Tohtori Teemu Keskisarja: nykynuoriso on ihan pullamössöö ja veganössöö porukkaa
Kommentit (419)
Teemu Keskisarja puhuu suoraan ja rohkeasti, omalla nimellään ja naamallaan, ilmaisee mielipiteensä kärkevästi niin kuin on tehnyt jo ennen kansanedustajuuttaan. Leimautuminen perussuomalaiseksi on aktivoinut nämä vauvapalstan nimettömät rääväsuut solvaamaan kunniallista ihmistä ties miksikä juopoksi ja vammaiseksi idiootiksi. Taattua keskustelupalstan oksennusantia, oikea koulukiusaajien temmellyskenttä. Pontimena vain ja ainoastaan persuviha mikä oikeuttaa nämä alatyyliset ilmaisut. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joiden mielestä opiskelijoiden kuuluisi asua soluissa, oletteko valmiita siihen että se vähentää opiskelijoiden määrää? Vain sosiaaliset tai herkästi häiriintymättömät voivat olla opiskelijoita. Saatetaan menettää mm. aika monta it-asiantuntijaa tai sosiaalisista opinnoista kuormittunutta sotealan työntekijää, jos tuota aletaan vaatimaan.
Entä ne opiskelijat, jotka eivät muuta suoraan kotoa? Sosiaalialan tai varhaiskasvatuksen opiskelua harkitseva työtön ei enää voisi opiskella päätoimisesti ilman, että luopuu tavaroistaan?
Sekin on mahdollista, että opiskelijat alkavat tippua Kelan tavoitteista ja valmistuvat hitaammin toimeentulotuella, jonka kautta saa enemmän tukea asumiseen.
Nuoret ovat siis henkisesti heikompia kuin ennen.
Mekin ollaan heikompia kuin 1700-luvun maajussit. Ihan naurettavan vähän tehdään töitä ja kaikkia mukavuuksiakin on elämää helpottamassa. Ihan pullamössöä.
Vierailija kirjoitti:
Teemu Keskisarja puhuu suoraan ja rohkeasti, omalla nimellään ja naamallaan, ilmaisee mielipiteensä kärkevästi niin kuin on tehnyt jo ennen kansanedustajuuttaan. Leimautuminen perussuomalaiseksi on aktivoinut nämä vauvapalstan nimettömät rääväsuut solvaamaan kunniallista ihmistä ties miksikä juopoksi ja vammaiseksi idiootiksi. Taattua keskustelupalstan oksennusantia, oikea koulukiusaajien temmellyskenttä. Pontimena vain ja ainoastaan persuviha mikä oikeuttaa nämä alatyyliset ilmaisut. Ei mulla muuta.
No ei kovin moni iso media ole hänen juttujaan enää perussuomalaiseksi tunnustautumisen jälkeen julkaissut. On itse kirjoittanut tuosta. Eli ei ole pelkkä vauvapalsta, jossa persut eivät ole suosiossa. Käytti n-sanaa luennollaan ja potkittiin pihalle junnujen jalkapallotoiminnasta. Hän varmaankin on hyvä historioitsija ja kielellisesti lahjakas siinä. Eikö siinä irtoripset- puheessa muka näyttänyt humalaiselta?
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso on pääsääntöisesti sosialismia ihannoivia vegaaneita, harmaata pumpulissa kasvanutta pullamössömassaa.
Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat ovat kapitalismia ihannoivia eineksien syöjiä, harmaata katkeraa ja kateellista massaa, joka Alkon viinihyllyllä sanoo itselleen ettei ole alkoholisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Keskisarjaa solvataan täällä pahemmin kuin Keskisarja on "solvannut" nuoria.
Ihmiset eivät jaksa enää ajatella, siksi he käyttävät näitä nimilappuja "persu" ja "vihervassari", joita läimivät vaivautumatta arvioimaan mielipiteiden sisältöä. Kuitenkaan maailma ei oikeasti ole noin simppeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinkielen opettajalle kysymys. Annat tehtäväksi pitää puheenvuoron aiheesta x. Kumpi on parempi, se joka solvaa ja hokee latteuksia vai se, jolla on taustatiedot hallussa ja puhuttelee muita kunnioittaen.
Tämä Keskisarjan puheenvuoro oli hänen etukäteen pyytämänsä ja valmistelemansa vastaus aiheeseen x. Mite meni?
Minun mielestäni Keskisarja sai hylätyn.
Sinä määrittelet Keskisarjan puheet "latteuksiksi", jonkun toisen mielestä ne eivät olleet latteita, vaan terävästi muotoiltuja ja poleemisia mielipiteitä.
Millä kriteereillä latteus määritellään? Ainakin lattea mielipide on sellainen, joka on kuultu moneen kertaan samalla lailla muotoiltuna, mutta näitä Keskisarjan mielipiteitä ei niinkään ole kuultu. Siksi ne sellaista kohua herättävätkin.
Missä kohtaa Keskisarjan taustatiedot olivat puutteelliset, tarkentaisitko tätä?
Eri, mutta mitkä olivat ne lauseet ja ilmaisut tarkalleen, missä hän arvosti nuoruuden elinvoimaa ja hauskuutta?
Miksi nuoret masentuvat. Yksi syy voi olla jatkuva suorittamisen pakko ja paineet. Lukio ei ole mikään käsienheiluttelupaikka, jos haluaa hyvän todistuksen ja menestyä ylioppilaskirjoituksissa. Siellä joutuu ihan kunnolla opiskelemaan. Superlahjakkaille ehkä helppoa, mutta hitaammille oppijoille tuskin. Sitä todistusta tarvitaan sitten sinne opiskelemaan hakiessa, on pääsykokeetkin moneen paikkaan vielä. On paineet siitä, pääseekö ylipäätään hakemaansa paikkaan. Kun siihen opiskelu- ja uraputkeen pitäisi mahdollisimman nopeasti päästä. Ja ei se korkeakouluopiskelukaan ole sitä joka alalla, että käy koululla näyttämässä naamaansa, opintokokonaisuudet voivat olla hyvin kuormittavia. Sitten valmistumisen jälkeen alkaa työpaikoista kilpailu, ne mahdolliset opintolainat pitäisi maksaa. Jonkinlainen ahdistus lohduttomasta tulevaisuudesta, joka on taistelua taistelun perään saattaa masentaa.
nämä mutasarjan avautumiset menee samaan kategoriaan kuin siepon itkut ilkeistä someviesteistä. huomionhakua, ei niitä vakavasti kannata ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että kun kerron, millaisia vaikeuksia nuorilla nykyään on yläkoulussa lukemisessa, joku pitää minua nuoria halveksivana! En voi käsittää.
Nämähän olivat vain tosiasioita, jotka ilmaisevat suurta muutosta nuorten mielentoiminnassa. Ei lähimuistin heikentyminen ole nuorten oma syy. Se on aikuisten bisnes-miesten syy, he ovat rakentaneet sellaisen koukuttavan teknologian älypuhelin + some, joka vaikuttaa haitallisesti nuorten mielentoimintaan ja myös itseymmärrykseen.
Nuoret itse valittavat minulle lähimuistinsa heikkoutta, ja kiroavat Tiktokia, jonka lyhyistä videoista koostuva virta on tosi koukuttava. Jotkut omaehtoisesti lopettavat sen seuraamisen jopa, kun huomaavat haitat.
Minusta on turha valittaa sitä, että nuoret eivät enää lue. Pitää sopeutua tilanteeseen, koska en näe, että nuoret yhtäkkiä alkaisivat lukea kirjoja ja lehtiä tai edes laajoja nettiartikkeleita. Kun aikuisillakin jo lukeminen on väh
Sekoitatkohan sä nyt keskittymiskyvyn ja lähimuistin keskenään? Koska mun työ/lähimuisti kärsi merkittävästi burnoutin vuoksi, mutta ei se ole mun lukutaitoon mitenkään vaikuttanut.
Älämölöstä ja mediahuomiosta päätellen ei ole ihan tyhjästä noita juttujaan keksinyt. Tässäkin keskustelussa moni tuntee huonoaomatuntoa asiasta, joka sitten purkautuu haukkumisena ja raivoamisenä tälle poliitikolle.
Teemulla jöpöttää ennemmin sellaisille armykundi tyyppisille kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija-adun4osäätiöt ovat ilmaisseet, ettei soluasuntoja juurikaan enää ole, koska ne on muutettu yksiöiksi. Hallitus vastasi, että muutetaan takaisin.
On niin iso periaatteellinen kysymys kurjistaa nuorten elämää, että siitä ollaan jopa valmiita maksamaan.
Jep, missä se säästö tässä nyt sitten on😂
Nuo ovat sitä porukkaa, joka on itse asunut solussa ja haluaa muillekin saman kohtalon, koska "minäkin kärsin, niin muutkin" tai sitten vanhemmat ovat ostaneet yksiön heille eikä ole ollut huolta toimeentulosta.
Vierailija kirjoitti:
Älämölöstä ja mediahuomiosta päätellen ei ole ihan tyhjästä noita juttujaan keksinyt. Tässäkin keskustelussa moni tuntee huonoaomatuntoa asiasta, joka sitten purkautuu haukkumisena ja raivoamisenä tälle poliitikolle.
Just joo. Oikeasti Teemulla on realismi tässä asiassa hukassa. Tottakai tälle annetaan mediassa huomiota, kun leikkaukset on nyt hallituksen ykkösagenda ja ko. henkilö on kansanedustaja. Jos hän huutelisi torin kulmilla näitä juttujaan, siitä ei uutisoitaisi. Olisin itse enemmän huolissani, jos kansanedustajan kärkkäitä mielipiteitä ei uutisoitaisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa omaatuntoa mistä? Siitä että opiskeli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joiden mielestä opiskelijoiden kuuluisi asua soluissa, oletteko valmiita siihen että se vähentää opiskelijoiden määrää? Vain sosiaaliset tai herkästi häiriintymättömät voivat olla opiskelijoita. Saatetaan menettää mm. aika monta it-asiantuntijaa tai sosiaalisista opinnoista kuormittunutta sotealan työntekijää, jos tuota aletaan vaatimaan.
Entä ne opiskelijat, jotka eivät muuta suoraan kotoa? Sosiaalialan tai varhaiskasvatuksen opiskelua harkitseva työtön ei enää voisi opiskella päätoimisesti ilman, että luopuu tavaroistaan?
Sekin on mahdollista, että opiskelijat alkavat tippua Kelan tavoitteista ja valmistuvat hitaammin toimeentulotuella, jonka kautta saa enemmän tukea asumiseen.
Mekin ollaan heikompia kuin 1700-luvun maajussit. I
Olen tuo jota kommentoit ja totean: totta. Ihmiskunta rappeutuu täällä hyvinvoivassa lännessä hyvää vauhtia, USA etunenässä lihavuusongelmineen.
"Sekoitatkohan sä nyt keskittymiskyvyn ja lähimuistin keskenään? Koska mun työ/lähimuisti kärsi merkittävästi burnoutin vuoksi, mutta ei se ole mun lukutaitoon mitenkään vaikuttanut."
Oppilaat itse sanovat, etteivät muista, mitä lukivat edellisessä kappaleessa, mutta kyse voi olla tietenkin keskittymisen puutteesta: fokus on hukassa. Jos mieli ei osaa keskittyä, mitään ei jää mieleen. Toki myös motivaatio vaikuttaa keskittymiseen, sen tietää jokainen itsestään.
Mikä sitten hajottaa sen keskittymisen? Jatkuva ärsyketulva puhelimen kautta, pelien kautta, viihteen kautta. Jatkuvat keskeytykset kun puhelin piippaa. Mieli tottuu siihen, mitä se laitetaan jatkuvasti tekemään ja alkaa toimia sen tekemisen ehdoilla. Keskittymisen kesto lyhenee.
Oppimisen aivotoiminnallisia edellytyksiä ovat muun muassa muisti, keskittymiskyky ja havaintokyky, tarkkaavaisuus. Nämä kaikki toimivat yhdessä, vaikea niitä on erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo jota kommentoit ja totean: totta. Ihmiskunta rappeutuu täällä hyvinvoivassa lännessä hyvää vauhtia, USA etunenässä lihavuusongelmineen
USAhan on junakolari, eriarvoisuus kasvaa, vaikkeivat faveloissa asukaan. Rikollisuus kukkii. Mistäs maasta meidän tulisi ottaa mallia, jottei ihan viemäriin mennä...
Lähtisiköhän tuo Teemu kaljalle, jos kysyisi. Voisi olla lennokasta juttuseuraa, vaikka en samaa mieltä hänen kanssaan olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Oikeasti Teemulla on realismi tässä asiassa hukassa. Tottakai tälle annetaan mediassa huomiota, kun leikkaukset on nyt hallituksen ykkösagenda ja ko. henkilö on kansanedustaja. Jos hän huutelisi torin kulmilla näitä juttujaan, siitä ei uutisoitaisi. Olisin itse enemmän huolissani, jos kansanedustajan kärkkäitä mielipiteitä ei uutisoitaisi lainkaan.
Olen aina ihmetellyt mihin tämän tyypin ns. suosio on pohjautunut. Erikoinen änkyrä, saivartelija ja ruikuttaja jo kolumnistina. Eihän hänestä voi puhua edes samalla viikolla Jyrki Lehtolan kanssa, joka pistää verbaalisesti niin vasemmiston, oikeiston, keskustan kuin viihdetähdetkin halki, poikki ja pinoon. Hänen sanoistaan terävä äly paistaa läpi. Geenilotto ei ole ollut yhtä suosiollinen pakosarjalle.
Kansanedustajan työstä on kadonnut kaikki arvovalta. Kuka tahansa voi Keskisarjan tavoin päättää ryhtyä Suomen Boris Johnsoniksi, laittaa aamulla tukan tahallaan sekaisin, solmion tahallaan vinoon ja levälleen ja päälle liian ison puvuntakin, ja sitten pilvenpolttelijan näköisenä pauhata puhujanpöntöstä jotain alatyylistä mölinää. KOSKA POPULISMI. Eduskunnasta on tullut sirkus.
Einstainkin oli huru-ukko ja tukka aina sekaisin.