Tuleeko maskisuositus takaisin?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku luulee maskin suojaavan.
Oli siitä laumahyöty kun taudit eivät levinneet niin helposti. En ollut sairaana ollenkaan sillä ajalla kun kaikki käyttivät maskeja.
Olipa taas tieteellinen päätelmä. Etenkin kun koskaan ei ole kaikki käyttäneet maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näkyy taas maskeja katukuvassa.
Yhtään ei näkynyt. Toivot vaan.
Et asu kaikkialla joten et voi sanoa ettei näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tiistaina kaupoilla ja näin jyskissä yhden naisen jolla oli maski. Ihmettelin.
Mitä ihmettelemistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla. Muista ei väliä. Pandemia on luonnon tapa toteuttaa evoluutiota eli sopeutumiskyvyttömät karsiutuvat olosuhteiden muuttuessa.
Korona ei ollut, eikä ole, pandemia. Vaan kausiluonteinen tauti.
Perustele väitteesi.
TERVEYDEN ja hyvinvoinnin laitos (THL) on päivittänyt koronaohjeitaan.
THL kertoo, että koronavirukseen kannattaa suhtautua kuten muihinkin hengitystieinfektioihin. Juuri koronavirusta koskeville erityisille ohjeille ei enää ole tarvetta, sanoo THL:n ylilääkäri Tuula Hannila-Handelberg tiedotteessa.
Tuskin, mutta nyt en siihen pelleilyyn lähde mukaan. Tulin todella väsyneeksi ja ahdistuneeksi maskin käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli siitä laumahyöty kun taudit eivät levinneet niin helposti. En ollut sairaana ollenkaan sillä ajalla kun kaikki käyttivät maskeja.
Olipa taas tieteellinen päätelmä. Etenkin kun koskaan ei ole kaikki käyttäneet maskia.
Joo, en ikinä kans käyttänyt maskia ja terveenä olen pysynyt, 0 piikkiä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla. Muista ei väliä. Pandemia on luonnon tapa toteuttaa evoluutiota eli sopeutumiskyvyttömät karsiutuvat olosuhteiden muuttuessa.
WHO luokittelee sen pandemiaksi.
Me maskihullut ollaan erityisen hienoja ihmisiä. Niin hienoja, että ihan kaikki jää meitä tuijottamaan kaduilla ja kaupoissa. Ja plääplää.
Kulkekaa vaikka pussi päässä. Ketä oikeasti kiinnostaa, miksi ja miten maskianne käytätte? Sen kun laitatte vaikka kolme päällekkäin, ei siitä tarvitse tulla tänne ilmoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse näin Rovaniemellä kaupassa yhden kokonaisen perheen maskit päässä. Varmaan joku niistä oli riskiryhmää. Mutta täällä on varmaan helpompi laittaa se maski, kun infektiolääkäri on oikein lehdessä suositellut.
Niin: keskivertosuomalainen ei osaa tehdä johtopäätöstä itse, vaikka tilastot paukkuvat punaisena ja mediat toitottavat koronasairaiden kasvavista määristä. Aina pitää olla joku setä tai täti kertomassa, milloin on oikea aika tehdä mitäkin. Aivotonta massaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele väitteesi.
THL kertoo, että koronavirukseen kannattaa suhtautua kuten muihinkin hengitystieinfektioihin. Juuri koronavirusta koskeville erityisille ohjeille ei enää ole tarvetta, sanoo THL:n ylilääkäri Tuula Hannila-Handelberg tiedotteessa.
Korona OLI pandemia.
Koronavirus Suomessa
Covid-19 on heinäkuusta 2023 alkaen luokiteltu valvottavaksi tartuntataudiksi samalla kun pandemian aiheuttanut uusi koronavirus SARS-CoV-2 poistettiin yleisvaarallisten tartuntatautien luettelosta. Valtioneuvosto hyväksyi asetusmuutoksen 30.6.2023. WHO ei enää luokittele koronavirusta kansainväliseksi kansanterveysuhaksi.
Virusmuunnosten esiintymisen ja koronan aiheuttaman sairastavuuden seurantaa jatketaan edelleen ja toimenpiteitä tartuntojen torjumiseksi voidaan tehostaa, jos tautitaakka lisääntyy. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ylläpitää edelleen ajankohtaista tilannetietoa koronavirustilanteesta.
Ongelmajätettä. Maskien myynti tulisi kieltää yksityishenkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en ikinä kans käyttänyt maskia ja terveenä olen pysynyt, 0 piikkiä myös.
Rokotusta.
Mä voin antaa vahvan suosituksen, maskia saa pitää jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele väitteesi.
Korona OLI pandemia.
Koronavirus Suomessa
Covid-19 on heinäkuusta 2023 alkaen luokitel
Jos korona on pandemia WHO:n mielestä, niin sitä se on edelleenkin. Näkeehän sen jo sairastuneiden ja kuolleiden määristäkin täällä Suomessa. THL luo välinpitämättömyyden ilmapiiriä, joka vain lisää sairastumisia ja kuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te pelkäätte kuolemaa niin paljon? Mikä teidän elämässänne on muka niin tärkeää että teidän pitää ehdoin tahdoin yrittää pitkittää sitä?
Mä rakastan elämää ja nautin elämästä. Se on yksinkertaisesti parasta. Olen onnellinen.
en pelkää kuolemaa, mutta sen kyytiin en turhaan kiirehdi. Tärkeitä asioita elämässäni kuitenkin on ja vielä vähän keskenkin.
surullista, että oma elämäsi on pelkkää kuoleman odottamista. No. Viettäköön elämänsä kukin haluamallaan tavalla.
Ei kun hän tarkoitti varmaan sitä, että suojaa kasvojaan viimalta ja kylmyydeltä, jos sellainen keli tulee. Ei käytä muuten.Eri.