Jännittää kertoa miehelle sairauden vakavuudsta
Olen siis tavannut ihan kivan tyypin. Aluksi musta tuntui että en ole kiiinnostunut mutta nyt ku ollaan tavattu muutama kerta niin oon huomannu että tosi kiva ihminen kyseessä.
Mies siis tietää sairaudestani, mutta en ole kertonut kuinka vakavasta asiasta on kyse. Joudun siis viikottain käymään sairaalassa hoidoissa kyseiseen sairauteen. Ehkä pelkään, että mies katoaa tjsp. kuultuaan. Toisaalta olen aika lepposin ja kevyin perusteluin tapailemassa. En odotakaan vielä mitään vakavaa. Missä vaiheessa siis kertoa miehelle että mun on pakko käydä sairaalassa hoidoissa jos aion pysyä elossa?
Kommentit (13)
Hmm, vaikea sanoa.
Toisaalta ei sulla ole mitään velvollisuutta kertoa tietenkään, huomatkoon sit jos tapailette pidempään.
Mut toisaalta, kun olet jo sairaudesta kertonut, niin olisko helpoin vain kevyesti kertoo loputkin, vaikka vähän ohimennen. Jos suhteenne jatkuukin, niin ei sit tule tilannetta, että alkaa tuntua, että olis jo pitänyt kertoa, ja kohta ei se olekaan enää niin helppoa.
En tiedä, vain sinä tiedät.
Kaikkea hyvää!
No kerta et halua vakavampaa niin tarvitseeko miehen tietää? Jos taas haluaisit pysyvä suhteen niin aika ajoissa tuollaiset kannattaa kertoa.
Siis tämä mies eroaa muista miehistä siinä että hän on se aktiivinen osapuoli. Kyselee kuulumisia, ehdottaa treffejä, on kohtelias yms. Aluksi ajattelin ettei jutusta tule mitään, enkä tosiaan ollut kiinnostunut. Mutta tutustuessa oon huomannu että viihdyn seurassa. Alunperin mulla ei ollut hakusessa edes mitään. On ollut arjessa niin paljon ohjelmaa.
ao
No jos se ei vaikuta muuhun kuin että sinun täytyy käydä kerran viikossa sairaalassa, niin ei tuon luulisi kenenkään toisen elämää mitenkään mullistavan. Tai että tuollainen olisi suhteen jatkon kannalta mitenkään ratkaiseva asia. Tai jos on, niin sitten se kertoo jotain olennaista miehestä. Kerro siis kun tuntuu luontevalta.
Sellaisista asioista olisi hyvä kertoa jotka voivat olennaisesti vaikuttaa toisen päätöksentekoon seurustelun suhteen.
Kevyttä tapailua joka voi loppua koska tahansa muistakin syistä, tuskin kannattaa kuormittaa kovin vakavilla aiheilla.
Mitäpä jos mies onkin niin fiksu, että on googlannut sairautesi ja tietää, mitä on odotettavissa.
Ei olla mistään seurustelusta puhuttu ja joudun useammin käymään sairaalassa kuin kerran viikossa. viikossa.
ap
Kerro, kun koet luontevaksi. Väkisin, kuin anteeksipyydellen ei kannata kertoa. Suhteen etenemisen pitäisi perustua samanlaisiin asioihin kuin ilman tuota sairauttasi koskevaa yksityiskohtaista tietoakin.
Kevyen tapailun kanssakin on kyllä sellainen juttu, että sen jatkuessa tunteet voivat kasvaa ja suhde pikkuhiljaa "liukua" syvällisemmäksi. Ja jos mies on aktiivisempi osapuoli tässä, niin hänellä voi jo tässä vaiheessa olla isosti tunteet pelissä ja halu siihen, että suhteesta tulisi jossain vaiheessa jotain vakavampaakin. Joten jos tämä sairaus on jotain sellaista, joka vaikuttaa isosti mahdolliseen yhteiseen tulevaisuuteen, niin mun mielestä asia olisi hyvä ottaa esille nopeasti. Jos asia on miehelle ongelma, niin parempi että se tulee esiin aikaisemmassa vaiheessa, jotta tilanteesta ei tulisi niin kipeä.
Tuskin uskallat kertoa kun et uskalla kertoa sinä anonyymina täälläkään
No minä kertoisin jo tuossa vaiheessa, kun on useamman kerran tavattu. Jos häipyy sen takia, niin parasta senkin käydä ilmi heti, eikä sitten, kun oletkin itse aivan hullaantunut häneen.
Se sairaus on osa sua ja sun elämää. Miehen on hyvä olla siitä tietoinen. Mitään et menetä, vaikka kerrot, vaikkei teidän jutusta koskaan tulisi sen kummempaa.
Dialyysisi tuskin on este seurustelulle.
Mielellään ennen kuin muutatte yhteen.