Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tontut viikkoon 1***

01.01.2007 |

Huomenta kaikille ja ihanaa uutta vuotta!!

Mun oli pakko tulla kertomaan teille kun näin viime yönä ihan jänskän vauvaunen! Eli olin saanut vauvan mutta mulla ei ollut sille mitään hankittuna niinpä se oli alasti koko ajan. Lisäksi se oli ikäistään fiksumpi (ehkä n 5 vuotias) ja jutteli kaikkea ym. Aamulla huomasin miettiväni minkälaiset vaunut meidän kannattaa hankkia..Hohheli hoijaa. Tiedä sitten johtuuko tosiaan tästä palstailusta että uniinkin tulee jo vauvat vai mistä?

Mannarii

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on mukavaa viettää loppiaislauantaita kun on taas siistiä kotona. Mulla oli eilen oikein kunnon vimma päällä ja se jatkui vielä sen jälkeenkin kun perhe oli koossa. Kiukuttelin kaikille tasapuolisesti ja lopuksi sulkeuduin makkariin lukemaan. Tossa oli osaks tahallisuutta mukana: näytin samal noille teinihirviöille minkälaista on kun joku kikkailee. Toivon mukaan osui ja uppos!

Mun nikki ei tule mistään erityisesti. Yritin aika montaa ja kaikki tuntui olevan varattu. Täälläpäin on tonnimisiä ihmisiä (sukunimi) ja se kuulostaa mukavan puuroiselta niin otin sen sitte.

Oma napa: ei oireita. Olen mittaillu aina välillä lämpöjä korvakuumemittarilla. Lämmöt on 37.3-37.8 väliä eli ne ON koholla. Mutta kun en ole tossa lämpöasiassa oikein mikään expertti niin en osaa oikein luottaa siihen. Mut JOS se olis sitä ja lämmöt koholla että pieni taimi pysyis kondiksessa? Oispa hienoo!! No ei auta muuta kun odotella. Mut en testaa ihan vielä.

En muuten ottanu olusia illal. Meni jotenkin ohi ja kun ei käyty saunassakaan.. Mut ehkä tänään saunan päälle.

Mannarii

Vierailija
42/51 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina huvittanu toi nimimerkki mannarii, mulle tulee siitä heti mieeen mandariini:) ja minä olen tosi perso mandariineille;)

Mun nimimerkki tulee mun nimestä. Mun pikkusisko alko kutsua mua ensin nonnaksi, kun mun oikee nimi oli niin vaikea lausua, ja siitä sitten aikojen myötä väänty nonuli-ponuli-nonsu jne:)

Joko mannariin kiukku on laantunut;) onko isäntä saanut kuulla kunniansa jo aamusella:))

Äitsy05 minä olen kovin perso myös greippimehulle, eli juon sitä aina kausittain tooosi paljon, nyt en ole taas muistanut sitä ostaa!! Höh, kun tonkin ois tienny, et siinä on vauvansaantivoimaa, ni oisin varmasti heti muistanu ostaa sitä<--mitä toskin nyt oikeen lukee?? noh, heti maanantaina ostan sitä kaappiin, alko menkat tai ei, se on hyvää!!

oman napaan ei uutta, kp on siis 28 ja ei voi kun odottaa ajan kulumista. Se mikä on hienoa, nyt on n.8pvää oviksesta eikä ole tuhruttelu ainakaan alkanu(kai täs nyt käy sillai, et kun noin sanoin, ni seuraavaks ku menen veskiin, ni...) en manaa, en manaa!!

Surkeinta mitä voi tapahtua, on se, et luteaalivaihe jää taas onnettomaks, ja menkat alkaa jo huomen, niinku edellises kierros kävi, joskin erona se, et sillon en kyl ovuloinut lainkaan!! Pää pohtii taas kokoajan näitä juttuja, mites nämä sais pois mielestä edes pariksi päiväksi...Hmmmm!

nyt prinsessan kanssa päikille!

nonulikp28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ihmiset ovat alkaneet taas aktivoitumaan joululomien jäljiltä!

Bärchen (pikkukarhu, heh!): Teretulemast takaisin! Olen samassa jamassa sun kanssa limojen ja kropan tuntemusten yms. kanssa. Ihan arvauksilla tässä mennään ja ihmetellään. Sanoisin että enemmän nyt on kaikenlaisia tuntemuksia kuin e-pillereiden aikana..tai niin kai kuuluukin. Limoja olen puolitosissani alkanut seurailemaan, mutta se taitaa olla sellainen " tieteen" laji mikä ei oikeen avaudu meikäläiselle ;)

mannariille ja Bärchenille myös pahoittelut negasta ja äitsy05 pahoittelut tädistä!

mannarii: Kyl kai nyt muutaman oluen tai vähän viiniä uskaltaa ottaa tässä vaiheessa! Meilläkin on tänään saunailta mutta en aio ottaa mitään, koska vietämme tipatonta tammikuuta ;)

nonuli: Sulla alkaa olemaan jännät ajat! Tsemppiä!

ON: Mun vatsan epämääräinen kipristely/polttavat tuntemukset on nyt kuitenkin jatkuneet vaikka pahimmat vihlonnat loppui keskiviikkona. Tuntemukset ei ole kauhean häiritseviä mutta selkeitä kuitenkin, myös rinnat arat. Muistaakseni oli sama homma viime kierrossa näihin aikoihin, nyt siis kp 17. Tästä kierrosta ei ole kauheesti raskautumistoiveita kun ei ehditty pupuilemaan just oletetun ovulaation aikoihin, kylläkin sitä ennen.

Näin viime yönä tosi elävältä tuntuvaa unta, että tulin sairaalasta kotiin vauvan kanssa ja syötin sitä ja ihmettelin, että mitäs tämän kanssa nyt sitten kuuluu tehdä..! Jos se tilanne joskus oikeasti tulee niin olo on varmaankin oikeastikin yhtä avuton.

Toisaalta on vähän surullinen olo kun sain eilen tiedon että yhden mun hyvän ystävän raskaus meni kesken. Sikiön kehitys oli loppunut pari viikkoa sitten eli joskus joulun aikoihin. Heillä on onneksi jo ennestään pieni tyttö mutta kuitenkin tosi ikävää!

Paremmissa fiiliksissä uuteen vuoteen ja viikonloppuja kaikille!

Vierailija
44/51 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitsy: ei me nyt sit mennäkään samoilla päivillä, kaikista aavistuksista ja oirehdinnoista huolimatta se täti ei vielä löytänytkään meille, lienee mennyt jotenkin sekaisin koko eukko. Oliskin ollut hauskaa, jos meidän kp:t ois osuneet yksiin mutta kun ei niin ei. Oon ilmeisesti onnistunut jännittämään niin, että kaikki on sekaisin. Sulle tsemppiä siihen, että pääset eukosta eroon ja alkamaan yritystä taas! Onhan siinä matkojen välissä kuitenkin toivoa ja kyllähän niiden " ötököiden" pitäis kai muutama päivä säilyä hengissäkin, että onhan siinä mahdollisuus.

Mannarii: voi että olis hienoa, jos tulossa oliskin vauva! Onhan moni kertonut, että sai plussan vasta vaikkapa 6-16 päivä siitä, kun tädin ois pitäny tulla. Unohdin eilen kommentoida sitä juoma-asiaa josta kyselit mutta sehän olikin ratkennut itsestään kätevästi. Mä oon kans vahvasti sitä mieltä, että meilläkin on välillä oikeus kiukutella eikä vain miehillä tai lapsilla :)

Nonuli: mä joulukuussa haksahdin ostamaan greippimehua ja mietin, että hui mitä myrkkyä! Se on varmaankin vaativaan makuun... :) Tän makuongelman oon ratkaissu niin, että sotken joukkoon vähän appelsiinimehua ja se toimii mulla ainakin toistakseks. Onpa lupaavaa että mikään tuhruttelu ei ole alkanut sulla vielä ja alkaa olla jännät paikat. Mä en kans tajua, miten näitä asioita vois olla miettimättä. Ehkä se on hyvä, että työt alkaa taas maanantaina, siellä ei ehdi näitä miettiä. Pitäis varmaan keksiä joku uus harrastus kans!

Sophie: kiitos, kiitos! Ihana se sun uni! Jospa se oli enneuni (paitsi ei se

avuttomuusosio). Ja eikös se pupuiluhomma just ennen ovista ole aika hyvä?! Onhan teillä sitten ihan hyvät mahikset. Meillä oli itse asiassa sama homma luultavasti, koska oletan että mun ovis ois ollu 23. tai 24. ja sänkyhommat oli sitä ennen 22. päivä. Mä oon jotenkin aivan toivoton siinä limantutkinnassa, että luulen jättäväni sen viisaammille. Mutta onpa lohduttavaa, että kaikki muutkaan ei ole siitä aivan perillä. Ikäviä uutisia todellakin ne, jotka olit ystävältä kuullut. Meilläkin on suvussa lapseton pari ja tutuilla keskenmenoja, näihin asioihin on jotenkin vaikea osata suhtautua oikealla tavalla, kun ihmiset ovat niin erilaisia. Tietysti mitä läheisempi ihminen on niin, sitä helpompi häntä on auttaa ja lohduttaa, kun tuntee paremmin. Näin olen joskus havainnut surutilanteessa.

Joiltakin sivuilta luin muuten sellaista tietoa, että kiertoa kohti raskautumisprossa olis noin 20-25 ja että vuoden sisällä yrittämisen aloittamisesta tulisi raskaaks 80-90%. Enpä tiedä sitten, oliko ne oikeaa tietoa vai huuhaata.

Vierailija
45/51 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelen että saadaan perhe sohvalle elokuvailtaa varten (Kummelin uusin) ja vielä puuttuu yksi joka heiluu jossain ulkona. Mutta ehdin tässä völissä näpyttelemään vähän tontuille..

Bärchen (tosiaan olet se ihana pikku karhu, tuntuikin jotenkin tutulle toi nimi): Joo toivossa on hyvä elää. Mä olen myös funtsinut että jos oikein odotan että täti tulee niin siksi se ei tule. Oikeesti todella rasittavaa olla tälläisessä epätietoisuudessa. Mullahan näkyi ekassa raskaudessa TODELLA myöhään plussa mutta toisessa heti kun kk olis pitäny alkaa.

Äitsy: Harmi et sattuu toi työmatka pahasti päällekkäin tärkeän projektin kanssa. Mut kyllähän ne simpat on yleensä aika pitkäikäisiä. Niin et jos touhuatte just ennen lähtöä ja sit heti matkan jälkeen niin kyl se varmaan riittää!

Nonuli: sulla on nyt jännät paikat odotella et onko tärpännyt tässä kierrossa. Mä puhallan sulle paaljon plussatuulia täältäpäin!! PUUUUH!!

Itseasiassa taisin kokeilla silloin kirjautuessa myös sitä mandariinia ja se nikki oli mennyt. Mäkin tykkään niistä. En ole isännälle tänään kiukkuillut yhtään. Sillä oli raukalla migreeni kun tuli töistä. Melkein nukkunnu siitä asti. Tein tänään hyvää ruokaa ja leivoin. Lapset ihmetteli kovasti et mistäs nyt tuulee kun eilen olin ihan hirvee ja nyt taas niin ihana äiti..

Sophie77:Ikävä toi sun ystävän juttu! Noi vauvaunet on jänniä. Mä näen niitä nykyään tosi harvoin. Tietty nyt kun tää projekti on taas alkanu niin näin sen yhden mistä kerroinkin (olin saanu vauvan eikä mul ollu sille mitään vaatteita edes) Yleensä jos näen vauvaunia niin " vauva" on mun nuorempi lapsi vaikka se ei ole siis vauva. Mut tää viimeisin erosi siinä että tää alaston vauva oli uusi tyyppi. Mun muutkin lapset oli siinä kyllä. Alitaju varmaan käsittelee asiaa kun se pyörii mielessä muutenkin..

Nyt on leffajengi koossa!! Palaillaan!

Mannarii

Vierailija
46/51 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset kauniit!!

).(Mulla on taas vähän daun olotila... En tiä enteileekö tämä nyt sit huomenna alkaviä menkkoja... kauhee paisekin tullu tohon kulmakarvojen alpuolelle, kaikki asiat tas vituttaa:/ ärrr!!! Mitään enteileviä merkkejä ei kuiteskaan ole, kuten tuhruttelu...mut huomen olis se 29pvä, jollon ne viime menkat alko... ne joteskin nyt kummittelee mun mielessä, vaik miten yritän psyykata itteeni, et kierron pitäs olla 36pvää, ota rennosti! on niinku oilis nuhakin tuolla nenänielussa tuloillaan ja nenä jäässä, vilukin ...voi, voi, parempi vain ajatella, et ne menkat alkaa ni ei harmita sit niin paljon!!

Sophie77: muistan, et mä näin sillon ku esikkoa tehtailtiin usein unia, et sain vauvan ja se alko jo sairaalassa kävellä ja näsäviisastella, eli se oli sellanen 50senttinen neropatti!! Kamala uni...kai mä sillon jotenkin pelkäsin alitajusesti, et ei se olekaan vauva tarpeeks kauan, vaan muuttuu heti isoksi, tai jotain..mulla taitaaa olla järkikin jo jäässä, kun missään mun sanomisissa ei tunnu olevan järkeä!! Sitä mun piti sulle sanoa, et kyllä se käärö opettaa olemaan äiti, ei kaikkea tarviikaan heti osata, äiti ja vauva opettavat toinen toistaan. Kaikista meistä on tullut ja tulee hyviä äitejä. Ei kirjatiedolla kovin pitkälle pötkitä, maalaisjärkeä ja kantapäänkautta, se on mun mottoni! Minä luulin tietäväni kaiken lapsista ja vauvoista, mut kun oma lapsi osottautukin kolliikki-tapaukseksi, ni olikin sormi suussa!! kyllä sinä vauvaa osaat hoitaa, aivan varmasti, se äitiys on niin mystinen juttu, että se itsessään opettaa:))

bärchen:sä ole ihana optimistinen ja positiivinen ihminen, hienoa ,et ollaan saatu sut meidän joukkoomme:) Sulla on vielä kaikki mahikset raskautua, kun ei kerran tätiä näy, PEUKUTUSTA!!!

ja sinä mannarii: lämmöt koholla:0 vielä mitään tätejä sinne odotella, pyh, sinähän plussaat meistä seuraavaksi!!

p.s älkää niitä limoja miettikö, ei ne niiiin tärkeitä asioita ole lainkaan, että niiden kanssa kannattais ruveta hiuksia halkomaan!!

terveisin nonulikp28(ja huomenna varmaankin jo kp1, nyyyyh:( !!!)

Vierailija
47/51 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me taidetaan olla aina samaan aikaan langoilla!!

Voi, mitä ihanaa sinä leivoit:) Nam:) mä olen niin huono leipomaan, ruokaa kyllä tykkään tehä, mut leipominen...apuva, mun tekemät pullatkin oli viimeks, ku naisen isot tissit, kun se on makuullaan:))

Mukavaa leffailtaa sulle ja sun perheelle!!

Minäkin puhallan sulle plussatuulia PUUUUUUUHHHHH+++++++

TERVEISIN NONULI THE PESSIMISTI!

Vierailija
48/51 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se täällä taasen yksinäni juttelen!! nukkuuko kaikki vielä??? Meidän pikkuneiti päätti tänään herätä 6.55:( Noh, kukas sitä nyt sunnuntaiaamuna viitsii pitkään nukkua!

).( ei ainkaan vielä merkkejä alkavista menkoista:)

nonuli kp29

palaan takaisin, kunhan muutkin tontut alkavat heräillä!!

Vierailija
49/51 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi Nonuli miten aikaisin teidän pikkuneito herätti. Mä keitin puurot pojalle puoli yhdeksän maissa kun se lähti pelireissuun mutta menin vielä takaisin petiin " lukemaan" . Heräsin 11 jälkeen.. Ja vieläkin täällä nukkuu eräs meistä, eli bonustyttäreni, täyttä häkää..

Mä leivoin eilen unelmatortun (väliin laitoin kahvikreemin) ja marenkeja. Tyttöjen lemppareita varsinkin noi marengit. Nauratti ne Nonulin " naisentissipullat" : mä olen ihan surkee pullissa. Leffa oli aika karsee: en ollu tiennytkään kuinka rivoja juttuja siinä on ja huijaamista (siis tää Kummeli Jackpot) Ja poitsu on siis katsonut sen tyyliin kerran päivässä joulusta asti..

Mittasin äsken aamulämmön: 37.5. Tosin makasin kyl kahden peiton alla kun muka paleli. Mut ei mulla ole yhtään kipeä olo tai mitään. Ja kun oikein kuvittelemalla kuvitellaan oireita niin eilinen lemmenhetki tuntui erilaiselle kun yleensä. Ei huonommalle, sain kyllä, mutta jotenkin " vaisummalle" . No enpä tiedä voiko merkata mitään..

Tulkeehan taas foorumille! Missähän meidän ensimmäinen plussannut luuraa Haloo Calle hoi!! Eikös hän luvannut hengailla vielä meidän kanssa? Vai onkohan mennyt plussanneihin..

mannarii

Vierailija
50/51 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo kirjoitellut hyvän pätkän säävalitusta mutta sitten taisi iskeä vauva-sivujen valituksenestosuodatin ja jouduin aloittamaan uuden viestin. Ehkäpä se teksti ei tosiaan ollutkaan niin olennaista, että sitä täällä olis kaivattu. Hypätään siis muihin asioihin!

mannarii: tuommoiset elokuvapettymykset on ärsyttäviä, kun oikein valmistautuu mukavaan iltaan ja kaikkeen ja sitten se elokuva onkin joku ihan tyhmä eikä täytäkään odotuksia, niin plääh. Onneksi oli herkullisen kuuloiset leipomukset lohtuna (kukahan meillä leipois??). Unelmatorttu on mun namiherkku vaikka leivottu herkku kuin herkku on kyllä ihanaa. Meillä vaan on niin, että jos vaikka leipoisinkin niin joudun syömään kaikki herkkuni aivan yksin, kun mies ei syö kuin täytekakkua ja jotenkaan en usko, että sellainen herkunmässäys olisi oikein suositeltavaa.

Eikä se häijy täti ole saanut vielä suakaan kiinni! Hyvä, hyvä!

nonuli: no huh, ihan naama punaisena luin kehujasi. Itse olette ihania ja positiivisia ja kannustavia koko porukka! Kyllä vain valitsin oikean sakin.

Sun pullat kuulosti kovin samanlaisilta kuin mun tekeleet joskus pari vuotta sitten (näin tutun kuvan silmieni edessä), sen jälkeen en olekaan pullia leiponut. Kakut ja sen sellaiset onnistuu multakin paremmin. Ja suolaiset hommelit myös. Vitsit kun et sairastuisi, se on rasittavaa. Ehkäpä ne oireet on tosiaan niitä mieluisia eikä se tätsy löydä enää suakaan! Eikös ne raskausoireet voi olla melkein mitä vain?

Itselle ei kuulu kummempaa. Joka yö oon nukkumaan mennessä varma siitä, että seuraavana aamuna herään järkkyihin menkkakipuihin mutta ei niin ei. Kaipa se tapahtuu sitten huomenna sen kunniaksi, että on loman jälkeen eka työpäivä. Siis ihan mielellään saisi täti tänne löytää, koska eipä tästäkään oikein iloa ole. Haluaisin taas päästä innokkaasti yrittämään! Laskujeni mukaan meneillään on kp 32 ja tässä sitä nyt kärvistellään, kun en koskaan ole jaksanut kiinnittää kiertojen pituuksiin huomiota. Ääh, tämä viesti jää nysäksi. Sovittiin lähtevämme lenkille ja nyt pitäis kuulemma alkaa mennä, moikka!

bärchen

Vierailija
51/51 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hilajaisella tuulella!! Me ollaan pikku-naisen kanssa kahestaan (taas) iltaa viettämässä, kun iskä lähti lätkää pelaamaan:/ Mut siitä hyvästä, tai oikeestaan pasta, me haettiin kepabit, pitkästä aikaa, ja kyllä maistuikin hyvälle, nams!!

Mannarii: mä olen kyllä sit taas täysin kummeli-huumorin kannattaja, ja tykkäsin kovasti siitä leffasta:) mut asia on niin, et makuasioista on turha kiistellä!! tosta nukkumisesta vielä, että, se VÄSYMYS" tässä vauvanhankinta-projektissa niin " pelottaakin" taas!! Minähän se olinkin aluksi, se uuden vauvan hankintaa vastaan!! Mä olen aina nauttinut nukkumisesta. Ja vaikka neiti onkin nukkunut aina hyvin yönsa, niin ne päivät ja ehtoot olikin ihan jotain muuta:/ Sit ne aikaset aamuherätykset, ja sit kun sairastetaan ,ni ne yövalvomiset...argh... Vaikkakin, mun ukko-kultani onkin maailman ihanin ja paras isä, ja herää aina joka toisen viikonlopun päivän neidin kanssa ylös, ja autta ja leikkii todella paljon pimun kanssa, niin silti mua taas pelottaa se yksinäisyys ja väsymys, joka ehkä taas mut saa valtaansa!! Tänäänkin aamulla tuli taas mieleen ensimmäisenä, kun neiti huuteli sängystänsä ennen kuutta, että, " ättäää, tänne näin!!!" , että ei hemmetti, miks sen nyt piti noin aikasin herätä, kun normaalisti nukkuu ainakin kaheksaan, ja että EIKÄ, en taida tosiaan haluta aloittaa tätä touhua taas uudelleen, uuden vauvan kanssa!! Mut, kuten jo olen todennut ,et jos ei nyt, niin sit tulen vain entistä mukavuudenhalusemmaksi, ja käy niin, ettei tosiaan enää koskaan!! ja, sitäpaitsi vartti sen ajatuksen jälkeen alko mielessä pyöriä taas raskautumiset ´ja oireitten kyttäilyt;) ja kädet on taas ollut ristissä taivasta kohden, että saataisiin vielä uusi vauva!! On tää vauvakuume kova tauti:))

Bärchen:Toivottavasti liikuit oikein rivakasti ulkona munkin puolest, on meinaan mulla jäänyt tuo lenkkeily taas vähän heikommalle:(

).( Nyt myönnän tehneeni raskaustestin amupäivällä, ja kuten odotettavissa oli, niin puhdas nega se oli! olis vaan pitänyt malttaa:( Aina siitä negasta vain tulee pahamieli, vaikka tietääkin, että oli taas testailemassa aivan liian aikaisin!! nyt kyllä odotan ensi perjantaihin, jos ei siihen mennessä menkat ala!! joo, niinpä niin;)

Nyt pikkuneidin kanssa iltapesuille!!

nonulikp29