminen voi olla tärkeää, vaikka haluaisi parisuhteen.

Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen.

Huolestuttavaa, jos ihmisellä ei itsehillintä toimi sen vertaa, että kuukauden malttaisi tutustua muilla tavoin. Käykö sitten niin, että tällainen ihminen lähtee vieraisiin, jos vaikka perheenlisäyksen syntymän jälkeen tulee kuukauden tauko seksiin? Ei kerro hyvää ihmisestä.

Ei ole kyse siitä, etteikö voisi harrastaa sooloseksiä. En ainakaan minä harrasta tapailu- tai seurustelukumppanin kanssa seksiä siksi, että pitäisi jotenkin "purkaa paineet", vaan harrastan seksiä, jos välillämme on voimakas seksuaalinen vetovoima ja haluamme toisiamme. Mikäli halu ei ole molemminpuolista, en edes halua seksiä. Itselleni vaan on luonnotonta tutustua kuukausikaupalla ilman seksiä siinä tapauksessa, jos seksuaalista vetovoimaa ja halua on. Jos toinen osapuoli ei tunne minua kohtaan seksuaalista vetovoimaa eikä halua minua seksuaalisesti, kokisin tuon sen verran yksipuolisena suhteena, että eihän se voisi mitenkään toimia. En ainakaan itse jäisi tapailuun, jossa itse haluaisin toista voimakkaasti, mutta toinen ei kokisi samaa minua kohtaan eikä tietäisi, haluaako koskaan.

Ei ap:n silti tarvitse tehdä mitään eri tavalla, vaan kannattaa etsiä sellainen tapailukumppani, joka on itsensä kanssa samanlainen. Seksissä ei sinänsä ole oikeaa eikä väärää, kunhan kaikki tapahtuu suostumuksellisesti.

N45

Vierailija
65/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kuitenkin aiot ottaa riskin siitä, että mies kyllästyy odottamaan varsinaista kosketusta, miten aiot saada hänet tuntemaan itsensä halutuksi ja motivoida häntä odottamaan tuona aikana? Lähetätkö tai pyydätkö häneltä alastonkuvia? Kuvailetko hänelle miten seksikäs hän ja hänen miehuutensa varmasti on? Miten saat hänet kokemaan, että seksiä kannattaa odottaa ja että sinäkin haluat sitä, mutta et vain pysty siihen vielä eikä se ole miehen vika?"

Tämä oli erinomainen kommentti. Aloituksessahan ajateltiin ikäänkuin se mies olisi itsekäs kun on "seksikeskeinen" ja nainen se järkevä aikuinen joka haluaa odottaa. Mutta kyse on oikeasti siitä että suhde syntyy vain jos sen toisen tarpeisiin pystyy riittävästi vastaamaan. Ei voi olla niin että vain toinen vaatii jotain ja toinen vastaa siihen saamatta itse mitään.

Hyvin erilaiset tarpeet saadaan sovitettua yhteen vain jos oikeasti ymmärretään ja hyväksytään sen toisen erilaisuus eikä sitä erilaisuutta arvoteta huonoksi.

Vierailija
66/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuu puoli vuotta, kaikki hyvin ja sitten seksi on huono ja erottava ja hukkaan meni tuo puoli vuotta, kuulostaa juuri siltä kuuluisalta naisen logiikalta?

Harvassa tuollaiset naiset. Mä en voi tehdä noin. Seksiä pitää heti olla.

Vierailija
67/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma psyyke ei kestä irtoseksiä. Tykkään seksistä ja on korkea libido, mutta samalla haluan minimoida elämänaikaisten seksikumppanien määrän ja tuntea halun lisäksi oloni myös turvalliseksi.

Se alkuhetken halu on sellaista, että se kohdistuu kehen tahansa, kiihottava tilanne. Tutustumalla selviää, haluaako oikeasti juuri tätä tiettyä ihmistä.

Vierailija
68/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos taas tutustumisen myötä käy ilmi, että tätä en rakasta enkä halua jakaa elämääni yhdessä, niin sehän on vain parempi, ettei tuhlattu aikaa ja ehditty muodostaa syvempää suhdetta seksin myötä. Seksissähän erittyy oksitosiini-hormoonia, jota on sanottu myös sitouttamis-hormooniksi. Mitä tuhlausta käyttää tätä väärän ihmisen kanssa."

Tämä!!!

Ei hitto! 🤣

Vierailija
69/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aikuisen väliseen parisuhteeseen kuuluu seksi. 

Onko seksitön tutustuminen jotenkin parempaa tai syvällisempää kuin seksin kanssa tutustuminen.

Jokainen saa toimia itselleen luontaisella tavalla.

Viivyttely tulkitaan seksihaluttomuudeksi ja halukas kumppaniehdokas ei jää siihen odottamaan tyhjää.

Mietipä itse. Tutustutko ihmisen luonteeseen paremmin - sanotaanko vaikka kahden kuukauden aikana- , jos käytät tuon ajan puhumiseen, toisen arvoihin ja arkeen tutustumiseen, kuin että vietät sen ajan sängyn pohjalla sukuelimiä tutkien? 

Suhde pääsee syvällisemmälle tasolle, kun heti puhutaan kaikki asiat halki poikki ja pinoon, toiveet, pelot, traumat, joulunviettotavat. Sitten se rakastelukin on mahtavaa, kun rakastaman ja jo tutun ihmisen kanssa yhdytään. Ihan eri tasolla.

Jos taas tutustumisen myötä kä

Minä koen, että ihmiseen tutustuu paremmin, kun on SEKÄ hyvä keskusteluyhteys ja päästään henkisesti syvälliselle tasolle, ETTÄ myös on toimiva seksuaalinen yhteys. Sehän on olennainen asia ihmisessä, millainen "seksipersoona" hän on, eikä se pelkästään juttelemalla selviä. Nämä eivät myöskään sulje toisiaan mitenkään pois, ja itse ainakin haluan sekä keskusteluja että läheisyyttä ja seksiä. Mutta tietenkin vain silloin, jos oikeasti tunnen vetoa toiseen ja haluan häntä seksuaalisesti. Jos en ole varma, olenko kiinnostunut toisesta ja jos tapailisin vaikka vain selvittääkseni, syttyykö kiinnostus paremman tutustumisen kautta, silloin ei tekisi mieli seksiäkään. 

Vierailija
70/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtee vieraisiin jo raskausaikana. Mieslapsi kun on. 

Vierailija
71/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärä mies sulle. Sun pitää ottaa semmoinen, joka haluaa edetä samaan tahtiin sun kanssa.

Vierailija
72/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ja tuntea halun lisäksi oloni myös turvalliseksi."

Ihan sama mutta olen myös huomannut että se turvallisuuden tunne syntyy minulle hyvin eri lailla eri miehien kanssa. Joku ei saa minua tuntemaan oloani turvalliseksi pitkänkään tutustumisen jälkeen vaikka hänessä ei sinällään olisi mitään vikaa. Ja toisessa ääripäässä on nykyinen aviomieheni jonka kanssa päädyin sänkyyn heti ensitapaamisella (ainoa kerta elämässäni kun näin kävi) ja hän nimenomaan herätti minulla voimakkaita turvallisuuden tunteita ensimmäisestä minuutista lähtien.

Vierailija
73/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä seksipersoonasta saa aika paljon selvyyttä jo suutelemalla, hyväilemällä ja olemalla lähekkäin.

Vierailija
74/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuu puoli vuotta, kaikki hyvin ja sitten seksi on huono ja erottava ja hukkaan meni tuo puoli vuotta, kuulostaa juuri siltä kuuluisalta naisen logiikalta?

Hirveän vaikea nähdä, että seksi voisi rakkaan ihmisen kanssa olla huonoa. Tiedätkö edes mitä rakastelu on? Ei ole mikään temppurata tai suoritus sadan eri välineen kera, vaan kommunikointia fyysisesti, toki sanallisuutta unohtamatta. Yhdessä sitten opetellaan niitä temppujakin, ei se mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
75/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Miksi se on mennyt tämmöiseksi? Missä teidän pitkäjänteisyytenne on? Mitään ei jaksettais odottaa isomman hyvän vuoksi, se on tätä nykyistä nopean mielihyvän aikaa. 

Mennyt tämmöiseksi? Mä olen 53v. Että ei ole uusi asia. Seksi on osa suhdetta ja pitää tietää toimiiko se. Kun tapailee jotakuta niin kyllä sitä seksiä haluaa. Ei ole pakko kårvistellä puutteessa.

Vierailija
76/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähtee vieraisiin jo raskausaikana. Mieslapsi kun on. "

Se että mies pitää seksiä tärkeänä ei tarkoita että miehellä ei olisi moraalia tai hän eläisi vain halujensa mukaan.

Juuri tällainen ajattelu on sen miehen seksuaalisuuden demonisointia joka on edelleen näköjään ihan sallittua. Naisen seksuaalisuudesta ei saa enää (onneksi) pahaa sanaa sanoa mutta miehen seksuaalisuutta ja tarpeita saa mollata mielin määrin.

Vierailija
77/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittajalle toimiva ratkaisu voisi olla löytää kumppani ennestään tutusta miehestä. jos tutustuu toiseen työpaikalla, harrastuksissa, tms. tulee juteltua ja tutustuttua hyvin, jolloin kiinnostus ja ihastus voi syttyä itsestään. Sen jälkeen ei ehkä nouse ongelmaksi, jos toinen on odottelijatyyppiä, koska hän on voinut hoitaa odottelunsa jo siinä, kun ollaan muissa yhteyksissä tutustuttu ja kun ihastus on päässyt jo syttymään. Vaikka ihastuksen kohde itse ei olisikaan odottelijatyyppiä, ei tällaisissa tilanteissa pääse tulemaan tilannetta, jossa toisen täytyisi muutama kuukausi jutella arvoista, harrastuksista ja tulevaisuudensuunnitelmista (kun ne on ehkä höpötelty jo aikaisemmin) eikä tarvitse muutamaa kuukautta arpoa ja odotella, syntyykö kiinnostus vai ei, kun se on jo ehtinyt tapahtua.

Odottelijoille ei sovi ollenkaan deittipalstat tai muut sellaiset, joissa tutustuminen aloitetaan ennestään tuntemattoman ihmisen kanssa. Tai no toki silloin, jos löytyisi joku toinen odottelija, mutta sellaisia on aloittajan mainitsemassa ikäluokassa muutenkin vähän, molemmissa sukupuolissa, mutta miehissä odottelijat taitavat olla erityisen harvinaisia.

Vierailija
78/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Ap etsii poikkeavaa miestä. Voi olla vaikeaa. Useimmat naisetkin haluavat seksiä oman kokemukseni mukaan suunnilleen 5 tapaamisen jälkeen.

Miksi ette sitoudu, kun kerran sitä seksiäkin on saatu? Mitä järkeä vaihtaa aina kumppania, aina samat jutut uudelleen? Missä siis mättää? 

No jos ei muut jutut toimi??? Ei se, että arvostaa seksiä tarkoita ettei millään muulla ole väliä. 

No juuri tämän takia kannattaa tutustua eka ;)

Vierailija
79/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä AP:n tarinassa on kyse keski-ikäisistä tekstin perusteella; mitään lapsia tuskin on tulossa enää. 

Lisäksi kyse on muutenkin ihan eri tilanteista; kun pariskunnalla on lapsia, silloin heillä on pitkän suunnittelun seurauksena isompi, molempia sitouttava projekti käynnissä, seksiä on jo harrastettu lukuisia kertoja ja mies on saanut paljon hyväksyntää naiselta; osoituksena siitä hyväksynnästä on se lapsi muun muassa.

Sen sijaan kahden vieraan aikuisen välillähän tuollaista suhdetta ei tietenkään ole. Tyhjän päältä ei voi ruveta vaatimaan ja osoittamaan ehtoja viitaten kuvitteellisiin tilanteisiin, joihin ei tuolla pelillä koskaan tulla pääsemään. 

En voi kävellä kadulla vieraan ihmisen tykö ja pyytää häntä antamaan minulle 100 euroa tarinoiden siitä, miten meistä ehkä joskus tulee kavereita ja minun rikastuessa maksan hänelle lainan takaisin kymmenkertaisena. 

Vierailija
80/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos kuitenkin aiot ottaa riskin siitä, että mies kyllästyy odottamaan varsinaista kosketusta, miten aiot saada hänet tuntemaan itsensä halutuksi ja motivoida häntä odottamaan tuona aikana? Lähetätkö tai pyydätkö häneltä alastonkuvia? Kuvailetko hänelle miten seksikäs hän ja hänen miehuutensa varmasti on? Miten saat hänet kokemaan, että seksiä kannattaa odottaa ja että sinäkin haluat sitä, mutta et vain pysty siihen vielä eikä se ole miehen vika?

Olen eri, mutta kyllä mies sen taatusti havaitsee, että haluan häntä. En vain halua edetä yhdyntään asti ennen kuin olen valmis. Moni muu aktiviteetti on ok. Alastonkuvia en lähetä yhtään kenellekään, en halua niitä kiertoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi