Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
541/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet tyypillinen nainen joka ajattelee että miehen on lahjottava, palveltava ja huomioitava naista ennen kun mies palkitaan seksillä. Vaikka kuinka muuta valehtelet niin sinulle seksi on hallinta ja vallankäyttö välinen.

Mitä muuta tarjoat miehelle että miehen kannattaisi jäädä odottelemaan sinun haluja ilman että siirtyy toiseen naiseen joka tarjoaa sitä ainoaa asiaa mitä naiset yleisesti miehille tarjoavat?

Meillä se meni niin päin, että itse olisin halunnut nopeammin kuin uskovainen mies, jolla oli vahvemmat periaatteet. Oliko kyse vallankäytöstä? No ei, vaan hänen periaatteistaan, ja kunnioitin häntä sen vuoksi vielä enemmän. Miksi miehen olisi sen vaikeampaa kunnioittaa hieman pidempään odottavan naisen periaatteita?

Seksiä on sittemmin ollut paljon, eli ei ollut pihtari mies sinänsä.

Vierailija
542/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä seksiä voi haluta ja se himohan vain kasvaa kun ei heti mene sänkyyn. Naisen voi saada laukeamaan esim pelkällä suudelmalla, kun on tunteet kunnolla mukana ja armoton himo päällä puolin ja toisin.

Itse kokisin tuollaisessa tilanteessa luonnottomana, että jos kerran saadaan jo orgasmeja yhdessä, niin miksi ei voisi harrastaa seksiäkin. Täällähän on paljon puhuttu siitä, että pitää olla hyvä henkinen yhteys ja luottamus, ja minun ion vaikea kuvitella, että yksikään nainen laukeaisi suudelmasta, jos ei pystyisi luottamaan mieheen. Mutta saahan näissä toki jokainen tehdä kuten haluaa. Itse en vain lähtisi odottelemaan pelkän odottelun ja periaatteen vuoksi. Ja oman kokemukseni mukaan himo kasvaa oikean ihmisen kohdalla kyllä senkin jälkeen, kun on jo menty sänkyyn. Kun ihmisten välillä on oikeasti seksuaalista kemiaa, ei sitä tarvitse herätellä h

Minusta taas on kivempaa edetä askel askelelta. En ole tuon kirjoittaja, mutta naisena olen saanut kyllä jo ihan vaan, kun istuin miehen sylissä hajareisin ja suudeltiin.

Olen estynyt VIERAIDEN kanssa, en kumppanin. Siksi pitää tuntea ensin ja tuntea olonsa turvalliseksi.

En tiedä, mistä johtuu, mutta kyllä minua pelottaa ensimmäinen kerta miehen kanssa ja haluan päästä siitä pelosta yli ennen kuin se tapahtuu ja tietää, että mies käsittelee minua hyvin. Miehellä on varmaan toisin, mies kun on se penetroiva osapuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka nainen haluaisi miehen henkisen ja taloudellisen hyväksikäytön kohteeksi ilman että miehelle annetaan mitään takaisin

Olla miehen taloudellisen hyväksikäytön kohde? Totta kyllä, et jotkut miehet maksattaisivat elämänsä parempituloisella naisella. 

Vierailija
544/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit haluavat vakiuttaa suhteen aina seksin kautta, se kun on ainoa läheisyyden muoto joka ei tunnu heistä epämukavalta. 

Juu, ei tunnu heistä, mutta kumppanista tuntuu.

Vierailija
545/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet tyypillinen nainen joka ajattelee että miehen on lahjottava, palveltava ja huomioitava naista ennen kun mies palkitaan seksillä. Vaikka kuinka muuta valehtelet niin sinulle seksi on hallinta ja vallankäyttö välinen.

Mitä muuta tarjoat miehelle että miehen kannattaisi jäädä odottelemaan sinun haluja ilman että siirtyy toiseen naiseen joka tarjoaa sitä ainoaa asiaa mitä naiset yleisesti miehille tarjoavat?

Ap haluaa miehen, joka haluaa hänestä muutakin kuin seksiä. Katsos sellaisiakin miehiä on. Laadukkaampia kuin sinä.

Vierailija
546/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka nainen haluaisi miehen henkisen ja taloudellisen hyväksikäytön kohteeksi ilman että miehelle annetaan mitään takaisin

Parisuhteessa molemmat saavat toisiltansa asioita, useampiakin. Kuvailemasi on hyväksikäyttösuhde, eikä sellaiseen kannata ryhtyä. Eivätkä terveet ryhdykään.

Vierailija
547/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuhjeah kirjoitti:

Toi on ihan ok, odotellakin seksiä uuden tuttavauuden kanssa, jos tämä on ollut toimintatapa ennenkin. 

Jos sitten tulee ilmi, että aiemmin on ollut yhdenillan juttuja ja heti alettu hommiin. Niin sittenhän se tarkoittaa että varsin laimeaa on toisen puolen kiinnostus ja ihmettelee miksi alkaa suhteeseen, jossa ei ole kipinää. 

Sitä sitten itsekin laskee sitoutumishalut paremman puutteessa tasolle. 

Itselläni ei ole yhtäkään yhden illan juttua, mutta ihminenkö ei voi erehtyä ja hoksata jotain vasta tehtyään sen? Tai olla kasvanut ihmisenä? Tai on parantunut epävakaasta terveeksi?

Viestisi indikoi, että henkistä kasvunvaraa on myös sinulla, kuten meillä kaikilla.

Vierailija
548/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit haluavat vakiuttaa suhteen aina seksin kautta, se kun on ainoa läheisyyden muoto joka ei tunnu heistä epämukavalta. 

Juu, ei tunnu heistä, mutta kumppanista tuntuu.

Ai seksi narskun kanssa tuntuu aina epämukavalta? Älkää nyt sekoittako asioita. Narsku voi tuntua ihan hirveältä muuten, mut seksi voi olla vaikka kuinka upeaa, ainakin aluksi.

Vierailija
549/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä ole  aina ihmetellyt näissä vastaavissa ketjuissa on se, että miten ihmeessä ne ihmiset, jotka ovat harrastaneet seksiä miltei heti ovat aina kertomansa mukaan sitten päätyneet myös parisuhteeseen tai ainakin jonkin pituiseen suhteeseen sen ihmisen kanssa. Onkohan joillain ihan sitten hirmuisen hyvää tuuria, ollut vain se yksi nopeasti seksiin menty kerta vai onko tahallaan "unohdettu" kertoa ne muutamat, ehkä monet kymmenenkin kerrat kun yhden illan tai muutamien treffien  seksikumppani on häipynyt eikä sen jälkeen näkynyt. Tai tapailu on jatkunut pelkästään seksin merkeissä. Ei millään voi olla totta, että jokainen pikainen seksi kohtaa suhteeseen. Jos on nyt jollain tavalla sosiaalinen tyyppi ja tapailee ihmisiä. Onhan se nyt ihan mahdoton yhtälö, että jos on nuorehko, aktiivisesti miehiä/nasia tapaileva ihminen niin heti sitten sen ekan treffikumppanin kanssa jonka kanssa mennään myös sänkyyn nopeasti siitä tulee parisuhde. Ei voi pitää paikkaansa. 

Itse sinkkuaikoinani kyllä menin joskus nopeastikin sänkyyn, mutta kyllä niitä huteja parisuhteen kannalta tuli aika monta. Jotkut olivat niitä, joita en itse olisi halunnut enää tapailla, nopeasti etenevä seksi jotenkin vain lässähdytti tunteeni. Joskus taas mies ei jatkanut tapailua, vaikka itse olisin ollut hiukan ihastunutkin. Tai muutaman kerran, mutta sitten hiipui. Nopeasti alkanut seksi ei sitten riittänyt syvempään suhteeseen. Myös oli puolin ja toisin niitä juttuja joissa ei ollut ajatustakaan jatkaa. Ei ollut yksi kerta kun kivan tuntuinen mies sitten seksin jälkeen ikäänkuin menetti kiinnostukseni ja ajattelin miten kehtaan hänet kohteliaasti, mutta nopeasti laittaa kotiinsa. Varmaan näin on myös miehillekin  tapahtunut vastaavasti. 

Yleensä ne suhteet, joissa tutustuttiin jonkin verran ensin myös johtivat pitempään ja vakavampaan suhteeseen. Kun sain menojalkani hiukan rauhoittumaan huomasin että minulle sopii juuri ne suhteet, joissa edetään hiukan hitaammin.

Myös nyt vanhempana ajattelen juuri niin, kuin ehkä aloittajakin, että jos mies ei jaksa tai viitsi minuun tutustua niin ei se mies muutenkaan silloin jaksa tai viiitsi oikein kummoinenkaan olla parisuhteessakaan. Haluamme eri asioita. Hyvää seksiä millään lailla suhteessa väheksymättä. 

Se on mielestäni hyvä mitta, että jos molemmat tuntevat olevansa ihmisenä sen arvoisia, että kannattaa tutustua ja ei kiirehditä liikaa seksi edellä niin silloin voi syntyä jotain. Takuita mihinkään ei ole, mutta riski siihenkin kannattaa ottaa. 

Vierailija
550/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä vittumainen dilemma naiset kokeilevat parisuhteella ansaitseeko mies seksiä ja mies kokeilee seksillä ansaitseeko nainen parisuhdetta

Vierailija
551/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa miehen, joka haluaa hänestä muutakin kuin seksiä. Katsos sellaisiakin miehiä on. Laadukkaampia kuin sinä.

En ole missään vaiheessa puhunut itsestäni niin miten kykenet määrittelemään minut henkilönä?

Vierailija
552/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm... en ehkä viitseisi odotuttaa miestä montaa kuukautta vaikka itse voisin odottaa. Mutta parisuhde on myös kompromisseja ja toisen miellyttämistäkin jossain määrin. Jos seksi tuntuisi kamalalta ajatukselta muutaman viikon jälkeen, en usko että se ajatus siitä välttämättä odottamalla muuttuisi. Ennemminkin olisi vaarana että suhde jäisi friendzonelle.

N31

Vierailija
553/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä vittumainen dilemma naiset kokeilevat parisuhteella ansaitseeko mies seksiä ja mies kokeilee seksillä ansaitseeko nainen parisuhdetta

Sairas ajattelutapa. Ei näin suurin osa sitä ajattele, toki sairaita ja välinearvoja miettiviä löytyy aina.

Vierailija
554/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa puhunut itsestäni niin miten kykenet määrittelemään minut henkilönä?

Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Mukava ihminen ei mm. esineellistä naista.

Vierailija
555/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa molemmat saavat toisiltansa asioita, useampiakin. Kuvailemasi on hyväksikäyttösuhde, eikä sellaiseen kannata ryhtyä. Eivätkä terveet ryhdykään.

Sen takia miehet nykypäivänä välttelevätkin parisuhdetta kun naiset hakevat pelkästään hyväksikäyttösuhdetta jossa miehestä tai miehen mielipiteestä ei tarvi välittää mutta miehen pitää tehdä aina niin kuin nainen vaatii

Vierailija
556/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Mukava ihminen ei mm. esineellistä naista.

Kuten sanoin että en missään vaiheessa puhunut itsestäni enkä siittä mitä minä haluaisin niin toistan kysymyksen miten kykenet määrittelemään minut kun en itsestäni enkä haluistani puhunut sanallakaan?

Vierailija
557/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä ole  aina ihmetellyt näissä vastaavissa ketjuissa on se, että miten ihmeessä ne ihmiset, jotka ovat harrastaneet seksiä miltei heti ovat aina kertomansa mukaan sitten päätyneet myös parisuhteeseen tai ainakin jonkin pituiseen suhteeseen sen ihmisen kanssa. Onkohan joillain ihan sitten hirmuisen hyvää tuuria, ollut vain se yksi nopeasti seksiin menty kerta vai onko tahallaan "unohdettu" kertoa ne muutamat, ehkä monet kymmenenkin kerrat kun yhden illan tai muutamien treffien  seksikumppani on häipynyt eikä sen jälkeen näkynyt. Tai tapailu on jatkunut pelkästään seksin merkeissä. Ei millään voi olla totta, että jokainen pikainen seksi kohtaa suhteeseen. Jos on nyt jollain tavalla sosiaalinen tyyppi ja tapailee ihmisiä. Onhan se nyt ihan mahdoton yhtälö, että jos on nuorehko, aktiivisesti miehiä/nasia tapaileva ihminen niin heti sitten sen ekan treffikumppanin kanssa jonka kanssa mennään myös sänkyyn nopeasti siitä tulee parisuhde

No minulla on ollut elämässäni 7 seksikumppania. Näistä kaksi on ollut joko yhden tai kahden kerran juttuja - toinen ei jatkunut, koska oltiin seksuaalisesti liian erilaisia. Lopuista viidestä kävi niin että neljästä tuli seurustelusuhde (pisimmillään 15 vuotta) ja yksi jatkui läheisenä romanttisena tapailuna jonkin aikaa. Harrastan seksiä silloin, kun on vahvaa kiinnostusta ja kemiaa, en siis kenen tahansa tapailukumppanin kanssa mene "kokeilemaan seksiä", jos ei toisen kanssa ole vahvaa kipinöintiä. Eli en sitten tiedä, onko tuurista kiinni, mutta ainakaan minulle ei ole koskaan käynyt niin, että toinen olisi vain kadonnut seksin jälkeen. Toisaalta vaikka niin kävisi, niin ihan yhtä paljon minua harmittaisi kiinnostavan ihmisen ghostaaminen, oli sitten harrastettu seksiä tai ei. En siis kokisi tilannetta vaikeammaksi sen vuoksi, että olin saanut seksiä ennen ghostaamista.

Vierailija
558/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehet keskimäärin yhdistävät seksin ja rakkauden. Miehet kokevat tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi kun saavat seksiä.

Tämä varmaan johtaa juurensa siihen että varsinkin nuorempana miesten ei useinkaan ole niin helppo saada seksiä ja naiset ovat ne jotka päättävät milloin seksiä harrastetaan. Silloin mies yhdistää seksin siihen että hän on naisen hyväksymä kaikilla tasoilla.

Tämä on tietenkin vähän hankala asia sen kannalta jos nainen haluaa tutustua rauhassa. Mutta se on nyt vain realiteetti josta ei oikein pääsen mihinkään. Jos haluat itse odottaa niin sinun pitää vain hyväksyä se että osa miehistä ei jaksa odottaa koska ei silloin koe oikein että suhde etenisi myöskään tunnetasolla vaikka sinä niin kokisitkin.

Miehenä allekirjoitan tämän täysin. Oma kokemus on, että jos ei heti iske naiseen kiinni kun vähänkin näyttää vihreää valoa fyysiselle himolle vaan empii ja haluaa jutella enempi niin suhde viilenee ja kuihtuu olemattomiin melkein heti.

Toki poikkeuksia on, mutta sitten täytyy löytää poikkeusmies samankaltaisessa tilanteessa. Varmaankin jos on edes vähän komea niin tällainen rauhassa valikointi on paljon helpompaa joten ei huono laadullinen kriteeri etsiä miestä siinä mielessä.

Meillä ei-niin komeilla menee asia niin, että vasta kun saa pesää niin uskoo mihinkään kiinnostukseen ja sekin on niin harvinaista herkkua että pakkoa tarttua tilaisuuteen silloinkin kun nainen ei kiinnosta, ihan itsetuntoaan kohottaekseen.

Vierailija
559/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehet keskimäärin yhdistävät seksin ja rakkauden. Miehet kokevat tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi kun saavat seksiä.

Tämä varmaan johtaa juurensa siihen että varsinkin nuorempana miesten ei useinkaan ole niin helppo saada seksiä ja naiset ovat ne jotka päättävät milloin seksiä harrastetaan. Silloin mies yhdistää seksin siihen että hän on naisen hyväksymä kaikilla tasoilla.

Tämä on tietenkin vähän hankala asia sen kannalta jos nainen haluaa tutustua rauhassa. Mutta se on nyt vain realiteetti josta ei oikein pääsen mihinkään. Jos haluat itse odottaa niin sinun pitää vain hyväksyä se että osa miehistä ei jaksa odottaa koska ei silloin koe oikein että suhde etenisi myöskään tunnetasolla vaikka sinä niin kokisitkin.

Miehenä allekirjoitan tämän täysin. Oma kokemus on, että jos ei heti iske naiseen kiinni kun vähänkin näyttää vihreää

No huh. Ja oksennus.

Ei muuten ole kiinni komeudesta vaan luonteesta.

Vierailija
560/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma. Ei ole enää, koska päätin luopua toiveesta saada vielä kunnollinen parisuhde. 

Deittipalstan kautta tapasin kolmekin mukavan oloista ja kivannäköistä ikäistäni miestä, mutta kaikki olisivat halunneet heti sänkyyn. Kun kerroin, että itse haluaisin tutustua ensin, niin juttu tyssäsi alkuunsa. Tapasin kaksi heistä sentään toisenkin kerran, mutta pelästyin nopeaa etenemistä, kun ventovieras on heti paidan alla hamuamassa tissiä suuhun tai sormet alushousujen lahkeen suussa. Kerroin olevani varovainen etenemisessä ja haluavani ensin tietää tyypistä vähän enemmän. Ei tullut sitä mahdollisuutta...

Nuoruudestani muistan, että on riski tulla jätetyksi seksin jälkeen kuin nalli kalliolle.Yksi yhden illan juttu varatuksi paljastuneen ihastuksen kanssa riitti siihen. En sitä kokemusta enää halua.

Niinpä olen ollut sinkku niistä tapaamisista asti ja deittiprofiilikin on poistettu viitisen vuotta sitten. Olen vain noin yleisesti pahoillani, että menee hyvä nainen hukkaan. Pihtarikaan en ole, päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi