Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?

Vierailija
10.11.2023 |

Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.

Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.

Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.

Kyse noin 38-50 vuotiaista.

Kommentit (643)

Vierailija
521/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi on ihan älyttömän pitkä aika odottaa kun puhutaan aikuisista ihmisistä. En minä (olen nainen) ainakaan jaksa alkaa panostamaan ja mahdollisesti kehittämään orastavia tunteita ihmiseen, joka voi paljastua muutaman kuukauden päästä umpisurkeaksi sängyssä. 

Ymmärtänet ehkä, että monet miehet antavat aullisti lemmensalkoa heti kättelyssä vain siksi, että testaavat naisen. Yleensä se johtaa hylkyyn, kuten esim. minä olen tehnyt lukemattomia kertoja. Kyllä minä ooen voinut panna naisia, mutta ei se ole koskaan antanut täyttä tyydytystä kuten rakastelu pitkähkön tutustumisen jälkeen ja rakastuneena. Luultavasti suurella osalla naisia ongelmana on se, ettei aivokapasiteetti oikeasti riitä syvään henkiseen yhteyteen ja sen myötä äärimmäiseen intohimoon toista kohtaan, niin sitten vain pannaan jotenkuten.

Nyt ei kyllä riitä aivokapasiteetti tuon kappaleen ymmärtämiseen. Eli mies auliisti antaa halutessaan vain panna, mutta nainen olikin se, jonka aivokapasiteetti ei riitä kuin panoon eikä syvään henkiseen yhteyteen, jota sinä et edes naiselle anna????

Vierailija
522/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan paha yhtälö jos on tosi ihastunut siihen ihmiseen joka painostaa. Tulee sellainen ristiriita kun ei halua menettää häntä, mutta samalla ei kuitenkaan ole ihan kaikkeen valmis mitä hän vaatii. Tuolloin mä totesin että ennemmin teen itseäni vastaan kuin menetän sen ihmisen. Mikä toki oli huono valinta, koska joka tapauksessa menetin hänet pian tuon jälkeen. Ei hän koskaan ollut mistään muusta kiinnostunut kuin siitä, että saa taas yhden kaadon.

Tuo painostaminen oli ehdottomasti väärin. Me ihmiset olemme sillä lailla erilaisia, että esim. minulle voimakas ihastuminen tarkoittaa AINA sitä, että haluan seksiä ihastuksen kohteen kanssa. Tämä voi muuten olla yksi syy, miksi tässä keskustelussa eri henkilöt eivät ymmärrä toistensa kantoja, koska suhtautuminen asioihin on jo tässä kohtaa hyvin erilaista. Minulla ei siis voisi olla sellaista tilannett

Kyllä sitä seksiä voi haluta ja se himohan vain kasvaa kun ei heti mene sänkyyn. Naisen voi saada laukeamaan esim pelkällä suudelmalla, kun on tunteet kunnolla mukana ja armoton himo päällä puolin ja toisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/643 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelin pari kuukautta ennen seksin aloittamista. Mies ei painostanut, odotteli vaan tyyneesti. 

Yhdessä edelleen, 9 v takana. 

Kukin tavallaan. 

Vierailija
524/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä seksiä voi haluta ja se himohan vain kasvaa kun ei heti mene sänkyyn. Naisen voi saada laukeamaan esim pelkällä suudelmalla, kun on tunteet kunnolla mukana ja armoton himo päällä puolin ja toisin.

Itse kokisin tuollaisessa tilanteessa luonnottomana, että jos kerran saadaan jo orgasmeja yhdessä, niin miksi ei voisi harrastaa seksiäkin. Täällähän on paljon puhuttu siitä, että pitää olla hyvä henkinen yhteys ja luottamus, ja minun ion vaikea kuvitella, että yksikään nainen laukeaisi suudelmasta, jos ei pystyisi luottamaan mieheen. Mutta saahan näissä toki jokainen tehdä kuten haluaa. Itse en vain lähtisi odottelemaan pelkän odottelun ja periaatteen vuoksi. Ja oman kokemukseni mukaan himo kasvaa oikean ihmisen kohdalla kyllä senkin jälkeen, kun on jo menty sänkyyn. Kun ihmisten välillä on oikeasti seksuaalista kemiaa, ei sitä tarvitse herätellä henkiin seksin säännöstelyllä.

Vierailija
525/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuvittelin että täytyy tuntea hyvin ennenkuin voi seksiin heittäytyä ja olen aina ajatellut näin. Mutta kun se oikea kolahtaa niin se kemia on sellaista ettei sitä ymmärrä ja hyvä että vaatteet pysyy päällä. 

Itselläni on kolahtanut tuo kemia etenkin väärien kanssa. 

Ja mitä siihen tulee, kun miehet kuvittelevat seksillä kontrolloivan naisen sellaiseksi, että hän "pihtaa" = ei ryhdy seksiin heti alkumetreillä niin metsään menee ja rytisten. Seksillä kontrolloiva nainen haluaa olla paras panosi ja antaa todella kuumaa, näytösluonteista seksiä suhteen alussa. Jotta hänellä olisi jotain, jota sitten myöhemmin ottaa pois ja sinä kuvittelit, että teillä oli ihanaa seksiä, kun se oli manipulaatiota alusta asti. 

Joillain tosiaan tuntuu olevan se ongelma, että kemia kolahtaa vääränlaisten tai esim. ongelmallisten, draamaa aiheuttavien ja/tai toksisten ihmisten kohdalla. Mutta kaikilla ei ole niin, ja jotkut kykenevät ihastumaan ja tuntemaan voimakasta seksuaalista kemiaa myös itselleen sopivien, hyvien ja turvallisten tyyppien kanssa. Ja silloin ei ole mitään tarvetta jarrutella heittäytymistä, koska omat halut eivät vie vahingollisten ihmisten luo.

Vierailija
526/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

***Mä kyllä pidin tätä ihmistä seksuaalisesti hyvin puoleensavetävänä, mutta tarvitsen silti kokemuksen siitä, että tämä ihminen on turvallinen ja voin luottaa häneen. Sitä kokemusta mulla ei voimakkaasta ihastumisesta huolimatta ollut, mikä taas tarkoitti sitä, etten ollut vielä täysin valmis etenemään. Tiesin siis heti hänet tavattuani että haluan seksiä hänen kanssaan, mutta en halua sitä vielä. Tajuaako kukaan yhtään tätä mun ajatusmaailmaa?***

Minä ainakin tajuan. Täysin. Jotkut ihmiset ovat ilmeisesti sellaisia, että heidän pitäisi toteuttaa jokainen mielitekonsa ja halunsa, maksoi mitä maksoi. 

Mitä on tämä "maksoi mitä maksoi"? Jos nyt vaikka tätä suhdettani mietin, niin kyseessä oli ennestään työn puolesta tuttu mies, jonka kanssa oli ihastuttu toisiimme. Seksiä harrastettiin toisilla treffeillä ensin illalla, sitten vielä aamulla, ja olimme tosi onnellisia, että olimme päätyneet yhteen, ja kun kävi vielä ilmi, että olimme seksissä samanhenkisiä (pidimme samantyyppisestä seksistä ja sovimme muutenkin yhteen), oli se aivan ihanaa huomata. On ollut kiva viettää aikaa yhdessä, jutella, tehdä erilaisia juttuja, harrastaa seksiä... Todellakin kannatti, ei olisi ollut mitään syytä odotella.

Vierailija
527/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

***Mä kyllä pidin tätä ihmistä seksuaalisesti hyvin puoleensavetävänä, mutta tarvitsen silti kokemuksen siitä, että tämä ihminen on turvallinen ja voin luottaa häneen. Sitä kokemusta mulla ei voimakkaasta ihastumisesta huolimatta ollut, mikä taas tarkoitti sitä, etten ollut vielä täysin valmis etenemään. Tiesin siis heti hänet tavattuani että haluan seksiä hänen kanssaan, mutta en halua sitä vielä. Tajuaako kukaan yhtään tätä mun ajatusmaailmaa?***

Minä ainakin tajuan. Täysin. Jotkut ihmiset ovat ilmeisesti sellaisia, että heidän pitäisi toteuttaa jokainen mielitekonsa ja halunsa, maksoi mitä maksoi. 

Kirjoitin tuon kommentin ja minusta taas tuntuu että puhut vähän eri asiasta. Kun ei mulla ei ole mitään mielitekoa vielä siinä tilanteessa, kun en luota siihen ihmiseen, ja siksi en halua seksiä harrastaa. Tuolloin olisin siis halunnut odottaa siihen saakka että itselläni on hyvä ja turvallinen olla miehen kanssa, koska tiedän että vain sillä tavalla voin saada seksistä jotain itsellenikin. Nyt se oli käytännössä sitä että mies tyydytti itsensä minuun ja olin itse kuin joku jänis ajovaloissa, jos niin voi sanoa.

Olen miettinyt jälkikäteen että ehkä tuossa oli joku intuitio joka varoitti, ettei tätä ihmistä kannata päästää lähelle, ja siksi en kokenut oloani hyväksi hänen kanssaan. Voin hyvin nähdä että jonkun toisen kanssa tarvittava luottamus syntyisi jo ensimmäisenä iltana.

Vierailija
528/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin sinkku ja deittailin aktiivisesti, kyllä seksi tuli yleensä mukaan kuvioihin muutaman tapaamisen jälkeen. Tosin se oli aina kummallekin luonnollista. Kaksi aikuista voi tehdä mikä hyvältä tuntuu, ja seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta. Nykyisen kumppanin kanssa harrastimme seksiä toisella tapaamisella, mutta eka näkeminen kahvittelun merkeissä olikin venynyt kuuteen tuntiin, ja kummallakin oli kolahtanut heti lujaa.

Seksi kuuluu parisuhteeseen ja on tärkeä osa sitä. Mutta onko kyseessä parisuhde, jos on tavattu vasta kerran tai pari? Mistä tiedät, jos kyseessä onkin toisen mielestä vain säätö ja seksisuhde?

Eikai kukaan paria tapailua pidä parisuhteena.

Niinpä. Ja silti sanottiin "seksi tuli yleensä mukaan kuvioihin muutaman tapaamisen jälkeen", ja perään "seksi on tärkeä osa parisuhdetta". Et täysin loogisia ei ole ihmisen omat kuviot...

Vierailija
529/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet tyypillinen nainen joka ajattelee että miehen on lahjottava, palveltava ja huomioitava naista ennen kun mies palkitaan seksillä. Vaikka kuinka muuta valehtelet niin sinulle seksi on hallinta ja vallankäyttö välinen.

Mitä muuta tarjoat miehelle että miehen kannattaisi jäädä odottelemaan sinun haluja ilman että siirtyy toiseen naiseen joka tarjoaa sitä ainoaa asiaa mitä naiset yleisesti miehille tarjoavat?

Vierailija
530/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tuo on normaali tapa parisuhdetta etsittäessä, eli ensin tutustutaan edes vähän ja sit vasta sänkyyn. Tinder on oma lukunsa, ja sit seksihirmut myös, heitä on aina ollut ja tulee olemaan. Mutta he löytävät toisensa. Sun pitää löytää se sulle sopiva normaali mies.

Vierailija
531/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaaksi tämä on mielestäni mennytkin. Onneksi helpompaa näin uskovaisena, oletus on, että seksiä on vasta kun ollaan sitouduttu järeästi. Tämä "sääntö" on vain ihmisen hyväksi, sydämen suojelemiseksi. Rakastelu on niin intiimiä toimintaa, että sitä ei tartte harrastaa kuin sen yhden elämänkumppanin kanssa.

Väitän että nykyiset nuoret aikuiset ovat rikkoneet itseään paljon vapaan seksin aikakaudella. Kun sekstaillaan vähän kaikkien kanssa, se muuttaa seksuaalisuutta ja kyynistääkin. Tsemppiä!

Hmm. Minä tunnen itseni aika kyyniseksi, vaikka uskovainen olenkin. 

Vapaan seksin aikakautta on varmaan ollut jostain 1960-luvulta...

Joo 60-luvulla lähti isompana virtauksena, silloinhan se alkoi. Ja kyllähän hekin rikkoivat itseään, katso vaikka heidän perhekuvioitaan, taistolaisia suurin osa eli ihan julkkiksia edelleen. Lapsia oli monen kanssa ym.

Mutta silloin tämä oli melko pienen porukan juttu, suurin osa meni naimisiin pian ym. Nykyisin taitaa suurin osa olla sitä mieltä, että seksi ilman sitoutumista on vain normaalia. Toki poikkeuksia on aina.

Vierailija
532/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit haluavat vakiuttaa suhteen aina seksin kautta, se kun on ainoa läheisyyden muoto joka ei tunnu heistä epämukavalta. 

Vierailija
533/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tee aloitetta vähintään toisen tapaamisen aikana, niin tulee hylätyksi tuhkamunana. Naiset haluavat olla haluttuja. Se, että sinä vaadit yleisestä normista poikkeavaa käytöstä on sinun ongelmasi. Turha luulla, että miehet muuttavat naisten vaatimaa käytöstä juuri sinun takiasi.

Miehenä aknakin huomannut tuon. Mikäli ei heti alussa ala vonkaamaan seksiä niin nainen katselee seuraavan uhrin.   

Tämä siitä huolimatta vaikka muuten olisi osoittanut hellyyttä, hyväillyt ja suudellut, eli osoittanut kiinnostusta aiheeseen mutta penetraation jättänyt myöhempään ajatellen että kyllä me sitä vielä ehditään tekemään.

Tulee tunne että olen vain lämmittänyt neitosen seuraavalle kun vielä erehtynyt kehumaan kauniiksi ja muutenkin aivan ihanaksi.

Ih

Eeeihän sitä nyt puhua voi. Kuvitellaan vaan ja esitetään jotain helvatan näytelmää, kun luullaan et niin toinen olettaa/ odottaa/ haluaa sen menevän. Molemmat kärsii mut mitäs pienistä, pääasia et ei kommunikoida!

Vierailija
534/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan paha yhtälö jos on tosi ihastunut siihen ihmiseen joka painostaa. Tulee sellainen ristiriita kun ei halua menettää häntä, mutta samalla ei kuitenkaan ole ihan kaikkeen valmis mitä hän vaatii. Tuolloin mä totesin että ennemmin teen itseäni vastaan kuin menetän sen ihmisen. Mikä toki oli huono valinta, koska joka tapauksessa menetin hänet pian tuon jälkeen. Ei hän koskaan ollut mistään muusta kiinnostunut kuin siitä, että saa taas yhden kaadon.

Tuo painostaminen oli ehdottomasti väärin. Me ihmiset olemme sillä lailla erilaisia, että esim. minulle voimakas ihastuminen tarkoittaa AINA sitä, että haluan seksiä ihastuksen kohteen kanssa. Tämä voi muuten olla yksi syy, miksi tässä keskustelussa eri henkilöt eivät ymmärrä toistensa kantoja, koska suhtautuminen asioihin on jo tässä kohtaa hyvin erila

Ootko sinä saanut suudelmassa orkun? En tunne ketään, olis kiva tietää oliko tää vaan legendaa :D

Vierailija
535/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuvittelin että täytyy tuntea hyvin ennenkuin voi seksiin heittäytyä ja olen aina ajatellut näin. Mutta kun se oikea kolahtaa niin se kemia on sellaista ettei sitä ymmärrä ja hyvä että vaatteet pysyy päällä. 

Itselläni on kolahtanut tuo kemia etenkin väärien kanssa. 

Ja mitä siihen tulee, kun miehet kuvittelevat seksillä kontrolloivan naisen sellaiseksi, että hän "pihtaa" = ei ryhdy seksiin heti alkumetreillä niin metsään menee ja rytisten. Seksillä kontrolloiva nainen haluaa olla paras panosi ja antaa todella kuumaa, näytösluonteista seksiä suhteen alussa. Jotta hänellä olisi jotain, jota sitten myöhemmin ottaa pois ja sinä kuvittelit, että teillä oli ihanaa seksiä, kun se oli manipulaatiota alusta asti. 

Joillain tosiaan tuntuu olevan se ongelma, ett

Tunnistaako ihminen aina, kumpaan joukkoon kuuluu? Luulenpa, että ne aina vääriin lankeavatkin kuvittelevat aina alussa löytäneen itselleen sopivan ja hyvän, tasapainoisen tyypin...

Vierailija
536/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tämä "maksoi mitä maksoi"? Jos nyt vaikka tätä suhdettani mietin, niin kyseessä oli ennestään työn puolesta tuttu mies, jonka kanssa oli ihastuttu toisiimme. Seksiä harrastettiin toisilla treffeillä ensin

Mut tehän tunsitte jo, ei siis ollut kyse vieraasta. 

Vierailija
537/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi lukea 27 sivua, mutta mainitsen vain sen että palstalla menee kyllä huvittavasti nämä keskustelut. Osallistuin kerran demiseksuaalisuutta käsittelevään ketjuun jossa muutama demi valitteli kumppanin löytymisen vaikeutta (itse olen aseksuaali, mutta mahdollisesti demi, en vain tiedä kun en ole päässyt oikeita tunteita kokemaan). 

Sinne tultiin sivukaupalla ihmettelemään että häh, sehän on aivan normaalia että odottaa alussa niitä tunteita, suurin osahan on tuollaisia, ei mitään demiseksuaalisuutta ole olemassakaan! Tai siis sille on jo sana, normaali!

Sitten tulee tällaiseen ketjuun ja täällä taas kerrotaan heti kuinka ei jaksa odottaa, aika menee hukkaan jos ensin panostaa suhteeseen ja seksi ei sitten toimikaan, mies haluaa rakkautta ja hyväksyntää seksin kautta, no me ainakin mentiin sänkyyn jo ekoilla treffeillä! Eli kummin sen nyt sitten on 😅.

No kuten kaikki acet ja demit tietävät - se on oikeasti vaikeaa. Ja kertauksena vielä demin määritelmä - demin seksuaalinen halu toiseen ihmiseen muodostuu vasta kun vahva tunneside on muodostunut. Kyseessä ei siis ole mikään alloseksuaalin "pihtailu" tai periaatteen vuoksi odottaminen vaikka tekisi jo mieli. Demin ei edes tee mieli! Ja toisaalta tunnesiteen muodostumisen ei ole vain yhtä aikajanaa, se voi tapahtua nopeammin tai hitaammin. Mutta joka tapauksessa acen/demin ON vaikeampi deittailla  nykypäivänä, koska tämä ei todellakaan ole se "normaali" oletus kun uuden potentiaalisen kumppanin kohtaa.

Vierailija
538/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet tyypillinen nainen joka ajattelee että miehen on lahjottava, palveltava ja huomioitava naista ennen kun mies palkitaan seksillä. Vaikka kuinka muuta valehtelet niin sinulle seksi on hallinta ja vallankäyttö välinen.

Mitä muuta tarjoat miehelle että miehen kannattaisi jäädä odottelemaan sinun haluja ilman että siirtyy toiseen naiseen joka tarjoaa sitä ainoaa asiaa mitä naiset yleisesti miehille tarjoavat?

Jos sun täytyy miettiä, et mitä joku ihminen tarjoaa sulle (muuta kuin seksiä), niin eihän hän sinua kiinnosta pätkääkään. Siirry eteenpäin, niitä seksinantajiakin riittää. Normaalit ihmiset etsii parisuhdetta, ja siinä kyllä kokee et se toinen tarjoaa miljoona muutakin ihanaa asiaa minulle kuin vain seksiä. Ihan ilman et muiden pitää ne asiat kertoa.

Vierailija
539/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka nainen haluaisi miehen henkisen ja taloudellisen hyväksikäytön kohteeksi ilman että miehelle annetaan mitään takaisin

Uuh
540/643 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan ok, odotellakin seksiä uuden tuttavauuden kanssa, jos tämä on ollut toimintatapa ennenkin. 

Jos sitten tulee ilmi, että aiemmin on ollut yhdenillan juttuja ja heti alettu hommiin. Niin sittenhän se tarkoittaa että varsin laimeaa on toisen puolen kiinnostus ja ihmettelee miksi alkaa suhteeseen, jossa ei ole kipinää. 

Sitä sitten itsekin laskee sitoutumishalut paremman puutteessa tasolle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi