Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
21/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehet keskimäärin yhdistävät seksin ja rakkauden. Miehet kokevat tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi kun saavat seksiä.

Tämä varmaan johtaa juurensa siihen että varsinkin nuorempana miesten ei useinkaan ole niin helppo saada seksiä ja naiset ovat ne jotka päättävät milloin seksiä harrastetaan. Silloin mies yhdistää seksin siihen että hän on naisen hyväksymä kaikilla tasoilla.

Tämä on tietenkin vähän hankala asia sen kannalta jos nainen haluaa tutustua rauhassa. Mutta se on nyt vain realiteetti josta ei oikein pääsen mihinkään. Jos haluat itse odottaa niin sinun pitää vain hyväksyä se että osa miehistä ei jaksa odottaa koska ei silloin koe oikein että suhde etenisi myöskään tunnetasolla vaikka sinä niin kokisitkin.

Aikamoinen pattitilanne. Kenenkään ei tarvitse myöntyä toisen vuoksi. Seksiin painostamisen kokemus, ei ole hyvä pohja suhteen aloitukselle. Eikä joidenkin kohdalla sen pihtaaminenkaan.

Vierailija
22/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi tämä on mielestäni mennytkin. Onneksi helpompaa näin uskovaisena, oletus on, että seksiä on vasta kun ollaan sitouduttu järeästi. Tämä "sääntö" on vain ihmisen hyväksi, sydämen suojelemiseksi. Rakastelu on niin intiimiä toimintaa, että sitä ei tartte harrastaa kuin sen yhden elämänkumppanin kanssa.

Väitän että nykyiset nuoret aikuiset ovat rikkoneet itseään paljon vapaan seksin aikakaudella. Kun sekstaillaan vähän kaikkien kanssa, se muuttaa seksuaalisuutta ja kyynistääkin. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia miehiä (ja naisia) varmasti löytyy. Jos se on sinulle tärkeää, niin totta kai pidät omat rajasi sen suhteen. Hankala kuitenkaan toista osapuolta on syyttää siitä että hänelle taas seksuaalinen kohtaaminen voi olla tärkeää, vaikka haluaisi parisuhteen.

Eiköhän seksuaalinen kohtaaminen on tärkeää kaikille paitsi aseksuaaleille. Ja juuri SIKSI sen ei pitäisi olla mikään läpihuutotoiminto, jota tehdään kaikkien kanssa, vaan on spessua ja kannattaisi yhdistää rakkauteen.

Vierailija
24/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sinkku ja deittailin aktiivisesti, kyllä seksi tuli yleensä mukaan kuvioihin muutaman tapaamisen jälkeen. Tosin se oli aina kummallekin luonnollista. Kaksi aikuista voi tehdä mikä hyvältä tuntuu, ja seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta. Nykyisen kumppanin kanssa harrastimme seksiä toisella tapaamisella, mutta eka näkeminen kahvittelun merkeissä olikin venynyt kuuteen tuntiin, ja kummallakin oli kolahtanut heti lujaa.

Vierailija
25/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehet keskimäärin yhdistävät seksin ja rakkauden. Miehet kokevat tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi kun saavat seksiä.

Tämä varmaan johtaa juurensa siihen että varsinkin nuorempana miesten ei useinkaan ole niin helppo saada seksiä ja naiset ovat ne jotka päättävät milloin seksiä harrastetaan. Silloin mies yhdistää seksin siihen että hän on naisen hyväksymä kaikilla tasoilla.

Tämä on tietenkin vähän hankala asia sen kannalta jos nainen haluaa tutustua rauhassa. Mutta se on nyt vain realiteetti josta ei oikein pääsen mihinkään. Jos haluat itse odottaa niin sinun pitää vain hyväksyä se että osa miehistä ei jaksa odottaa koska ei silloin koe oikein että suhde etenisi myöskään tunnetasolla vaikka sinä niin kokisitkin.

Itse ajattelen, että jos joku jättää sen vuoksi ettei jaksa odottaa seksiä kanssani, niin ei todellakaan sitten ollut oikea minulle. Enkä minä hänelle.

Vierailija
26/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap puhuu mun ikäluokkani miehistä, keski-ikäisistä. Meikäläisissä on vielä paljon old school -tyyppejä (ne kotoa saadut mallit...). Joo, nuoret ovat erilaisia, oman nuoren aikuisen ikäluokka on selvästi tasalaatuisempi."

Keski-ikäisissä miehissä voi tietenkin olla vielä paljon miehiä joiden mielestä kotitöt kuuluvat enemmän naiselle. Mutta pointti oli enemmän se että ei mies halua parisuhdetta vain kodinhoitopalveluiden takia vaikka olisi miten vanha jäärä tahansa. Kyllä sillä parisuhteelle on miehelle aina myös iso henkinen merkitys vaikka hän ei sitä samalla tavalla sanoittaisi ääneen kuin nainen.

Tämä tulee hyvin esiin siinä miten vaikkapa ero on miehille keskimäärin kovempi isku kuin naisille ja miesten elämä menee raiteiltaan useammin eron jälkeen.

Vierailija
27/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Ap etsii poikkeavaa miestä. Voi olla vaikeaa. Useimmat naisetkin haluavat seksiä oman kokemukseni mukaan suunnilleen 5 tapaamisen jälkeen.

Vierailija
28/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit samanlaisen miehen. Mutta varaudu siihen, että hän ei ole muutenkaan kovin seksuaalinen, ehkä 0,5% ihmisistä malttaisi hyvin odottaa 3 kk, mutta sen jälkeen haluaisi olla kuin puput. Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä. 

Vierailija
29/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse ajattelen, että jos joku jättää sen vuoksi ettei jaksa odottaa seksiä kanssani, niin ei todellakaan sitten ollut oikea minulle. Enkä minä hänelle."

No niinhän se on. Mutta siinäkään tilanteessa kumpikaan ei ollut oikeassa tai väärässä. Olette vain erilaisia.

Vierailija
30/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin sinkku ja deittailin aktiivisesti, kyllä seksi tuli yleensä mukaan kuvioihin muutaman tapaamisen jälkeen. Tosin se oli aina kummallekin luonnollista. Kaksi aikuista voi tehdä mikä hyvältä tuntuu, ja seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta. Nykyisen kumppanin kanssa harrastimme seksiä toisella tapaamisella, mutta eka näkeminen kahvittelun merkeissä olikin venynyt kuuteen tuntiin, ja kummallakin oli kolahtanut heti lujaa.

Seksi kuuluu parisuhteeseen ja on tärkeä osa sitä. Mutta onko kyseessä parisuhde, jos on tavattu vasta kerran tai pari? Mistä tiedät, jos kyseessä onkin toisen mielestä vain säätö ja seksisuhde?

Vierailija
31/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja juuri SIKSI sen ei pitäisi olla mikään läpihuutotoiminto, jota tehdään kaikkien kanssa"

Ei seksissä ole mitään oikeaa tai väärää tapaa. Ei seksin pidä olla jotain tai olla olematta. Kaikki tällaiset arvottamiset siitä mitä seksin pitäisi olla ovat vain moralistisia arvotuksia vailla mitään oikeaa pohjaa.

Jokainen meistä saa päättää miten itse harrastaa seksiä, milloin ja kenen kanssa. Se on tietenkin ehdotonta. Mutta muille ei pidä asettaa jotain vaatimuksia tai sanoa että heidän tapansa on jotenkin väärä tai huonompi.

Vierailija
32/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ajatellut samalla tavalla. Pidän sitä aika vastenmielisenä, että monet hyppäävät saman tien sänkyyn, ennen kuin edes tuntevat toista ihmistä. Seksi on todella intiimi tapahtuma, joten en tajua miten monet hyppivät sängystä toiseen ja tapailevat monia samaan aikaan jne. En muutenkaan käsitä nykyistä deittailu kulttuuria, joko sitä ollaan yhdessä tai sitten ei.

Vierailija
33/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia miehiä (ja naisia) varmasti löytyy. Jos se on sinulle tärkeää, niin totta kai pidät omat rajasi sen suhteen. Hankala kuitenkaan toista osapuolta on syyttää siitä että hänelle taas seksuaalinen kohtaaminen voi olla tärkeää, vaikka haluaisi parisuhteen.

Meinaatko, että vaikka kuukauden odottaminen (kun samalla tutustutaan muilla tasoilla) on liikaa pyydetty? Ihminen ei kestä sitä aikaa pelkän oman käden turvin? Tulee vähän "kaikki mulle heti nyt"- asenne mieleen.

Huolestuttavaa, jos ihmisellä ei itsehillintä toimi sen vertaa, että kuukauden malttaisi tutustua muilla tavoin. Käykö sitten niin, että tällainen ihminen lähtee vieraisiin, jos vaikka perheenlisäyksen syntymän jälkeen tulee kuukauden tauko seksiin? Ei kerro hyvää ihmisestä.

Vierailija
35/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenenkään ei tarvitse myöntyä toisen vuoksi. Seksiin painostamisen kokemus, ei ole hyvä pohja suhteen aloitukselle."

Tämä on tietenkin aina juuri näin. Ymmärrys siitä miksi se toinen toimii kuten toimii on kuitenkin aina hyvä asia ja antaa perspektiiviä elämään. Ja myös sitä että asioita ei arvoteta vain hyvä-paha-akselilla.

Kun ymmärtää että miehet eivät ole keskimäärin seksikeskeisempia pahuuttaan tai siksi että olisivat jotenkin henkisesti yksinkertaisempia antaa aika paljon näkökulmaa tähän asiaan ja avaa uusia näkökulmia.

Vierailija
36/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli kova panomies, josta en tiennyt pariin vuoteen. Minun kanssa hän tahtoi aloittaa suhteen heti. Kolmansilla treffeillä ehdotti josko poistutaan Tinderistä. Niin tehtiin. Seksi tuli kuvioihin vasta neljän kuukauden päästä. Hänelle se oli ok. Kuittasi asian vain, että tekee käsihommia sitten. Toki kiehnättiin vaatteet päällä ja kosketeltiin kunnioittaen toistemme rajoja. Painostaminen olisi päättänyt suhteen todennäköisesti heti alkuun. Hyvin on äitinsä poikansa kasvattanut...

Vierailija
37/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ap puhuu mun ikäluokkani miehistä, keski-ikäisistä. Meikäläisissä on vielä paljon old school -tyyppejä (ne kotoa saadut mallit...). Joo, nuoret ovat erilaisia, oman nuoren aikuisen ikäluokka on selvästi tasalaatuisempi."

Keski-ikäisissä miehissä voi tietenkin olla vielä paljon miehiä joiden mielestä kotitöt kuuluvat enemmän naiselle. Mutta pointti oli enemmän se että ei mies halua parisuhdetta vain kodinhoitopalveluiden takia vaikka olisi miten vanha jäärä tahansa. Kyllä sillä parisuhteelle on miehelle aina myös iso henkinen merkitys vaikka hän ei sitä samalla tavalla sanoittaisi ääneen kuin nainen.

Tämä tulee hyvin esiin siinä miten vaikkapa ero on miehille keskimäärin kovempi isku kuin naisille ja miesten elämä menee raiteiltaan useammin eron jälkeen.

No tottakai. Alunperin vastasinkin viestiin, missä väitettiin miesten haluavan seksiä ja naisten parisuhdetta.

Vierailija
38/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on mies. Ei mikään pojanloppi, joka kinuaa seksiä. 

Vierailija
39/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi kuuluu parisuhteeseen ja on tärkeä osa sitä. Mutta onko kyseessä parisuhde, jos on tavattu vasta kerran tai pari? Mistä tiedät, jos kyseessä onkin toisen mielestä vain säätö ja seksisuhde?

Minäkin toimin edellisen tavoin, eikä mulle säädöt tai seksisuhteet olleet mikään kammotus. Ihastun saati rakastun hitaasti, onpa seksiä tai ei, mutta seksi on tärkeää. 

Löysin ihanan kumppanin, jonka kanssa kaikki toimii.

Vierailija
40/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi? Liian pitkä aika monille naisillekin.

Ap etsii poikkeavaa miestä. Voi olla vaikeaa. Useimmat naisetkin haluavat seksiä oman kokemukseni mukaan suunnilleen 5 tapaamisen jälkeen.

Miksi ette sitoudu, kun kerran sitä seksiäkin on saatu? Mitä järkeä vaihtaa aina kumppania, aina samat jutut uudelleen? Missä siis mättää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi