Facebook maksulliseksi ellet halua tietojesi keräämisen, yhdistelyn ja myymisen jatkuvan - aiotko maksaa vai et?
Ensimmäisille on jo alkanut tipahdella valintaruutuja...Miten sinä aiot toimia tässä? Itse vielä mietin. Sylettää tosi paljon se tietojen kerääminen ja myyminen mutta harmittaa myös maksaa yli satanen vuodessa sovelluksesta jota en käytä kuin muutaman yhdistyksen tiedotuksen takia.
Eikö yhdistysten tiedottamiseen olisi olemassa mitään järkevämpää paikkaa?
Kommentit (100)
Jatkan ilmaisversiolla. Seuraan muutaman lajimme seuran sekä liiton uutisointia. En postaa itse mitään ja minusta ei ole juuri mitään tietoja palvelussa. Nimi, kuva ja meiliosoite.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää Facebookia?
Toivottavasti kohta ei enää kukaan, eikä muitakaan typeriä somejuttuja. Alkaisivat ihmiset vain ELÄÄÄÄÄ!
Alkuun tuo oli ihan kiva juttu, mut loppuunsa tainnut pilata monen elämän ja itsetunnon. En puhu itsestäni, onneksi, vaan nuorista lähinnä ja naamakuvien laittelijoista.
Auttakaa mammaa, miten ton facen saa lopetettua?
Vierailija kirjoitti:
Jatkan ilmaisversiolla. Seuraan muutaman lajimme seuran sekä liiton uutisointia. En postaa itse mitään ja minusta ei ole juuri mitään tietoja palvelussa. Nimi, kuva ja meiliosoite.e
Se kerää tietoja sun selaushistoriasta ja kaivaa puhelimen (numerot, puhelut, viestit ym.) ja kuvat läpi. Taitaa vaatia sijainninkin sitten?
Onko muka EU-lainsäädännön mukaista että tietojen yhdistely ja maksullisuus koplataan tällä tavalla yhteen?
Ymmärrän että maksamalka voidaan poistaa mainokset mutta tässä kuulostaa nyt nämä koplaukset täysin toisen tason koplauksilta. Voi siis maksaa jatkossa siitä, että henkilöä ei käytetä hyväksi. Kuulostaa klassiselta kiristykseltä. Emme polta ravintolaasi jos maksat meille suojelurahaa.
Tietojen kerääminen ja myyminen jatkuu vaikka maksaisitkin ja vaikka et edes käyttäisi koko Facebookia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko muka EU-lainsäädännön mukaista että tietojen yhdistely ja maksullisuus koplataan tällä tavalla yhteen?
Ymmärrän että maksamalka voidaan poistaa mainokset mutta tässä kuulostaa nyt nämä koplaukset täysin toisen tason koplauksilta. Voi siis maksaa jatkossa siitä, että henkilöä ei käytetä hyväksi. Kuulostaa klassiselta kiristykseltä. Emme polta ravintolaasi jos maksat meille suojelurahaa.
Tällä tavalla käydään ihmiskauppaa, paritetaan, gang stalkataan ja maalitetaan.
Niin kuin moni on jo sanonut, ei se tietojen kerääminen ja myyminen lopu, vaikka maksaisi mitä. Silloin käyttäjä vain vielä kaiken lisäksi maksaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää Facebookia?
Toivottavasti kohta ei enää kukaan, eikä muitakaan typeriä somejuttuja. Alkaisivat ihmiset vain ELÄÄÄÄÄ!
Alkuun tuo oli ihan kiva juttu, mut loppuunsa tainnut pilata monen elämän ja itsetunnon. En puhu itsestäni, onneksi, vaan nuorista lähinnä ja naamakuvien laittelijoista.
Miten face on elämisestä pois, jos seuramme tai lajimme liitto infoaa tapahtumista facen kautta? Ei tarvitse ylläpitää mitään sähköpostilistoja tai puhelinnumeroita, joille pitäisi laitella infoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää Facebookia?
Miten face on elämisestä pois, jos seuramme tai lajimme liitto infoaa tapahtumista facen kautta? Ei tarvitse ylläpitää mitään sähköpostilistoja tai puhelinnumeroita, joille pitäisi laitella infoa.
No on aika typerä seura, jos ei älyä vaihtaa paikkaa. Oletko tuo joka luuli, että face kaivaa sinusta vain Facebookissa olevia tietoja?
Vierailija kirjoitti:
Vakoileeko se ainoastaan mitä teen Facebookissa vai saako se käsiinsä muitakin tietoja esim. selaimen evästeistä?
aika peestä, jos kaikkia mun käyttämiä sivustoja vakoillaan.
No on kuule vakoillut jo kaikkea tekemistäsi ja kauan. Ei kai kukaan enää kuvittele, että vakoilu rajoittuu vain ko. verkkosivuun
ne kyllä kerää niitä tietoja vaikka maksatkin, se estää vaan ne mainokset.
Vierailija kirjoitti:
Joku jo kysyikin saman mitä mä mietin: Seuraako meta kaikkea muutakin nettitoimintaa kuin facebookin sivuilla oloa?
kyllä seuraa, tallentaa sivuhistoriat ,hakuosoitteet kuvat yhteystiedot puhelinnumerot sähköpostiosoitteet ja käyttäjätunnukset
myös oli joku juttu et voi seuloa sun vanhoi postauksia ja jos niistä löytyy juttuu nii voi alkaa haastehakemuksii virrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää Facebookia?
No on aika typerä seura, jos ei älyä vaihtaa paikkaa. Oletko tuo joka luuli, että face kaivaa sinusta vain Facebookissa olevia tietoja?
Kerrotko vaihtoehdon, millä helpolla saa laitettua mainoksen seuramme alkeiskursseista kaupungimme puskaradio ryhmien jäsenille?
azer kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo kysyikin saman mitä mä mietin: Seuraako meta kaikkea muutakin nettitoimintaa kuin facebookin sivuilla oloa?
kyllä seuraa, tallentaa sivuhistoriat ,hakuosoitteet kuvat yhteystiedot puhelinnumerot sähköpostiosoitteet ja käyttäjätunnukset
myös oli joku juttu et voi seuloa sun vanhoi postauksia ja jos niistä löytyy juttuu nii voi alkaa haastehakemuksii virrata.
Tietysti, jos ni ole postannut mitään mistä joku voisi haastetta nostaa niin aika rauhallisin mielin saan olla.
Ei ole vasepookkia eikä tule. Täysin turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vakoileeko se ainoastaan mitä teen Facebookissa vai saako se käsiinsä muitakin tietoja esim. selaimen evästeistä?
aika peestä, jos kaikkia mun käyttämiä sivustoja vakoillaan.
käytä erillistä selainta siihen
Minä olen pitkäaikaistyötön. Mainostakoon niin paljon kuin sielu sietää. Ei minulla sen enempää käyttövaroja tule olemaan, vaikka näkisin sata tuhatta mainosta uudesta Jaguaarista.
Ihan kuin se loppuisi kun annat niille lisää rahaa.
Poistin facebookin vuosi sitten. Ihan hyvin olen pärjännyt ilman, aniharvoin tullut eteen joku juttu mihin fb ois ollut kätsy- mutta ei silloinkaan välttämätön.
Myöskään sosiaalinen elämä ei ole kärsinyt.