Ei mulla ainakaan näin viisikymppisenä ole mitään
Kun aina sanotaan, että on hyvä työura, asuntolaina maksettu, omaisuutta. Mulla ei ole yhtään mitään.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Ei työntekijät päätä keitä työpaikalle rekrytoidaan, hölmö väite. Työtöntä en tosin palkkaisi, kun voi valita sellaisen jolla on sitä työhistoriaa. Ja kyllä, 40 v vailla työkokemusta on liian vanha. Töitä 20 v tehnyt 40 vuotias sen sijaan kelpaa hyvin.
Nykypäivän Suomessa vaan pitää olla 20-vuotias, jolla on 40 vuoden työkokemus.
Minä olen velaton ja suhteellisen terve. Älysin muuttaa jokunen vuosi sitten pois Suomesta, mistä olen onnellinen. Jos jotain on, niin makkaroita vyötäröllä pari liikaa ja lissäntyvä ryppyjen määrä naamassa. Ne harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vuoden päästä velaton talo, auto ja vene on jo. Lapsuudenkoti oli tosi huono, mutta Suomessa on ihan mahdollista kenen tahansa kouluttautua ja hankkia parempi elämä.
Mulla ei ole kouluttautuminen onnistunut. Olen jollain tavalla heikkolahjainen. Toki sitä on lukemattomia kertoja tullut yritettyä.ap
Olen nähnyt Down-ihmisiä mäkkärissä ja kaupoissa töissä. Eli en todellakaan usko, että olet kaikkesi yrittänyt töiden saamiseksi.
Kyllä vaan olen. Olen ollut työkokeiluissakin.
Ihan varmasti olisit päässyt jonnekin mäkkäriin töihin. Mutta sinähän olit "omaishoitaja". Ei tainnut silloinkaan työelämä kiinnostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vuoden päästä velaton talo, auto ja vene on jo. Lapsuudenkoti oli tosi huono, mutta Suomessa on ihan mahdollista kenen tahansa kouluttautua ja hankkia parempi elämä.
Mulla ei ole kouluttautuminen onnistunut. Olen jollain tavalla heikkolahjainen. Toki sitä on lukemattomia kertoja tullut yritettyä.ap
Olen nähnyt Down-ihmisiä mäkkärissä ja kaupoissa töissä. Eli en todellakaan usko, että olet kaikkesi yrittänyt töiden saamiseksi.
Ihan varmasti olisit päässyt jonnekin mäkkäriin töihin. Mutta sinähän olit "omaishoitaja". Ei tainnut silloinkaan työelämä kiinnostella.
Mieheni oli pyörätuolissa ja loppuaikoina petipotilas. Sain isointa omaishoidontukea. Ei silloin olla vaan "omaishoitaja ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloinkin hain töitä. Että hänet olisi saanut laittaa laitokseen. En vaan saanut edes siivoustöitä.
No jos valitsee olla omaishoitaja vuosikymmeniä, niin oma valinta. Normaalisti ihmisillä alkaa kertyä työkokemusta jo ihan nuoresta, tuskin silloin on mikään omaishoitaja ollut?
Vierailija kirjoitti:
No jos valitsee olla omaishoitaja vuosikymmeniä, niin oma valinta. Normaalisti ihmisillä alkaa kertyä työkokemusta jo ihan nuoresta, tuskin silloin on mikään omaishoitaja ollut?
Minä olin 10v omaishoitaja. Hain sitä ennen töitä ja tietysti koko omaishoitajuuden ajan. Olisihan mies voinut mennä laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sori, mutta ei vaan pysty tuota uskomaan.
Että olet viisikymppinen, etkä ole mihinkään töihin päässyt, kovasta hakemisesta huolimatta."
No onhan työttömiä kansanedustajia sopeutumisrahalla vaikka kuinka.
Olipas taas mitään sanomaton kommentti.
En tietenkään hyväksy myöskään noita ex-kansanedustajia, jotka nostavat sopeutusrahaa, mutta se ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
Ainakin voit lohduttautua sillä ,ettei yhteiskunta ole joutunut mua elättämään.ap
Okei, eli väität ettet ole hakenut/saanut esim. työttömyyspäivärahaa, tai asumistukeakaan, tai mitään muitakaan tukia ollessasi työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sori, mutta ei vaan pysty tuota uskomaan.
Että olet viisikymppinen, etkä ole mihinkään töihin päässyt, kovasta hakemisesta huolimatta."
No onhan työttömiä kansanedustajia sopeutumisrahalla vaikka kuinka.
Olipas taas mitään sanomaton kommentti.
En tietenkään hyväksy myöskään noita ex-kansanedustajia, jotka nostavat sopeutusrahaa, mutta se ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
Ainakin voit lohduttautua sillä ,ettei yhteiskunta ole joutunut mua elättämään.ap
Okei, eli väität ettet ole hakenut/saanut esim. työttömyyspäivärahaa, tai asumistukeakaan, tai mitään muitakaan tukia ollessasi työtön?
Mies elättää.
Ihminen on elämässä epäonnistunut jos ei ole velatonta omistusasuntoa viimeistään 40 vuotiaana, itsellä se oli jo 30 vuotiaana. Oli myös velaton uudehko auto.
Käsittääkseni kaikki pyrkivät onnellisuuteen ja onnellisuus on asenne. Jos nuo aloittajan mainitsemat asiat olisivat se, jolla ihminen saavuttaa onnellisuuden, niin meidän ei tarvitsisi kuukausittain lukea jostain varakkaasta julkkiksesta, joka löytyi "Beverly Hills'n" asunnostaan yksin kuolleena ja ruumiinavausraportin mukaan elimistö täynnä lääkkeitä jne.
Aloittajalla on kuitenkin lapsi ja mies. Olet jollekin se tärkein ja se on elämässä jo paljon.
Enkä olisi ikinä alkanut omaishoitajaksi, jos olisin saanut töitä.ap
Pääasia että pelihahmoilla on parhaat varusteet. Oikea maailma on se verran ankea paikka mikäli ei ole miljoonia rahaa, ettei kannata panostaa.
Minulla ainakin on nuo kaikki. Elämä on valintoja, kannattaa valita huolella ja oikein. Tässä maassa koulutus on kustannettu yhteisistä varoista kaikille joten mahdollisuudet on käytännössä rajattomat kaikille. Sairaat on tietysti eri asia mutta laiskat voivat katsoa peiliin. M53
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on nuo kaikki. Elämä on valintoja, kannattaa valita huolella ja oikein. Tässä maassa koulutus on kustannettu yhteisistä varoista kaikille joten mahdollisuudet on käytännössä rajattomat kaikille. Sairaat on tietysti eri asia mutta laiskat voivat katsoa peiliin. M53
Minä en ole pystynyt opiskelemaan. Ei ole ollut älyä tarpeeksi. olen sitä useamman kerran yrittänyt.ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas oli jo 50-vuotiaana kaikki, mitä saatoin haluta. Omaisuus, perhe, sukulaiset, työpaikka, yhteiskunnallinen asema ja verkostot, terveys. Vaati sen, että kuntoilen aina ja kouluttauduin isänmaamme antamalla koululaitoksella aina huipulle asti ja hankin lapset järkevän ja uskollisen naisen kanssa.
Kuulostaa viimeisen päälle ohjelmoidulta elämältä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas oli jo 50-vuotiaana kaikki, mitä saatoin haluta. Omaisuus, perhe, sukulaiset, työpaikka, yhteiskunnallinen asema ja verkostot, terveys. Vaati sen, että kuntoilen aina ja kouluttauduin isänmaamme antamalla koululaitoksella aina huipulle asti ja hankin lapset järkevän ja uskollisen naisen kanssa.
Mitä ihmettä sä sitten teet Vauva-palstalla...???
Eläkkellä teen mitä haluan. Mitä itse teet täällä?
Eläkkeellä :D :D No mitä ihmettä eläkeläinen tekee Vauva-palstalla? :D :D
Ohis.
kenellä täällä "on oikeus" olla? Kenelle tämä on suunnattu?
vauva-palsta joo - mut ei vauvat täällä viihdy.
Ja vanhempien (jotka elää ruuhkavuosia) nyt ainakin soisi pysyvän ihan reaalielämässä ja keskittyvän niihin omiin vauvoihin.
Mun mielestä tämä on "kenellä ei ole omaa elämää"-palsta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen velaton ja suhteellisen terve. Älysin muuttaa jokunen vuosi sitten pois Suomesta, mistä olen onnellinen. Jos jotain on, niin makkaroita vyötäröllä pari liikaa ja lissäntyvä ryppyjen määrä naamassa. Ne harmittaa.
onnea sulle sinne Fuengirolaan.
mites sitten kun syöpä ja Alzheimer iskee - aiotko silloin pysyä siellä, vai palaako tänne kamalaan Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole pystynyt opiskelemaan. Ei ole ollut älyä tarpeeksi. olen sitä useamman kerran yrittänyt.ap
Johonkin rajaan asti älyn puutetta voi paikata kovalla työllä mutta sillehän ei voi mitään jos kyvyt ei vaan riitä. Nykyisin ihmiset kylläkin luovuttavat aivan liian nopeasti jos joku asia ei ole helppoa. Ei sen tarvitse helppoa ollakaan. Kannattaa tehdä myös vaikeita asioita ja on pakkokin jos haluaa menestyä muuten kuin jäätävällä tuurilla.