Tohtori Teemu Keskisarja: nykynuoriso on ihan pullamössöö ja veganössöö porukkaa
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat jo eläkkeellä tai koiranputkea työntämässä. Itse olen 1950 eli viimeisenä boomerivuonna syntynyt. Lapseni väittävät kertoessani omasta nuoruudestani minun muistavan vain valemuistoja. No uskokoot mitä tykkäävät.
Teemu on oikeassa turhan valittajista ja itkuvirsien esittäjistä.
Viimeiset boomerit on synt -64 eli ihan työelämässä vielä.
Suuret ikäluokat ovat 1946-1950 syntyneet. Nyt 63% hengissä. Katso vaikka wikipediaa.
Me emme ole USA, joten heidän boomer-käsite ei koske Suomea. Sitä ei pidä tänne sotkea.
On helppo ymmärtää että Keskisarjan mielestä opiskelijat pukeutuu hienosti ja on muutenkin aika sliipattuja.
Voi kysyä että eikö kansanedustajan paikalla saa parempia rättejä kun opiskelijatkin saavat?
Tuo Teemu K on kyllä kuuma ja käy niin kuumana, oliko sillä joku pukukin päällä nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskisarjan pitäisi historiansa tuntea ja ymmärtää että "turmeltunut nuoriso" tulee jokaiselle tietyn iän ylittäneen 30 kilometriä kahdenkymmenen kilon rinkka selässään yhteen suuntaan koulumatkaa lapsena hiihtäneenä kairaistuneen sukupolven edustajalla vastaan. Näin on tapahtunut aina Sokrateen ajoista lähtien. Tämä ilmiö tunnetaan psykologiassa nimeltä änkyrä vanha pieru-efektiksi.
Itse olen vanhempi kuin Keskisarja, mutta en ole vielä kokenut olevani erinomaisempi ja kärsineeni jalommin kuin nuoremmat sukupolvet. Ehkä minulta puuttuu persugeeni.
No sinähän siis olet idiootti etkä tajunnut mitään siitä mistä Keskisarja puhui. Kysymys ei ollut kärsimyksellä kilvoittelusta vaan siitä että pullamössö-vegenössöillä on asiat historiallisen hyvin.
Mitä kadehtimista siinä sitten on?
Teemu on päässyt asemaan jossa olisi mahdollisuus tehdä jotain oikeasti merkittävää, siitä huolimatta mieluummin näpäyttelee opiskelijoita ja itkee kun ei saa kirjoituksiaan julkaistuksi enää muualla kuin nassemedioissa. Miksei Teemu ymmärrä miten hyvin hänen asiansa ovat?
Opiskelija-adun4osäätiöt ovat ilmaisseet, ettei soluasuntoja juurikaan enää ole, koska ne on muutettu yksiöiksi. Hallitus vastasi, että muutetaan takaisin.
On niin iso periaatteellinen kysymys kurjistaa nuorten elämää, että siitä ollaan jopa valmiita maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemu on paras! kunnon persoona! Aina joku herkkähipiäinen loukaantumassa.
Hyvin epämiellyttävä ja epäsiisti persoona...
Tämä on just hyvä pila ideoihin... Risumies 2. 🤭🤣
Kiitos vinkistä. Munasarja on tähän paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amiksen opeksi esittäytynyt pitää minua "nolona", kun sanoin, että nuorten lähimuisti on pilalla, ja se estää pitkien tekstien lukemisen.
Tämän tietävät kaikki yläkoulun äidinkielen opettajat. Kollega kertoi, että viime lukuvuonna hänellä oli ensimmäinen seiskaluokka, josta kukaan ei saanut yhtään kirjaa luettua äidinkielessä. Kirjoja pitäisi yläkoulussa lukea noin kolme lukuvuodessa, määrää on pudotettu, korvattu sarjakuvilla jne.
Ysiluokkalaisista ehkä kolmasosa saa lukutehtävät tehtyä. Joudumme nykyään lukemaan kirjoja ääneen yseillekin, että edes yksi kirja tulisi lukuvuoden aikana kaikilla oppilailla käsiteltyä.
Mielestäni tilanne on vakavampi kuin tajutaankaan, mutta mitään ei ole tehtävissä. Ei nuoria saa irti somesta, eikä tabletteja taaperoitten käsistä. Älypuhelimet ja some eivät mene minnekään.
On koittamassa uusi aikakausi, j
Kun lisääntynyt luku- ja kirjoitustaidottomuus on faktaa, ei sitä pidä laittaa vakan alle, koska ihmisiä ei saa "haukkua". Raakaa dataaja johtopäätöksiä on turha peitellä ja ei ole mitään syytä säästellä hienotunteisuudesta tai etujenhankintamielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukutte esim.sen kampaamatonta tukkaa.
Se on persoonallisen piristävä, rehellinen, tyypillinen boheemin tukka.
Eli paljonko kuuluu sulle!?
Kumpa vain siellä tukan alla olisi jotain....
Onhan siellä toisin kuin sinulla. Teemu on tohtori ja kansanedustaja ja sinä et ole mitään.
Kerropa vielä, mitä sinä olet muuta kuin peruspersepersu!
Äidinkielen opettajalle kysymys. Annat tehtäväksi pitää puheenvuoron aiheesta x. Kumpi on parempi, se joka solvaa ja hokee latteuksia vai se, jolla on taustatiedot hallussa ja puhuttelee muita kunnioittaen.
Tämä Keskisarjan puheenvuoro oli hänen etukäteen pyytämänsä ja valmistelemansa vastaus aiheeseen x. Mite meni?
Minun mielestäni Keskisarja sai hylätyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amiksen opeksi esittäytynyt pitää minua "nolona", kun sanoin, että nuorten lähimuisti on pilalla, ja se estää pitkien tekstien lukemisen.
Tämän tietävät kaikki yläkoulun äidinkielen opettajat. Kollega kertoi, että viime lukuvuonna hänellä oli ensimmäinen seiskaluokka, josta kukaan ei saanut yhtään kirjaa luettua äidinkielessä. Kirjoja pitäisi yläkoulussa lukea noin kolme lukuvuodessa, määrää on pudotettu, korvattu sarjakuvilla jne.
Ysiluokkalaisista ehkä kolmasosa saa lukutehtävät tehtyä. Joudumme nykyään lukemaan kirjoja ääneen yseillekin, että edes yksi kirja tulisi lukuvuoden aikana kaikilla oppilailla käsiteltyä.
Mielestäni tilanne on vakavampi kuin tajutaankaan, mutta mitään ei ole tehtävissä. Ei nuoria saa irti somesta, eikä tabletteja taaperoitten käsistä. Älypuhelimet ja some eivät mene min
Tämä ei ole fakta vaan mutuilua.
Outoa, että kun kerron, millaisia vaikeuksia nuorilla nykyään on yläkoulussa lukemisessa, joku pitää minua nuoria halveksivana! En voi käsittää.
Nämähän olivat vain tosiasioita, jotka ilmaisevat suurta muutosta nuorten mielentoiminnassa. Ei lähimuistin heikentyminen ole nuorten oma syy. Se on aikuisten bisnes-miesten syy, he ovat rakentaneet sellaisen koukuttavan teknologian älypuhelin + some, joka vaikuttaa haitallisesti nuorten mielentoimintaan ja myös itseymmärrykseen.
Nuoret itse valittavat minulle lähimuistinsa heikkoutta, ja kiroavat Tiktokia, jonka lyhyistä videoista koostuva virta on tosi koukuttava. Jotkut omaehtoisesti lopettavat sen seuraamisen jopa, kun huomaavat haitat.
Minusta on turha valittaa sitä, että nuoret eivät enää lue. Pitää sopeutua tilanteeseen, koska en näe, että nuoret yhtäkkiä alkaisivat lukea kirjoja ja lehtiä tai edes laajoja nettiartikkeleita. Kun aikuisillakin jo lukeminen on vähentynyt ja hidastunut.
Pitää kehittää sellaisia teknisiä sovelluksia, joilla selviää huonostikin lukeva ihminen töistään. Vai onko teillä parempia ideoita? Ja klassisen länsimaisen sivistyksen mailleenmeno, who cares! Kaikella on aikansa.
Ihmeellistä ja järkkyä tuon ihmisen viha nuoria, tulevia veronmaksajia kohtaan. Mihinkähän se tämäkin pelle olisi päässyt elämässään jos ei yhteiskunta olisi häntäkin tukenut monella tavalla.
Jotenkin kuvaavaa, että persumies käyttää sanaa "vege" haukkuakseen joitakin.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että kun kerron, millaisia vaikeuksia nuorilla nykyään on yläkoulussa lukemisessa, joku pitää minua nuoria halveksivana! En voi käsittää.
Nämähän olivat vain tosiasioita, jotka ilmaisevat suurta muutosta nuorten mielentoiminnassa. Ei lähimuistin heikentyminen ole nuorten oma syy. Se on aikuisten bisnes-miesten syy, he ovat rakentaneet sellaisen koukuttavan teknologian älypuhelin + some, joka vaikuttaa haitallisesti nuorten mielentoimintaan ja myös itseymmärrykseen.
Nuoret itse valittavat minulle lähimuistinsa heikkoutta, ja kiroavat Tiktokia, jonka lyhyistä videoista koostuva virta on tosi koukuttava. Jotkut omaehtoisesti lopettavat sen seuraamisen jopa, kun huomaavat haitat.
Minusta on turha valittaa sitä, että nuoret eivät enää lue. Pitää sopeutua tilanteeseen, koska en näe, että nuoret yhtäkkiä alkaisivat lukea kirjoja ja lehtiä tai edes laajoja nettiartikkeleita. Kun aikuisillakin jo lukeminen on väh
Nämä eivät ole mitään muuta kuin sinun mielipiteitäsi ja nuorten halveksumista.
Faktat osoittavat ihan muuta. Nuorilla menee nykyään paremmin kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen Teemun kanssa samaa mieltä. Nykyajan nuoret eivät tiedä mitään siitä millaista on olla kun ei ole rahaa. Olin itse nuori aikuinen 90-luvulla, valmistuin juuri lamaan, ei ollut työpaikkoja eikä mitään hienoja älypuhelimia. Nythän sellainen on jokaisen kädessä, köyhät opiskelijat paskan marjat.
Nainen 53
:D
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kuvaavaa, että persumies käyttää sanaa "vege" haukkuakseen joitakin.
Ja uppoaa kannattajiin. Populistinen heitto tuokin.
Olisi tehtävä vertaileva tutkimus opiskelijoiden elämästä eri vuosikymmenillä. Omat työnteot, saadut edut, lainat, tuet, vuokra ym. kulut jne. suhteutettuna. Nykyaikaan diskontanttuna. Olisi dataa, mistä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Olen Teemun kanssa samaa mieltä. Nykyajan nuoret eivät tiedä mitään siitä millaista on olla kun ei ole rahaa. Olin itse nuori aikuinen 90-luvulla, valmistuin juuri lamaan, ei ollut työpaikkoja eikä mitään hienoja älypuhelimia. Nythän sellainen on jokaisen kädessä, köyhät opiskelijat paskan marjat.
Nainen 53
Juupa juu, ei näin inflaation jyllätessä nykyäänkään ole opiskelijoille tarpeeksi töitä tarjolla, siis läheskään kaikille halukkaille. Harvempi paikka tarjoaa opiskelijalle mahdollisia työaikoja. Ja tiedoksesi että opiskelijoilla on nykyään vähemmän aikaa valmistua ennen kuin tukikuukaudet loppuvat! Nykyään varmaan vähemmän sellaista että nälkää pitää nähdä, mutta kyllä monet opiskelijat oikeasti ovat todella ahtaalla. Ihan tiedoksesi myös että älypuhelin ei edes välttämättä maksa paljoa ja se on oikeastaan välttämättömyys nykypäivänä, eikä mikään luksustuote :D Että joo, helppo olla keskisarjan tapaisen tyhjänhuutelijan kanssa samaa mieltä, jos ajattelun taso on tuo.
Asumistukeakin leikataan ja se osuu suoraan opiskelijoihin myös. Soluasuminen ei ole ihmisarvoista elämää eikä nykyaikaa, jo parikymmentä vuotta soluja on muutettu yksiöiksi tuosta syystä.