Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
41/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia miehiä (ja naisia) varmasti löytyy. Jos se on sinulle tärkeää, niin totta kai pidät omat rajasi sen suhteen. Hankala kuitenkaan toista osapuolta on syyttää siitä että hänelle taas seksuaalinen kohtaaminen voi olla tärkeää, vaikka haluaisi parisuhteen.

Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen.

Huolestuttavaa, jos ihmisellä ei itsehillintä toimi sen vertaa, että kuukauden malttaisi tutustua muilla tavoin. Käykö sitten niin, että tällainen ihminen lähtee vieraisiin, jos vaikka perheenlisäyksen syntymän jälkeen tulee kuukauden tauko seksiin? Ei kerro hyvää ihmisestä.

Mulle kertoo huonoa ihmisestä se, ettei ymmärrä eikä halua ymmärtää muiden erilaisia tapoja olla. -eri

Vierailija
42/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuu puoli vuotta, kaikki hyvin ja sitten seksi on huono ja erottava ja hukkaan meni tuo puoli vuotta, kuulostaa juuri siltä kuuluisalta naisen logiikalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ajatellut samalla tavalla. Pidän sitä aika vastenmielisenä, että monet hyppäävät saman tien sänkyyn, ennen kuin edes tuntevat toista ihmistä. Seksi on todella intiimi tapahtuma, joten en tajua miten monet hyppivät sängystä toiseen ja tapailevat monia samaan aikaan jne. En muutenkaan käsitä nykyistä deittailu kulttuuria, joko sitä ollaan yhdessä tai sitten ei.

No et ymmärrä koska sinä koet nämä asiat eri tavalla kuin ne ihmiset jotka toimivat toisin. Meitä on erilaisia ja jokaisen pitää löytää se tapa joka toimii itselle mutta myös hyväksyä ilman turhaa moralismia se että muille toimii toinen tapa.

Vierailija
44/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Ap etsii poikkeavaa miestä. Voi olla vaikeaa. Useimmat naisetkin haluavat seksiä oman kokemukseni mukaan suunnilleen 5 tapaamisen jälkeen.

Miksi ette sitoudu, kun kerran sitä seksiäkin on saatu? Mitä järkeä vaihtaa aina kumppania, aina samat jutut uudelleen? Missä siis mättää? 

No jos ei muut jutut toimi??? Ei se, että arvostaa seksiä tarkoita ettei millään muulla ole väliä. 

Vierailija
45/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on mennyt tämmöiseksi? Missä teidän pitkäjänteisyytenne on? Mitään ei jaksettais odottaa isomman hyvän vuoksi, se on tätä nykyistä nopean mielihyvän aikaa. 

Vierailija
46/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on mennyt tämmöiseksi? Missä teidän pitkäjänteisyytenne on? Mitään ei jaksettais odottaa isomman hyvän vuoksi, se on tätä nykyistä nopean mielihyvän aikaa. 

siks kun täällä eletään vaan kerran. Elämä on liian lyhyt ja ainutkertainen  kärsittäväksi jonkun moraali ongelmaisen pihtarin takia

Vierailija
47/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin sinkku ja deittailin aktiivisesti, kyllä seksi tuli yleensä mukaan kuvioihin muutaman tapaamisen jälkeen. Tosin se oli aina kummallekin luonnollista. Kaksi aikuista voi tehdä mikä hyvältä tuntuu, ja seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta. Nykyisen kumppanin kanssa harrastimme seksiä toisella tapaamisella, mutta eka näkeminen kahvittelun merkeissä olikin venynyt kuuteen tuntiin, ja kummallakin oli kolahtanut heti lujaa.

Seksi kuuluu parisuhteeseen ja on tärkeä osa sitä. Mutta onko kyseessä parisuhde, jos on tavattu vasta kerran tai pari? Mistä tiedät, jos kyseessä onkin toisen mielestä vain säätö ja seksisuhde?

Tietenkään ei oltu parisuhteessa näiden deittien kanssa. Mutta koska seksi on tärkeä osa parisuhdetta, on luonnollista osana tutustumista myös harrastaa sitä. Ihan niin kuin toiseen ihmiseen tutstutaan muutenkin. Minä tapailin vain vakavalla mielellä liikkeellä olleita, kumpikin aina tiesi missä mennään.

Vierailija
48/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen."!

Et nyt ymmärrä ollenkaan että seksi edustaa eri ihmisille eri asioita. Moni mies yhdistää seksin paitsi siihen nautintoon mutta myös vahvasti siihen että nainen hyväksyy hänet miehenä ja että nainen aidosti pitää hänestä. 

Ja jos mies ei saa tuota kokemusta niin kyllä se vaikuttaa siihen suhteen henkiseen puoleen ihan samalla tavalla kuin jos nainen ei koe että mies hyväksyisi hänet naisena ja pitäisi hänestä. Me kaikki olemme erilaisia siitä mista ja miten me saamme ne kokemukset siitä että se toinen on meistä aidosti kiinnostunut. Ja monilla miehillä se on seksi.

Vierailija
49/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sinulle väärä. Ei kannata edes jatkaa noiden kanssa. Valitettavasti lähes kaikki ovat noita ja siksi ovat siellä saatavilla sinkkuina. Eivät pysähdy yhteenkään naiseen, ehkä niiden naistenkin onneksi.

Vierailija
50/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se "isompi hyvä" tässä tapauksessa on?

Kerran odotin. Tuloksena suhde, jossa aina oli läheisyys kortilla. Enpä tehnyt samaa virhettä uudelleen. 

Vierailija
51/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhui ihan hyvää asiaa. Suhteen aloitukseen liittyy paljon odotuksia, ja paineitakin. Niitä on mainittu näissäkin kommenteissa. Ei jakseta odottaa, mistä tietää jos toinen paljastuukin surkeaksi sängyssä, eli koko kuukausien panostus valuu hiekkaan? Lopulta myös se, että jos viikot ja kuukaudet kuluu, ennen kuin selviää, että näillä ihmisillä olikin aivan erilaiset odotukset alun alkaen: Toinen odotti seurustelusuhdetta, toinen vain korvaparia jolle vuodattaa murheitaan?

Vierailija
52/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No moni ei vain koe saavansa mitään isompaa hyvää siitä että odottaa kovin kauan. Päinvastoin, moni kokee että on rasite jos se seksi kummittelee koko ajan siellä taustalla ja mietitään että milloin sitä sitten on ja milloin on se oikea aika.

Vierailija
53/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin sinkku ja deittailin aktiivisesti, kyllä seksi tuli yleensä mukaan kuvioihin muutaman tapaamisen jälkeen. Tosin se oli aina kummallekin luonnollista. Kaksi aikuista voi tehdä mikä hyvältä tuntuu, ja seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta. Nykyisen kumppanin kanssa harrastimme seksiä toisella tapaamisella, mutta eka näkeminen kahvittelun merkeissä olikin venynyt kuuteen tuntiin, ja kummallakin oli kolahtanut heti lujaa.

Seksi kuuluu parisuhteeseen ja on tärkeä osa sitä. Mutta onko kyseessä parisuhde, jos on tavattu vasta kerran tai pari? Mistä tiedät, jos kyseessä onkin toisen mielestä vain säätö ja seksisuhde?

Siihen on kehitetty hyvä keino: keskustelu.

Vierailija
54/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen."!

Et nyt ymmärrä ollenkaan että seksi edustaa eri ihmisille eri asioita. Moni mies yhdistää seksin paitsi siihen nautintoon mutta myös vahvasti siihen että nainen hyväksyy hänet miehenä ja että nainen aidosti pitää hänestä. 

Ja jos mies ei saa tuota kokemusta niin kyllä se vaikuttaa siihen suhteen henkiseen puoleen ihan samalla tavalla kuin jos nainen ei koe että mies hyväksyisi hänet naisena ja pitäisi hänestä. Me kaikki olemme erilaisia siitä mista ja miten me saamme ne kokemukset siitä että se toinen on meistä aidosti kiinnostunut. Ja monilla miehillä se on seksi.

Minä koen noin, ja olen nainen. Ei parisuhdeseksissä ole kyse vain fyysisestä laukeamisesta, senhän hootaa itsekin. Ja pakko sanoa, että tuon yhden kirjoittajan sävy on muutenkin niin alentuva, etten voisi kuvitellakaan olevani suhteessa kenenkään kanssa, joka arvioi toisten yksityiselämää noin. 

Vierailija
55/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aikuisen väliseen parisuhteeseen kuuluu seksi. 

Onko seksitön tutustuminen jotenkin parempaa tai syvällisempää kuin seksin kanssa tutustuminen.

Jokainen saa toimia itselleen luontaisella tavalla.

Viivyttely tulkitaan seksihaluttomuudeksi ja halukas kumppaniehdokas ei jää siihen odottamaan tyhjää.

Mietipä itse. Tutustutko ihmisen luonteeseen paremmin - sanotaanko vaikka kahden kuukauden aikana- , jos käytät tuon ajan puhumiseen, toisen arvoihin ja arkeen tutustumiseen, kuin että vietät sen ajan sängyn pohjalla sukuelimiä tutkien? 

Suhde pääsee syvällisemmälle tasolle, kun heti puhutaan kaikki asiat halki poikki ja pinoon, toiveet, pelot, traumat, joulunviettotavat. Sitten se rakastelukin on mahtavaa, kun rakastaman ja jo tutun ihmisen kanssa yhdytään. Ihan eri tasolla.

Jos taas tutustumisen myötä käy ilmi, että tätä en rakasta enkä halua jakaa elämääni yhdessä, niin sehän on vain parempi, ettei tuhlattu aikaa ja ehditty muodostaa syvempää suhdetta seksin myötä. Seksissähän erittyy oksitosiini-hormoonia, jota on sanottu myös sitouttamis-hormooniksi. Mitä tuhlausta käyttää tätä väärän ihmisen kanssa.

Vierailija
56/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi on ihan älyttömän pitkä aika odottaa kun puhutaan aikuisista ihmisistä. En minä (olen nainen) ainakaan jaksa alkaa panostamaan ja mahdollisesti kehittämään orastavia tunteita ihmiseen, joka voi paljastua muutaman kuukauden päästä umpisurkeaksi sängyssä. 

"Mahdollisesti kehittämään orastavia tunteita", kuulostaako hyvältä rakkaussuhteelta? Ei, kyllä ne tunteet tulee nopeammin, jos yhteen sovitaan :) Jos ei tule, niin turha sekstaillakaan.

Vierailija
57/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa sen odottamisen jälkeen paljastuukin, että tämähän on se isompi huono!

Vierailija
58/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aikuisen väliseen parisuhteeseen kuuluu seksi. 

Onko seksitön tutustuminen jotenkin parempaa tai syvällisempää kuin seksin kanssa tutustuminen.

Jokainen saa toimia itselleen luontaisella tavalla.

Viivyttely tulkitaan seksihaluttomuudeksi ja halukas kumppaniehdokas ei jää siihen odottamaan tyhjää.

Mietipä itse. Tutustutko ihmisen luonteeseen paremmin - sanotaanko vaikka kahden kuukauden aikana- , jos käytät tuon ajan puhumiseen, toisen arvoihin ja arkeen tutustumiseen, kuin että vietät sen ajan sängyn pohjalla sukuelimiä tutkien? 

Suhde pääsee syvällisemmälle tasolle, kun heti puhutaan kaikki asiat halki poikki ja pinoon, toiveet, pelot, traumat, joulunviettotavat. Sitten se rakastelukin on mahtavaa, kun rakastaman ja jo tutun ihmisen kanssa yhdytään. Ihan eri tasolla.

Jos taas tutustumisen myötä kä

Tiedätkö, harva jaksaa 24/7 lempiä, eli niissäkin suhteissa, joissa on seksiä myös puhutaan.. Saat rauhassa tehdä itse kuten haluat, mutta luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän, että oma kokemus ei ole yleistettävissä kaikkiin vaan koska "musta tuntuu". 

Vierailija
59/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos taas tutustumisen myötä käy ilmi, että tätä en rakasta enkä halua jakaa elämääni yhdessä, niin sehän on vain parempi, ettei tuhlattu aikaa ja ehditty muodostaa syvempää suhdetta seksin myötä. Seksissähän erittyy oksitosiini-hormoonia, jota on sanottu myös sitouttamis-hormooniksi. Mitä tuhlausta käyttää tätä väärän ihmisen kanssa."

Tämä!!!

Vierailija
60/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietipä itse. Tutustutko ihmisen luonteeseen paremmin - sanotaanko vaikka kahden kuukauden aikana- , jos käytät tuon ajan puhumiseen, toisen arvoihin ja arkeen tutustumiseen, kuin että vietät sen ajan sängyn pohjalla sukuelimiä tutkien? "

No ei siihen seksiin nyt niin paljon aikaa kulu että se veisi ajan puhumiselta. Oman kokemuksen mukaan päinvastoin. Kun seksi tulee kuvaan, aletaan viettää öitä toisen kanssa ja yhdsässäolo muuttuu nopeasti kiinteämmäksi kuin jos vain käytäisiin treffeilla. Itse olen myös käynyt ne ehdottomasti syvällisimmät ja parhaat keskustelut miesten kanssa siinä ihanassa rentoutuneessa tilassa jossa molemmat ovat olleet seksin jälkeen. Siinä on oikeasti avauduttu toiselle ja paljastetu millaisia ollaan.

Se seksi vie monesti sen vartin tai puoli tuntia mutta sen jälkeen saatetaan makoilla ja valvoa aamuyöhön jutellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi