Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustuslakivaliokunta: Toimeentulotuen saajaa voidaan vaatia muuttamaan halvempaan asuntoon

Kommentit (758)

Vierailija
41/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustusvaliokunta valehtelee.

Pyyhkivät perustuslailla omaa hanuriansa.

Vierailija
42/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiä aletaan siis siivoamaan. Somput ym. elätit kuormataan maakuntiin.

Persuja äänestäneet maalaiset saavat nyt kotikuntiinsa elättejä. Eihän sen näin pitänyt mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perustuslakivaliokunta totesi, että perustuslaki ei edellytä, että minkä hintaiset tahansa asumismenot tulisi toimeentulotuella kattaa. Jos omasta kotikunnasta ei löydy asumisnormin täyttävää asuntoa, on sitä katsottava laajemmalta alueelta. Perustuslakivaliokunta ei nähnyt tälle perustuslaista johtuvaa estettä, Vestman sanoi STT:lle valiokunnan kokouksen jälkeen."

Jatkossa tukia saadakseen vaikkapa Helsingistä muutettava minne tahansa halvalle syrjäseudulle. Joko vapaaehtoisesti tai pakolla. Tai vaihtoehtoisesti asuu kadulla. 

Oikein! Kerrankin hallitus joka saa junan raiteilleen.

Vierailija
44/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiä aletaan siis siivoamaan. Somput ym. elätit kuormataan maakuntiin.

Siellä on kotimantereella lääniä..

Valtaeliittimme palvoo uuseliittiämme.

zif-

Vierailija
45/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perustuslakivaliokunta totesi, että perustuslaki ei edellytä, että minkä hintaiset tahansa asumismenot tulisi toimeentulotuella kattaa. Jos omasta kotikunnasta ei löydy asumisnormin täyttävää asuntoa, on sitä katsottava laajemmalta alueelta. "

Viimeinkin!! En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ihmisille, etenkin niille, joita edes työpaikka ei velvoita asumaan tietyssä paikassa, maksetaan näitä kalliita vuokria. Kun ei meistä kukaan muukaan voi asua asunnossa, johon ei omat varat riitä. Pakko on etsiä edullisempi vaihtoehto ja jos ei sitä löydy Helsingistä, niin vaikka Sotkamosta voi löytyä. Jos et saa töitä Helsingistäkään, niin turha on vedota siihen, ettei siellä Sotkamossa ole töitä. Läheiset ja ystävät eivät mihinkään häviä, vaikka muutat toiselle paikkakunnalle. Vuonna 2023 on kuitenkin aika hyvät mahdollisuudet pysyä yhteyksissä.

Sotkamo ei kylläkään ole mikään kurjuuden tyyssija, vaan melkoisen vireä kunta mm. Vuokatin matkailun sekä urheiluopiston vuoksi. Huom! En asu itse siellä!

Vierailija
46/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein ja luonnollista.

Toki, jos rajoihin meneviä asuntoja löytyy. Jos ei, niin sitten vaade on kohtuuton, sillä se on mahdotonta täyttää. Moni ei tunnu tajuavan, ettei sellaisia asuntoja ole tai ainakaan riitä kaikille, jotka mahtuvat noihin rajoihin. Ai niin ja milloin meillä aletaan kannustaa pakotteilla myös muita kuin sivuun työnnettyjä ja heikoilla olevia? Varakkaat yrittäjät saa kiertää niin verot kuin eläkemaksutkin ja hakea jopa tukia yhteiskunnalta, mutta puheista huolimatta niihin ei koskaan puututa eikä varsinkaan kovalla kädellä toisin kuin jo valmiiksi sinnitteleviin ja kärsiviin. Tai entäs moneen kertaan tehottomiksi tai jopa haitallisiksi todetut miljardien yritystuet? Niihin ei kosketa ikinä, mutta vanhuksilta ja köyhiltä lapsiperheiltä sitten sitäkin hanakammin. Mitä uunoja/ahneita/sad isteja te oikein olette?

Juuri näin. Oikeisto sanoo että ei voi olettaa että palkalla tulee toimeen. Nyt ne ilmoittaa että jos saa tukia niin sinut voidaan heittää pois kodistasi ja lähettää jonnekkin kuolevaan pikkukuntaan.

Kukas ne työt tekee?

Vierailija
47/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin sen halvemman asunnon noin vain saisi... 

Merkillistä,minä ainakin olen AINA oman asuntoni hankkinut,ja sellaisen,mihin minun tuloni riittävät,onko olemassa muitakin tapoja.

Millä pääsit jonon ohi?

Minkä jonon? Kun maksaa asumisensa itse, ei ole mitään jonoja. 

Ketjussa puhutaan toimeentulotuen saajista, joten olet eksynyt väärään ketjuun. Vuokra-asuntoihin ainakin on jonot.

Vierailija
48/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne jo vaadi? Ja jos ei muuta niin sitten maksaa sen ylimenevän 

Millä rahalla?

Vierailija
49/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittonta perustuslainvastaista politiikkaa tehdään tällähetkellä.

Perustuslain vastaiset päätökset ovat voimassa ainoastaan kyseisistä päätöksistä vastuussa olevien omassa harhaisessa mielessä.

Ne ovat voimassa ainoastaan heillä itsellänsä.

Vierailija
50/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaminen on monella tavalla kallista. Mistä työtön ja köyhä ottaa rahat muuttoautoon, muuttomiehiin ja erilaisiin pienempiin töihin, joita muuttaminen aiheuttaa?

Minä lähdin Helsingistä muualle pakon edessä. Koska olen liikuntarajoitteinen - mutten riittävästi saadakseni kunnalta apua - ongelmanani on esimerkiksi kattolamppujen asentaminen ja niiden saattaminen asennuskuntoon. Myös pesukone pitäisi hankkia, mutta millä maksan sen kuljettamisen ja asentamisen ja ne nipat ja kiristimet ja muut kapineet, joita väistämättä tarvitaan? Paikalliset FB-ryhmät ovat kyllä täynnä kaikenlaisia yksityishenkilöitä tarjoamassa palveluitaan, mutta kynnykseni päästää tuntemattomia ihmisiä asuntooni on todella korkea.

Olisi kiva tietää, millä tavalla köyhiä aletaan savustaa pois asumuksistaan. Tuleeko poliisi kantamaan, jollei pysty lähtemään?

Katso/Lue Väinö Linnan klassikko Täällä Pohjantähden alla, Laurilan "Anttoon" eli Anton Kustaa Laurilan häätö. Ihmiset kannetaan ulos kodistaan lumihankeen. Mikään ei ole kansalaissodan ajoista muuttunut paitsi eri kulissit. Suomalaiset ovat jakaantuneet ihan samoin kuin silloinkin. Ihmiset vihaavat ja halveksivat toisiaan. Ei mitään uutta auringon alla.

Vierailija
51/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs taiot halvemman asunnon tuosta vaan

Vierailija
52/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pyrittiin estämään asuinalueiden eriytymistä. Uusi systeemi muuttaa kurssia.

Vierailija
53/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän sitä saa ja eihän niitä töitäkään saa... Vali vali.

Vali vali itsellesi, daiju. Sopii yrittää millaista on koittaa saada halvempi asunto ja työpaikka niin halutessaan. Yhteen työpaikkaan voi olla satoja hakijoita, asunnon hakijoista nyt puhumattakaan. 

Liioittelet. Olen saanut jokaisen hakemani asunnon. Nuo "sadat hakijat asuntoa kohden" ovat Helsingin juttuja. Juuri ne asuntovaikeudet helpottuvat, kun ei tarvitse väkisin tapella asunnoista Helsingissä.

Vierailija
54/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne jo vaadi? Ja jos ei muuta niin sitten maksaa sen ylimenevän 

Millä rahalla?

Mitä tarkoitat? Toimeentulotuki korvaa vuokran tiettyyn vuokra määrään ja sitten se tt asiakas maksaa ylimenevän siitä 550e osasta 

Vierailija
55/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaminen on monella tavalla kallista. Mistä työtön ja köyhä ottaa rahat muuttoautoon, muuttomiehiin ja erilaisiin pienempiin töihin, joita muuttaminen aiheuttaa?

Minä lähdin Helsingistä muualle pakon edessä. Koska olen liikuntarajoitteinen - mutten riittävästi saadakseni kunnalta apua - ongelmanani on esimerkiksi kattolamppujen asentaminen ja niiden saattaminen asennuskuntoon. Myös pesukone pitäisi hankkia, mutta millä maksan sen kuljettamisen ja asentamisen ja ne nipat ja kiristimet ja muut kapineet, joita väistämättä tarvitaan? Paikalliset FB-ryhmät ovat kyllä täynnä kaikenlaisia yksityishenkilöitä tarjoamassa palveluitaan, mutta kynnykseni päästää tuntemattomia ihmisiä asuntooni on todella korkea.

Olisi kiva tietää, millä tavalla köyhiä aletaan savustaa pois asumuksistaan. Tuleeko poliisi kantamaan, jollei pysty lähtemään?

Muuttoauto? Muuttomiehet? Sano nyt vielä, että ne laatikotkin maksaa...

Muuttaa voi myös ihan itse. Minä en ole koskaan muuttanut millään muulla kulkuneuvolla, kuin ihan tavallisella henkilöautolla. Kerran peräkärryn kanssa. Peräkärryn vuokra on tyyliin 20e/vrk. Joltain tutulta voi saada ihan ilmaiseksi tai vaikka jollain vastapalveluksella. Banaanilaatikoita saa kaupoista kysymällä ihan ilmaiseksi. Ja juu, aina on joku hankalasti vaivainen, joka ei voi itse tehdä mitään, mutta keino kaikkeen kyllä löytyy, kun ei tee asioita tahallaan hankaliksi. 

Sen yksityishenkilön tarjoaman palvelun voit päästää kotiisi, kun pyydät paikalle vaikka jonkun tuttavan. Tai kysy vaikka naapuria. Tai ota vaikka videopuhelu jollekin silloin kun se tuntematon huoltomies tulee, jos et muuten uskalla sitä päästää sisään. Usein tuollaiset pikkuhommat kuuluu myös ihan taloyhtiön huoltofirmalle. 

Vierailija
56/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä,minä ainakin olen AINA oman asuntoni hankkinut,ja sellaisen,mihin minun tuloni riittävät,onko olemassa muitakin tapoja.

Oi voi, ei mitään kunnioitusta nykyistä kulttuuria kohtaan  :(

Nykyään on kaupassa käydessäkin tapana ostaa mitä haluaa, ja jos ei budjetti riitä, niin vika on liian pienissä tuissa, ei ostotottumuksissa. 

Vierailija
57/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole ajokorttia eikä autoa. Miten muutan? 

Vierailija
58/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perustuslakivaliokunta totesi, että perustuslaki ei edellytä, että minkä hintaiset tahansa asumismenot tulisi toimeentulotuella kattaa. Jos omasta kotikunnasta ei löydy asumisnormin täyttävää asuntoa, on sitä katsottava laajemmalta alueelta. Perustuslakivaliokunta ei nähnyt tälle perustuslaista johtuvaa estettä, Vestman sanoi STT:lle valiokunnan kokouksen jälkeen."

Jatkossa tukia saadakseen vaikkapa Helsingistä muutettava minne tahansa halvalle syrjäseudulle. Joko vapaaehtoisesti tai pakolla. Tai vaihtoehtoisesti asuu kadulla. 

Oikein! Kerrankin hallitus joka saa junan raiteilleen.

Kuka siellä Helsingissä tekee matalapalkkaiset ja osa-aikaiset työt? Turha siinä on etsiä henkilökohtaisia avustajia, siivoojia, kaupanmyyjiä tai lapsen kouluun koulunkäyntiavustajia. Ainakin vanhemmille ja sukulaisille tulee velvollisuus hoitaa ja huoltaa omia lapsia ja omaisia.

Vierailija
59/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta pelleilyähän touhu on ollut jo pari vuosikymmentä.

Vierailija
60/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perustuslakivaliokunta totesi, että perustuslaki ei edellytä, että minkä hintaiset tahansa asumismenot tulisi toimeentulotuella kattaa. Jos omasta kotikunnasta ei löydy asumisnormin täyttävää asuntoa, on sitä katsottava laajemmalta alueelta. "

Viimeinkin!! En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ihmisille, etenkin niille, joita edes työpaikka ei velvoita asumaan tietyssä paikassa, maksetaan näitä kalliita vuokria. Kun ei meistä kukaan muukaan voi asua asunnossa, johon ei omat varat riitä. Pakko on etsiä edullisempi vaihtoehto ja jos ei sitä löydy Helsingistä, niin vaikka Sotkamosta voi löytyä. Jos et saa töitä Helsingistäkään, niin turha on vedota siihen, ettei siellä Sotkamossa ole töitä. Läheiset ja ystävät eivät mihinkään häviä, vaikka muutat toiselle paikkakunnalle. Vuonna 2023 on kuitenkin aika hyvät mahdollisuudet pysyä yhteyksissä.

Olet väärässä.

Sotkamon työttömyysprosentti on 4,3.

Helsingin työttömyysprosentti on 10,6.

MIKSI tällä palstalla levitetään jatkuvasti valhetta, että vain Helsingissä olisi töitä?