Menetkö pikkujouluihin tänä vuonna? Miksi menet tai et mene?
Minulla olisi kahdet pikkujoulut: työpaikan omakustanteiset ja vanhan harrastusporukan nyyttikestityyliset, jotka yrittäjä järjestää. Ei kyllä yhtään huvita. Nyt on koronaa taas niin paljon liikkeellä.
Työporukan pikkujoulut on aina samalla kaavalla. Ensin syömään ravintolaan, siellä jutellaan ja ehkä vähän viiniä tai jälkiruokakonjakit ja sitten siirrytään toiseen ravintolaan drinkeille. Ensimmäiset lähtee kotiinsa klo 20 ja innokkaimmat juhlii aamuyöhön asti. Aina sama, noin 25 hengen porukka. Nimettömänä ehdotin viime vuonna, että jos voisi olla muuta kuin ravintolaruokaa ja sitten juomista. Vaikka teatteriin yhdessä, laitoin ehdotuksen. Ilmeisesti ei käy. Minua ei suurin osa ruuista kiinnosta yhtään. Tänä vuonna on suosituksena 3 ruokalajin menu (tai voi tilata ala carte-listalta). Jos otan menun, se on todella kallis, mutta jos otan pelkän pääruuan, minulle jää liikaa aikaa katsella toisten syömistä.
Kommentit (135)
Todellakin. Työpaikan pikkujouluissa pääsee panemaan.
Menen. Olen töissä uudella osastolla, joten kiva päästä ensi kertaa tämän porukan kanssa pikkujouluihin. Vaikka pikkujoulut ovat koko firmalle siis, mutta ymmärtänette pointin. Lisäksi olen sinkku ja kiva päästä bilettämään. En pistä pahakseni, jos joku kiva mies löytyisi sieltä :) Minulla on seksikäs mekkokin jo valmiina. Ensisijaisesti haluan kuitenkin päästä rentoutumaan ja pitämään hauskaa ja juttelemaan kollegoille.
Menen firman, urheiluseuran ja kahden kaveriporukan pikkujouluihin menen. Kaksi kaveriporukan pikkujoulua täytyy jättää väliin kun en ehdi paikalle.
Meillä ei firma maksa mitään muuta kuin syömisen, ruokaviinin ja sen jälkkärikonjamiinin. Sen jälkeen pitäisi bilettää kalliissa klubissa omilla rahoilla ja palkka on niin surkea, että sillä tulee juuri ja juuri toimeen.
Opin jo 20 vuotta sitten, ettei pomon ja muiden varattujen työkaverimiesten lähentely ole sen arvoista. Säästän nekin rahat olemalla kotona kissojen kanssa ja katson vaikkapa hyvän leffan.
Meillä työpaikan pikkujouluissa on ilmainen buffetruokailu ja viiniä sen kanssa, musiikkiohjelmaa, jotain muuta ohjelmaa ja tanssimista. Pikkujoulut on aina tosi hauskat ja työkaverinikin ovat kivoja tyyppejä. Joka vuosi odotan innolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei firma maksa mitään muuta kuin syömisen, ruokaviinin ja sen jälkkärikonjamiinin. Sen jälkeen pitäisi bilettää kalliissa klubissa omilla rahoilla ja palkka on niin surkea, että sillä tulee juuri ja juuri toimeen.
Opin jo 20 vuotta sitten, ettei pomon ja muiden varattujen työkaverimiesten lähentely ole sen arvoista. Säästän nekin rahat olemalla kotona kissojen kanssa ja katson vaikkapa hyvän leffan.
No teillä on kyllä hyvät tarjoilut. Meillä on työpaikan pikkujoulut: klo 15 kahvihuoneessa tarjolla joulutorttu ja mukillinen glögiä. Se on hienoa, että joka vuosi se on tuohon aikaan, vaikka on liukuva työaika ja osa lopettaa työpäivänsä klo 15. Säästyypähän työnantaja palkanmaksulta, jos naiset jää konttorille omalla ajalla syömään tortun.
Olen mielummin lapseni kanssa, enkä muutenkaan jaksa vapaalla pyöriä alaisteni kanssa. Kun haluan juhlia, teen sen omassa ystäväporukassa
Autoilijana en ymmärrä, eikö voi olla ohjelmaa, johon ei liity alkoholia? Minulla on työmatkaa 50 km suuntaansa eikä kulje julkista liikennettä. En osallistu minkäänlaisiin juhliin, joissa juodaan. Muutenkaan en pidä viinan mausta. Nuorena tyttönä oli toisenlainen meno, mutta etenkin lasten syntymän jälkeen ei ole enää maistunut. Seuraava aamu juhlien jälkeen on minulla aina reipas, enkä kaipaa krapulaa.
En mene. Minulle känniset ja livebändi on kidutusta.
Aiempina vuosina järjestettyyn alkoholittomaam jouluruokailuun olen mielelläni osallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen mielummin lapseni kanssa, enkä muutenkaan jaksa vapaalla pyöriä alaisteni kanssa. Kun haluan juhlia, teen sen omassa ystäväporukassa
Oliko aloituksessa työpaikka mainittu? Tuskin. Siinähän kysyttiin, menetkö pikkujouluihin. En mäkään mihinkään työpaikan menisi, mut kavereiden kanssa kyllä joka vuosi.
Enpä ole koskaan antanut koronapelon määrittää menemisiäni. Ihan normaalisti menen pikkujouluun ja itsekin sellaisen järjestän.
En osallistu. Mulla on kalenterissa jo joululounaita kolme joulukuun alkuun ja jätän pikkujoulut väliin, koska en halua omien alaisten kanssa viettää vielä pe-iltaa, vaikka ihan mukavia ovatkin. Omalla kaveriporukalla vietetään yhdet pikkujoulut Levillä, se riittää
Kyllä menen. Mukavaa seuraa, aktiviteettia, ruokaa ja juomaa. Huomenna jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloituksessa työpaikka mainittu? Tuskin. Siinähän kysyttiin, menetkö pikkujouluihin. En mäkään mihinkään työpaikan menisi, mut kavereiden kanssa kyllä joka vuosi.
Ja minä vastasin. Muita pikkujouluja ei tänä vuonna ole tarjolla
Tuo on totta, että ruuat - kaikille ei ravintola tai ruoka satu mieleen. Jos joutuu itse maksamaan älyttömiä summia, eikä ruoka ole edes hyvää, niin eipä seuraavana vuonna kiinnosta. Minä en syö lihaa. Se on joillekin vaikea käsittää, että en tule minnekään buffet-paikkoihin, jos niissä on lämpimien ruokien vaihtoehtona vain lihaa tai kalaa. Viimeksi kun erehdyin pikkujoulubuffetiin, oli mainostettu, että kaikille löytyy kaikkea. Joo, mainosta vaan. Kinkulle ei ollut mitään vege-vastinetta. Eikä graavilohelle tai sillille. Vihersalaattia, punajuurisalaattia ja lanttu- ja porkkanalaatikoita saa syödä kotona paljon halvemmalla.
En missään tapauksessa. Miksi menisin?
En ole ennen käynyt työpaikan pikkujouluissa koska jouluruokailu ja juominen ei kiinnosta kun en tykkää jouluruuista enkä juo, mutta nyt tänä vuonna uusi pomo antoi pikkujouluiksi kaksi vaihtoehtoa: joko ruokailu tai teatteri. Menen siis ilolla teatteriin :)
Työpaikan pikkujoulut olisi eri kaupungissa eikä työporukasta lähimmät ole lähdössä, joten enpä viitsi mennä. Hankalaakin olisi, käytännössä niin pitkä matka että pitäisi olla yötä jossain.
Omalla kaveriporukalla pidetään pienet pikkujoulut eli jotain puuhaa päivällä, sellaista johon pikkuvauvan äitikin voi osallistua, ja illalla baariin.
Mene ehdoillani.
Elän aikuisen naisen elämää, jossa on hyvä parisuhde, lapsi maailmalla kiva työ
Useina vuosina en hennonut vähiä vapaita käyttää juhlimiseen, koska lapsen harrastus vei kaiken vapaa-aikamme. Se oli mukavaa, mutta nyt on tämän aika. Mutta meillä on myös lanseeraamamme perhe-pikkujoulut jo kuudetta kertaa.