Kaduttaa että tuhlasin niin monta vuotta väärän miehen kanssa
Erosta on jo vuosia ja nyt on uusi mies tapailun alla. Eli ei ole laastari.
Mietin vaan että miksi tuhlasin huonossa suhteessa liki 10 vuotta. Mies oli alkoholisti, kiukkuinen, välillä väkivaltainen ja häntä ei kiinnosta mikään. Nyt tämän uuden miehen myötä huomaan, että niitä on normaalejakin ihmisiä olemassa. Välillä kyllä harmittaa miksi satsasin niin monta vuotta siihen huonoon suhteeseen ja tuhlasin vuosia elämästäni.
Kommentit (58)
Miksi satsasit 10v. Sano suoraan ettet halunnut aiemmin vaihtaa tai et ollut valmis lähtemään.
Oletko läheisriippuvainen niin että pitää olla uusi tilalla ennen kuin voit entisen jättää ja aiemmin et ollut löytänyt uutta tilalle. No sehän selittää ihan kaiken kun hypitään suhteesta toiseen ja syytetään toista ihan kaikesta eikä olla edes itse itsenäistytty jotenka pitää olla heti uusi edellisen tilalle.
Nyt tuhlasin ja joo sitä paskaa voit voit selittää kun on joku uusi tilalla etkä ole koskaan itsenäistynyt vaan läheisriippuvuus suhteessa siihen uuteenkin. Koskaan et ole elänyt yksin vaan syytät aina muita epäonnistuneista suhteistasi loputtomiin.
Vastaus nyt ihan selvä. Ukkosi kustansi KAIKEN. Nyt taas nillität täällä, koska se parasta ennen meni eikä kukaan toinen leipää pöytään tuova viitsi tollasta ristiä alkaa vetään perässään.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Oliko ap sun ISä alkoholisti? Usein alkoholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison.
Harva nyt tietoisesti alkoholistia itselleen hakee. Yleensä päihdeongelmat tuppaavat pahenemaan vuosien saatossa. Harva syntyy alkoholistina. Suhteen alkaessa alkoholin käyttö voi olla vielä kurissa eikä toisella ole juuri mitään aavistuksia tulevasta.
Ihan sama kun kukaan ei tiedä muistakaan tulevista sairauksistaan jotka voivat pahentuavuosien saatossa. Suhteen alussa voi olla vielä terve mutta eikä kumppanilla ole mitään aavistusta tulevasta.
Tällöinkö jätetään puoliso ongelmineen yksin eikä lähdetä yhdessä toista tukien hakemaan ratkaisuja ongelmiin.
Mitenkä te kumppanin terveyttä vaativatte ja puolisoa vaihtaville sairauksien takia voittekaan kuvitella mitenkä elinikäisissä parisuhteissa ratkotaan ongelmia muuten kuin hylkäämällä toisen heti kun jotain ongelmia tulee. Jos ihan kaikki tekevät ihan samalla lailla että kun ongelmia tulee niin vaihdetaan se niin ongelmat poistuu sillä. Entäs omat ongelmat.
Mikä ihmeen uusi suhde sinulla? Roikut henkisesti edelleen exässä näimmä. Meikit nyt naamaan ja baariin. Perjantaikin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Oliko ap sun ISä alkoholisti? Usein alkoholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison.
Harva nyt tietoisesti alkoholistia itselleen hakee. Yleensä päihdeongelmat tuppaavat pahenemaan vuosien saatossa. Harva syntyy alkoholistina. Suhteen alkaessa alkoholin käyttö voi olla vielä kurissa eikä toisella ole juuri mitään aavistuksia tulevasta.
Ihan sama kun kukaan ei tiedä muistakaan tulevista sairauksistaan jotka voivat pahentuavuosien saatossa. Suhteen alussa voi olla vielä terve mutta eikä kumppanilla ole mitään aavistusta tulevasta.
Tällöinkö jätetään puoliso ongelmineen yksin eikä lähdetä yhdessä toista tukien hakemaan ratkaisuja ongelmiin.
Mitenkä te kumppanin terveyttä vaativatte ja puolisoa vaihtaville sairauksien takia voittekaan kuvitel
Yleensä muihin sairauksiin haetaan apua. Alkoholistilla on tilanne päällä koko ajan ja se tekee elämästä haastavaa. Monet sairaudet eivät vaikuta ratkaisevasti ihmisen käytökseen. Alkoholistin kanssa eläminen voi olla yhtä rankkaa kuin hoivattavan tai psykoosipotilaan.
Olitko myös suhteen alussa tuota mieltä?
Ei helvetti kuinka joku voi 10v tuhlata elämäänsä ihan hukkaan. Mitä oikein ajattelit tai et mitään sen hukkaan heitetyn 10v ajan.
Minulle ei ole koskaan tuollaista tapahtunut niin ihmettelen kuinkahan paljon tuollainen voi harmittaa. Siis elämää mennyt hukkaan noin paljon ja tuntuu ihan kamalalta. Eikä 10v aikana ole koskaan tullut mieleen että voisi elämisen hukkaamisen lopettaa vähähän lyhyempäänkin aikaan.
Minä en ole hukannut mitään muuta kuin joskus nuorena päissäni kukkaron, avaimet ja kassini ja se tuntuu kyllä aika vähäiseltä sinun hukkaamisen määrään.
Joo mä tiedä AP miltä susta tuntuu, mä elätin 16 vuotta renttumiestä, aina uhkasi itsarilla tai väkivallalla että sai tekemänsä typeryydet anteeksi. Tällä hetkellä elää kivaa elämää tutkinnon kanssa, jonka minä kustansin ja puhuu paskaa naisille, osan kanssa mennyt naimisiin osan kanssa seurustelee.
Kyllä mä komppaan, että välillä tulee ajateltua miten parhaat vuodet meni ihan ohi hullun lailla tein töitä että sain kaikki odotukset hänen puoleltaan täyttymään. Mun isä oli narsisti alkoholisti ja ymmärrän nyt mitä teki mun itsetunnolle. Nyt olen onnellinen 50-kymppinen ja ajattelen että parhaat vuodet on vasta edessä! Tsemppiä!
Eipä siinä muuta käynyt kun se vanha perinteinen. Susta itsestä tuli se kaakattava, motkottava kumppani. Miehesi luultavasti elää edelleen tyytyväisenä vanhana omana itsenään. Nyt pykälässä seuraava misukka.
Alkoholistista ja peliriippuvaisesta lähdetäänkin heti erilleen eikä sellaisen kanssa voi asua jolla on niin paha riippuvaisuus että ei talous kestä.
Ei minkään alkoholistin ja peliriippuvaisen kanssa kukaan pysty elämään kymmentä vuotta yksi huolehtien taloudesta.
Tässä on jotain mätää että joku muka asuu alkoholistin kanssa 10v.
Perinteinen uhriutujan tarina. Mene nyt sinne baariin kuten tuossa ylhäällä joku osasi vinkata.
Tuhlasin minäkin parhaan ikäni väärän naisen kanssa, ja ehkä siksi olen sinkku viisikymppisenä, ja pysyn.
Vierailija kirjoitti:
Joo mä tiedä AP miltä susta tuntuu, mä elätin 16 vuotta renttumiestä, aina uhkasi itsarilla tai väkivallalla että sai tekemänsä typeryydet anteeksi. Tällä hetkellä elää kivaa elämää tutkinnon kanssa, jonka minä kustansin ja puhuu paskaa naisille, osan kanssa mennyt naimisiin osan kanssa seurustelee.
Kyllä mä komppaan, että välillä tulee ajateltua miten parhaat vuodet meni ihan ohi hullun lailla tein töitä että sain kaikki odotukset hänen puoleltaan täyttymään. Mun isä oli narsisti alkoholisti ja ymmärrän nyt mitä teki mun itsetunnolle. Nyt olen onnellinen 50-kymppinen ja ajattelen että parhaat vuodet on vasta edessä! Tsemppiä!
Oliko se sängyssä hyvä tai muuten en tajua suhdettasi. Olitko läheisriippuvainen. Joo parhaat rupsahtaneet vuotesi edessä kuten minullakin +60 mutta olisi ihan järkyttävää enää tässä iässä alkaa uusia suhteita luomaan ja onneksi minulla on se nuoruudessa löytynyt suhde vieläkin tallella ja olemme saman ikäisiä.
Miksi elätit. Eikö sun itsetuntosi ollut mitään ilman sitä 16v renttumiestä. Ei noi uhkaukset selitä yhtään mitään vaan sinä olet ollut paljon sairaampi. Miksi et hakenut mitään apua itsellesi.
Koita ajatella, että entinen oli välttämätön paha, jotta tapasit nykyisen. Jos et olisi ollut eksäsi kanssa, moni juttu olisi voinut mennä toisin, jotkin varmaan paremmin, muttet olisi nykyisesi kanssa nyt. Jos sulla on jotain hampaankolossa, puhu nykyiselle miehelle äläkä vatvo menneisyyttä yksin.
Ei parisuhteet koskaan ole mitään ajantuhlausta. Se joka niin ajattelee, etsii puolisoa ihan vääristä syistä. Nykyään voi oman tyydytyksen sekä nautinnon tarpeen täyttää myös muilla keinoin
Naiset aina haluaa alkoholistin ja siinä tuhlaantuu kymmeniä vuosia. Ei meitä alkottomia kunnon miehiä kukaan halua.