Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustuslakivaliokunta: Toimeentulotuen saajaa voidaan vaatia muuttamaan halvempaan asuntoon

Kommentit (758)

Vierailija
21/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä, koska nykyisellään asia on mennyt siihen, että ihmiset ei edes etsi halvempaa eikä pidä asuntohakemuksia voimassa. Kelaan selittävät että hakevat asullisemoaa, vaikka oikeasti eivät niin tee. Harmi, että näiden keinottelijoiden takia nyt kärsii kaikki, jotka ovat toimineet rehellisesti. 

Itse kun vuokrasin ja kattelin uutta kämppää niin yhden pyyntö oli 680 ecua ja ilmoitin että 630 niin tullaan. Hyvin kelpasi. Se vuokrapyyntökin on sellainen pyyntö, voi ihan hyvin tehdä tarjousta.

Vierailija
22/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuslakivaliokuntaan kuuluvat sellaiset lakiasiantuntijat kuin Vilhelm Junnila, Teemu Keskisarja, Fatim Diarra ja Anna Kontula.

Sisällissotahan tästä tällä menolla tulee.

Putte taputtaa jo pienillä karvaisilla käsillään tyytyväisenä sekä hihittelee itsekseen.

Sillä on syynsä tukea Euroopan oikeistopuolueita. Nyt näemme mikä se syy on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiä aletaan siis siivoamaan. Somput ym. elätit kuormataan maakuntiin.

Tämä on kyllä hyvä!!!!!

Vierailija
24/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja palautti somalinsa Somaliaan.

Mikä ettei,turvallista on,kun siellä voidaan lomailla.

Vierailija
25/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin sen halvemman asunnon noin vain saisi... 

Niin, eihän sitä saa ja eihän niitä töitäkään saa... Vali vali.

Vali vali itsellesi, daiju. Sopii yrittää millaista on koittaa saada halvempi asunto ja työpaikka niin halutessaan. Yhteen työpaikkaan voi olla satoja hakijoita, asunnon hakijoista nyt puhumattakaan. 

Vierailija
26/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te ihan oikeasti, että kaikki, jotka saavat toimeentulotukea, ovat työttömiä " elämäntapaintiaaneja". Minä olen köyhä, matalapalkkainen perheenäiti. Asumme huonolla ja suhteellisen halvalla alueella. Jos minun täytyy tästä muuttaa, niin minne? Johonkin naapurikuntaan, mikä tarkoittaisi, että minun pitäisi hommata auto - siihen en pysty. Täytynee sitten muuttaa 100%sti yhteiskunnan tukien varassa elämään jonnekin Suomussalmen erämaahan.

Onnea vaan, pk-seutu - toivottavasti teillä riittää meitä " köyhiä loisia" jatkossakin sotkujanne siivoamaan ja lapsianne hoitamaan. 

Vierailija
27/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuokra on 348 euroa. Eli pitää etsiä vieläkin halvempi asunto. No alankin heti etsimään.

Vierailija
28/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuutonta siksi, että lasten pitäis eestaas vaihtaa kouluja. Tiesin, että meen rakas töihin kun vaikea elämäntilanne päättyy. Sit oltais taas muutettu, että pääsisin vanhaan työpaikkaan takaisin töihin. 

Olis menny lapsilla tiivis isäsuhde katkolle yms

Ei nämä ole mitään eestaaseestaas muuttoja kun tilanteet muuttuu. Ja perheessä on muitakin henkilöitä johon muutto vaikuttaisi.

Vierailija
29/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä,minä ainakin olen AINA oman asuntoni hankkinut,ja sellaisen,mihin minun tuloni riittävät,onko olemassa muitakin tapoja.

Millä pääsit jonon ohi?

Vierailija
30/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko te ihan oikeasti, että kaikki, jotka saavat toimeentulotukea, ovat työttömiä " elämäntapaintiaaneja". Minä olen köyhä, matalapalkkainen perheenäiti. Asumme huonolla ja suhteellisen halvalla alueella. Jos minun täytyy tästä muuttaa, niin minne? Johonkin naapurikuntaan, mikä tarkoittaisi, että minun pitäisi hommata auto - siihen en pysty. Täytynee sitten muuttaa 100%sti yhteiskunnan tukien varassa elämään jonnekin Suomussalmen erämaahan.

Onnea vaan, pk-seutu - toivottavasti teillä riittää meitä " köyhiä loisia" jatkossakin sotkujanne siivoamaan ja lapsianne hoitamaan. 

Eihän sun täydy minnekään muuttaa, jos asumiskulut pysyy kelan rajoissa. Tämä koskee niitä, jotka maksattavat kelalla tupla tai triplahintaisia kämppiä. 

Vierailija
31/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me haluta NIITÄ muualle maahamme pysykööt hesassa!

Vierailija
32/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on monella tavalla kallista. Mistä työtön ja köyhä ottaa rahat muuttoautoon, muuttomiehiin ja erilaisiin pienempiin töihin, joita muuttaminen aiheuttaa?

Minä lähdin Helsingistä muualle pakon edessä. Koska olen liikuntarajoitteinen - mutten riittävästi saadakseni kunnalta apua - ongelmanani on esimerkiksi kattolamppujen asentaminen ja niiden saattaminen asennuskuntoon. Myös pesukone pitäisi hankkia, mutta millä maksan sen kuljettamisen ja asentamisen ja ne nipat ja kiristimet ja muut kapineet, joita väistämättä tarvitaan? Paikalliset FB-ryhmät ovat kyllä täynnä kaikenlaisia yksityishenkilöitä tarjoamassa palveluitaan, mutta kynnykseni päästää tuntemattomia ihmisiä asuntooni on todella korkea.

Olisi kiva tietää, millä tavalla köyhiä aletaan savustaa pois asumuksistaan. Tuleeko poliisi kantamaan, jollei pysty lähtemään?

Vierailija
33/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä,minä ainakin olen AINA oman asuntoni hankkinut,ja sellaisen,mihin minun tuloni riittävät,onko olemassa muitakin tapoja.

Millä pääsit jonon ohi?

Minkä jonon? Kun maksaa asumisensa itse, ei ole mitään jonoja. 

Vierailija
34/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas= takas

Vierailija
35/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vuokra on 348 euroa. Eli pitää etsiä vieläkin halvempi asunto. No alankin heti etsimään.

Ihanko oikeasti ajattelet, että tässä oli nyt kyse alle 350e vuokrista? 

Vierailija
36/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein ja luonnollista.

Toki, jos rajoihin meneviä asuntoja löytyy. Jos ei, niin sitten vaade on kohtuuton, sillä se on mahdotonta täyttää. Moni ei tunnu tajuavan, ettei sellaisia asuntoja ole tai ainakaan riitä kaikille, jotka mahtuvat noihin rajoihin. Ai niin ja milloin meillä aletaan kannustaa pakotteilla myös muita kuin sivuun työnnettyjä ja heikoilla olevia? Varakkaat yrittäjät saa kiertää niin verot kuin eläkemaksutkin ja hakea jopa tukia yhteiskunnalta, mutta puheista huolimatta niihin ei koskaan puututa eikä varsinkaan kovalla kädellä toisin kuin jo valmiiksi sinnitteleviin ja kärsiviin. Tai entäs moneen kertaan tehottomiksi tai jopa haitallisiksi todetut miljardien yritystuet? Niihin ei kosketa ikinä, mutta vanhuksilta ja köyhiltä lapsiperheiltä sitten sitäkin hanakammin. Mitä uunoja/ahneita/sad isteja te oikein olette?

Vierailija
37/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne jo vaadi? Ja jos ei muuta niin sitten maksaa sen ylimenevän 

Vierailija
38/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissiteltta ja kamiina on aina parempi vaihtoehto, kuin helvetillinen DDR koppi "sijoituspaikkana".

Vierailija
39/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me niitä haluta. Nyt niitä on sopiva määrä maakunnissa. Monessa kaupungissa vain 5%, eikä enempää tarvita. Meno on rauhoittunut merkittävästi siitä mitä se oli muutamia vuosia sitten.

Vierailija
40/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perustuslakivaliokunta totesi, että perustuslaki ei edellytä, että minkä hintaiset tahansa asumismenot tulisi toimeentulotuella kattaa. Jos omasta kotikunnasta ei löydy asumisnormin täyttävää asuntoa, on sitä katsottava laajemmalta alueelta. "

Viimeinkin!! En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ihmisille, etenkin niille, joita edes työpaikka ei velvoita asumaan tietyssä paikassa, maksetaan näitä kalliita vuokria. Kun ei meistä kukaan muukaan voi asua asunnossa, johon ei omat varat riitä. Pakko on etsiä edullisempi vaihtoehto ja jos ei sitä löydy Helsingistä, niin vaikka Sotkamosta voi löytyä. Jos et saa töitä Helsingistäkään, niin turha on vedota siihen, ettei siellä Sotkamossa ole töitä. Läheiset ja ystävät eivät mihinkään häviä, vaikka muutat toiselle paikkakunnalle. Vuonna 2023 on kuitenkin aika hyvät mahdollisuudet pysyä yhteyksissä.

Ihmisellä voi mennä 6-7 vuotta saada työpaikka, koska niitä paikkoja vain ei ole. Helsingissä niitä on mutta Sotkamossa ei ole, eikä koskaan tule olemaankaan.

Sotkamoon lähetetty ihminen joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle ja sitten hän ei koskaan tee yhtään mitään.

Kukaan ei ole kauaa sellaisen ystävä jota ei säännöllisesti näe kasvotusten.