Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook maksulliseksi ellet halua tietojesi keräämisen, yhdistelyn ja myymisen jatkuvan - aiotko maksaa vai et?

Vierailija
09.11.2023 |

Ensimmäisille on jo alkanut tipahdella valintaruutuja...Miten sinä aiot toimia tässä? Itse vielä mietin. Sylettää tosi paljon se tietojen kerääminen ja myyminen mutta harmittaa myös maksaa yli satanen vuodessa sovelluksesta jota en käytä kuin muutaman yhdistyksen tiedotuksen takia. 

Eikö yhdistysten tiedottamiseen olisi olemassa mitään järkevämpää paikkaa?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti poistan koko facetilin. En edes käytä sitä enää. Some ei muutenkaan kiinnosta, alkaa olla jo vanha juttu.

Vierailija
82/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää Facebookia? 

En tiedä teistä muista, mutta minä ainakin siirryn TikTokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tuoda vanha kunnon Mese (Microsoft) takaisin. Miksi siitä ylipäänsä aikanaan luovuttiin?

Vierailija
84/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luultavasti poistan koko facetilin. En edes käytä sitä enää. Some ei muutenkaan kiinnosta, alkaa olla jo vanha juttu.

Samaa mieltä. WA ja muut pikaviestimet on nykyajan juttu. Kuka päivittää tilansa 2020-luvulla?

Vierailija
85/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä ole mitään eroa nykyiseen. Ainut ero on, että joutuvat myöntämään toimivansa noin

Turha tässä vaiheessa enää maksaa ja salata tietonsa. Ne tietää jo kaiken. Kymppi kuussa on liikaa. Euron voisi maksaakin mut ei enempää.

Vierailija
86/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa ja käytän addblockkia

Tällä toki estää sen ettei itse näe (useimpia) mainoksia. Se ei estä sitä, että tietoa kaikesta nettitoiminnastasi kerätään, sinusta luodaan äärimmäisen yksityiskohtaisia psykologisia profiileja ja niitä tietoja myydään ympäri maailmaa.

Kunpa tuo olisikin foliohattuilua, mutta ei. Se on toimiala nimeltä digimainonta, kymmenien miljardien eurojen bisnes.

Vpn keksitty myös ;)

Vierailija
87/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. WA ja muut pikaviestimet on nykyajan juttu. Kuka päivittää tilansa 2020-luvulla?

Ei kukaan kun sellaista toiminta ei enää ole.

Vierailija
88/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne mainosten valinnat on jos niitä lähtee ruksimaan.

Vierailija
89/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä ollutkaan facebookia eikä ig

Vierailija
90/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää Facebookia? 

En tiedä teistä muista, mutta minä ainakin siirryn TikTokiin.

Ei ole yhtään sen parempi, samalla tavalla sinusta kerätään tietoja siellä, insta kerää ja google. Mitä tahansa teetkään niin sinua seurataan.

Vierailija
91/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ikinä ollutkaan facebookia eikä ig

Asiallinen meininki!

Vierailija
92/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tuoda vanha kunnon Mese (Microsoft) takaisin. Miksi siitä ylipäänsä aikanaan luovuttiin?

Porukka lopetti pöytäkoneella viestittelyn, kun älypuhelimet keksittiin. Siinä ainakin yksi syy.

Vierailija
93/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen tulevaisuuteen:

JOUKKOIRTISANOUTUMINEN FACEBOOKISTA!!

Vierailija
94/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että vaikka maksatte niin tietojanne kerätään silti. Joten älkää nyt maksako turhasta!

Vierailija
95/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta toimenpiteitä. Minulla ei ole ainuttakaan tiliä "somessa" omalla nimellä, kuvilla tai tiedoilla missään. Puhelimessani ei ole mitään maksutietoja, googletilikin on väärillä tiedoilla sekä puhelinliittymä on prepaid. Jos minusta haluaa jotain tietoja niin saa kaivaa suht pitkään.

Vierailija
96/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä just tarkotin, älkää maksako. Maksaminen ei tarkoita ettei teitä seurata.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009982340.html

Vierailija
97/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi tutut päivittää ja on mukava lukea mitä heille kuuluu eikä tarvitse kaikilta erikseen kysyä miten menee. 

Vierailija
98/100 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin ilmaisversion. Siinäpähän keräävät tietoa. Ei siellä ole mitään suuria salaisuuksia. Kasvokuviakin on vain pari ja niin muokattuja ettei niistä edes minua tunnista.  Mulla on ollut alusta asti Facebookissa syntymäaikakin ihan väärin.

Ja mitä tulee näiden muiden palvelujen seuraamiseen, niin kovinpa sekaisin menevät, jos alkavat vaikka av-palstan juttujen perusteella profiloimaan. Välillä kun olen mies ja välillä nainen, välillä nuori ja välillä vanha,  välillä lapsellinen ja välillä lapseton ja välillä parisuhteessa ja välillä sinkku jne. Hyvin harva mun kirjoittama asia on todellisuudessa totta. Tämä palstahan on viihdettä. 

Vierailija
99/100 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täytyy tehdä että pääsee eteenpäin? Klikkasin "Käytä ilmaiseksi" ja sitten "Hyväksyn" mutta se vaan palaa alkuun. 

Vierailija
100/100 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräävät ja tallentavat kaiken minkä pystyvät ihan siitä riippumatta maksatko vai et, naamakirjassa ole mitään yksityisyyttä koskaan ollutkaan.

Mihinkähän käyttävät tietoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi