Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook maksulliseksi ellet halua tietojesi keräämisen, yhdistelyn ja myymisen jatkuvan - aiotko maksaa vai et?

Vierailija
09.11.2023 |

Ensimmäisille on jo alkanut tipahdella valintaruutuja...Miten sinä aiot toimia tässä? Itse vielä mietin. Sylettää tosi paljon se tietojen kerääminen ja myyminen mutta harmittaa myös maksaa yli satanen vuodessa sovelluksesta jota en käytä kuin muutaman yhdistyksen tiedotuksen takia. 

Eikö yhdistysten tiedottamiseen olisi olemassa mitään järkevämpää paikkaa?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedotukseen voi käyttää sähköpostia, yhdistyksen nettisivua, viestisovellusta tai tekstiviestejä.

Vierailija
2/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin vakavasti facebookin jättämistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt jo kauan facen poistamista. Nythän se on sitten kätevä tehdä.

Vierailija
4/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä ole mitään eroa nykyiseen. Ainut ero on, että joutuvat myöntämään toimivansa noin

Vierailija
5/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan ilmaisversiona, ei mua noi mainokset haittaa.

Vierailija
6/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa ja käytän addblockkia

Vierailija
7/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää maksamisen turvallisuus. Kun jakavat muutenkin tietoja.

Vierailija
8/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan ilmaisena. Aika vähän on mainoksia kuitenkin. 

Vierailija
9/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt jo kauan facen poistamista. Nythän se on sitten kätevä tehdä.

Välttämättä ei, jos noissa dialogeissa on vain vaihtoehdot antaa suostumus tai siirtyä maksulliseen versioon. Tulee mieleen se yksi meemi, varmaan on heitetty ikkunasta ulos se tyyppi, joka sanoi entä jos käyttäjä haluaa noiden sijasta poistaa koko tilin.

Vierailija
10/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää maksamisen turvallisuus. Kun jakavat muutenkin tietoja.

Onhan jollain peeloilla Google pay ja kaikenlaisia luottokorttisovelluksiakin. Ei mitään järkeä tai ehkä heillä ei ole paljon menetettävää.

Vierailija
11/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook, Tinder vieläkö joku oikeasti käyttää.

Vierailija
12/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa ja käytän addblockkia

Tällä toki estää sen ettei itse näe (useimpia) mainoksia. Se ei estä sitä, että tietoa kaikesta nettitoiminnastasi kerätään, sinusta luodaan äärimmäisen yksityiskohtaisia psykologisia profiileja ja niitä tietoja myydään ympäri maailmaa.

Kunpa tuo olisikin foliohattuilua, mutta ei. Se on toimiala nimeltä digimainonta, kymmenien miljardien eurojen bisnes.

Vierailija
13/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ilmestyi tuo valintaruutu eilen, ja eteenpäin ei päässyt, jollei antanut vakoilu- ja tietojenmyyntilupaa. Annoin, koska halusin nähdä, mitä tapahtuu.

Yhtään mainosta ei ole näkynyt. Ilmeisesti AdBlock toimii - ainakin vielä.

Käyttöni on hyvin vähäistä eli muutaman ryhmän tapahtumien seuraamista. En seuraa kavereita enkä kirjoittele mitään. Facebookin jättäminen ei siis ole iso ongelma, mutta harmittaa se vähän. Ehkä tämän jälkeen harrastusryhmät palailevat omille nettisivuilleen, ja niissä sitten taas tavataan.

Vierailija
14/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin fb-profiilini jo kauan sitten. Ja mun insta tarjosi tota valintaa pari päivää sitten. En todellakaan maksa 12,99/kk. Valitsin ilmaisen version mainoksineen, mutta mainokset kyllä lisääntyivät selvästi.

Vierailija
15/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli valintaruutu. Siinäpähän keräävät tietoa, eivät saa siitä juuri mitään irti. En maksa.

Vierailija
16/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistin fb-profiilini jo kauan sitten. Ja mun insta tarjosi tota valintaa pari päivää sitten. En todellakaan maksa 12,99/kk. Valitsin ilmaisen version mainoksineen, mutta mainokset kyllä lisääntyivät selvästi.

Hyväksyin myös imaisen version, mutta ei mulla näy yhtään mainosta Instassa, kun klikkaan seurataan. Näkyy vaan seuraamieni kavereiden postaukset. Näin on ollut ennenkin, joten ei mitään muutosta tässä.

Vierailija
17/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiristykseltä. Myymme tietosi jos et maksa?

Facebook on jo aika kuollut media, moneen vuoteen en ole siellä nähnyt kuin yritysten ja harrastusryhmien postauksia. Ihan ani harva kaveri siellä enää mitään postailee.

Vierailija
18/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräävät ja tallentavat kaiken minkä pystyvät ihan siitä riippumatta maksatko vai et, naamakirjassa ole mitään yksityisyyttä koskaan ollutkaan.

Vierailija
19/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook, Tinder vieläkö joku oikeasti käyttää.

Mulla on kaikki tutut facebookissa. 

Vierailija
20/100 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakoileeko se ainoastaan mitä teen Facebookissa vai saako se käsiinsä muitakin tietoja esim. selaimen evästeistä?

aika peestä, jos  kaikkia mun käyttämiä sivustoja vakoillaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi