Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
581/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nainen kirjaimellisesti menettää kyvyn rakastua seksin kautta kun on tarpeeksi saanut erilaisia parruja sisällensä."

Kuulostaa groteskilta, mutta juuri näin se valitettavasti taitaa olla. Jokaisen ihmisen, niin naisen kuin miehenkin kannattaisi suojella itseään turtumasta ja kyynistymästä. Muutama muu seksikokemus tuskin haittaa, mutta kun kokemuksia alkaa olemaan kymmennittäin, niin täytyyhän sen jossain näkyä tunnepuolella. 

S-kumppaneita mulla on ollut 40-50, eikä tunne-elämässäni ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tuollaisen väittäinen on sama kuin minä väittäisin että henkilö joka kirjoittaa tuollaisen viestin on tunne-elämältään epävakaa. Yhtä totta molemmat.

Niitä tunne elämän ongelmia on käytännössä m

Olen mies, minä kyllä suostun kuuntelemaan kritiikkiä itsestänyt ja otan se palautteen rakentavana. En loukkaannu ja kiltäydy kuuntelemasta vaikka minua kritisoidaan

Vierailija
582/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ikinä seurustelisi miehen kanssa, jonka itsetunto on kiinni haluttavuudestaan, tai hänen pitäisi saada varmistuksia omalle ololleen seksin kautta."

Miehet eivät vain normaalisti puhu epävarmuuksistaan koska naiset eivät pidä epävarmuutta haluttavana. Kuten sinäkin hyvin juuri osoitit. Mutta tämä ei tarkoita etteikö moni mies olisi hyvinkin epävarma omasta haluttavuudestaan miehenä ja etteikö sillä olisi vaikutusta heihin.

Miehuuden tragedia onkin siinä että juhlapuheissa naiset sanovat arvostavansa miehessä herkkyyttä ja kykyä puhua tunteista mutta sitten tosielämässä miehen ei haluta olevan kuin se itsevarma jäyhä peruskallio. Ei ihme että miesten itsemurhat ovat paljon yleisempiä kuin naisten.

Ei. Et vain itse osaa tai halua puhua tunteistasi, ja siitä mitä päässäsi liikkuu ajatuksina, joten keksit väittää ettei naiset sellaisia miehiä  edes halua. Me emme halua sellaisia miehiä jotka kuvittelevat että  juhlapuheissa naiset sanovat arvostavansa miehessä herkkyyttä ja kykyä puhua tunteista mutta sitten tosielämässä miehen ei haluta olevan kuin se itsevarma jäyhä peruskallio.

Jos haluat parisuhteen niin pitäisi päästä eroon tuollaisista harhaisista ajatusmalleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokainen nainen vaatii että pääsee käyttämään miestä hyväkseen ennen kun suostuu antamaan parisuhteen hyötyjä miehelle

Vierailija
584/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei autoakaan osteta ilman koeajoa. Pitäisi kyllä olla kaikki tähdet ja saturnuksen renkaat kohdillaan että jaksaisi kuukausia odotella seksiä. Ja mitä jos se onkin ihan tuhnu? Vähänkö sitten harmittaa 

No jos rakastat sitä toista, niin ei se parin kuukauden odottelu nyt niin pitkä aika ole. Ja rakkaan kanssa rakastelu on harvoin tuhnuista.

en rakastu parissa kuukaudessa vaan se vie kauemmin. En rakastu ollenkaan jos en tiedä miten seksin saralla osuu vehkeet yhteen.

Vierailija
585/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei autoakaan osteta ilman koeajoa. Pitäisi kyllä olla kaikki tähdet ja saturnuksen renkaat kohdillaan että jaksaisi kuukausia odotella seksiä. Ja mitä jos se onkin ihan tuhnu? Vähänkö sitten harmittaa 

No jos rakastat sitä toista, niin ei se parin kuukauden odottelu nyt niin pitkä aika ole. Ja rakkaan kanssa rakastelu on harvoin tuhnuista.

en rakastu parissa kuukaudessa vaan se vie kauemmin. En rakastu ollenkaan jos en tiedä miten seksin saralla osuu vehkeet yhteen.

Sama mulla. En mä pysty rakastumaan ihmiseen, ennen kuin olen harrastanut hänen kanssaan hyvää seksiä. 

Vierailija
586/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja ei. Tuollainen peruskalliomies ei ole mikään yksisarvinen. Omassa tuttavapiirissä on paljon tällaisia."

Voisitte yllättyä siitä millaisia ajatuksia siellä kuoren alla on. Ihan yhtä monenlaisia kuin teilläkin.

Lukemattomia "peruskalliomiehiä" on löytynyt narun jatkeena kun ei ole voitu kertoa että nyt ei tunnu hyvältä.

Mieheni yllättyi itse, kun opetteli puhumaan ajatuksistaan ja tunteistaan. Minä en yllättynyt ollenkaan, sillä olen aina ymmärtänyt että kaikilla ihmisillä niitä on.

Minua ei ujous eikä puhumattomuus alussa haitannut, eikä myöhemminkään, mutta siinä n.8 vuoden kohdalla alkoi tulemaan tylsistymistä suhteeseen, kun ei ollut miehellä mitään puhumista kanssani, ja minäkään en enää jaksanut avautua hänelle kun vastakaiku oli pyöreä nolla.

Mies sitten ihan itse tutkiskeli asiaa, ja tuli siihen lopputuokseen että täytynee muuttaa omaa toimintaa. Nyt meillä mieskin puhuu, ja meillä on hyviä keskusteluja, joita kaipaa suhteessa näin pitemmän päälle. Olisi varmaan ero tulut jossain vaiheessa jollei mies olisi alkanut puhumaan, en vain olisi kestänyt sitä hiljaista omassa mielessä kököttämistä, että on fyysiesti läsnä, mutta ei anna itsestään mitään henkisesti.

En minä ollut ikinä kieltänyt häntä puhumasta, hän vain ihan itse oli päätellyt että ei puhu, vaan on jäyhä peruskalliomies. Että miesten pitää kyllä ihan itse alkaa telkemään muutoksia elämissään eikä sälyttää sitä(kin) naisten kontolle, ja syytellä naisia siitä mitä miehet itse valitsevat olla.

Vierailija
587/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty harrastamaan seksiä, jos en rakasta tai ole erittäin rakastunut ja kuvittele olevan matkalla kohti rakkautta.

Jos joku mies kokee seksin ainoaksi motiiviksi parisuhteelle niin miksi ihmeessä edes ryhtyä parisuhteeseen?

Vierailija
588/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka nainen haluaisi miehen henkisen ja taloudellisen hyväksikäytön kohteeksi ilman että miehelle annetaan mitään takaisin

Parisuhteessa molemmat saavat toisiltansa asioita, useampiakin. Kuvailemasi on hyväksikäyttösuhde, eikä sellaiseen kannata ryhtyä. Eivätkä terveet ryhdykään.

Sen takia miehet nykypäivänä välttelevätkin parisuhdetta kun naiset hakevat pelkästään hyväksikäyttösuhdetta jossa miehestä tai miehen mielipiteestä ei tarvi välittää mutta miehen pitää tehdä aina niin kuin nainen vaatii

Mistä olet nämä tällaiset naiset itsellesi löytänyt? Kannattaa etsiä normaaleja ja mukavia naisia, jotka välittävät miehenkin mielipiteestä. 

Vierailija
589/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se tarkoittaa sitä, että sellainen mies on valtava riski naiselle, koska kun miehelle tulee tarve saada itsetunnolle pönkitystä, hän menee ja etsii jonkun panon. Sen lisäksi tuollainen mies voi helpommin karata jonkun toisen matkaan, jos kokee, että saisikin nyt paremman."

Kaiken voi kääntää negatiiviseksi. Mutta ihan oikeasti, kumpi hyppää helpommin vieraaseen sänkyyn, mies joka on tottunut että naiset lämpenevät hänelle vai se joka pitkän odotuksen jälkeen vihdoin saa yhden naisen lämpenemään? Väittäisin kyllä että ensimmäinen.

Väittäähän voi, mutta vastaus on kuitenkin jälkimmäinen mies. Ns. lihavan/ruman miehen syndrooma. Eli on vietävissä aina kun joku osoittaa kiinnostusta, sillä kokee että ei ole "koskaan saanut ketään" ja sitten kun tulee joku irmeli silmää iskemään, niin lähdettävä on, koskoa se voi olla viimeinen kerta kun on mahdollisuus johonkin  naiseen. Se että kotona on vaimo, ei paina yhtään mitään, koska vieraan naisen matkaan ei lähdetä siksi että tehtäisiin vaimolle tahallaan kiusaa vaan siksi että miehen itsetunto huutaa.

Vierailija
590/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet tyypillinen nainen joka ajattelee että miehen on lahjottava, palveltava ja huomioitava naista ennen kun mies palkitaan seksillä. Vaikka kuinka muuta valehtelet niin sinulle seksi on hallinta ja vallankäyttö välinen.

Mitä muuta tarjoat miehelle että miehen kannattaisi jäädä odottelemaan sinun haluja ilman että siirtyy toiseen naiseen joka tarjoaa sitä ainoaa asiaa mitä naiset yleisesti miehille tarjoavat?

Ap haluaa miehen, joka haluaa hänestä muutakin kuin seksiä. Katsos sellaisiakin miehiä on. Laadukkaampia kuin sinä.

En ole missään vaiheessa puhunut itsestäni niin miten kykenet määrittelemään minut henkilönä?

Sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Sinä sanoit mm: "Mitä muuta tarjoat miehelle että miehen kannattaisi jäädä odottelemaan sinun halujasi" jnpp. Kertoo sinusta pelottavan paljon. 

Vierailija
591/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehet keskimäärin yhdistävät seksin ja rakkauden. Miehet kokevat tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi kun saavat seksiä.

Tämä varmaan johtaa juurensa siihen että varsinkin nuorempana miesten ei useinkaan ole niin helppo saada seksiä ja naiset ovat ne jotka päättävät milloin seksiä harrastetaan. Silloin mies yhdistää seksin siihen että hän on naisen hyväksymä kaikilla tasoilla.

Tämä on tietenkin vähän hankala asia sen kannalta jos nainen haluaa tutustua rauhassa. Mutta se on nyt vain realiteetti josta ei oikein pääsen mihinkään. Jos haluat itse odottaa niin sinun pitää vain hyväksyä se että osa miehistä ei jaksa odottaa koska ei silloin koe oikein että suhde etenisi myöskään tunnetasolla vaikka sinä niin kokisitkin.

Miehenä allekirjoitan tämän täysin. Oma kokemus on, että jos ei heti iske naiseen kiinni kun vähänkin näyttää vihreää

Mikä nykymiehiä vaivaa, kun on niin huono itsetunto, että vain seksi hoitaa asiaa? Ei kuulosta yhtään terveeltä tuo. Kertoo paljon seksintäyteisestä yhteiskunnasta, kun millään muulla muka ei ole väliä. Sairasta!

Vierailija
592/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet tyypillinen nainen joka ajattelee että miehen on lahjottava, palveltava ja huomioitava naista ennen kun mies palkitaan seksillä. Vaikka kuinka muuta valehtelet niin sinulle seksi on hallinta ja vallankäyttö välinen.

Mitä muuta tarjoat miehelle että miehen kannattaisi jäädä odottelemaan sinun haluja ilman että siirtyy toiseen naiseen joka tarjoaa sitä ainoaa asiaa mitä naiset yleisesti miehille tarjoavat?

Ap haluaa miehen, joka haluaa hänestä muutakin kuin seksiä. Katsos sellaisiakin miehiä on. Laadukkaampia kuin sinä.

En ole missään vaiheessa puhunut itsestäni niin miten kykenet määrittelemään minut henkilönä?

Niinpä :D Mä en tarjoa kenellekään mitään muuta kuin mahdsollisuuden olla kanssani jos he itse sitä haluavat siitäkin huolimatta että tuntevat minut :D

Vierailija
593/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähtee vieraisiin jo raskausaikana. Mieslapsi kun on. "

Se että mies pitää seksiä tärkeänä ei tarkoita että miehellä ei olisi moraalia tai hän eläisi vain halujensa mukaan.

Juuri tällainen ajattelu on sen miehen seksuaalisuuden demonisointia joka on edelleen näköjään ihan sallittua. Naisen seksuaalisuudesta ei saa enää (onneksi) pahaa sanaa sanoa mutta miehen seksuaalisuutta ja tarpeita saa mollata mielin määrin.

Ei kannata ottaa parisuhteeseen miestä jolla pettämishistoria.

Ei kannata ottaa parisuhteeseen naista jolla on pihtaamishistoria.

Vierailija
594/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Mies jonka ei tarvitse esittää, ei tarvitse ylimiellyttää, eikä tarvitse olla valheellinen kuva itsestään toiselle. Sellainen mies on parisuhdekelpoinen."

Niin, miehen ei tarvitse esittää jos on jo valmiiksi sellainen kun mitä nainen haluaa. Mutta jos ei ole niin vaihtoehdot ovat joko esittää tarpeeksi uskottavasti tai sitten olla ilman.

Miksi haluat olla välttämättä juuri sellaisen naisen kanssa joka ei halua olla sinun kanssasi?

Vierailija
595/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Minulle on tärkeää, että suhteessa on seksuaalista vetovoimaa ja molemminpuolista halua, joten en siksi lähde seksittömiin juttuihin tai laita itseäni tilanteeseen, jossa odotan kuukausikaupalla, haluaako toinen joskus minua vai ei."

Kysehän ei ole halusta vaan toteutuksesta. Seksiä harrastava voi ihan yhtä hyvin olla haluamatta sinua kuin taas seksiä harrastamaton haluta. 

Todella moni menee lyhyen tuntemisen kohdalla sänkyyn:

-tyydyttääkseen omat fyysiset tarpeensa

- tyydyttääkseen oman henkisen tarpeensa tuntea itsensä halutuksi. 

Eli siinä voi olla kaksi ihmistä, jotka harrastavat keskenään seksiä ja molemmat ovat onnellisia, että tuo tyyppi halusi kanssani seksiä, vaikka kumpikaan ei välttämättä olisi halunnut mitenkään erityisesti muuta kuin vaan siksi, että toinen oli väline oman haluttavuuden todentamiseen. 

Nokun nimenomaan on ;) Ihmisen erottaa eläimestä mm. moraali ja tahto. Toki voit jäädä kiinni siihen että olet eläin ja elää sen mukaisesti. Eläin.

Vierailija
596/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka nainen haluaisi miehen henkisen ja taloudellisen hyväksikäytön kohteeksi ilman että miehelle annetaan mitään takaisin

Parisuhteessa molemmat saavat toisiltansa asioita, useampiakin. Kuvailemasi on hyväksikäyttösuhde, eikä sellaiseen kannata ryhtyä. Eivätkä terveet ryhdykään.

Sen takia miehet nykypäivänä välttelevätkin parisuhdetta kun naiset hakevat pelkästään hyväksikäyttösuhdetta jossa miehestä tai miehen mielipiteestä ei tarvi välittää mutta miehen pitää tehdä aina niin kuin nainen vaatii

Mistä olet nämä tällaiset naiset itsellesi löytänyt? Kannattaa etsiä normaaleja ja mukavia naisia, jotka välittävät miehenkin mielipiteestä. 

Mutta löytyykö naisia jotka välittävät miehen seksihaluista?

Vierailija
597/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja ei. Tuollainen peruskalliomies ei ole mikään yksisarvinen. Omassa tuttavapiirissä on paljon tällaisia."

Voisitte yllättyä siitä millaisia ajatuksia siellä kuoren alla on. Ihan yhtä monenlaisia kuin teilläkin.

Lukemattomia "peruskalliomiehiä" on löytynyt narun jatkeena kun ei ole voitu kertoa että nyt ei tunnu hyvältä.

Mieheni yllättyi itse, kun opetteli puhumaan ajatuksistaan ja tunteistaan. Minä en yllättynyt ollenkaan, sillä olen aina ymmärtänyt että kaikilla ihmisillä niitä on.

Minua ei ujous eikä puhumattomuus alussa haitannut, eikä myöhemminkään, mutta siinä n.8 vuoden kohdalla alkoi tulemaan tylsistymistä suhteeseen, kun ei ollut miehellä mitään puhumista kanssani, ja minäkään en enää jaksanut avautua hänelle kun vastakaiku oli pyöreä nolla.

Mies sitten ihan itse tutkiskeli asiaa, ja tuli siihen lopp

Ei naiset koskaan suoraan kielläkään miestä puhumasta tunteistaan mutta jos mies sitä tekee nainen lopettaa miehen arvostamisen ja alkaa halveksimaan miestä. Ei naisen sanoilla ole merkitystä jos ne sanat on ristiriidassa naisen käytöksen kanssa

-eri

Vierailija
598/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh!

Mulle on aina ollut itsestään selvää, että deittailuvaiheessa tavataan tiiviisti noin 2-3 kuukautta, käydään leffoissa, syömässä, ravintoloissa viihteellä yms. katsotaan sohvalla telkkaria yms. harrastetaan kaikkea ja pussaillaan, mutta ei seksiä.

Seksi tulee vasta noin 2-3 kk kuluttua, kun tuntee toisen kunnolla ja on viettänyt kunnolla aikaa.

Sanomattakin selvää, että yhden illan juttuja on tasan nolla.

Jokainen seurustelukumppanini "jaksoi odottaa" 2-3 kk ennen seksiä.

Sitten menin naimisiin pariksikymmeneksi vuodeksi ja nyt olen eronnut. En ole edes tapaillut ketään nyt. Luulin, että suurin osa toimii kuin minä eli seksiä ei tipu, ennenkuin on oikeaa kiinnostusta seurustella ja on molemminpuolista tykkäystä.

Vierailija
599/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nainen kirjaimellisesti menettää kyvyn rakastua seksin kautta kun on tarpeeksi saanut erilaisia parruja sisällensä."

Kuulostaa groteskilta, mutta juuri näin se valitettavasti taitaa olla. Jokaisen ihmisen, niin naisen kuin miehenkin kannattaisi suojella itseään turtumasta ja kyynistymästä. Muutama muu seksikokemus tuskin haittaa, mutta kun kokemuksia alkaa olemaan kymmennittäin, niin täytyyhän sen jossain näkyä tunnepuolella. 

S-kumppaneita mulla on ollut 40-50, eikä tunne-elämässäni ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tuollaisen väittäinen on sama kuin minä väittäisin että henkilö joka kirjoittaa tuollaisen viestin on tunne-elämältään epävakaa. Yhtä totta molemmat.

Niitä tunne elämän ongelmia on käytännössä mahdotonta huomata itsestään. Se takia joka nainen

Kyse on varmasti siinä tavassa, miten olet näitä naisia "oikaissut". Mielestäsi vain kerroit faktaa, kuten aspurgerit konsanaan, rehellisesti ja suoraan.

Kaikilla on ongelmansa, mutta toki kannattaa ne varsinaiset ongelmaiset kiertää kaukaa. Löytyy niin naisissa kuin miehissäkin.

Vierailija
600/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehet keskimäärin yhdistävät seksin ja rakkauden. Miehet kokevat tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi kun saavat seksiä.

Tämä varmaan johtaa juurensa siihen että varsinkin nuorempana miesten ei useinkaan ole niin helppo saada seksiä ja naiset ovat ne jotka päättävät milloin seksiä harrastetaan. Silloin mies yhdistää seksin siihen että hän on naisen hyväksymä kaikilla tasoilla.

Tämä on tietenkin vähän hankala asia sen kannalta jos nainen haluaa tutustua rauhassa. Mutta se on nyt vain realiteetti josta ei oikein pääsen mihinkään. Jos haluat itse odottaa niin sinun pitää vain hyväksyä se että osa miehistä ei jaksa odottaa koska ei silloin koe oikein että suhde etenisi myöskään tunnetasolla vaikka sinä niin kokisitkin.

Miehenä allekirjoitan tämän täysin. Oma kokemus on, että jos ei heti isk

Mikä nykymiehiä vaivaa, kun on niin huono itsetunto, että vain seksi hoitaa asiaa? Ei kuulosta yhtään terveeltä tuo. Kertoo paljon seksintäyteisestä yhteiskunnasta, kun millään muulla muka ei ole väliä. Sairasta!

Nykyihmisiä vaivaa hyväksytyksi tulemisen tarve. Pitää tulla hyväksytyksi kaveripiirissä, työyhteisössä ja vastakkaisen sukupuolen silmissä. Ja jos näkee kuinka vieruskaverit tulevat paljon enemmän hyväksytyiksi, niin tahtoohan sitä itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme